handdator

Visa fullständig version : Mål


H.Emanuel
2005-08-12, 19:30
Jag tränar regelbundet och försöker vara så optimal jag kan. Jag kan tycka att tränandet givit resultat, jag skriver upp passen för att hålla koll på hur jag ligger med vikter, jag äter hyfsat och ser till att få i mig protein, tar gainers innan och efter träning. Mycket har jag lärt mig tillexempel på detta forum. Men när det kommer till målet med min träning vet jag inte. Naturligtvis vill jag må bra, orka mer, lära mig mer osv. Men i övrigt vet jag inte vad jag har för mål. Vet alla vad ni har för mål med träningen?

Timme
2005-08-12, 19:34
Bli starkare och få mer fylliga muskler. Jag vill inte bli något monster men att ha denna fysiken vore inte fel

John_r
2005-08-12, 19:37
Bli starkare och få mer fylliga muskler. Jag vill inte bli något monster men att ha denna fysiken vore inte fel

Imponerande gubbe ;) !

Timme
2005-08-12, 19:37
Sen så är det inget fel på denna fysiken heller...

Timme
2005-08-12, 19:38
Imponerande gubbe ;) !

Menar så, Ove Rytter äger!

H.Emanuel
2005-08-12, 19:41
Menar så, Ove Rytter äger!
Titta på bilder kan man visserligen göra, men jag undrade mer vad folk har för mål med sin träning?

Sonny
2005-08-12, 19:43
Jag tränar för att det är kul, saker som rör träning så som anatomi och näringslära är dessutom imo. väldigt intressant. Sen vill väll dom flesta, precis som jag, förbättra sin fysik på ett eller annat sätt, jag vill tex. få en, i mina ögon, "snyggare" fysik än den jag har nu.

Pingu
2005-08-12, 19:47
Kanske ställer jag mig på scenen inom något år. Är riktigt riktigt sugen men jag har 2 småbarn och en otäck knäskada (hockey) så mina ben ligger efter.
Som sagt jag hade inget val än att lägga skriskorna på hyllan så när chocken hade lagt sig så klev jag in på gymmet, och där tänker jag stanna länge

sunkan
2005-08-12, 19:53
Vet alla vad ni har för mål med träningen?


nuvarande mål är 100kg i bänk 200kg i mark och 140kg i böjj utan utrustning :D

Timme
2005-08-12, 20:08
nuvarande mål är 100kg i bänk 200kg i mark och 140kg i böjj utan utrustning :D

Låter bra :thumbup:

Jag skulle också vilja dra 200 i mark men det är en bit kvar

/Timme

sunkan
2005-08-12, 20:09
Låter bra :thumbup:

Jag skulle också vilja dra 200 i mark men det är en bit kvar

/Timme

är en bra bit kvar för mig med :D

tp_88
2005-08-12, 20:23
Landslaget i bänkpress vore roligt, har inte format några direkta mål mer än att jag ska försöka bli så bra som möjligt.

Allan
2005-08-12, 20:29
H.Emanuel - vägen är målet. Jag personligen hade länge fast uppställda mål - både avseende kroppsvikt och styrkeresultat, men ju närmare jag kom desto mer hade jag under färden omformulerat det. Det var inget speciellt att göra 200 i knäböj, eftersom jag redan börjat drömma om 220. När jag började träna ville jag väga ohyggliga sjuttiofem kilo (för att pappa vägde sjuttiofyra). Jag minns inte ens när jag passerade gränsen, annat än att det var sommaren mellan nian och gymnasiet.
Styrketräning är oerhört tilltalande för den filosofiskt lagde, och då menar jag definitivt inte de som vill tjafsa om olika begrepp, utan mer för de som ser ett värde i att betrakta världen. Det kan nämligen innehålla alla nivåer, även för motionären.


allan

Jax
2005-08-12, 20:29
Har inget direkt mål med träningen. Tränar för att jag tycker att det är roligt och för att jag mår bra av det. Sen har jag en massa småmål på vägen. Som att genomför en mara, vilket är avklarat. Ett annat mål är att springa maran på under 3 timmar och klara 100 kg i bänk. Tyckte att det verkar som ett roligt mål då det vissar att man både är grymt uthållig men ändå inte helt klen. Bänken har jag klarat men har långt kvar i löpningen, ca en halvtimme.

Spannmål
2005-08-12, 20:34
vill ha större biceps och magrutor :/

H.Emanuel
2005-08-12, 21:03
H.Emanuel - vägen är målet.


allan
Bra svar!

blekfet2
2005-08-12, 21:18
skaffa sig rediga mukkler...
*rolleyes*

Lasse Kongo
2005-08-12, 21:21
Vinna Sm i tungvikten som första tävling, ren!

Nej, jag skojar inte.

miblom
2005-08-12, 21:30
105 kg hård, inte tävlingshård, utan lagom ådrig liksom :) Om 4 år borde jag vara nära det målet tycker jag (vilket innebär att det säkert tar längre tid men va fan.)

Mer kortsiktigt så ska jag upp ytterligare 4 kg till nyår och efter nyår börja träna shooto parallellt med styrketräning.

EDIT: Men först ska min ryggjävel bli hel igen, börjar tröttna ordentligt på att vara skadad.

Metal_boy_
2005-08-12, 22:04
Mitt mål är att komma så långt jag kan utan att hänga upp mig på hur snabbt det ska gå. Jag ser mer resultat av att titta i spegeln nån gång ibland. Bara träna på och äta som ren jävla rutin. Har ju blivit en vana. Ibörjan var det mest jakt på muskler, och det tror fan att man inte ser nått när man speglar sig varje dag från alla vinklar och spänner biceps så fort man går förbi spegeln.

Metal_boy_
2005-08-12, 22:06
Vinna Sm i tungvikten som första tävling, ren!

Nej, jag skojar inte.


Är ju ingen omöjlighet för dig ditt as.

Lasse Kongo
2005-08-12, 22:10
Är ju ingen omöjlighet för dig ditt as.

nä precis, skrev ju att ja inte skoja.

du fixar dina mål med, just do it.


btw, varför är du aldrig på msn längre ditt rövhål?

hockeyFREAK
2005-08-13, 00:02
Kanske ställer jag mig på scenen inom något år. Är riktigt riktigt sugen men jag har 2 småbarn och en otäck knäskada (hockey) så mina ben ligger efter.
Som sagt jag hade inget val än att lägga skriskorna på hyllan så när chocken hade lagt sig så klev jag in på gymmet, och där tänker jag stanna länge


OT. Vad hände med knät ? Hur gammal var du ? Vilket lag spelade du i ? Varit med i något distriktslag som tonåring? Något spec hockeymerit ?

Förlåt för alla frågor men blev nyfiken.

TCOG
2005-08-13, 00:40
Vinna Sm i tungvikten som första tävling, ren!

Nej, jag skojar inte.

lycka till ;) :thumbup:

skaparn
2005-08-13, 07:20
Har inget direkt mål med träningen. Tränar för att jag tycker att det är roligt och för att jag mår bra av det. Sen har jag en massa småmål på vägen. Som att genomför en mara, vilket är avklarat. Ett annat mål är att springa maran på under 3 timmar och klara 100 kg i bänk. Tyckte att det verkar som ett roligt mål då det vissar att man både är grymt uthållig men ändå inte helt klen. Bänken har jag klarat men har långt kvar i löpningen, ca en halvtimme.

Under tre timmar på maran har jag också satt upp som ett mål. Men nu fick jag en extra dimension; klara det innan dig...

Ska vi säga nåsta års SM, kolo showdown?

AngelLove
2005-08-13, 07:48
Att bara titta i spegeln kommer aldrig fungera, man blir så pass "störd" så man ser inte på sig själv med samma ögon som en icke-tränande. Att sätta olika mål med vikter kan vara en hjälp att hela tiden utveckla sig men risken är som Allan skriver att man när man närmar sig målen redan befinna sig en bit framför i tankarna. Vad gör man då, flyttar målen och blir "än större".
Ett annat sätt är ju att räkna ut en symmetrisk kropp med mått sett.

Själv tränar jag för att det är det roligaste jag vet, känslan att kunna tvinga sig fortsätta fast kroppen skriker nej nej nej nej är underbar, för mig är gymmet något som ger mitt liv livskvalitet. Det ger glädje, motivation och kraft att orka med de ibland negativa saker som faktiskt händer i ens liv.
Att man sedan får en kropp som fungerar bättre, som mår bättre och som ser bättre ut är en positiv bieffekt.

H.Emanuel
2005-08-13, 08:15
Att bara titta i spegeln kommer aldrig fungera, man blir så pass "störd" så man ser inte på sig själv med samma ögon som en icke-tränande. Att sätta olika mål med vikter kan vara en hjälp att hela tiden utveckla sig men risken är som Allan skriver att man när man närmar sig målen redan befinna sig en bit framför i tankarna. Vad gör man då, flyttar målen och blir "än större".
Ett annat sätt är ju att räkna ut en symmetrisk kropp med mått sett.

Själv tränar jag för att det är det roligaste jag vet, känslan att kunna tvinga sig fortsätta fast kroppen skriker nej nej nej nej är underbar, för mig är gymmet något som ger mitt liv livskvalitet. Det ger glädje, motivation och kraft att orka med de ibland negativa saker som faktiskt händer i ens liv.
Att man sedan får en kropp som fungerar bättre, som mår bättre och som ser bättre ut är en positiv bieffekt.
En bra beskrivning tycker jag. Ungefär som det är även för mig. Sant det där med speglar. Risk även att man bara ser deffekterna man kanske har istället för ev framsteg. Bara för det ska jag iväg och fortsätta praktisera knäböjen nu

Exhale_
2005-08-13, 08:30
Mitt mål är att skaffa mig tillräckligt med muskler så att jag kan sätta in en redig "skuldra mot skuldra"-tackling på valfri motståndare och veta att den personen kommer att flyga all världens väg.

Det är en otroligt skön känsla att sänka nån på innebandyplan regelrätt!!

Jax
2005-08-13, 08:31
Under tre timmar på maran har jag också satt upp som ett mål. Men nu fick jag en extra dimension; klara det innan dig...

Ska vi säga nåsta års SM, kolo showdown?
Jag springer nästa år men då lär målet vara 3:15. Beror som vanligt på hur mycket benen tillåter mig att träna. Men när jag väl klarar av att hålla mig hel och kunna träna 6-7 mil i veckan så ska jag blara sub 3. Före dig... ;)

Allan
2005-08-13, 10:31
OT. Vad hände med knät ? Hur gammal var du ? Vilket lag spelade du i ? Varit med i något distriktslag som tonåring? Något spec hockeymerit ?


Ta det via PM!



allan

Piranha
2005-08-13, 10:37
125 kg , stenhård ( tävlingsform )

Stå på scenen på SM.

sanoj
2005-08-13, 10:39
D enda direkta målet ja har är att lyfta mig själv i bänken (så mktja väger)

High1ander
2005-08-13, 12:13
H.Emanuel - vägen är målet. Jag personligen hade länge fast uppställda mål - både avseende kroppsvikt och styrkeresultat, men ju närmare jag kom desto mer hade jag under färden omformulerat det. Det var inget speciellt att göra 200 i knäböj, eftersom jag redan börjat drömma om 220. När jag började träna ville jag väga ohyggliga sjuttiofem kilo (för att pappa vägde sjuttiofyra). Jag minns inte ens när jag passerade gränsen, annat än att det var sommaren mellan nian och gymnasiet.
Styrketräning är oerhört tilltalande för den filosofiskt lagde, och då menar jag definitivt inte de som vill tjafsa om olika begrepp, utan mer för de som ser ett värde i att betrakta världen. Det kan nämligen innehålla alla nivåer, även för motionären.


allan
Fan Allan, det där var smått poetiskt!

HenrY
2005-08-13, 12:27
Hmmm...Komma så långt jag kan ren. Sen får vi se om det räcker till AF eller byggning!

Fatalist
2005-08-13, 13:23
Bli onödigt stor

Metal_boy_
2005-08-13, 15:25
nä precis, skrev ju att ja inte skoja.

du fixar dina mål med, just do it.


btw, varför är du aldrig på msn längre ditt rövhål?


Jepp, man måsste ha lite jävlaranama så lyckas man *grr27* :)
Nä har inte varit så mycket på msn nu faktiskt pga att jag kollat mycket trumsajter o sånt, så jag har inte haft tid. Ska bli bättre på det :)

Metal_boy_
2005-08-13, 15:26
125 kg , stenhård ( tävlingsform )

Stå på scenen på SM.

Du kommer också lyckas, det vet jag. Dock verkar det inte som du själv vet hur bra kropp du har och det är ju ofta det är så. Visste du det så skulle du redan ha någon medalj, det är jag övertygad om.

stahlberg
2005-08-13, 17:38
Självklart har jag ett MYCKET EXAKT mål för "min" träning. Jag har två adepter. Båda ska bli världsmästare i styrkelyft (och OS-segrare om SL någonsin skulle bli OS-gren).

Men som Allan skrev, vägen är målet. Vägen till målen är lång, besvärlig - och på många sätt enormt tillfredsställande.

RobbeliRobban
2005-08-13, 19:20
Inget mål alls med träningen. Tycker att det fungerar mycket bättre, och ger bättre resultat, om man skippar långsiktiga (och för den skull kortsiktiga delmål) helt, och bara koncentrerar sig på ett enda pass i taget.

victor_n
2005-08-13, 21:01
har oxå helt kört fast... mycket ligger nog bara åt att ha kul och att aldrig ha för stora förhoppningar!

PS vet att det står AF på min signatur där nere men orka! så länge jag väger så här lite känns allt för långt borta så jag mår bara dåligt av de!