handdator

Visa fullständig version : Kosten hjälp av Erfaren tack

TigerÖga
2005-08-13, 01:29
Hej ny här på kolozzeum.
Jag väger ca 65 kg är 17 år och 172cm lång.
Ska börja tränar enligt MAX-OT i princip 4ggr i veckan som jag gjorde förra vintern men nu ska jag ha lite mer koll på maten tänkte jag.
Så jag tänkte om någon erfaren skulle kunna ta sig en titt.

Frukost
2 port Havregrynsgröt
Minimjölk + socker
Krossade linfrö
och keso (eller Protein?)

Lunch
Det som serveras i skolan + mycket sallad

Mellanmål
grovt bröd och kalkon skinka?

Företräning
Maltodextrin 0.8gram x halva kroppsvikten 33kg
Protein 15 gram?

Efterträning
Maltodextrin 0.8gram x halva kroppsvikten 33kg
Protein 15 gram?

Middag
det som serveras hemma.

Mellanmål
banan + keso?

Kvällsmål
grovt bröd och kalkon skinka?

Jag ska även försöka ta 10 glas vatten under dagen.
målet: gå upp i vikt. *flex*

raQblad
2005-08-13, 11:54
Först och främst, kika på hur många kcal du bränner/dag (behöver inte vara EXAKT) och sen så drar du på mellan 500-1000Kcal på det. Då ska du se att du går upp i vikt!
Sen..
*Frukosten ser bra ut, rejäl :) liknar min...
*Vid lunch och middag, ät STORA portioner. Riktigt stora. Vill du bli stor, ät stort.
*Mellanmålet ser bra ut, vet dock ej hur kalkonkött är? Lägg på några skivor fettsnål (17%) ost.
*Har aldrig förstått företräningdrinken..? Energi i all ära, men det får man ju i sig av maten innan. Jag kör bara med efterträningsdrinkar.
*Din "Recovery" drink ser ju ok ut, ungefär som min. Jag sitter på en 20%P, 70%K.
*Banan och en stor portion keso! Mer desto bättre.
*Kvällsmålet tycker nästan jag är viktigast. Här bör du få i dig Kasein, en långsam typ av protein. Det finns i keso :) Så vräk i dig keso! Eller kvarg..

Mina tips, är dock inte som den allvetande, allsmäktige Kung Grubb men det där har funkat för mig :)

TigerÖga
2005-08-13, 12:42
*Kvällsmålet tycker nästan jag är viktigast. Här bör du få i dig Kasein, en långsam typ av protein. Det finns i keso :) Så vräk i dig keso! Eller kvarg..

Kanske kan ta och köpa kasein protein :D

Zozza
2005-08-13, 13:00
Kanske kan ta och köpa kasein protein :D

men annars så funkar ju "rent, magert kött som fläskfilé- och kotlett, rostbiff, skinka, kassler, lövbiff, mager mjukost, alla sorters fiskar, magra mjölkprodukter, ägg, hamburgerkött, musslor, räkor, krabba, kalkon, höns, kycklingbröst, keso, kesella, grynost, bland många andra källor." som King Grub skriver i sin deffguide :thumbup: