handdator

Visa fullständig version : Musiken på erat Gym


sebastian_emotion
2005-08-11, 00:12
Vad lirar dom för musik på erat gym?


Tränar på sportlife i gbg (mölndal och hisingen ibland). Mest gammal musik på gymmet i mölndal stundtals helt bedrövlig musik :devil:. Blandning av gamla 80-tals rocklåtar och gammal klubbmusik. När jag var på hisingen spelade dom en heldel nice RnB kanske inte den bästa träningsmusiken men ny bra musik.

"Tänkte sätta ihop en Mixskiva med brutalt ös i (hardtrance) utan massa breaks. Säg bara till mig om ni vill ha mixen som mp3 så kommer ni ha en tidlöst bra träningsskiva när jag är klar med den d.v.s

Metal_boy_
2005-08-11, 00:15
Musiken suger rövspill. Jag vill träna till hårdrock. Inte en massa technocoverskit på annars bra 80-talslåtar. *grr27*

Goddaniel
2005-08-11, 00:18
Musiken suger verkligen hårt på Delta, sämre får man leta efter...
Nästan enbart Hiphop och RnB och sånt krafs. Dock händer det att det spelas en Metallica låt då och då.

Liten Men Fet
2005-08-11, 00:19
Vad lirar dom för musik på erat gym?


Tränar på sportlife i gbg (mölndal och hisingen ibland). Mest gammal musik på gymmet i mölndal stundtals helt bedrövlig musik :devil:. Blandning av gamla 80-tals rocklåtar och gammal klubbmusik. När jag var på hisingen spelade dom en heldel nice RnB kanske inte den bästa träningsmusiken men ny bra musik.

"Tänkte sätta ihop en Mixskiva med brutalt ös i (hardtrance) utan massa breaks. Säg bara till mig om ni vill ha mixen som mp3 så kommer ni ha en tidlöst bra träningsskiva när jag är klar med den d.v.s

Hardtrance va fan tror du vi är för discobyggare? ;)

Hårdrock ska det va annars kan dom lika gärna skita i det. :hbang:

JAM
2005-08-11, 00:20
Jag kopplar in iPoden till stereon och spelar det jag vill på den volym jag vill. :)

Blir metall, hårdrock... Idag blev det mycket Tool.
Musiken suger verkligen hårt på Delta, sämre får man leta efter...
Nästan enbart Hiphop och RnB och sånt krafs. Dock händer det att det spelas en Metallica låt då och då.Bättre än Lugna favoriter på SATS. Maxa i böjen till Celine Dion... :laugh: :thumbup:

tuben
2005-08-11, 00:21
Jag har komponerat några skivor till gymmet jag är på.
Försökte köra omväxlande så alla ska få nått dom tycker är bra.

Annars är det blandat med hårdrock, hiphop och trance och sånt gnägg

drkrupp
2005-08-11, 00:24
Vi tar med eget. "Först till kvarn". Brukar låta death metal om ljudburkarna.

raZmus
2005-08-11, 00:25
Vi har en vanlig CD-spelare med tillhörande recieverståendes. Samma skivor snurrar där i princip hela tiden. Jag har med mig min iPod med FM-sändare alternativ hörlurar och brakar på den musik jag har lust med oftast.

hose
2005-08-11, 00:26
på vårt gym spelas ENDAST radio rix i högtalarna... senaste jag hörde var:

why does it raaaaain, why does it hurt, please can you explain 'cause i don't understand *grr27*

High1ander
2005-08-11, 00:29
De kör någon motsvarighet till Mixmegapol o Rix Fm i USA... Ganska ok, men kanske inte bästa pumpmusiken...

Gabriel_
2005-08-11, 00:34
på vårt gym spelas ENDAST radio rix i högtalarna... senaste jag hörde var:

why does it raaaaain, why does it hurt, please can you explain 'cause i don't understand *grr27*

exakt samma på våran.. men jag är inte där för musikens skull ;)

raZmus
2005-08-11, 00:43
exakt samma på våran.. men jag är inte där för musikens skull ;)


Jag tror Rix sänder samma över hela landet, så det är kanske inte så konstigt :D

JAM
2005-08-11, 00:46
why does it raaaaain, why does it hurt, please can you explain 'cause i don't understand *grr27*Hahaha, underbart... Den har jag hört hela tiden på jobbet senaste veckan. Fy fan. (http://www.darin.se/?sid=forum)

jwzrd
2005-08-11, 00:54
Där jag tränar spelas antingen nån blandhiphoptrasa med Eminem och 50 cent eller nån hits for kidz-korv. (Dvs det ni här lyssnar på).

Metal_boy_
2005-08-11, 00:55
Där jag tränar spelas antingen nån blandhiphoptrasa med Eminem och 50 cent eller nån hits for kidz-korv. (Dvs det ni här lyssnar på).


Hur står du ut? Har du gummiklubba?

Syftar inte på ballen nu. :D

tuben
2005-08-11, 00:55
Där jag tränar spelas antingen nån blandhiphoptrasa med Eminem och 50 cent eller nån hits for kidz-korv. (Dvs det ni här lyssnar på).

Crazy Frog vs Axel F?
:laugh:

jwzrd
2005-08-11, 00:57
Crazy Frog vs Axel F?
:laugh:

Nej men nått liknande bajs typ. Det jobbiga är att den typen av musik hörs trots att jag krämar på i lurarna med mp3-spelaren.

jwzrd
2005-08-11, 00:57
Hur står du ut? Har du gummiklubba?

Syftar inte på ballen nu. :D

Jag har alltid gummiklubba. Det verkar inte hjälpa på gymmet heller :cryout:

Metal_boy_
2005-08-11, 01:01
Jag har alltid gummiklubba. Det verkar inte hjälpa på gymmet heller :cryout:


Fan är stereon gjord i gjutjärn eller? :)

30cm
2005-08-11, 01:03
Vad lirar dom för musik på erat gym?


Eurotrash :thumbup:

mangemani
2005-08-11, 01:05
eftersom jag så gott som den som bestämmer över vilken musik det ska spelas,så blir det 80-tals hårdrock blandat med sena 90-tals låtar.

jwzrd
2005-08-11, 01:05
Fan är stereon gjord i gjutjärn eller? :)

Jag har redan härjat med nissarna i receptionsstugan. Jag kör mp3-spelare med döds nu istället.

Diana
2005-08-11, 01:06
Som nästintill enväldig härskare över va som ska ljuda ur vårt gym's högtalare spelar jag bara hip-hop, kan hända att ja tillåter nån annan jävel bestämma ibland oxå :angel: då kan även tyrkisk musik smyga sej in i mixen :hbang: vill de sej riktigt illa har de hänt att de tvingats träna till smöörmusik *screwy* , men det är endast under vissa extrema förhållanden :D

Metal_boy_
2005-08-11, 01:07
Jag har redan härjat med nissarna i receptionsstugan. Jag kör mp3-spelare med döds nu istället.


:thumbup:

sebastian_emotion
2005-08-11, 01:09
Personligen pumpar jag hellre till dansbandsmusik än 80-tals rock om det inte är billy idol dvs :devil:

tuben
2005-08-11, 01:10
Nej men nått liknande bajs typ. Det jobbiga är att den typen av musik hörs trots att jag krämar på i lurarna med mp3-spelaren.

Jo jag vet hur det känns.
Gymmade nere i Lund ett tag på Gerdahallen och dom har fan ingen volym att tala om.
Problemet när jag kör med mp3-spelare är att jag svettas nästan bara enbart från huvudet så får massa svett i öronen och då ramlar lurarna ur när man tar i lite *grr27* .

Som tur är på det gymmet här är att det iaf är hög volym och oftast helt ok musik.

jwzrd
2005-08-11, 01:11
Jo jag vet hur det känns.
Gymmade nere i Lund ett tag på Gerdahallen och dom har fan ingen volym att tala om.
Problemet när jag kör med mp3-spelare är att jag svettas nästan bara enbart från huvudet så får massa svett i öronen och då ramlar lurarna ur när man tar i lite *grr27* .

Som tur är på det gymmet här är att det iaf är hög volym och oftast helt ok musik.

Jag tycker svårigheten är var mp3-spelaren ska vara. Jag törs inte tala om var den ligger när jag tränar nu, lägger jag den i fickan så ramlar den ur.

tuben
2005-08-11, 01:13
Har du inga dragkedjor på fickorna då?

Inte så kul om den skulle flyga i backen.

Det jag var rädd för var att glömma av den i fickan och mosa den med en hantel när man sätter dom i knät.

jwzrd
2005-08-11, 01:15
Har du inga dragkedjor på fickorna då?

Inte så kul om den skulle flyga i backen.

Det jag var rädd för var att glömma av den i fickan och mosa den med en hantel när man sätter dom i knät.

Därför är fickorna en dålig ide.

tuben
2005-08-11, 01:20
silvertejp då? :thumbup:

Snake
2005-08-11, 01:26
Därför är fickorna en dålig ide.

Påstå nu inte att du använder SÅ stora hantlar så de krossar din MP3-spelare ;)

Tigerkotten
2005-08-11, 01:30
sats gym, är 3 ställen där musiken är annorlunda.
Där man byter om, övervåningen med motionscyklar osv och sedan där maskiner och friavikter är.

Kan säga att idag där man lyfter så kom denna låt upp
K ci and jojo - all my life.

inte precis låten man önskar sig.

H.Emanuel
2005-08-11, 04:20
Radion är alltid på på gymmet, just nu är det mao mycket Timbuktu, Robyn, Gwen Stefani, Uggla och så tönten Alsing med anhang mellan låtarna. Men man kan iofs byta kanal om man vill.

mini
2005-08-11, 06:47
Musiken på gymmet suger. Har samma problem med mp3an som jwzrd då jag inte har några fickor men löser det inte på samma sätt. Jag lämnar den hemma istället. Funderar på att konstruera något av sådana där svettband man har runt handlederna.

VoDaresVins
2005-08-11, 07:15
Radiokanalen Kiss FM. Kanalens slogan är "Hit music only". Vilket betyder att man hör samma j*vla sånger hela tiden. Har hört låten Wonder Child mer än 60ggr senaste halvåret och jag hatade den från första gången. *grr27*

Kjellstroem
2005-08-11, 07:22
why does it raaaaain, why does it hurt, please can you explain 'cause i don't understand *grr27*

den hörde jag också för ett tag sen på gymmet. Strax därefter kom "När vi rör varann" med Susanne Alfvegren.
Sedan dess har jag tagit med min mp3spelare med lite tyngre musik i :)

Kristian
2005-08-11, 09:28
Tränar på SATS och ibland spelar de hyffsat bra musik...framförallt när de spelar den skivan de fått av mig...de brukar blanda friskt(kör med växlare) och det funkar väldigt bra såvida inte de fått i typ lungna ballader eller liknande.

Mandus
2005-08-11, 09:55
Rix FM, fyfan vilken crap att träna till. Mp3 spelare funkar inte heller då musiken från högtalarna hörs igenom.

mystic[-_-]
2005-08-11, 09:59
Samma låtlista om och om hela året *flex* Det är allt från metallica till de la soul och westlife :laugh:

Cilia
2005-08-11, 10:07
Musiken på gymmet suger. Har samma problem med mp3an som jwzrd då jag inte har några fickor men löser det inte på samma sätt. Jag lämnar den hemma istället. Funderar på att konstruera något av sådana där svettband man har runt handlederna.
jag har ett armband som kom med min mp3-spelare.
Den har jag på överarmen när jag springer.

På gymmet är det typ rixmegapol.
I vintras när det var snö och jag körde morgonpass där så kräktes jag på Adam oc Gry (är det den kanalen då).

annars hör jag bara musiken just under konditionsdelen.
När jag kör vikter försvinner musiken från mitt medvetande och jag hör den inte.

Davil
2005-08-11, 10:14
Tänkte svara typ lika som mystic men han hann före :)

Själv blir det Mp3spelare som jag har i en byxficka med knapplås för så den inte trillar ur.

Ni tjejjer kan ju "klämma" fast den innanför en sport-bh, det ska tydligen funka bra ;)

miblom
2005-08-11, 10:57
Allt som oftast spelas Bandit eller Rockklassiker. Resten av tiden spelas antingen hip-hop och RnB eller nån hipp radiokanal med en massa dans/disco låtar typ. Så länge volymen är hög och musik spelas (inte nån jävla mupp som sitter o snackar skit i radion, eller reklam, eller smörmusik) så är jag nöjd.

Rock'nRoll
2005-08-11, 12:36
Tränar på World class, spelas all möjlig skit där tom lungna favoriter..

När jag tränade i gymmet i skolan där man själv fick välja så hadde jag 5 skivor som jag oftast spelade

Hypocrisy - Obsculum obcenum
Grave - Into the grave
Vader - De profundis
Dismember - like an everflowing stream
Possessed - Seven churches

Old school death metal! hatar att köra med hörlurar så det blir till att lyssna på Celine Dione eller nån annan crap nu. En skiva jag tror är suverän att träna till är Aura Noir - The merciless, sjukt aggresiv.

Pinglan
2005-08-11, 13:35
Eftersom jag har ett eget gym i LADAN :D så bestämmer jag själv vad som spelas! De senaste veckorna har det blivit mycket AC/DC på höööög volym :hbang: annars tränar jag gärna till Rammstein, Judas Priest eller liknande! Synnerligen praktiskt att kunna vrida upp volymen till nära max när det vankas tunga böj eller mark :hbang: :hbang: :hbang:

Lillgrabben
2005-08-11, 13:36
Vad lirar dom för musik på erat gym?


Tränar på sportlife i gbg (mölndal och hisingen ibland). Mest gammal musik på gymmet i mölndal stundtals helt bedrövlig musik :devil:. Blandning av gamla 80-tals rocklåtar och gammal klubbmusik. När jag var på hisingen spelade dom en heldel nice RnB kanske inte den bästa träningsmusiken men ny bra musik.

"Tänkte sätta ihop en Mixskiva med brutalt ös i (hardtrance) utan massa breaks. Säg bara till mig om ni vill ha mixen som mp3 så kommer ni ha en tidlöst bra träningsskiva när jag är klar med den d.v.s


Det beror på vad jag eller kompisarna stoppar in i cd.n! :D


Ofta ngt slags "hårdare musik"!

Sonny
2005-08-11, 14:34
Musiken suger rövspill. Jag vill träna till hårdrock. Inte en massa technocoverskit på annars bra 80-talslåtar. *grr27*
Amen brother!

Diana
2005-08-11, 15:04
']Samma låtlista om och om hela året *flex* Det är allt från metallica till de la soul och westlife :laugh:
Snabbköpskassörskan? :confused: :laugh:

Dissector
2005-08-11, 16:25
För mycket skit. radio-hit-låtar i stil med Bodies without organs, "aisha-låten" och sådant. Riktigt jobbigt. Det finns ett band som är riktigt jävla perfekt träningsmusik, och det är Rammstein. Hooyaa. Lyssnar inte på Rammstein i vanliga fall, men under träningen har jag det i min mp3spelare. Shit vad man kan pumpa till det. Särskilt tunga gamla låtar som Sonne, Tier, Ich Will e.t.c.
Hoppas på en bättring på musikfronten. Gillar inte riktigt att ha mp3spelare på så.

Jense
2005-08-11, 16:39
pantera - Live 101 Proof skivan lyssnas det på nuförtiden

Karate_kid
2005-08-11, 16:45
JO allt från Lasse stefanz, nordman, till hitsen JUST Nu Acon - lonely spelas EN DEL! Med andra ord JÄVLA SKIT MUSIK! radio ? Ja menar vad i helvete!

Wooch
2005-08-11, 16:53
Musiken är väl inte den bästa då den kommer från radiokanalerna. Visst hade det varit annorlunda om jag hade fått bestämma, men jag bryr mig inte så mycket ändå.

Diana
2005-08-11, 17:30
Radion ja? nån borde skrota fanskapet? har man lyssnat en vecka har man trötnat på SAMTLIG dynga :D

mini_Arnold
2005-08-11, 17:49
Vet faktiskt inte.
Jag hamnar i trans när jag tränar numera, hör och ser bara mig själv..
Arnold. :hbang:

Endumen
2005-08-13, 22:24
på vårt gym spelas ENDAST radio rix i högtalarna... senaste jag hörde var:

why does it raaaaain, why does it hurt, please can you explain 'cause i don't understand *grr27*


Haha, jaaa. *grr27* *grr27*
Det finns inget störigare än att träna på morgonen och tvingas plågas av Titti Schultz olidliga röst (rix morgonzoo). Därför har man med sig Mp3n ;)

capoje
2005-08-13, 22:29
Tränar man bättre med riktigt bra musik? :]


Isf kanske det e dags att köpa mp3 spelare

Endumen
2005-08-13, 22:31
Tränar man bättre med riktigt bra musik? :]


Isf kanske det e dags att köpa mp3 spelare

JA!

capoje
2005-08-13, 22:34
Nån mer som tränar på gym där "radio kanalen" för de som tränar spelas?

så jävla dålig =)

mini_Arnold
2005-08-13, 22:35
Tränar man bättre med riktigt bra musik? :]


Isf kanske det e dags att köpa mp3 spelare
Nej, knappast.
Lyssna på din inre röst bara(Arnold), så blir det kanon.

nordland
2005-08-13, 22:47
allt som oftast bra musik, fast det händer att det dyker in någon galning som vill höra eurotechno.. skivorna som ligger i nu: Blandad metal, nya Fear Factory, System of a down, Nya stratovarius CD:n, blandad AC/DC skiva..

Sen har endast ett fåtal medlemmar koden till stereon vilket gör det hela mycket enklare..

myggan
2005-08-30, 13:34
jag måste byta gym snart, ibland spelar dom darin :cryout:

Popeye
2005-08-30, 14:44
HAr blivit utsatt för någon modern form av metall som i mina öron är på tok för snabb och brötig för att tilltala mig.
Metallica, AC/DC, Ramstein är ju klara favoriter men tyvärr lyser de med sin frånvaro.
Men i brist på annat så funkar lite tyngre trance rätt ok.

CyberHamster
2005-08-30, 14:58
När jag tränade på Natilus så va det skit. När jag tränade på Stallet så spelade som typ spansk och mexikans musik i en hel vecka, Och då menar jag inte sån smörmusik på spanska utan då snackar vi Trumpeter och typ banjo och det går FAN inte att träna till. Så nu blir det en Ipod mini med armband så man får lite sjyst musik som typ Iron Maiden, Sabbath, The 21 Impact och lite annat hårt :D

sebastian_emotion
2005-08-30, 14:59
Några heta och bra Discobyggar låtar jag lyssnar på just nu är


1.Atb_-_Believe_in_me
2.Deep_dish_-_Say_hello
3.one_hit_wonders-grace_of_god__radio_edit
4.mint_royale-singing_in_the_rain
5.plummet-50_ways_to_leave_your_lover_(macq_radio_mix)
6.joy_kitikonti-dirtysummer_(rock_me)
7.back_to_basics_vs_ktf-mamakossa_ktf_(Radio_edit)
8.paul_van_dyk_feat_wayne_jackson-the_other_side_(radio_mix)
9.flatliners-free_love
10.ibiza_club-star_felix
11.2_black_-_waves_of_luv_(mattara_vs._vtraxx_radio_mix)
12.astudio_feat._polina_-_s.o.s._(radio_mix)
13.muttonheads-smashing_music

disko
2005-08-30, 15:32
Jag kopplar in iPoden till stereon och spelar det jag vill på den volym jag vill. :)

Blir metall, hårdrock... Idag blev det mycket Tool.
Bättre än Lugna favoriter på SATS. Maxa i böjen till Celine Dion... :laugh: :thumbup:

Tool e bra till allt!

Krokodil
2005-08-30, 16:20
Jag fick ett utbrott för ett par dagar sedan när de spelade Lonely med Akon för tredje gången på en timme!!! Faaan vad jag hatar den infantila låten!!!111 *grr27*

Kwon
2005-08-30, 16:35
Jag fick ett utbrott för ett par dagar sedan när de spelade Lonely med Akon för tredje gången på en timme!!! Faaan vad jag hatar den infantila låten!!!111 *grr27*

Speciellt smurf-rösterna! :D

Köttbullen
2005-08-30, 17:34
helvetes musik man inte kan träna till... allt utan bra saker

cosmo
2005-08-30, 19:25
Hårdrock.

mangemani
2005-08-30, 19:30
det är jag som står för musiken på gymmet,orkar inte rabbla upp alla grupper jag brukar spela en gång till,men det är hårdrock iaf.....när man kommer dit så hör man rix fm spelas och när man kliver in på gymmet så är det alltid folk som vill att man ska spela någon av alla skivor jag brukar ha med mej(hela väskan är packad med skivor typ),så musiken är uppskattad iaf :D ,kanske inte utav dom äldre(om det nu inte är AC/DC,metallica eller nån annan gammal grupp),brukar alltid vara nån pingla i 30-35 års åldern som älskar sådan musik:)

Ninjamicke
2005-08-30, 19:41
Tränar på Tenton city Umeå. Där kör dom oftast rixfm på en våning och lugna favoriter på den andra..... *spy*

larre
2005-08-30, 19:44
Ligger alltid o snurrar o princip samma skiva tyvärr, men ibland är man smart nog att ta med en skiva så man slipper samma sönderspelade låtar.

lauria
2005-08-30, 19:44
Nästan bara hårdrock :thumbup: Typ Metallica, Ramstein, Slipknot, Iron Maiden, In Flames, Divine Souls, She Dies In December, Painfield mm

n1tro
2005-08-30, 20:14
tyvärr endast skitfittrappmusik

HookersUnited
2005-08-30, 20:30
En av de första låtarna jag hörde på Skellefteå Gym var The Hunt med Sepultura. Jag blev tårögd av glädje :thumbup:

Nu för tiden tränar jag dock själv tidigt som fan så jag kan spela vad jag vill, hur högt jag vill :hbang:

Jense
2005-08-30, 20:32
HAr blivit utsatt för någon modern form av metall som i mina öron är på tok för snabb och brötig för att tilltala mig.
Metallica, AC/DC, Ramstein är ju klara favoriter men tyvärr lyser de med sin frånvaro.
Men i brist på annat så funkar lite tyngre trance rätt ok.


du gillar inte brötig och snabb musik men du nämner ramstein :D härligt.


pantera då? det är nog värdens bästa träningsmusik. helt seriöst!

sunkan
2005-08-30, 20:35
stereon är kopplad till en dator så det enda som kommer ur högtalarna komer från radioseven ;)

fintelligens
2005-08-30, 20:37
Radio, men ibland gangstarepp. Då mår jag bra.

sebastian_emotion
2005-08-30, 21:31
Verkar vara populärt med lugna favoriter på en del gym *spy*

bedlam
2005-08-30, 22:45
IKSU umeå spelar nån jävla gym-radiostation där man får höra Crazy Frog versionen av "Popcorn" när man ska köra marklyft... minst sagt opeppande.
:furious: