Logga in

Visa fullständig version : Speciellt utformad bulk

Gurram
2005-08-11, 10:54
Min första tråd! =)

Okej, har sökt men inte hittat något liknande.
Jag har styrketränat i ett år nu, är 15 år och vill gå upp ungefär 10 kg,
väger 67 kg och är 186 centilång.
Hur ska man göra när man lägger på sig vikt? Jag vill ju självklart ha det som muskler och inte fett, sedan kanske när jag gått upp 10-15 kg testa att "deffa".
Ni fattar säkert vad jag menar, grejer jag vill öka i är

- Bröst
- Axlar
- Biceps

Grejen med att just den här bulken är att jag springer, väldigt mkt och tävlar m.m.
Jag sprang under sommarlovet ungefär 1 mil om dagen, hur ska man kunna gå upp om man också spelar fotboll och springer, spelar tennis m.m.?
Har också funderat på att börja med kosttillskott.

King Grub
2005-08-11, 11:01
Du måste äta mer mat, mer energi, än du gör av med för att gå upp i vikt. Går du inte upp i vikt gör du av med all energi du stoppar i dig. Hitta ett matintag där du ökar i kroppsvikt i den takt du önskar i kombination med styrketräning. Ökar du inte i kroppsvikt som du vill måste du äta mer. Ju mer du rör på dig, t ex springer, desto mer ökar ditt energibehov och desto mer måste du äta.

Exhale_
2005-08-11, 11:05
Du får äta mer energirik mat så du orkar äta så pass mycket energi du behöver. Sen är det viktigt att du får i dig tillräckligt med proteiner.

Men som grub skrev, käkar du mer än vad du gör av med så går du upp i vikt!

Gurram
2005-08-11, 12:12
Tack så mycket för de snabba svaren!

Men ska man typ dricka massa proteindrinkar m.m. när man bulkar?
Om man bara smälleri sig kalorier lägger det väl sig på fel ställen?

King Grub
2005-08-11, 12:17
Det är en fördel med rikligt med protein, men det behöver inte komma från tillskott. Talar vi vassle är det en fördel för proteinbalansen om det inte kommer från vassle. 2.5-3 gram protein per kilo kroppsvikt och dygn är tillräckligt, med marginal, för maximal muskeltillväxt för alla. Och då räknas alla källor, allt du äter.