Visa fullständig version : Proteindrink + Havregrynsgröt
Tänkte käka havregrynsgröt med minimjök/krossade linfrön och dricka en proteindrink (Milk 90, kasein mestadels) till frukost imorgon. Finns det några nackdelar med denna frukost?
Den lär innehålla ca 400 kcal och ca 50 gram protein.
Är denna frukost att föredra under deff än vad den är under bulk?
Jag kan ju säga att jag deffar för tillfället.
Spannmål
2005-08-12, 00:47
Det är en bra frukost under deff som bulk.
MyungChul
2005-08-12, 00:47
ser ut som en bra frukost, fast jag äter hellre ägg än att dricka en proteindrink.
Ser i sin helhet bra ut men ta det lungt med linfröna..
http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=10743
"Linfrö innehåller emellertid höga halter av vätecyanidproducerande glykosider, vilket innebär en potentiell hälsorisk, om intaget är för stort."
50 g protein på 400 kcal är 50E% protein, lite onödigt mycket.
3000 kcal 50E% protein = 375g protein.
Blanda hellre 20% sojamjöl i havregrynen, så hamnar du på ca 20E% protein.
Så här 80g havregryn + 20 g sojamjöl, servera med 2 dl lättmjölk och 1 tsk solrosfrön.
Yngve
Var är frukten? eller grönsakerna? eller både och...
Var är frukten? eller grönsakerna? eller både och...
Torkade aprikoser är bra att ha i, ersätt isf. 20g av havregrynen med torkade aprikoser, servera också med en apelsin.
Vill man ha grönsaker, så är kinakål o morot + apelsin o solrosfrön bra, talar dock inte om proportionerna, då de finns i mitt kompendium 16 kraftgrötar.
Yngve
Torkade aprikoser är bra att ha i, ersätt isf. 20g av havregrynen med torkade aprikoser, servera också med en apelsin.
Vill man ha grönsaker, så är kinakål o morot + apelsin o solrosfrön bra, talar dock inte om proportionerna, då de finns i mitt kompendium 16 kraftgrötar.
Yngve
Hmmm, jag tänkte mest på trådskaparens ursprungliga frukost vilken man får anta att han vill äta eftersom han frågar om den är ok under deff. Mitt svar är att den är bra, bara man ser till att energimängden motsvarar den önskvärda och man lägger till frukt/grönt.
Edit: Ser nu att det är horribla mängder (%) protein. Öka istället havregrynsmängden eller lägg till nån banan och dra ner på proteinet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.