handdator

Visa fullständig version : Tysk kesella, nej tack!


autowah
2005-08-13, 19:40
Har börjat att tycka om detta, blandat med Funlight. Lite surt de första gångerna men sedan vänjer man sig.
Men jag gjorde misstaget att handla det på Lidl. Visserligen halva priset, men mycket sämre än Arlas. Den separerar sig snabbare, och är surare. Dessutom saknar burkarna lock.

Pellefant
2005-08-13, 19:43
Jag har då inte märkt någon större skillnad, en aning olika i smaken, men kan inte säga att jag föredrar den ena framför den andra smakmässigt.

Priset är inte hälften, snarare en fjärdedel.

Nismo
2005-08-13, 19:48
Har börjat att tycka om detta, blandat med Funlight. Lite surt de första gångerna men sedan vänjer man sig.
Men jag gjorde misstaget att handla det på Lidl. Visserligen halva priset, men mycket sämre än Arlas. Den separerar sig snabbare, och är surare. Dessutom saknar burkarna lock.
Finns ingen tysk kesella, och framförallt inte på Lidl.

gothen
2005-08-13, 20:02
Det är lite olika näringsvärden på dom, har för mig att lidls är marginelt bättre. Tycker själv att lidl smakar sämre men vad gör man inte för att få in lite konkurans på marknaden?

Lasse Kongo
2005-08-13, 20:25
jag tycker lidls kvarg är mkt godare än kesellan, och till en bråkdel av priset.

ja borde få ngt av lidl så många jävla byggarpolare ja tipsat om kvargen, de handlar hem pallvis typ =)

Nismo
2005-08-13, 20:28
jag tycker lidls kvarg är mkt godare än kesellan, och till en bråkdel av priset.

ja borde få ngt av lidl så många jävla byggarpolare ja tipsat om kvargen, de handlar hem pallvis typ =)
Tro fan att det alltid är slut när man kommer dit! Och inte vill de ge ut nummer till butiken så man kan ringa och kolla innan.
När det väl finns hamstras det en del.

tp_88
2005-08-13, 21:22
Den surare smaken beror väl på att det är tillsatt lite grädde i Arlas har jag för mig.

Att den sepererar sig lite, jaha? Rör om kanske?

Givetvis är det upp till dig vad du vill ha, men Arlas kostar mer än 3ggr så mycket...

raZmus
2005-08-14, 03:55
Lidls innehåller 0.2% fett medan LättKesella innehåller 1%. Sen har jag för mig att Lidls innehåller 0.2 g mindre protein per 100 g eller något sådant. Har tyvärr inget framför mig här, men det är tämligen marginella skillnader ändå.

Jag handlar Lidls när jag är i en stad som har Lidl.


Någon som vet om det går bra att frysa in kvarg så man kan bunkra lite?

Nismo
2005-08-14, 10:10
Någon som vet om det går bra att frysa in kvarg så man kan bunkra lite?Ja, det är inga problem.

Lasse Kongo
2005-08-14, 10:15
Ja, det är inga problem.

jasså, funkar det med mjölkprodukter?

nackdelen med kvargen är att den möglar fort, köpte på mig ett par plattor hade typ 15kvarg kvar och åkte på semester, sen när man kom hem fick man kasta allt, såg hur min muskelmassa åkte ner i sopkorgen buuuuhuuuu

Johan_P
2005-08-14, 10:26
Lidl är fackfientligt. Ingen kvarg där för min del. Handlar Arlas, perfekt. Lite dyrt i längden bara, men smällar får man ta :)

Nismo
2005-08-14, 10:50
jasså, funkar det med mjölkprodukter?

nackdelen med kvargen är att den möglar fort, köpte på mig ett par plattor hade typ 15kvarg kvar och åkte på semester, sen när man kom hem fick man kasta allt, såg hur min muskelmassa åkte ner i sopkorgen buuuuhuuuu
Ingen kvarg har möglat för mig.
Vanlig mjölk går att frysa ner, liksom kvarg. Keso rekommenderas inte att frysa ner.

Beast
2005-08-14, 12:18
Och hur länge skulle man kunna ha det i frysen? Hade för mig att det inte gick att frysa ner...

Nismo
2005-08-14, 12:55
Och hur länge skulle man kunna ha det i frysen? Hade för mig att det inte gick att frysa ner...
Det vet jag inte, jag hade det i en månad ungefär.

Pellefant
2005-08-14, 12:59
Lidl är fackfientligt.

Ännu ett skäl att handla på LIDL.

Ha det så trevligt på Konsum. ;)

Yankeee
2005-08-14, 13:24
Ha det så trevligt på Konsum. ;)

Med tanke på att han är 15 så är det nog inte han som betalar ;)

tp_88
2005-08-14, 13:52
Med tanke på att han är 15 så är det nog inte han som betalar ;)
Jag betalar oftast inte min mat heller ( mer än kosttillskott ) men jag anser att det är större anledning att ta hänsyn när det INTE är du som betalar.

Nismo
2005-08-14, 14:02
Hade föräldrarna vetat prisskillnaderna på kvarg/kesella hade de nog också handlat på Lidl.

Bjorne
2005-08-14, 14:08
Skillnad i smaken är där, men inte så att jag kan föredra en framför den andra.

Nu föredrar jag kvarg för att ett kg kostar 12kr, tillskillnad från Kesella som kostar 40kr för ett kg.

heljis
2005-08-14, 22:26
Skillnad i smaken är där, men inte så att jag kan föredra en framför den andra.

Nu föredrar jag kvarg för att ett kg kostar 12kr, tillskillnad från Kesella som kostar 40kr för ett kg.

Exakt. Tar ungefär en burk (0.5kg) per dag. Hellre (7*7=) 49:- per vecka än (20*7=) 140:- per vecka. Smakskillnad, javisst. Men hur ofta äter man kvarg/kesella naturellt? I med lite fun light/kanel/äpple/blåbärssoppa vadsomhelst!

Pellefant
2005-08-14, 23:02
Exakt. Tar ungefär en burk (0.5kg) per dag. Hellre (7*7=) 49:- per vecka än (20*7=) 140:- per vecka. Smakskillnad, javisst. Men hur ofta äter man kvarg/kesella naturellt? I med lite fun light/kanel/äpple/blåbärssoppa vadsomhelst!

Din besparing blir ca 4730 kr på ett år. :D

tp_88
2005-08-15, 00:43
Men hur ofta äter man kvarg/kesella naturellt?
I mitt fall 1-3ggr om dagen! :eating:

Jag började också med funlight, men pallar inte blanda längre, tycker nästan det är gott naturellt nu! :)

heljis
2005-08-15, 14:20
Din besparing blir ca 4730 kr på ett år. :D
Oj. Mer än jag trodde. Well, det gör inget ;)

I mitt fall 1-3ggr om dagen!

Jag började också med funlight, men pallar inte blanda längre, tycker nästan det är gott naturellt nu! Alltid nån som ska stå ut :D
Har du testat att blanda med nåt annat, tex nåt av det jag skrev? Fun light är inte the one and only..

Inzza
2005-08-15, 14:28
nej alltså nu blir jag fanume förbannad.

sluta vara sådana jävla mesar helvete, in med kvargen i käften, stäng, svälj och väx för helvete.

Klart att man hellre köper för halva priset, om man nu inte är någon "pappa betalar" nisse.

sluta gnäll och in med skiten, in i vaden med fanskapet!

tinus
2005-08-15, 14:29
Jag tycker att Lidls kvarg är MYCKET godare än Arlas ..men det är som med allt annat,smaken är olika :)

Inzza
2005-08-15, 14:32
Jag tycker att Lidls kvarg är MYCKET godare än Arlas ..men det är som med allt annat,smaken är olika :)

smaken är som baken, sexig eller delad? :S

tp_88
2005-08-15, 14:32
Alltid nån som ska stå ut :D
Har du testat att blanda med nåt annat, tex nåt av det jag skrev? Fun light är inte the one and only..
Har faktiskt inte gjort det. Äter det oftast precis innan läggdags eller som första mål efter gainern efter träning. Har inte orken att göra så mycket av det då... :)

Wooch
2005-08-15, 17:54
Kvarg äter jag som den är. Tycker att det är gott och jag tycker att arlas och lidls kvarg är lika goda.

melancoolio
2005-08-15, 18:29
Känner ingen större skillnad på Milbona eller Arlas kvarg. Milbonas kanske är något fastare och det är bra för jag vill ha den ganska tjock när jag blandar med fun-light!