handdator

Visa fullständig version : Har du en Mac x86?


aliquis
2005-08-13, 00:30
ja just det.

aliquis
2005-08-13, 00:31
de kommer = macar från apple med en riktig finalversion av macos för x86.

Griip
2005-08-13, 00:37
Jag kryssade för "Vafan är det?" och sen efter jag läst din post och förstått att det var Mac datorer så kryssade jag också för "Aldrig i helvetets fan heller"

tossefar
2005-08-13, 00:41
Jag har macosx på min x86 nu... men den är inte från mac, gills det?

Java_Java
2005-08-13, 00:52
Jag har macosx på min x86 nu... men den är inte från mac, gills det?
Vi vill ha screen osv.. och ska inte det vara skit svårt att få igång det? :)

tossefar
2005-08-13, 00:58
Vi vill ha screen osv.. och ska inte det vara skit svårt att få igång det? :)
http://www.360hacker.net/forums/viewtopic.php?p=1108

En mycket simpel guide. Observera dock att du måste ladda ner imagefilen, vilket är olagligt.
Jag testade det bara och det fungerade, men nu kör jag win2000 igen. Jag har redan en iMac så det känns meningslöst att köra macosx på min x86 också.

Berry
2005-08-13, 01:37
Är det någon som vet om det kommer gå bättre att emulera Windows för vissa applikationer (typ Virtual PC) på en Mac när de bytt till x86? Vad jag har sett så går VPC jävligt slött i dagslägen även på vassa Mac:ar. Vill fan inget hellre än att sätta yxan i min Windows-burk men har ca 20 pokerklienter jag inte kan leva utan :em:

aliquis
2005-08-13, 08:17
Jag kryssade för "Vafan är det?" och sen efter jag läst din post och förstått att det var Mac datorer så kryssade jag också för "Aldrig i helvetets fan heller"ok.Jag har macosx på min x86 nu... men den är inte från mac, gills det?Ja, lär ju inte bli många som kryssar för det annars.Vi vill ha screen osv.. och ska inte det vara skit svårt att få igång det? :)
Verkar inte så svårt, men man bör väl antagligen ha ett rätt nytt gfxkort från nvidia eller ati och en x86 med SSE2 eller högre.Är det någon som vet om det kommer gå bättre att emulera Windows för vissa applikationer (typ Virtual PC) på en Mac när de bytt till x86? Vad jag har sett så går VPC jävligt slött i dagslägen även på vassa Mac:ar. Vill fan inget hellre än att sätta yxan i min Windows-burk men har ca 20 pokerklienter jag inte kan leva utan :em:Många av programmen borde fungera via wine, och om inte annat kommer ju säkert vmware/xen/.. att dyka upp så du kan ha både windows o macos samtidigt.

hajder
2005-08-13, 10:12
ok.Ja, lär ju inte bli många som kryssar för det annars.
Verkar inte så svårt, men man bör väl antagligen ha ett rätt nytt gfxkort från nvidia eller ati och en x86 med SSE2 eller högre.Många av programmen borde fungera via wine, och om inte annat kommer ju säkert vmware/xen/.. att dyka upp så du kan ha både windows o macos samtidigt.

http://www.xplodenet.com/

Där är en guide så man kan köra OSX via VMWare

spacedog
2005-08-13, 10:22
Nej, men däremot har jag en gammal 68k-mac liggandes någonstans. :D Men det blir nog till att köpa en nyare mac snart, tror jag.