handdator

Visa fullständig version : Nattkäk?


bluelight
2005-08-12, 00:16
Tjena. Undrar om att käka på natten är dåligt på något sätt? Har alltid hört att det är dåligt att äta på natten men jag får inte det att gå ihop.. Om det är nyttig mat, spelar roll när mna äter den?

Tänkte faktiskt koka ordning makaroner med ketchup nu :) Gärna med massa svartpeppar!

Exhale_
2005-08-12, 00:20
Förbränningen går ner under natten vilket gör att man oftast äter för mycket. Kroppen lagrar även det man käkar lättare som fett.

Så försök undvik kolhydrater ju senare på natten det blir. Om man nu inte deffar, då kan man käka vad man vill så länge man ligger på kaloriminus.

bluelight
2005-08-12, 00:22
Förbränningen går ner under natten vilket gör att man oftast äter för mycket. Kroppen lagrar även det man käkar lättare som fett.

Så försök undvik kolhydrater ju senare på natten det blir. Om man nu inte deffar, då kan man käka vad man vill så länge man ligger på kaloriminus.

Lät inte så bra.. Fan, jag som oftast blir hungrig på kvällen/natten. Uh, får äta upp dem här makaronerna och ta en rejäl frukost imorgon!

Pez
2005-08-12, 00:34
Tjena. Undrar om att käka på natten är dåligt på något sätt? Har alltid hört att det är dåligt att äta på natten men jag får inte det att gå ihop.. Om det är nyttig mat, spelar roll när mna äter den?

Tänkte faktiskt koka ordning makaroner med ketchup nu :) Gärna med massa svartpeppar!
Jag skulle inte kalla makaroner med ketchup "bra mat".. en massa kolhydrater men inget mer?

Exhale_
2005-08-12, 00:34
Lät inte så bra.. Fan, jag som oftast blir hungrig på kvällen/natten. Uh, får äta upp dem här makaronerna och ta en rejäl frukost imorgon!

Ett stort kolhydratintag på morgonen är att rekommendera, blir du hungrig på natten är det ju aldrig fel med en LättKesella och Funlight. Smaskigt värre!

Fartman
2005-08-12, 01:22
bra mat är bra mat oavsett vad klockan visar.. sen kan man tycka det är onödigt att trycka en massa kolhydrater före man lägger sig istället för att lägga dessa kollisar tidigare på dagen tex i samband med träningen.
Sen som Pez sade; makaroner och ketchup är ingen speciellt bra måltid.. vart är proteinkällan tex?