handdator

Visa fullständig version : När har ni blivit som mest nerviga?


Bjorne
2005-08-14, 18:34
Nerviga som i stirriga för att ni är rädda för att nå har/ska hända.

Fick den här idén nu, då ja.. ehh "en kompis" råkade ut för en sak som gjorde honom väldigt nervig.

Han har en server uppe som står och dumpar för ett nätverk (för er som inte är så insatta, så innebär detta, att ex nya filmer som släpps på nätet, skickas upp till hans server, sedan så tillåts andra medlemar i nätverket att tanka filmen där i från, allt för att få en snabb spridning på filmerna (det går åt några tb i månaden att sprida filmer, så rätt omfattande)), rätt många medlemar och dumpar. Idag, för en kvart sedan, dyker hans server ner, får ingen kontakt med den, ringer till lägenheten där den står, inget svar. Farsan är inte där, vill heller inte ringa farsans mobil, då han inte vill göra honom nervös.

Rädslan för att det ska ha hänt en så kallad "buste" dvs polisen har agerat kommer igång. Det visar sig ganska strax att ytterligare en server i nätverket försvann ner nästan exakt samtidigt, i samma stad. Nu börjar svettningarna komma.

Dock ringde han en kompis vars kusin har samma isp och fick reda på att hela nätet i stan dött. Puh! Vilken lättnad för honom.


Nå, vad har ni råkat ut för som har gjort er väldigt nervösa ?

Ps. Så fort server kommer online igen, så är cs-servern uppe.

Zozza
2005-08-14, 18:38
När man var lite mindre och hela tiden klantade sig och tog sönder olika saker så var man nervös över hur arg föräldrarna skulle bli =)

Zozza
2005-08-14, 18:42
arga*

mela
2005-08-14, 18:42
När man tjuvåker på tåget och kontrollanten ställer sig framför en *cry*

The_RobRoy
2005-08-14, 18:49
Hehe 100mbits dump, farligt farligt, sånt skulle jag inte våga pyssla med, håller mig snäppet längre ner i "näringskedjan"

Nervig blir man väl när någon när och kär har sagt att dom ska komma hem en viss tid eller något sånt och tiden går, flera timmar försenade kommer dom, hinner man tänka många dumma tankar under tiden.

H.Emanuel
2005-08-14, 18:50
Jobbade ett extrapass på en psykiatrisk avdelning på natten en gång för såkallade särskilt vårdkrävande. Vi delade upp oss och jag satt i en stol i en korridor med en såndär gul filt över benen. Klockan var kanske 02. En av patienterna hade tagit livet av en anhörig. Just den patienten kommer plötsligt ut ur sitt rum och kommer emot mig med lite hasande gång, med den vita skjortan slarvigt instoppad innanför midjan på de blå pösiga byxorna. Jag hajar såklart till, men vet att minsta ljud lockar till sig personalen och att larmssytemet är väldigt effektivt och tar dit folk från andra avdelningar snabbt som ögat. Jag kollar om han har något i händerna, men det har han inte. Han ställer sig helt nära mig, tittar ned på mig och säger typ "Heeej Ivar" (Namnet på den han dödat) Sen avfyrar han ett brett leende innan han fortsätter till rökrummet. Det var lite nervigt

Olsson
2005-08-14, 18:52
Precis innan man ska kolla resultatet på en tenta som man inte har en aning om ifall man klarade eller inte.

Sen har vissa tjejer nått magiskt som gör att man blir så nervös så man skakar i hela kroppen och stammar bara de säger hej.

Prankie
2005-08-14, 18:56
När jag gav en present till en flicka jag gillade under högstadietiden.

mela
2005-08-14, 18:58
När jag gav en present till en flicka jag gillade under högstadietiden.


ooooohww!! :love:

Gabriel_
2005-08-14, 18:59
5 minuter innan min första match.. kunde knappt stå på benen var så jäävla nervös så det inte var sant!
en hel fullsatt gympa sal med endast en enda ring i mitten, men dock så släppte all nervositet efter första slaget,

Fettecke
2005-08-14, 19:03
min första vecka då jag placerat ett 6-siffrigt belopp på en fond med riskklass 6, utan att veta hur det skulle gå med pengarna... kunde inte sova riktigt om kvällarna, kunde abra tänka på hur det skulle gå i fonden dagen efter, nervigt!!!!

Davil
2005-08-14, 19:04
Nervös alla de gånger jag har blivit stoppad av polisen vid tex. nattliga race. Speciellt under tiden då prövotiden inte hade gått ut.

Loke
2005-08-14, 19:10
En lite oseriös bänkpresstävling i skolan. Oj vad nervös jag var. Kom dit väldigt tidigt, fick sitta i ett par timmar och vänta, helt själv. Försökte spela lite på mobilen, men mina fingrar var för skakiga =)

Men jag tror jag gillar att vara nervös på det sättet. För när man väl får sätta igång så känner man sig så oerhört stark och villig att tävla.

Nervös på ett negativt sätt är sällan jag blir... Det är väl snarare ångest som drabbar mig.

MilkmaN
2005-08-14, 19:11
O ja, stoppad av polisen så skiter man ner sig rätt så kraftigt. Blev tagen med min moped en gång i tiden, hjärtat slog väl lätt över 120 slag/minuten flera timmar efteråt. Tråkig adrenalinkick.

Kärlek är ju ingen höjdare om man vill undvika nervighet heller.

High1ander
2005-08-14, 19:17
När man tjuvåker på tåget och kontrollanten ställer sig framför en *cry*
Ja, och man verkligen inte tjuvåker utan man letar frenetiskt i ALLA fickor och ser hur de bara stirrar på en som man är en dålig b-skådis... till sist dyker den lilla lappen upp och allt är lugnt.

Eller när man sitter på tåget och undrar varför plånboken inte är i bakfickan och man lovar sig själv att man hade ju lagt den där innan man åkte iväg, så den måste ha blivit snodd, sen kommer man hem o då ligger den där...

Nått som gjorde mig fetingnervös var att köra Tom Cruises monolog från Magnolia på 2 min inför kamera och hela klassen... Men efter ett tag var all nervositet borta, först 20-30 sek framför kameran är jobbiga, resten är kul...

reinholdsson
2005-08-14, 19:54
Fan jag går runt och är nervig jämt typ. Har jag inte något att oroa mig för så skapar min hjärna det ganska snabbt.. Väldigt jobbigt.

Nu är det en sak jag planerar och tänker på som gör det ännu värre.

Chris
2005-08-14, 19:59
Uppkörningen. Fyfan. *grr27*

Leon
2005-08-14, 20:16
Jag blev lite nervig en kväll på Slagt när en kille som man inte ska vara ovän med tittade mig in i ögonen och frågade om jag var absolut säker på att han inte kom in igen! Kändes lite obehagligt... ;)

Jet
2005-08-14, 20:20
Jag blev nog som nervigast i ett slagsmål när killen stoppar in handen i jackan, och jag skriker "Vapen" och springer mot honom.....

Inte särskilt genomtänkt

Bjorne
2005-08-14, 20:20
Hehe 100mbits dump, farligt farligt, sånt skulle jag inte våga pyssla med, håller mig snäppet längre ner i "näringskedjan" *Inte så pass som 100mbit och inte överdrivet högt.

_luleå_
2005-08-14, 20:26
brukar bli nervig som få då jag skiter, sizen kan vara gode obehaglig-.

*Flash*
2005-08-14, 20:39
När jag känner mig instängd, t.ex. i en buss eller ett flygplan.. kan hålla på och svimma då.
Prata inför folk.
Hantera en häst med total avsaknad av respekt för människor är inte heller en höjdare, fast jag blir väl mest arg då och tanken på vad som kan hända om hästen sliter sig är inte trevlig.
Just ja vissa tävlingar kan få mig nervös också..

Pingu
2005-08-14, 20:42
När min dotter ramlade i trappen för några veckor sen, då var jag riktigt rädd :cryout:

och när dr Håkan Alfredsson(idrottsmedicin i Umeå) underökte mitt knä före operationen. Han gav mig väldigt lite hopp och det stämmde tyvärr. Då var jag också nervös och rädd för jag förstod att min spelar karriär var slut

Cilia
2005-08-14, 20:45
när jag sågade med motorsågen och bara hade flip flop på mig och sågen slet sig. Jag förlorade bara en liten liten bit av tån och tånageln.

Men tanken på vad som kunde ha hänt gjorde mig skiträdd rent ut sagt.
Annars gillar jag motorsågar. Kanonverktyg. Ju mer kraft på verktygen desto bättre!

strong-man
2005-08-14, 20:48
När jag skulle ha sex första gången var ingen rolig historia trodde jag skulle dö så jävla nervig :em:

Genesis
2005-08-14, 20:55
Kommer ihåg första gången jag skulle åka hem till en tjej (nej det var inte igår). Var nära att göra i brallan. :laugh:

Genesis
2005-08-14, 20:56
Ju mer kraft på verktygen desto bättre!

:naughty:

Bolio
2005-08-14, 21:04
När jag var i Irak förra sommaren och skulle åka från Suleymania till Mosel och vidare till Bagdad... det läskigaste var nog när vi blev beskjutna av araber.

magicteddy
2005-08-14, 21:06
Före uppskrivning till körkort var man väl rätt skakig :D lika innan uppkörning hehe =)

Cilia
2005-08-14, 21:08
När jag var i Irak förra sommaren och skulle åka från Suleymania till Mosel och vidare till Bagdad... det läskigaste var nog när vi blev beskjutna av araber.
hhmmm mysig semester!
jag skulle nog ha svimmat. Jag hatar vapen och då har jag ändå inte sett något avfyras än mindre mot mig själv.

Glen
2005-08-14, 21:11
Jag blev lite nervig en kväll på Slagt när en kille som man inte ska vara ovän med tittade mig in i ögonen och frågade om jag var absolut säker på att han inte kom in igen! Kändes lite obehagligt... ;)


Släppte du in honom?

Johan_P
2005-08-14, 21:14
Blir skitnervös när jag ska prata inför grupp, t.ex skolklassen. Ska ju ha ett prov på det i engelskan nu i 9an, undrar som fan över hur det ska bli :(

Solros
2005-08-14, 21:17
När jag låg ensam i Kambodja med muskelkramper och var helt jävla förvirrad pga djungelfeber.

Fatalist
2005-08-14, 21:26
Skulle träffa ett gäng tjejer för några år sen, då skakade jag bildligt talat.

capoje
2005-08-14, 21:58
Skulle träffa ett gäng tjejer för några år sen, då skakade jag bildligt talat.

Fan va hemskt...

Lillgrabben
2005-08-14, 22:19
För några år sedan hände en arbetsplatsolycka på mitt jobb. Den lämnade mig ganska illa berörd.....


Jag & någon arbetskompis hade startat en ångtrycksreducering som minskar trycket på överhettad vattenånga från 40 -> 3 bar. Vi hade tagit reducerstationen i drift det sista vi gjorde före vi gick hem vid 15-tiden.

Kl 15.30 exploderade rörledningen ( samma som jag arbetat vid strax innan) som vattenångan passerar igenom pga utmattningsskador i materialet. Detta ledde till att inom några sekunder var hela rummet vi nyss var i ångfyllt & temperaturen hade stigit chockartat till ungefär 450 grader C. Temperaturen i kombination med ett ångflöde av ca 150 ton / h var förödande......

OM jag hade varit kvar där hade mina barn varit utan sin pappa & tjejen hade varit ensamstående 2 barnsmamma på 26 år........

capoje
2005-08-14, 22:23
För mig var det nog när jag och två polare åkte bräda förra vintern, vi va utanför backen så kallat offpist och skulle köra över en led, första polaren åker snabbt ner och KABAM så smäller det då en gubbe i 50 års åldern krockar i full fart och båda flyger iväg. Polaren rakt in i ett träd men klarar sig, gubben låg medvetslös och blodig, vakna upp men jag var tvungen och prata med han och få han att ligga still. Hjälpen kom och han bröt benet tror vi.

Leon
2005-08-15, 08:10
Släppte du in honom?
Gissa *rolleyes* Givetvis inte!!!!Så nu får man se sig om, när man är ute och promenixar i Malmö! :(

Jet
2005-08-15, 09:02
Gissa *rolleyes* Givetvis inte!!!!Så nu får man se sig om, när man är ute och promenixar i Malmö! :(

Han är ju "affärsman". Det är 10ggr värre med småkickers som får sjuka ideer.....

Piranha
2005-08-15, 09:06
Efter jag vart i Holland på turné och fick ett samtal.
2 veckors pina innan svaret kom ifrån gyn.

The_RobRoy
2005-08-15, 09:29
Efter jag vart i Holland på turné och fick ett samtal.
2 veckors pina innan svaret kom ifrån gyn.

Vadå för turne? :)

Liten Men Fet
2005-08-15, 10:02
Första veckan i kosovo när det var skottlossning i en by och min sisu var först på plats med 20 minuters marginal, jag satt som kulspruteskytt då..

ETK_TIS
2005-08-15, 10:36
När jag är på Knutstorp för första gången , och följer efter en M-3-E30 över första krönet ( Med bra fart ) och känner strax bakom krönet att bakvagnen går i ett eget spår ( på den tiden fanns en betong mur man kunde hällsa på ) men som tur var ,så var det bara ena hjulparet som hällsade på i gräset , innan fästet återkom , jag körde in i depån och andades ut :em: fick sen goda råd hur man beter sig, i det krönet .

pellepedal
2005-08-15, 10:43
När min son föddes och var alldeles blå och livlös och kunde inte andas.

Bjorne
2005-11-09, 15:05
Efter jag vart i Holland på turné och fick ett samtal.
2 veckors pina innan svaret kom ifrån gyn.Utveckla? :p

Löjtnant Blank
2005-11-09, 15:29
När jag jobbade med att filéa lax i Norge och fastnade med en ringbrynjehandske i maskinen som tar bort skinnen. Handen fortsatte att tuggas in i två stora kugghjul, men som tur var såg maskinoperatören vad som höll på att hända och slog till nödstoppet. Jag hann inte ens skrika. Två fingertoppar var svarta i flera veckor efteråt och naglarna gick åt helvete, men utan hans uppmärksamhet hade jag krossat hela vänsterhanden. Jag får fortfarande kallsvettningar när jag tänker på det.

Mental
2005-11-09, 15:41
När min son föddes och var alldeles blå och livlös och kunde inte andas.

Urk vad maktlös man lär känna sig! *spy*

TrasMannen
2005-11-09, 15:44
När jag fick punktering på båda lungorna och var en hårsmån från att kola vippen. Blev lite nervös (läs dödsångest) när jag inte kunde andas.

Mental
2005-11-09, 15:46
När jag fick punktering på båda lungorna och var en hårsmån från att kola vippen. Blev lite nervös (läs dödsångest) när jag inte kunde andas.

MC olycka? Har en polare som råkade ut för samma sak, vänstersvängande bil, massor av för hög hastighet, polaen hans flög över och dog, han klarade sig med en hårsmån och massor av inre skador...

Honn
2005-11-09, 15:53
När mitt ex berättade att hon var "sen" infann sig en och annan nervös ryckning. Höll sig ett tag tills dess att testet visade att hon inte var gravid.

Mental
2005-11-09, 16:00
När mitt ex berättade att hon var "sen" infann sig en och annan nervös ryckning. Höll sig ett tag tills dess att testet visade att hon inte var gravid.

Gud vad jag kommenterar i den här tråden, men been there done that ;)

3ggr nu, jävla oregelbundna kvintimmer!!!

smürfpücko
2005-11-09, 17:07
5 minuter innan min första match.. kunde knappt stå på benen var så jäävla nervös så det inte var sant!
en hel fullsatt gympa sal med endast en enda ring i mitten, men dock så släppte all nervositet efter första slaget,

Detta känner jag igen, med skillnaden att på mig håller nervositeten i sig om det inte är jag som får in första slaget :(

Uppkörning är en klassiker, den som inte är nervös då vill inte ha k-kort. :)

När hästar slitit sig och sprungit upp på bilvägen. huga...

Så fort det börjar lukta konstigt eller annorlunda när jag kör blir jag direkt helnojig - tills jag försäkrat mig om att det kommer utifrån. (men man har ju kört med handbromsen i nån gång tyvärr,,)

Jag är egentligen inte flygrädd, men stora luftgropar och vibrationer kan skicka upp hjärtat i gommen på mig.

Grisen
2005-11-09, 17:08
När jag krockade med bilen, samt en episod där droger var inblandade.

Vid dessa tillfällen var jag lite små streeesad.

Halib
2005-11-09, 17:13
Åkte i 180 på 90 väg precis lagom innan sommarens äventyr förra året. Hade motorbromsat en sträcka utan att hålla koll på mätaren. Helt plötsligt vinkar en polis in mig mot vägkanten... Då är man inte så kaxig längre. Slutade med 2 km/h under indraget kort och böter... *rolleyes*

Jense
2005-11-09, 17:31
Han är ju "affärsman". Det är 10ggr värre med småkickers som får sjuka ideer.....


på tal om småkickers. när jag blev hotad med kniv av 2 kickers på moppe när jag va 15, ryggskott hade jag dessutom så jag kunde inget göra mer än stå där och se dum ut. fick dock tag på dom på axels tivoli några månader senare

TrasMannen
2005-11-09, 17:36
MC olycka? Har en polare som råkade ut för samma sak, vänstersvängande bil, massor av för hög hastighet, polaen hans flög över och dog, han klarade sig med en hårsmån och massor av inre skador...

Nej, lungsjukdom som gör att dom pajjar av sig själv och kan inte läka.

elan
2005-11-09, 18:24
När jag såg att bilen jag försökt köra ifrån i 160 km/h på 90-vägen var en polisbil. Och de sedan upplyser mig om att det var körförbud på bilen som jag lånat. Ja då slog hjärtat några extra slag. :D

s_himself
2005-11-09, 18:30
Åkte i 180 på 90 väg precis lagom innan sommarens äventyr förra året. Hade motorbromsat en sträcka utan att hålla koll på mätaren. Helt plötsligt vinkar en polis in mig mot vägkanten... Då är man inte så kaxig längre. Slutade med 2 km/h under indraget kort och böter... *rolleyes*



155km/h på 70 sträcka och farbror blå vinka in mig.. då va jag nervig.. Sluta med ett a4:a papper där det stod att jag hade avgasläckage på mitt grenrör :) det va vanlig trafikkontrol. alltså inga laserkanoner eller nåt. Men SUR va han :laugh:

sunkan
2005-11-09, 18:35
När flickvännen sa: Vi måste prata. Kan nog få vilken kille som helst att bli lite skakis.


Men när jag varit som mest nervös var nog när jag var på en crossträning upptäcker att jag har fått "gashäng" och cykel skenar iväg utan att jag något hinner göra. Å inte så konstigt nog så tar ju alla raksträckr slut, synd att när banan svängde så svängde inte jag. *grr* Fast det var nog mer panik å inte nervousitet.

sp33dy
2005-11-09, 18:40
Under den sista raiden i min tid i scenen, tror det var 2001/2002.. lite småjobbigt när folk från ens rlsgrupp och direkta närhet blivit bustade och man inte vet ett smack :MrT:

Goddaniel
2005-11-09, 19:08
När flickvännen sa: Vi måste prata. Kan nog få vilken kille som helst att bli lite skakis.


Men när jag varit som mest nervös var nog när jag var på en crossträning upptäcker att jag har fått "gashäng" och cykel skenar iväg utan att jag något hinner göra. Å inte så konstigt nog så tar ju alla raksträckr slut, synd att när banan svängde så svängde inte jag. *grr* Fast det var nog mer panik å inte nervousitet.

Oh fyfan, hände mig en gång också. Slutade med en brutet revben men kunde gått väldigt mycket värre. Var ju många på banan som jag kunde ha dragit in i eftersom det inte var helt enkelt att kontrollera hojjen.

En till gång jag varit så nervig var när jag hade varit på mammas jobb en fredagkväll efter alla slutat jobba för att hämta några bärbara datorer.
Några timmar senare kommer mamma in och säger att de har vart inbrott på kontoret. Larmet hade inte gått, antingen var det trasigt eller så hade jag glömt att larma. Gick en miljard tankar genom mitt huvud och jag undrade om jag verkligen hade glömt att larma/låsa för larmet funkade ju när jag kom dit.
Visade sig som tur var att någon klippt en ledning nere i porten så larmet inte fungerade.

:)

sunkan
2005-11-09, 19:32
Oh fyfan, hände mig en gång också. Slutade med en brutet revben men kunde gått väldigt mycket värre. Var ju många på banan som jag kunde ha dragit in i eftersom det inte var helt enkelt att kontrollera hojjen.

En till gång jag varit så nervig var när jag hade varit på mammas jobb en fredagkväll efter alla slutat jobba för att hämta några bärbara datorer.
Några timmar senare kommer mamma in och säger att de har vart inbrott på kontoret. Larmet hade inte gått, antingen var det trasigt eller så hade jag glömt att larma. Gick en miljard tankar genom mitt huvud och jag undrade om jag verkligen hade glömt att larma/låsa för larmet funkade ju när jag kom dit.
Visade sig som tur var att någon klippt en ledning nere i porten så larmet inte fungerade.

:)



det "roliga" va ju bara att när kurvan kom så kom också yttervallen som blev ett perfekt hopp. Hoppet blev runt 25m. 25m på en 80cc när man är 13år är rätt långt, speciellt när man landar i en uppförsbacke :naughty: Bröt faktiskt "bara" armen

Bao
2005-11-09, 19:46
En av mina nervigaste stunder måste nog varit för några veckor sen när jag satt på tåget och jag ser hur en kontrollant passerar mig, vänder mig om och ser att tre till har klivit på och börjat kontrollera folk bakom mig.
Givetvis hade jag plankat och känner pulsen stiga till marklyftsnivå. Dröjer inte länge innan en kille visar upp sin legitimation samtdigt som han ber om mitt färdbevis, vid den tidpunkten hade jag fortfarande inte lurat ut vad jag ska ta mig till, kunde ju inte direkt springa eftersom tåget åkte.
I all stress så bestämde jag mig för att inte göra att dugg, så jag satt bara och stirra rakt fram varpå han upprepade gånger försökte få kontakt med mig.
Tillslut höjer han tonen och lägger handen på min axel samtidigt som han utbrister ännu ett hallå. Nu ser jag hur havla vagnen vänder sig om och stirrar som jag vore helt efterbliven, samtidigt som jag fortsätter stirra rakt fram.

Sen, efter han stått och tjatat vid mig i kanske en minut (som kändes som två timmar) så kommer tåget fram och jag ställer mig upp. Till min förvåning så flyttar kontrollanten sig och släpper förbi mig och jag går av tåget skakadnde av adrenalin. När jag kommit ut från spärrarna och inser att jag klarat mig övergår nervosisteten till ett redigt glädjerus, fan vad nöjd jag var.

thomast
2005-11-09, 20:09
Jag kan inte riktigt placera den mest nerviga händelsen men här är tre:

Jag har under en vecka haft rejält ont i bröstet, så ont att jag inte kunde stå upp ibland, var sängliggandes med 41 graders feber. När jag väl tar mig till en läkare får jag reda på att det kan vara hjärtat det är fel på, jag skickas till akuten och får ligga på en säng i 4 timmar. Det var rätt mycket tankar från det ögonblicket han började prata om problem med hjärtat. Lyckligtvis handlade det bara om en infektion i lungorna, jag skrevs ut med en ask voltaren. Jippie, det hjälpte mot smärtorna...

Mitt andra är när min hund (var riktigt nybliven hundägare då) sprang runt som en tok och fastnade med foten mellan två plankor. Hon skrek och skrek och bet både mig och min sambo när vi försökte få loss henne. Adrenalinet var på topp efter det, men allt gick bra.

Och det tredje är en flygresa där det skakade och blinkade väldans mycket, har sen dess haft rejäl avsmak på flyg. Fyfan, ändå flyger jag några gånger per år. Starten är värst...