handdator

Visa fullständig version : Gymalternativ på söder


Mandus
2005-08-10, 21:47
Jag ska upp till huvudstaden i slutet av månaden för att under fyra veckor utbilda mig till bartender. Kommer att bo och studera på söder. Skulle vara tacksam om ni som tränar där skulle vilja ge mig tips på ett bra och billigt gym som har ett rimligt prisalternativ för en månads träning.

Pez
2005-08-10, 22:49
Jag ska upp till huvudstaden i slutet av månaden för att under fyra veckor utbilda mig till bartender. Kommer att bo och studera på söder. Skulle vara tacksam om ni som tränar där skulle vilja ge mig tips på ett bra och billigt gym som har ett rimligt prisalternativ för en månads träning.
Stockholm är "litet" och har en förträfflig tunnelbana.. så om du nu inte har nåt slags tunnelskräck eller liknande så kan du nog vidga det där till att gälla hela stockholms "innerstad".

Söder:
Pro Gym, VBC, Heavy Metal.

Vasastan/Norrmalm:
Delta, Skip, Vanadis.

Håll dig borta från kedjorna (undantaget F&S?) då dom normalt sett inte erbjuder månadsalternativ.

MacLeod
2005-08-10, 22:51
Hoppas du inte betalat 15 000 för att gå en "bartenderkurs" som du kunder lagt ned på att ta en trip till London och få samma utbildning gratis. Eller så kunde du supit till dig samma utbildning i Sthlm.

Mandus
2005-08-10, 22:54
Ja, jag antar att jag investerar i någon typ av månadskort i vilket fall som helst så det stämmer ju som du säger. Vad ligger priset för en månad på något av dessa gym på i runda slängar? Är dessa så kallade "hardcore gym" med endast 100++ grabbar eller vågar en lättviktare som jag sig dit? :em:

Mandus
2005-08-10, 22:58
Hoppas du inte betalat 15 000 för att gå en "bartenderkurs" som du kunder lagt ned på att ta en trip till London och få samma utbildning gratis. Eller så kunde du supit till dig samma utbildning i Sthlm.

Nej, 15 000 kostade det inte. Och nej man kunde inte fått en likvärdig utbildning gratis. Och jag betvivlar starkt att man kan "supa" sig till en utbildning. Detta är den väg som jag tänker gå i alla fall. För övrigt var det inte det tråden handlade om, min fråga gällde Stockholms utbud av Gym.

Pez
2005-08-10, 23:08
Ja, jag antar att jag investerar i någon typ av månadskort i vilket fall som helst så det stämmer ju som du säger. Vad ligger priset för en månad på något av dessa gym på i runda slängar? Är dessa så kallade "hardcore gym" med endast 100++ grabbar eller vågar en lättviktare som jag sig dit? :em:
Nej alla gym som heter nåt annat än SATS och WorldClass samt har hantlar över 40kg i sitt utbud bebos av 0.1tons+ halvapor med extremt dåligt morgonhumör.

Allvarligt talat så är det bara att knata in, lösa avgift och börja träna.. även om ovanstående gällde så påverkar det ju inte dig och din träning i annan aspekt än att du kanske får lite extra motivation, eller? Nu gäller det ju inte då exempelvis Delta (som jag har koll på, men det gäller säkert de flesta av de andra gymmen som jag nämnde också) har en stor variation på medlemmar, alltifrån motionärer/friskvårdstränande till tävlingsbyggare.. alla åldrar, kön och storlekar samsas så fint så.

MacLeod
2005-08-10, 23:16
Nej, 15 000 kostade det inte. Och nej man kunde inte fått en likvärdig utbildning gratis. Och jag betvivlar starkt att man kan "supa" sig till en utbildning. Detta är den väg som jag tänker gå i alla fall. För övrigt var det inte det tråden handlade om, min fråga gällde Stockholms utbud av Gym.


Det var ju ändå du som skrev att du skulle gå en utbildning. Så tråden kapades ju inte helt. Jag antar att du går på "akademin" på birger jarlsgatan? Ska gå förbi o titta på er när ni sitter där med era kitväskor redo att shakea, haha!
Om du kan få pengarna tillbaka så gör det för guds skull. Det är som att tro att man ska lära sig engelska på en språkresa till Dover. Om du är en trevlig snubbe så kan du säkerligen få jobba gratis bakom baren o se hur allt går till några kvällar i veckan.

Pez
2005-08-10, 23:24
Det var ju ändå du som skrev att du skulle gå en utbildning. Så tråden kapades ju inte helt. Jag antar att du går på "akademin" på birger jarlsgatan? Ska gå förbi o titta på er när ni sitter där med era kitväskor redo att shakea, haha!
Om du kan få pengarna tillbaka så gör det för guds skull. Det är som att tro att man ska lära sig engelska på en språkresa till Dover. Om du är en trevlig snubbe så kan du säkerligen få jobba gratis bakom baren o se hur allt går till några kvällar i veckan.
Det är fan inte din kväll ikväll.. :D

"Kommer att bo och studera på söder."
Källa: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=994993&postcount=1

Dock får jag påpeka att jag håller med i din grundargumentation - bartenderutbildningar är i regel värda ungefär spriten man får dricka...

MacLeod
2005-08-10, 23:37
Det där är editerat i efterhand! Kom fram på jobbet idag att jag besvarade frågor med chansningar..som var helt åt helvete. Skyllde på dålig syn iaf.

WHITEFOLKS
2005-08-11, 00:21
Vart pa soder kommer du bo Mandus? Pez har namnt de "basta" alternativen gym och utrustningsmassigt men det finns en del andra gym ocksa. Beror pa om du prioriterar pris, narhet eller utrustning :)

Mandus
2005-08-11, 08:06
Vart pa soder kommer du bo Mandus? Pez har namnt de "basta" alternativen gym och utrustningsmassigt men det finns en del andra gym ocksa. Beror pa om du prioriterar pris, narhet eller utrustning :)

Jo pris är en ganska avgörande faktor. Kommer bo vid Nytorget.

Mandus
2005-08-29, 15:37
Okej, jag drar upp en gammal tråd igen. Finns det något hyfsat gym som har ett månadskort med RIMLIGT pris? Låt säga MAX 500 :- i månaden. På Pro Gym hade jag fått betala 725:- för en månad vilket inte passade min budget riktigt. Några tips? Vad tar Delta exempelvis?

mini
2005-08-29, 15:41
450:-
http://www.deltagym.com/

Mandus
2005-08-29, 15:45
450:-
http://www.deltagym.com/

Det lät bättre, och då behöver man inte betala nån medlemsavgift heller?

Tigerkotten
2005-08-29, 15:53
http://www.vbc.se/

aldrig prövat på stället dock

WHITEFOLKS
2005-08-29, 16:11
VBC kostade 400/månad förrut iaf och verkade ha bra utbud av utrustning för styrketräning, inte mycket på cardiofronten dock.

Pez
2005-08-29, 21:26
Det lät bättre, och då behöver man inte betala nån medlemsavgift heller?
Medlemsavgift?

Jaha - du menar sån där avgift som kedjorna använder i sin marknadsföring.. "köp kort nu och slipp medlemsavgiften.." *whatever*

Nej. Ingen sån.

Mandus
2005-08-30, 07:23
Medlemsavgift?

Jaha - du menar sån där avgift som kedjorna använder i sin marknadsföring.. "köp kort nu och slipp medlemsavgiften.." *whatever*

Nej. Ingen sån.

Pro Gym hade en medlemsavgift på 250:-, dock var det halva priset på det för tillfället.

Det blev i alla fall Delta till slut, var där och tränade igår, toppengym!! :hbang:

Sonny
2005-08-30, 07:45
Heavy Metal lät jävligt l(r)ockande :hbang: :D