handdator

Visa fullständig version : 2års arbetslös ,ångest är bara förnamnet.


Flaggan
2005-08-15, 09:59
Vet inte riktigt hur jag ska ta mig till.. Träning är hjälper inte lika mycket längre..
från 2 ggr veckan till varje dag på gymmet för att dämpa ångesten för rastlösa dagar. Men nu är botten nåd. Kanske söker 5-10 jobb per dag men inte fan har men ens fått en intervju. Kvinnor som man känner har jobb på raken och kan bara vraka o välja..
Grund o botten så är man Bartender och har jobbat väldigt extra under dessa år. Sökt från himmle till jord. Tillochmed sökt som komunalarbetare dvs gatustädare men inte ens de fick jag. Vet inte riktigt hur jag ska ta mig till botten är nådd o är bokstavligen nedbruten och har tappat lusten totalt. Några tips hur jag kan fortsätta utan att man börjar säcka ihop totalt?

Kan inte leva på A-kassa pga att jag har inte ens kommit upp i antalet jobb-timmar för att jag ska kunna få just de bidraget.

Och för er som säger att jag ska börja plugga så är de uteslutet med tanke i den komun jag bor i har världens sämsta Komvux.

Som sagt... Im fucked...

Bolio
2005-08-15, 10:02
Har du inga intressen pojk?

Fultjack
2005-08-15, 10:03
trodde det fanns hur mycket lågkvalificerade jobb i sthml som helst? om du jobbat som bartender, testa sök utomlands? dom söker titt som tätt där, fortsätt söka bara, gå in personligen och fråga om jobb, skicka inte bara in ansökningar.. tids nog måste du få något :thumbup:

Hades
2005-08-15, 10:05
Flytta?

Rockhard
2005-08-15, 10:06
trodde det fanns hur mycket lågkvalificerade jobb i sthml som helst?

Det är en myt.

mela
2005-08-15, 10:07
Säger detsamma som fultjack. Sök utomlands, runt medelhavet,
Finns MÅNGA svenskar som jobbar där, min kusin är en av dem.

Annars kanske du kan hoppa på en utbildning till någonting?
Finns korta på 1-2 år. Som kustbevakare i Karlskrona?

Flaggan
2005-08-15, 10:08
Läst väldigt många böcker , vandrarat i fjällen , paddlat forsränning. Men allt är bekostat av min super snälla mor som vill mig väl ,enbart för att jag inte ska tappa lusten att forsätta söka jobb. Visst har jag intressen ,men måste ha en inkomst som alla andra människor har. Känner mig utanför bara för att jag inte har ett jobb. Vill ha ett liv..

Bolio
2005-08-15, 10:09
Ärligt, vad fan är det med er? Hur fan kan man bli ledsen för att man inte har ett jobb? Har ni inga egna intressen eller viljor? Läs en bok? Gå ut och ha kul? Shit... jag skulle ge allt för att slippa jobba. Finns inget värre än jobb.

Nismo
2005-08-15, 10:10
Och för er som säger att jag ska börja plugga så är de uteslutet med tanke i den komun jag bor i har världens sämsta Komvux.

Som sagt... Im fucked...
Så illa är det nog inte, låter lite som lathet. Nu har du all tid att fundera ut på vad ditt drömyrke skullle vara. Ta tag i dig själv och plugga till det!

Bolio
2005-08-15, 10:10
Läst väldigt många böcker , vandrarat i fjällen , paddlat forsränning. Men allt är bekostat av min super snälla mor som vill mig väl ,enbart för att jag inte ska tappa lusten att forsätta söka jobb. Visst har jag intressen ,men måste ha en inkomst som alla andra människor har. Känner mig utanför bara för att jag inte har ett jobb. Vill ha ett liv..

Läsa böcker kostar inte ett öre. Men vadå, har man inget liv för att man inte har ett lönearbete? Isåfall har du en väldigt skev syn på livet och då kan nog ingen hjälpa dig...

Bolio
2005-08-15, 10:13
Om din kommun har keffa möjligheter till komvux, varför pluggar du det inte på distans? Då får du ju cash också. www.cfl.se

Flaggan
2005-08-15, 10:16
Så illa är det nog inte, låter lite som lathet. Nu har du all tid att fundera ut på vad ditt drömyrke skullle vara. Ta tag i dig själv och plugga till det!

Ja du har väl rätt.. Omedveten lathet, om man kan säga så.

Arnesson
2005-08-15, 10:17
Nu vet jag ej hur du söker jobben, men om du inte går ut personligen, så testa det. Gå till massa företag och presentera dig, och lämna CV.

Många arbetsgivare uppskattar om du tar initsiativ och kommer ut till företaget.
Se även till att vara välklädd (korrekt klädd för det företaget du ska gå till)

spacedog
2005-08-15, 10:23
Och för er som säger att jag ska börja plugga så är de uteslutet med tanke i den komun jag bor i har världens sämsta Komvux.

Finns det någon anledning till att du inte kan flytta från den kommunen?

Flaggan
2005-08-15, 10:23
Nu vet jag ej hur du söker jobben, men om du inte går ut personligen, så testa det. Gå till massa företag och presentera dig, och lämna CV.

Många arbetsgivare uppskattar om du tar initsiativ och kommer ut till företaget.
Se även till att vara välklädd (korrekt klädd för det företaget du ska gå till)

Ja självklart har jag lämmnat CV till kontakt personerna. Men INGEN av dom har lett mig till en intervju. Som sugen utbildad bartender har jag sökt ALLA då menar jag verkligen ALLA krogar/barer runt city o söder men oftast så får man svaret "Jag kanon , men då hör vi av oss" Skulle vara rik om jag skulle få en korna för varje mening.

Prankie
2005-08-15, 10:24
Plugga kampsport utomlands! :thumbup:

Flaggan
2005-08-15, 10:25
Finns det någon anledning till att du inte kan flytta från den kommunen?

Har inga konakter , lämmnar jag dom vänner jag har ,har jag ingenting kvar. Men visst inget hindrar mig.

Hade planer på att flytta till Halmstad ,men där är det samma sak. Folk avrådde mig att flytta dit pga att det är dåligt med jobb där med.

Mago
2005-08-15, 10:30
Praktikplatser brukar det gå att hitta. Arbetsförmedlingen anordnar även kurser som ger ett par tusingar i månaden där man lär sig att söka jobb som avslutas med praktik.
Du kan ju som sagt plugga på distans eller så kan du flytta.

Don´t lose hope! :) Har själv befunnit mig i ungefär samma sits som du, men det löser sig alltid.

Nalfaren
2005-08-15, 10:39
Och för er som säger att jag ska börja plugga så är de uteslutet med tanke i den komun jag bor i har världens sämsta Komvux.



Jag hörde dessutom något om att detta läsåret är det sista som man kan komma att tillgodoräkna sig höjda betyg genom att gå på Komvux. I framtiden kommer man endast kunna höjsa sitt snittbetyg genom nya kurser, ligger det någon sanning i detta?

/ raZmus från Nalfarens konto

clash
2005-08-15, 10:44
Men vafan .. allvarligt sådär har jag kört mer eller mindre i 3-4 år nu ... du kan ju glömma att du kommer få nått jobb så länge du går omkring skall ha ett bartenderjobb... *heeeelloooo* säg ett par jobb som är mindre eftertraktade och det går ju fan 13 2-veckorsutbildade bartenders på dussinet för fan.

Jag har provat din taktik... att ligga hemma o gnälla ... hjälper inte ett skit. Det enda som kan hjälpa dig ur en fittig sits är du själv

inga cash? fixa det , en vacker dag blir du desperat o kriminell.
deppig o ångestfylld? byt inställning (och jo det det går verkligen) annars kommer du förr eller senare att döva skiten med nått.

Sluta gnäll och lev ditt liv för fan, du har bara ett och jag kan garantera dig att du kommer ångra varenda jävla månad du spillde på att tycka synd om dig själv.

clash
2005-08-15, 10:45
Och angående kommunens fel att du inte kan gå komvux... fan slashas!!! Skriv dig i en annan kommun då för fan. du har väl polare som bor i andra kommuner eller hur? Man får väl fan fuska lite för att komma dit man vill om inget annat står till buds!

Bolio
2005-08-15, 10:51
Om ni bara visste hur mycket sanning och lycka det låg i de där orden clash skrev... Och det skriver jag fan inte bara för att jag gillar clash. Ta till dig, gör verkligen det. Lär dig av de som suttit i din sits och klarat sig hur bra som helst.

raZmus
2005-08-15, 10:52
Jag hörde dessutom något om att detta läsåret är det sista som man kan komma att tillgodoräkna sig höjda betyg genom att gå på Komvux. I framtiden kommer man endast kunna höjsa sitt snittbetyg genom nya kurser, ligger det någon sanning i detta?

/ raZmus från Nalfarens konto

Hittade något om det där nu. Verkar som om det är så att de öronmärkta statsbidragen försvinner 2006 och ingen vet riktigt vad som kommer att hända.

http://www.rvux.se/kom/mambo/index.php?option=com_content&task=view&id=24&Itemid=48

aliquis
2005-08-15, 10:52
Grund o botten så är man Bartender och har jobbat väldigt extra under dessa år.
Och för er som säger att jag ska börja plugga så är de uteslutet med tanke i den komun jag bor i har världens sämsta Komvux.Vad är bartender för utbildning/jobb/framtidssatsning.
Och klart du kan plugga.

Liten Men Fet
2005-08-15, 10:56
Ta vilket jobb som helst, finns det inget bemaningsföretag som hyr ut folk till apelsinplockare i hamnen och sånt?
Annars så är ju kvalificerad yrkersutbildning rätt bra grejer 2 år eftergymnasial utbildning som inte är så svår.

aliquis
2005-08-15, 10:57
inga cash? fixa det , en vacker dag blir du desperat o kriminell.
deppig o ångestfylld? byt inställning (och jo det det går verkligen) annars kommer du förr eller senare att döva skiten med nått.

Sluta gnäll och lev ditt liv för fan, du har bara ett och jag kan garantera dig att du kommer ångra varenda jävla månad du spillde på att tycka synd om dig själv.så sant så sant

Johan O
2005-08-15, 11:00
Har du prövat att söka hos olika bemaningsföretag? Det kan rätt ofta leda till fast anställning sedan hos något företag där du blir placerad.
På mitt jobb har vi anställt två stycken som egentligen bara var inhyrda från början.

Flaggan
2005-08-15, 11:02
Praktikplatser brukar det gå att hitta. Arbetsförmedlingen anordnar även kurser som ger ett par tusingar i månaden där man lär sig att söka jobb som avslutas med praktik.
Du kan ju som sagt plugga på distans eller så kan du flytta.

Don´t lose hope! :) Har själv befunnit mig i ungefär samma sits som du, men det löser sig alltid.

Arbetsförmedlingen är ett skämt. Men kanske fungerar för vissa. Jag är inskriven hos arbetsförmedlingen och de jobb dom rekommenderar är SVART jobb. De har inte gett mig något vitt rikitigt jobb som jag tycker är väldigt lustigt.


Problemet varför jag inte har givit mig in i studerandet är att jag har haft under ett års tid en ihållande smärta i magen som inte ens en doktor kan identifiera.

Och på grund av denna smärta jag man avbrutit ena kursen efter den andra. (Nätverkstekniker och Matte B var de kurser som jag avbröt pga smärtan)

bladhet
2005-08-15, 11:04
Förstår inte dom son aldrig får jobb, Har haft jobb sen jag började 9:an och nu har jag gått ut skolan. Vart tillochmed tvungen att tacka nej till en fast anställning som snickare då jag ansåg att det var för dåligt betalt och att jag precis hade fått höjd lön på posten där jag jobbar nu.

Pröva gå direkt till ställena där du vill jobba och prata direkt med chefen.

Jag vet många chefer som skiter i dom som skickas av arbetsförmedlingen.

Jakobbus
2005-08-15, 11:05
Ärligt, vad fan är det med er? Hur fan kan man bli ledsen för att man inte har ett jobb? Har ni inga egna intressen eller viljor? Läs en bok? Gå ut och ha kul? Shit... jag skulle ge allt för att slippa jobba. Finns inget värre än jobb.
Har du nåt jobb Bolio?
Isåfall varför?

Bolio
2005-08-15, 11:06
Har du nåt jobb Bolio?
Isåfall varför?

Ja. Vadå varför? Jobb suger.

Flaggan
2005-08-15, 11:09
Men får tacka för era svar
Får ta mig ännu en funderare om vad fan jag vill göra och sen sluta tycka synd om mig själv. Slå mig nästa gång om jag kommer med liknande inlägg....

Jakobbus
2005-08-15, 11:20
Ja. Vadå varför? Jobb suger.
jag skulle ge allt för att slippa jobba. Finns inget värre än jobb.

Varför har du ett jobb om du tycker att jobb suger och du skulle ge allt för att slippa jobba?

userfriendly
2005-08-15, 11:23
Vart sjukskriven ett år o "arbetslös" ungefär 8 månader av dem (behandling i fyra)
kan säga att jag vet vilken sorts rastlöshet du snackar om!!

Ofta är det så att många som är arbetslösa blir deprimerade o måste vara sjukskriva sen.. det blir en ond cirkel som aldrig tar slut...
när man inte heller får nåt jobb..

det som är viktigt är att försöka ha ssaker att se fram emot.. alltså försök boka in grjer så att du har något att hålla fokus på... *rolleyes*

tror att det är viktigt att även visa denna sidan, för många tror att arbetslösa är slappa o inte vill jobba

lycka till med jobbsökandet!!!

Bolio
2005-08-15, 11:28
Varför har du ett jobb om du tycker att jobb suger och du skulle ge allt för att slippa jobba?

Pengar...

Jakobbus
2005-08-15, 11:34
Pengar...
Men du skulle ju ge allt för att slippa jobba, inkluderar det inte pengar?

Bolio
2005-08-15, 11:40
Men du skulle ju ge allt för att slippa jobba, inkluderar det inte pengar?

Jo, om det gick att leva utan pengar.

spacedog
2005-08-15, 11:43
Inte för att på något vis kritisera trådskaparen, jag vet inte mycket om hans bakgrund, men rent generellt så känns det som om vi är bra jävla bortklemade nuförtiden. Från lekis till gymnasiet och nu tydligen även på högskolan skall allt vara roligt och enkelt. Sedan står kidsen där med verkligheten som en sur disktrasa i ansiktet. Det är inte alltid kul att jobba. Man kan inte räkna med att bara få göra det som är intressant och roligt. Z-tv har inte plats för trettitusen 18-åringar som gått medialinjen på gymnasiet. Klart som fan folk blir besvikna.

Och så vänds besvikelsen antingen inåt eller utåt. Inåt leder till depression som man i värsta fall försöker döva med droger. Vänder man den utåt så försöker man hitta någon annan att skylla på, gärna "utlänningar". Antingen går man till extremhögern (skyller på utlänningarna i Sverige) eller extremvänstern (skyller på utlänningarna utanför Sverige - globaliseringen och världskapitalismen är populära syndabockar). Nåja, det där kanske man kan diskutera i en annan tråd... :)

Fultjack
2005-08-15, 12:13
Förstår inte dom son aldrig får jobb, Har haft jobb sen jag började 9:an och nu har jag gått ut skolan. Vart tillochmed tvungen att tacka nej till en fast anställning som snickare då jag ansåg att det var för dåligt betalt och att jag precis hade fått höjd lön på posten där jag jobbar nu.

Pröva gå direkt till ställena där du vill jobba och prata direkt med chefen.

Jag vet många chefer som skiter i dom som skickas av arbetsförmedlingen.

iofs inte helt sant, jag gick utan jobb i ett år här i boden innan jag till slut fick tag i ett

Lillgrabben
2005-08-15, 12:16
Nu kanske jag är ganska mycket off topic MEN;


Om jag inte behövde arbeta för att få samma årsinkomst som jag hade nu tror jag knappast att jag skulle göra det.

Bara för att jag skriver så betyder det inte att jag vantrivs med mitt arbete för det gör jag definitivt inte. Däremot skulle jag inte ha ngt större problem att fylla mina dagar med andra aktiviteter.

Arbeta gör jag för att tjäna pengar till mitt & familjens uppehälle punkt slut. Mitt liv består inte av arbete, arbete, arbete. .. . . .



MVH

spacedog
2005-08-15, 12:18
Om jag inte behövde arbeta för att få samma årsinkomst som jag hade nu tror jag knappast att jag skulle göra det.

Det riktigt intressanta är hur mycket du skulle vara beredd att gå ned i årsinkomst i utbyte mot att slippa arbeta överhuvudtaget.

z_bumbi
2005-08-15, 12:23
Att aktivera sig på något sätt leder oftast vidare, praktik är någon som i alla fall ger en erfarenhet att bygga vidare på t ex, praktik får man inte via arbetsförmedlingen utan man får fixa det själv och sen gå till arbetsförmedlingen och berätta var man fixat sin praktikplats.

Att jobba ideelt inom olika organisationer ger också erfarenhet. Många föreningar blir ganska glada om man erbjuder sig att hjälpa till även om det bara är under en begränsad tid, t ex säg att du gör någon specifik syssla i några månader.

Att bara söka bartenderjobb när det är ont om sådana verkar ju inte vara en hit, diskplockare, servitör eller diskare kanske är lättare? Funkar det inte så byt branch att söka jobb inom.

Slartibartfast
2005-08-15, 12:40
Tråkigt om du lider.

Själv har jag prövat på att vara arbetslös och det är ju så jävla skönt! Ägna all tid åt sina intressen. Vad är bättre??

Jobb lossnar alltid förr eller senare.

Flaggan
2005-08-15, 12:50
Tråkigt om du lider.

Själv har jag prövat på att vara arbetslös och det är ju så jävla skönt! Ägna all tid åt sina intressen. Vad är bättre??

Jobb lossnar alltid förr eller senare.


Men vad lever du på då? Hur kul är det att vara den fattigaste nissen bland kompis gänget , som måste tacka nej pga att man är en fattig nolla? I have been there done that got the t-shirt. Ingenvidare :/

Utan pengar kommer man inte långt i detta samhälle.
Så för er som har arbete håll fan fast i det. Ni anar inte hur många andra som skulle vilja ha de. För många är ett jobb en identitet.

King Grub
2005-08-15, 12:53
Hoppas du hittar något jobb, gärna något du trivs med!

Själv tycker jag lönearbete bara för sakens skull är överskattat. Att inte behöva arbeta är :thumbup: :thumbup: Om avsaknaden av arbete innebär en brist på pengar är det däremot förstås anledning till oro, men jag personligen tycker att det finns sysselsättning nog utan arbete. Förutsatt att pengarna finns.

Slartibartfast
2005-08-15, 12:56
Håller med Grub! :bow:

Men vad lever du på då? Hur kul är det att vara den fattigaste nissen bland kompis gänget , som måste tacka nej pga att man är en fattig nolla? I have been there done that got the t-shirt. Ingenvidare :/

Utan pengar kommer man inte långt i detta samhälle.
Så för er som har arbete håll fan fast i det. Ni anar inte hur många andra som skulle vilja ha de. För många är ett jobb en identitet.

Men herregud! Pengar är fan inte allt! Jag lever på studiestöd plus några timmars svartjobb åt farsan i månaden. Allt som allt klarar jag mig bra på omkring 5000 spänn i månaden. Får du ingen A-kassa eller vad det heter i Sverige?

Man behöver inte ta mer än en öl i veckan.

spacedog
2005-08-15, 13:00
Hur kul är det att vara den fattigaste nissen bland kompis gänget , som måste tacka nej pga att man är en fattig nolla? I have been there done that got the t-shirt. Ingenvidare :/

Fattig nolla? Fattig måhända, men gör det dig till en nolla? Om det är du som tycker att du är en nolla så måste du ändra attityd. Om det är de andra i kompisgänget som tycker det så skall du skaffa nya kompiser.

aliquis
2005-08-15, 13:07
Att aktivera sig på något sätt leder oftast vidare, praktik är någon som i alla fall ger en erfarenhet att bygga vidare på t ex, praktik får man inte via arbetsförmedlingen utan man får fixa det själv och sen gå till arbetsförmedlingen och berätta var man fixat sin praktikplats.

Att jobba ideelt inom olika organisationer ger också erfarenhet. Många föreningar blir ganska glada om man erbjuder sig att hjälpa till även om det bara är under en begränsad tid, t ex säg att du gör någon specifik syssla i några månader.

Att bara söka bartenderjobb när det är ont om sådana verkar ju inte vara en hit, diskplockare, servitör eller diskare kanske är lättare? Funkar det inte så byt branch att söka jobb inom.Praktik suger ju, vem vill ha fler låtsasjobb och tramsaktiviteter efter 2år?

Slarti: jag ligger nog lite minus eller max jämt upp på mina drygt 6000 i månaden, om jag åt mer gröt och mindre bröd och sojaprotein kanske jag skulle få pengar över ;)

aliquis
2005-08-15, 13:09
... och frukt o grönsaker

Lillgrabben
2005-08-15, 13:18
Det riktigt intressanta är hur mycket du skulle vara beredd att gå ned i årsinkomst i utbyte mot att slippa arbeta överhuvudtaget.




Jag vill ha en god levnadsstandard för mig & min familj, just nu finns det inte så mycket rum att gå ner i lönestorlek. Om jag var ensamstående kanske det var annorlunda, men nu har jag andra än mig själv att tänka på......


För övrigt hänvisar jag till Grubs inlägg, det sammanfattar min syn på det hela väldigt bra!

King Grub;

Själv tycker jag lönearbete bara för sakens skull är överskattat. Att inte behöva arbeta är :thumbup: :thumbup: Om avsaknaden av arbete innebär en brist på pengar är det däremot förstås anledning till oro, men jag personligen tycker att det finns sysselsättning nog utan arbete. Förutsatt att pengarna finns.

Flaggan
2005-08-15, 13:23
Håller med Grub! :bow:



Men herregud! Pengar är fan inte allt! Jag lever på studiestöd plus några timmars svartjobb åt farsan i månaden. Allt som allt klarar jag mig bra på omkring 5000 spänn i månaden. Får du ingen A-kassa eller vad det heter i Sverige?

Man behöver inte ta mer än en öl i veckan.

Glad för dig att du har nån familje medlem som kan erbjuda dig jobb. Om jag ändå skulle haft min far kvar vid liv så kanske jag skulle kunna jobba i hans företag,men nu är verkligeheten så grym att han skulle kasta in handuken tidigare pga canser.

För att få stöd av A-kassan måste man ha jobbat minst 6 månader ,men jag har inte kommit upp i dom antal jobbtimmar så inprincip är jag en utav många andra med i den "dålda arbetslöhets-statestiken som ingen vet hur hög den är"

Mikeman
2005-08-15, 13:25
Sök industriarbete i en produktion.
Det behövs oftast ingen utbildning alls.

Sen finns det oftast möjligheter att klättra om man visar framfötterna.
Jag gick från Produktinsarbetare->Materialhanterare->Processoperatör->Maskintekniker->Servicetekniker som jag är idag. Detta på ett spann av 6 år.

Jag trivs som fisken.

Det viktigaste är att du får ett jobb så kan du söka annat undertiden om du nu tycker att det suger.

Snake
2005-08-15, 14:00
Vet inte om nån föreslagit detta tidigare (bara skummat igenom tråden), men annars inom handikappomsorgen så brukar det krylla av jobb. De skriker ofta efter killar också. Men då hänger det mycket på hur du är som person och om du klarar av att arbeta med såna. Om du bara får in en fot så brukar man kunna få lite vikariat här å där.

z_bumbi
2005-08-15, 14:39
Praktik suger ju, vem vill ha fler låtsasjobb och tramsaktiviteter efter 2år?

Den som vill ha ett jobb längre fram? Fixar du praktik själv så får du ju se till att det kan leda någon vart, antingen som en ren erfarenhet eller som en väg in till anställning på det företaget.
Självklart blir det oavlönat jobb men tänker man inte plugga så har man inte så mycket annat val.

mini
2005-08-15, 15:52
Om du inte ens har fått komma på intervju på två år undrar jag hur din ansökan ser ut samt vilka jobb du söker.
Att du inte orkar plugga något tycket även jag låter som lathet.
Om du är sjuk på allvar så kräv en ordentlig utredning.

Lasse Kongo
2005-08-15, 16:46
Det är tufft i dagens samhälle.

Jag hoppas verkligen du får tag i ett arbete så din livssituation reder upp sig, man ska känna sig stolt över sitt arbete och att man arbetar.

Sverige är fullt av slashasar, finns för många som gör allt för att slippa arbeta och gå på bidrag frivilligt, dem skulle man ställa upp på rad och skjuta.

Men lycka till, mitt stalltips är väl att du ej ska ge upp, det finns många i din sits, sen får du ju vara beredd på att ta ett skitjobb, du bör ju kunna få jobb på telemarketing eller, som är världens sämsta jobb, men vem vet, därigenom kanske du kan lossa ngt annat osv, hemma får man inte mkt gjort.

Johan O
2005-08-15, 16:52
Eller varför inte höra med typ McDonalds eller liknande. Då har du iallafall nått att göra medans du söker något bättre.

Köttbullen
2005-08-15, 17:01
kriminell *whatever*

Flygplan
2005-08-15, 17:11
Allt handlar om kontakter. Jag trodde det var kört fram till jag träffade min gamla högstadielärare på stan hon frågade vad jag gör nuförtiden osv. Jag förklarade att jag var arbetslös.

Hon sa att jag var en av hennes gamla favoritelever och hon skulle se vad hon kunde göra för mig. Mycket riktigt, nu ska jag få anställning på hennes mans företag :D Riktigt flyt.

Det löser sig för dig också ska du se.

Tricklev
2005-08-15, 17:33
Allt handlar om kontakter. Jag trodde det var kört fram till jag träffade min gamla högstadielärare på stan hon frågade vad jag gör nuförtiden osv. Jag förklarade att jag var arbetslös.

Hon sa att jag var en av hennes gamla favoritelever och hon skulle se vad hon kunde göra för mig. Mycket riktigt, nu ska jag få anställning på hennes mans företag :D Riktigt flyt.

Det löser sig för dig också ska du se.

Hah ja, för oddsen att det händer han är stora :D

Allan
2005-08-15, 18:02
Om du inte ens har fått komma på intervju på två år undrar jag hur din ansökan ser ut samt vilka jobb du söker.
Att du inte orkar plugga något tycket även jag låter som lathet.
Om du är sjuk på allvar så kräv en ordentlig utredning.

Bra där! Och ge fan i att ta en massa svartjobb som du inte kan få dokumentation ifrån. Du har fått massor av tips nu - ta dig i kragen och sätt igång. Eller så PMar du mig så ska jag skaffa fram ett riktigt knegarknäck åt dig. Hårt arbete men med lön.


allan

Flygplan
2005-08-15, 18:34
Hah ja, för oddsen att det händer han är stora :D

Hm.. det var kanske inte riktigt det som var syftet med mitt inlägg. Jag ville visa honom att det kommer att lösa sig, på ett sätt eller ett annat.

Att du trodde att jag ville att han skulle ringa runt till alla hans gamla lärare, ja det är en gåta för mig *screwy*

aliquis
2005-08-15, 18:35
Bra där! Och ge fan i att ta en massa svartjobb som du inte kan få dokumentation ifrån. Du har fått massor av tips nu - ta dig i kragen och sätt igång. Eller så PMar du mig så ska jag skaffa fram ett riktigt knegarknäck åt dig. Hårt arbete men med lön.
allanNästan så jag biter på den, går du med på att ta ett pass någon gång då? ;)