handdator

Visa fullständig version : Röven = Basketboll


dark48
2005-08-13, 09:12
Hej.
Jag har ett litet problem..
Min röv växer för jävla mycket, vet inte vad jag gör för fel..
Jag slutade med knäböj och marklyft i hopp om att min röv skulle sluta växa, men det känns inte som om det hjälpt..

Mitt benövningar jag kör är dessa... frontböj, benspark, hacklift och benpress, kan det vara så att jag gör nått fel i benpressen så min röv växeR som fan? Röven står ut som fan nu, lite till och jag kommer klassas som ett freak,haha!
Jag känner ju att jag får kontakt med BENEN när jag kör,varför växer min röv så jävla mycket?

Kan röven växa mycket när man kör marklyft fel? Jag gillar ju marklyft..
Lustigt och kanske ovanligt problem,vad vet jag..
Vore tacksam för svar..

miblom
2005-08-13, 09:54
Både frontböj, hacksquat och benpress tar ju ordentligt på röven. Men kör du ingenting för baksida lår? Det kan vara anledningen till att din röv ser större ut än vad den egentligen är.

dark48
2005-08-13, 10:21
Både frontböj, hacksquat och benpress tar ju ordentligt på röven. Men kör du ingenting för baksida lår? Det kan vara anledningen till att din röv ser större ut än vad den egentligen är.

Men vad ska man göra då? Måste ju köra framsida ben hårt! Man kan väl inte få stora framsida ben bara genom att köra benspark!? Det skulle bli ganska tråkigt och bara köra en övning också..
Jo självklart kör jag baksida lår också..
Skrev fel,skulle ha skrivit "övningar för framsida ben"

Allan
2005-08-13, 10:45
Oroa dig inte. Det är bara så att gluteus tar till sig träningen först, och växer först. Så är det för alla - det är liksom den största muskeln. Det handlar om att nöta på med de andra övningarna så att benmusklerna kommer ikapp. En stark och utvecklad gluteus är en absolut förutsättning för bra ben, så träna på du.
Det är ju inte så att när man ser byggare är det deras stora arslen det första man tänker på, men jag kan garantera att det är inga små plattrövar där inte.


allan

dark48
2005-08-13, 10:57
Oroa dig inte. Det är bara så att gluteus tar till sig träningen först, och växer först. Så är det för alla - det är liksom den största muskeln. Det handlar om att nöta på med de andra övningarna så att benmusklerna kommer ikapp. En stark och utvecklad gluteus är en absolut förutsättning för bra ben, så träna på du.
Det är ju inte så att när man ser byggare är det deras stora arslen det första man tänker på, men jag kan garantera att det är inga små plattrövar där inte.


allan

Tack för ett väldigt tillfredställande svar! :)

Fatcan
2005-08-13, 11:05
Men vad ska man göra då? Måste ju köra framsida ben hårt! Man kan väl inte få stora framsida ben bara genom att köra benspark!?

Altså, om du ökar i benspark, så borde ju quadsen också bli större, spelar ingen roll att det är en "dålig" övning. Däremo ökar man nog volymen på framsida ben mycket snabbare med knäböj.