handdator

Visa fullständig version : Proteinfråga..


Jazen
2005-08-14, 18:32
en fråga angående protein intaget.
Tar ni erat protein även dom dagar ni inte tränar? själv kör jag med whey-100 och tar enbart dom dagar jag tränar.

King Grub
2005-08-14, 18:33
Jag föredrar att äta mitt protein i matform (vilket dessutom ger bättre proteinbalans än vassledrinkar).

blekfet2
2005-08-14, 18:36
Jag föredrar att äta mitt protein i matform (vilket dessutom ger bättre proteinbalans än vassledrinkar).



jo samma här, proteindrinkar verkar många ta till varje måltid typ....varför inte bara äta proteinrik mat så behöver man inte trycka i sig p-drinkar hela tiden, blir dyrt i längden.


som svar på din fråga så tar jag enbart proteindrink som gainern (alltså efter ett styrke, cardiopass)

Jazen
2005-08-14, 18:38
jo förstår det men det är svårt när man bor själv o inte kan laga så himla mkt, så det blir lättare för mig att köra med protte drinkar tyvär men så är det i mitt fall.

King Grub
2005-08-14, 18:41
bor själv o inte kan laga så himla mkt

Kan? Lär dig. ;)

Eller är det "orka"?

Hursomhelst, att kunna laga vettig mat hör väl till nödvändiga livskunskaper?

Jazen
2005-08-14, 18:46
hehe jo förstår du är inte den första som säger att jag ska börja lära mig :P men det är svårt o stå o laga bra näringsrikt mat, samtidigt ska man plugga o jobba. vet att det är oerhört viktigt o kunna laga mat men det får helt enkelt vänta tills jag inte har så mkt på händerna :P

H.Emanuel
2005-08-14, 18:59
Jag dricker kanske ett par proteindrinkar per dag, men håller med om att det viktiga är maten. Även om man pluggar och jobbar och har fullt upp så kan man med lite fantasi ordna med proteinrik föda, grovt bröd med keso på eller tonfisk eller makrill o dylikt. Lättkesella går lätt ned i väskan. Lär dig konsten, för det är viktigt med födan. Proteindryck är ju ett tillskott till maten och ingen ersättning för maten.

Exhale_
2005-08-14, 19:08
Jag brukar ta en drink med långsamt protein nån gång under dagen. Detta började jag med under deffen och sen har det blivit en vana.

Det är lätt att kunna käka lite nötter eller en frukt och ta en proteindrink!

blekfet2
2005-08-15, 16:25
jag hinner då laga bra mat å då pluggar jag på distans,arbetar 100% å har en liten baby å ta hand om...vilja kallas det!

Kjellstroem
2005-08-15, 16:41
hehe jo förstår du är inte den första som säger att jag ska börja lära mig :P men det är svårt o stå o laga bra näringsrikt mat, samtidigt ska man plugga o jobba. vet att det är oerhört viktigt o kunna laga mat men det får helt enkelt vänta tills jag inte har så mkt på händerna :P

Något som är skitbilligt, skitlätt och går skitsnabbt är typ äggnudlar + tonfisk.
Kostar en bit under 10:- för en måltid och går på under 5 minuter.
ingen gourmetmåltid men med rätt kryddor och eventuellt något såsliknande tillbehör kan det bli rätt gott.

Det bör även en jobbade student hinna med ;)

MyungChul
2005-08-15, 18:31
jag hinner då laga bra mat å då pluggar jag på distans,arbetar 100% å har en liten baby å ta hand om...vilja kallas det!

lite OT men starkt jobbat :thumbup:

blekfet2
2005-08-15, 19:47
lite OT men starkt jobbat :thumbup:


man tackar :thumbup:

Pez
2005-08-15, 21:14
hehe jo förstår du är inte den första som säger att jag ska börja lära mig :P men det är svårt o stå o laga bra näringsrikt mat, samtidigt ska man plugga o jobba. vet att det är oerhört viktigt o kunna laga mat men det får helt enkelt vänta tills jag inte har så mkt på händerna :P
Ja, det kallas "livet" - välkommen in.

emiste
2005-08-16, 13:46
hehe jo förstår du är inte den första som säger att jag ska börja lära mig :P men det är svårt o stå o laga bra näringsrikt mat, samtidigt ska man plugga o jobba. vet att det är oerhört viktigt o kunna laga mat men det får helt enkelt vänta tills jag inte har så mkt på händerna :P

Sen kanske du får ändra prioriteringsordningen, då överlevnaden borde gå framför allt. För mig gör den det i alla fall. Kan jag inte äta, sova och träna ordentligt är jag tvungen att ta bort något annat. Man kan ju inte sluta sova för att man har mycket att göra, sluta äta kan man med större lätthet tid men det straffar sig till slut. Det kan bara vara svårt att se de allvarliga konsekvenser som faktiskt blir av att sätta grundläggande behov åt sidan. De yttrar sig istället senare som diverse sjukdomar och problem senare i livet.