handdator

Visa fullständig version : Sänka blodsockret efter oplanerad måltid :-)


Nadja
2005-08-12, 11:07
Jag brukar gå morgonpromenader rätt ofta, även när jag inte "deffar".

Ibland (rätt ofta..) händer det att jag vaknar vid halv 5 på morgonen med akut energibehov. Brukar bli en stor kopp minimjölk med canderelkakao då.

Finns det något sätt att s a s moderera insulinnivåerna/blodsockret inför en promenad som infaller ca 1 1/2-2 timmar senare?

ALA? Flaxseed oil?

King Grub
2005-08-12, 11:51
På den tiden hinner säkert insulinnivåer falla tillbaka till nära fastenivå om det inte handlar om mer energi.

z_bumbi
2005-08-12, 12:28
Jag brukar gå morgonpromenader rätt ofta, även när jag inte "deffar".

Ibland (rätt ofta..) händer det att jag vaknar vid halv 5 på morgonen med akut energibehov. Brukar bli en stor kopp minimjölk med canderelkakao då.

Finns det något sätt att s a s moderera insulinnivåerna/blodsockret inför en promenad som infaller ca 1 1/2-2 timmar senare?

ALA? Flaxseed oil?

Vad spelar det för roll om du inte deffar?

Nadja
2005-08-12, 13:40
Jag hör till den, numera kanske ringa, skalan människor som anser att morgonpromenader är kalas för att hålla fettprocenten hyfsat låg - även om det inte är deff på gång.

För mig som kör rätt mycket intensiv cardio året runt, är det dessutom ett avslappnande sätt att dra igång förbränningsbrasan redan på morgonen.

Men jag tycker det är ovärt att exempelvis dra ut och morgonpromenera direkt efter man ätit/druckit. Så för mig spelar det roll :D

King Grub
2005-08-12, 13:41
Loppfrön i mjölken, då. ;)

Nadja
2005-08-12, 13:49
Loppfrön i mjölken, då. ;)
Fy skröen.. :D

Borde ju fungera med intag av Ala-kapslar el flaxseedoil efter mjölken. Läste på ngt amerikanskt forum att många som kör ketodiet gör så..