handdator

Visa fullständig version : magruter till sommarn ?


mulliy
2005-08-13, 01:33
tror ni att man skulle kunna få magrutor till nästa sommar, om man gör 300-400 situps varje kväll, och springer 20 min varje dag?

och en fråga till. tränar de lika mkt när man än gör situps, om jag t.ex gör på natten eller på dagen? jag gör dom vid 12 ungefär efter jag ätit kvällsmat, skulle de ge bättre resultat om ja gjorde på dagen, vid lunch el nått ? :) tack på förhand

blekfet2
2005-08-13, 01:36
vad jag kan räkna ut efter att ha läst vad du skrivit så är du ganska så ny angående träning/kost mm mm....för att få fram dina rutor så måste du ha ganska lågt bf (kroppsfett)....å att göra 300-400 situps varje kväll...jadu...testa å se vad som händer...heff heff! ett tips till dig, skumma igenom alla olika avdelningar på kollo så kansku du förstår lite mera...sovdags

tinkerbell
2005-08-13, 01:37
tror ni att man skulle kunna få magrutor till nästa sommar, om man gör 300-400 situps varje kväll, och springer 20 min varje dag?

och en fråga till. tränar de lika mkt när man än gör situps, om jag t.ex gör på natten eller på dagen? jag gör dom vid 12 ungefär efter jag ätit kvällsmat, skulle de ge bättre resultat om ja gjorde på dagen, vid lunch el nått ? :) tack på förhand

Du får inga magrutor av att göra situps, om du vill ha magrutor får du gå ner i vikt (deffa) gå ner i fett massa. Man kan INTE punkförbränna fett.

Läs King Grubs deffguide, där står de hur du skall gå till väga.

Magrutor till nästa sommar? Om du deffar får du dom långt innan sommaren :)

Fartman
2005-08-13, 01:39
ooooooh, nej du kommer förmodligen inte få några magrutor av enbart det träningsupplägget..
Hemligheten för att få fram rutorna kallas deff, dvs att tappa fett.. Grubs deffguide (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881) är utmärkt för att lära sig hur du ska gå till väga.

Att springa 20min varje dag kan säkert vara bra, men att köra 2-300 situps per dag är bara dumt. Magen skall tränas som alla andra muskler, 1-2ggr i veckan tungt. Vilken tidpunkt på dagen du tränar den är mindre viktigt.

mulliy
2005-08-13, 01:41
hehe ja har läst den guiden. men alltså jag är inte så tjock. Jag har väl iaf lite magrutor, men ja vill att dom ska synas bättre, och kanske förlora lite fett, inte för mkt. Så ja springer 20 min varje dag, och kör gym 3-4 ggr i veckan.

blekfet2
2005-08-13, 01:43
hehe ja har läst den guiden. men alltså jag är inte så tjock. Jag har väl iaf lite magrutor, men ja vill att dom ska synas bättre, och kanske förlora lite fett, inte för mkt. Så ja springer 20 min varje dag, och kör gym 3-4 ggr i veckan.



å kosten......lika viktigt att ha en bra "koll" på kosten som träningen när du ska gå ner i vikt (upp i vikt för den delen)!!

tinkerbell
2005-08-13, 01:52
Tänk på ifall du ska deffa kommer du inte kunna bygga upp dina magmuskler större lika effektivt. Eftersom om du vill tappa fett måste du ligga på kcal underskott blir bara svårare och göra magmusklerna större, men visst du kan träna magen tungt med vikter i form av crunches, kabel övningar, benlyft med låga tunga reps.

Cardio är att föredra.

// t

Fartman
2005-08-13, 01:57
hehe ja har läst den guiden. men alltså jag är inte så tjock. Jag har väl iaf lite magrutor, men ja vill att dom ska synas bättre, och kanske förlora lite fett, inte för mkt. Så ja springer 20 min varje dag, och kör gym 3-4 ggr i veckan.

Faktum kvarstår, vill du ha fram rutorna mer måste du ner i fettvikt.
Som det låter på dig så skulle jag rekommendera att skita i rutorna och försöka lägga på mig mer muskelmassa. Jag har på känn av att du inte är speciellt grov och då kommer du enbart att se mager och eländig ut om du envisas med att ta fram rutorna.

mini_Arnold
2005-08-13, 06:49
Alla förutsätter att grabben är på bulknivå och att enda sättet för honom att få synliga rutor är att deffa....
Jag håller inte med.
Du säger själv att du är inte är så tjock, du kanske tom är smal, eftersom du redan har synliga rutor?
Då är det bara att börja träna magen, börja lätt.

Jorgen
2005-08-13, 08:44
Men för tusan. Läs -> http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=11626

aliquis
2005-08-13, 08:54
tror ni att man skulle kunna få magrutor till nästa sommar, om man gör 300-400 situps varje kväll, och springer 20 min varje dag?Det är bättre om du tränar magen tyngre, beroende på hur lätt du nu tycker det är att göra situps, men skall man orka med 3-400st bör de väl vara rätt lätta, men att bara träna magen är väl rätt värdelöst överhuvudtaget. Springa 20min per dag räcker förutsatt att du blir av med fläsket av det.
och en fråga till. tränar de lika mkt när man än gör situps, om jag t.ex gör på natten eller på dagen? jag gör dom vid 12 ungefär efter jag ätit kvällsmat, skulle de ge bättre resultat om ja gjorde på dagen, vid lunch el nått ? :) tack på förhand *rolleyes* nej

Jax
2005-08-13, 09:22
Hur fan kan det vara så viktigt med magrutor att man tränar enbart för det varje dag?

Vad skönt det är att mina magrutor kommer som en bieffekt av alla annan träning. Hatar att träna magen.

Metal_boy_
2005-08-14, 01:51
Deff är grundkonceptet som vi redan sett att alla skriver. Glöm dock inte ändå att träna magmusklerna, det hjälper till också. Större, tränade muskler framhäver sig mer i sig. Magen ska tränas precis som andra muskelgrupper, tungt strikt och med variation.

hubbabubba
2005-08-14, 13:20
träna,ät,vila ett bra tag sen äre bara å börja banta :O