handdator

Visa fullständig version : symmetri?! tips?! bilder...


pelle_p
2005-08-10, 16:50
lite info...

Ålder: 21
vikt: 84
fett%: 9
längd: 181
tränat: 3-4 år från och till, seriöst 8 mån

tränar 4-6 gånger i veckan... morgon promenerar försök till 5 gånger i veckan (men det blir kanske 2-3 gånger...) ochså lite på löpbandet efter gymmet....

mål: Man känner sig som en idiot när man säger brad pitt.. men det är det lättaste sättet att beskriva hur man vill se ut... muskolös men ändå se sund ut, dvs inte se för stor ut... försöka bygga en mer symmetrisk kropp...
har inte tänkt alls på det innan utan bara kört på.!

E kock så föda och näringsrik kost är inga problem för mig... men hur mycket kcal skall man ungefär få i sig om dan när man deffar, vid min vikt och träningsmängd?! fördelning i p, k och f?!

har bara ett mått och det är på överarmen: 39,5 cm

Kost tillskott: cla, omega-3 , multivitamin, protein, kreatin(börjar uppehållet idag, fortfarande vätskefyllld... ser lit plöfsig ut) glutamin (smakar sjukt äckligt så jag slarvar lite med det...)

Gärna tips på övningar på det jag behöver jobba på?!



bilder:
http://hem2.passagen.se/zper/

delta_mats
2005-08-10, 17:07
Utifrån det jag kan se. Mer bredd på ryggen samt axlar.

mela
2005-08-10, 17:09
mer axlar mindre midja :thumbup:

myggan
2005-08-10, 17:11
lite info...

Ålder: 21
vikt: 84
fett%: 9
längd: 181
tränat: 3-4 år från och till, seriöst 8 mån

tränar 4-6 gånger i veckan... morgon promenerar försök till 5 gånger i veckan (men det blir kanske 2-3 gånger...) ochså lite på löpbandet efter gymmet....

mål: Man känner sig som en idiot när man säger brad pitt.. men det är det lättaste sättet att beskriva hur man vill se ut... muskolös men ändå se sund ut, dvs inte se för stor ut... försöka bygga en mer symmetrisk kropp...
har inte tänkt alls på det innan utan bara kört på.!

E kock så föda och näringsrik kost är inga problem för mig... men hur mycket kcal skall man ungefär få i sig om dan när man deffar, vid min vikt och träningsmängd?! fördelning i p, k och f?!

har bara ett mått och det är på överarmen: 39,5 cm

Kost tillskott: cla, omega-3 , multivitamin, protein, kreatin(börjar uppehållet idag, fortfarande vätskefyllld... ser lit plöfsig ut) glutamin (smakar sjukt äckligt så jag slarvar lite med det...)

Gärna tips på övningar på det jag behöver jobba på?!



bilder:
http://hem2.passagen.se/zper/


säger det som dom flesta kommer säga.. skaffa bättre bilder om du vill ha en bra bedömning :)

sen angående deff.. räkna ut hur mycket du förbränner och lägg dig 500kcal under, kan inte så mycket om fördelningen och så för jag har aldrig deffat personligen, men skär ner på kolisarna och ät mycket protein och kanske 30% fett låter väl klokt ? :)
annars kan du fråga nån som kan det bättre eller söka på deff så hittar du hur mycket som helst !

Jay-Z
2005-08-10, 17:13
mer axlar mindre midja :thumbup:

Mer axlar kan jag hålla med om. Men mindre midja? Hur hade du tänkt att det skulle gå till?

mela
2005-08-10, 17:14
Mer axlar kan jag hålla med om. Men mindre midja? Hur hade du tänkt att det skulle gå till?

deff

Jay-Z
2005-08-10, 17:16
deff

Om du sätter på dig glasögonen så ser du att det inte är mycket kring den midjan.

mela
2005-08-10, 17:17
Om du sätter på dig glasögonen så ser du att det inte är mycket kring den midjan.

jag vet.. men lite...
får hanbort det skulle han va skitnice

beckman88
2005-08-10, 18:39
Vi Vill Se Mera Rygg!!! :d

Sonny
2005-08-10, 19:45
Mer rygg!!!

myggan
2005-08-10, 20:10
ojdå, seg i huvudet som jag är såg jag inte att man kunde scrolla, så jag kommenterade bara din översta bild

sorry :sleep:

aliquis
2005-08-10, 20:20
Jupp, ryggen ser lite mesig ut i förhållande till resten, kan även vara så att du bara inte har övat så mycket på att posera, benen syns ju inte alls =P

Jorgen
2005-08-10, 20:22
Bilderna är inga höjdare om man skall kunna ge någon vettig kritik. Svårt att se hur benen ser ut om du har byxor på dig. ;)
Rent generellt så säger jag mer massa överlag. Lägg på dig några kilo muskler så kan man se lite bättre om något släpar eller inte. Och glöm inte att fota helkroppsbilder.

aliquis
2005-08-10, 20:22
tss, deff är inte aktuellt, du har ju tom rutorna i behåll, skulle du vilja toppa formen till något så visst, men att deffa för att bli hårdare "jämt" är nog bara dumheter och skulle fördröja resten, fortsätt bygg tills det känns för fläskigt o deffa då istället.

Frantic
2005-08-10, 20:54
Eftersom du inte visar benen så är jag så gott som 100 på att de släpar:D

Deffa tycker jag att du ska låta bli. Du har säkert sug efter att få en riktigt snygg kropp men det försvinner mer än de flesta tror på en deff och du kommer säkert se tunnare ut än vad du önskat. Kör på ett tag till och deffa lite senare:thumbup:

PopEye2
2005-08-11, 00:29
inte mindre midja mer rygg och axlar så kommer midjan se mindre ut

Kaboffastar
2005-08-11, 00:41
jag vet.. men lite...
får hanbort det skulle han va skitnice

FÅ BORT VAD SA DU ?! åh herregud.
helvete.

PopEye2
2005-08-11, 00:44
på den kroppen skulle jag inte börja deffa på utan skaffa mer muskler. midjan e smal men de syns inte lika bra när han inte har så mkt massa.

Metal_boy_
2005-08-11, 00:53
jag vet.. men lite...
får hanbort det skulle han va skitnice


Nä lura inte på grabben en massa ;) Han måsste bygga lite till innan.

bra armar och bröst..resten ska du köra lika hårt :thumbup:

Bolio
2005-08-11, 01:08
Skumt. Jag har en polare som väger 86kg på 8% bf och 182cm ungefär. Han ser myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyycket större ut än vad du gör... Skitskumt...

Metal_boy_
2005-08-11, 01:11
Skumt. Jag har en polare som väger 86kg på 8% bf och 182cm ungefär. Han ser myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyycket större ut än vad du gör... Skitskumt...


Ben och muskelstruktur kan göra ett par kilon i ögonen.

hultman
2005-08-11, 02:03
Jag skulle vilja hålla med mela och säga att jag tycker att grabben i fråga bör gå ned lite i vikt. Det är så lätt att bara se en massa fett när man kollar sig i spegeln under bulk. Jag skulle inte vilja ha sådär mycket fett, så enligt mina estetiska bedömningar så proklamerar även jag en deff.

Kör hårt för övrigt.

Pez
2005-08-11, 02:14
Ben och muskelstruktur kan göra ett par kilon i ögonen.
Jag tror att Bolio försöker påtala det relativt orimliga i att personen ifråga har 9% BF. Tippar på att Herr Omron nyttjats om den siffran uppmätts. :D

Pez
2005-08-11, 02:15
Jag skulle vilja hålla med mela och säga att jag tycker att grabben i fråga bör gå ned lite i vikt. Det är så lätt att bara se en massa fett när man kollar sig i spegeln under bulk. Jag skulle inte vilja ha sådär mycket fett, så enligt mina estetiska bedömningar så proklamerar även jag en deff.

Kör hårt för övrigt.
Nu ska jag go out on limb här.. men du är inte så värst stor va? Och du har tränat i vad...2 år? *rolleyes*

Varför måste det alltid vara antingen "bulk" eller "deff"? Varför inte bara leva, träna och växa? :/

Metal_boy_
2005-08-11, 02:41
Jag tror att Bolio försöker påtala det relativt orimliga i att personen ifråga har 9% BF. Tippar på att Herr Omron nyttjats om den siffran uppmätts. :D


Så kan det ju vara :em: Får sluta slarva med min medicin, det dödar mina 2 hjärnceller :D

Piranha
2005-08-11, 07:28
'

Bra biceps + traps.

Mer volym på axlar + TRICEPS , vidd på ryggen.

9% fett ... Hmmmm njaaaaa

Kjellstroem
2005-08-11, 07:58
Hur mätte du %-procent?

Vad jag kan döma av mina bilder kontra dina så har du mer muskelmassa men jag är aningen mer deffad. Så våra fett-% borde vara ganska lika (du har mer fett men samtidgt mer muskler).
Enligt min mätare har jag 18%. Antingen suger min mätare (vilket är troligt då den är rätt billig) eller så har du omöjligt 9%

Vad gäller bilderna tycker jag det ser bra ut. Så tidigt i ens "karriär" tycker jag inte det finns någon andledning att försöka sträva någon perfekt symmetri. Försök öka så mycket som möjligt i varje muskel på kroppen och samtidigt hålla låg bf% så kan man oroa sig för symmetri några år framåt.

tristan
2005-08-11, 11:57
Deffa tycker jag att du ska låta bli. Du har säkert sug efter att få en riktigt snygg kropp men det försvinner mer än de flesta tror på en deff och du kommer säkert se tunnare ut än vad du önskat. Kör på ett tag till och deffa lite senare:thumbup:

samtidigt kan det ju vara klokt att deffa innan man har allt för mycket att ta bort, så försvinner heller inte lika mycket neh?

Jag vill inte påstå att han på bilderna behöver deffa och det avgör ju alla själv hur de vill se ut. Men man ska nog börja i tid, det försvinner ju lika mycket nu som sedan? det är inte så kul att hålla på och deffa i ett halvår.

tristan
2005-08-11, 12:07
fortsätter här eftersom det inte gick att editera:
sedan kan väl en deff förbättra förhållandena för att efter deffen bygga bättre och utan att späcka på sig lika lätt(spekulationer/trådkapande fråga).
sedan tycker jag inte att en deff ska gå till överdrift, man behöver ju inte se ut som en åderpåk om man inte ska tävla. Men det kan vara skönt att bli av med lite späck och se hur mycket av ökningarna som var späck och hur mycket sóm var muskler och sedan få en fräsh nystart.

Pez
2005-08-11, 12:12
fortsätter här eftersom det inte gick att editera:
sedan kan väl en deff förbättra förhållandena för att efter deffen bygga bättre och utan att späcka på sig lika lätt(spekulationer/trådkapande fråga).
sedan tycker jag inte att en deff ska gå till överdrift, man behöver ju inte se ut som en åderpåk om man inte ska tävla. Men det kan vara skönt att bli av med lite späck och se hur mycket av ökningarna som var späck och hur mycket sóm var muskler och sedan få en fräsh nystart.
Med det sättet att tänka är det lätt hänt att det blir 1 steg fram, 2 steg bak hela tiden.

Grippster
2005-08-11, 12:17
Hur tänkte du öka om det ska deffas stup i kvarten? Var inte rädd för lite späck. Kolla in Dave Gulledge (http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsessionid=1C122F8F7E9CC172D2EA8C207D 03A564.hydra?id=699538) istället.

miblom
2005-08-11, 12:41
Kolla in Dave Gulledge (http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsessionid=1C122F8F7E9CC172D2EA8C207D 03A564.hydra?id=699538) istället.

Varje gång jag ser bilderna på honom så blir jag sjukt imponerad. Hans fysik är i mina ögon helt enastående! *flex*

Till trådskaparen så tycker jag att det främst fattas massa på axlar och rygg/lats. Lite mer triceps vore nog inte heller fel och sen vore det kul att se bilder på benen. 9% i BF är nog lite önsketänkande....men det betyder inte att du är tjock!

hultman
2005-08-11, 13:26
Nu ska jag go out on limb här.. men du är inte så värst stor va? Och du har tränat i vad...2 år? *rolleyes*

Varför måste det alltid vara antingen "bulk" eller "deff"? Varför inte bara leva, träna och växa? :/

Beror väl på vem man jämför med antar jag. Men 130 i bänk, 45 * 10 i hantelpress, 26 någorlunda strika af-dips och 14 chins är väl inte jättedåligt för mina 186 cm och 88 kilo?

Jag sa bara vad jag tyckte var snyggast i mina ögon, och det har väl aldrig varit speciellt snyggt med överdrivet mycket fett på kroppen? Givetvis så har alla personer olika mål, men jag ser inte att han skrivit ut några. Mina egna mål är inte att ställa upp i någon bb-tävling, och det kanske återspeglas i mina åsikter. Och ur ett rent vardagsestetiskt perspektiv; hur snyggt är det egentligen med jättestora bodybuilders, och hur snygga är de offseason?

My five cents. Bli inte arg *innocent*

pelle_p
2005-08-29, 22:29
http://hem2.passagen.se/zper/

tjena... hade rätt kassa bilder sist.. konstigt ljus och kameran fotade under i från, hoppas det skall bli bättre denna gången.... kommentera tack...

lite info...

Ålder: 21
vikt: 82
fett%: 9
längd: 181
tränat: 3-4 år från och till, seriöst 8 mån

tränar ca 4-5 gånger i veckan... kondition ca 2-3 gånger...

mål: muskolös men ändå se sund ut, dvs inte se för stor ut... försöka bygga en mer symmetrisk kropp... till er som kommenterar..

Vic_1981
2005-08-29, 23:40
Beror väl på vem man jämför med antar jag. Men 130 i bänk, 45 * 10 i hantelpress, 26 någorlunda strika af-dips och 14 chins är väl inte jättedåligt för mina 186 cm och 88 kilo?

Jag sa bara vad jag tyckte var snyggast i mina ögon, och det har väl aldrig varit speciellt snyggt med överdrivet mycket fett på kroppen? Givetvis så har alla personer olika mål, men jag ser inte att han skrivit ut några. Mina egna mål är inte att ställa upp i någon bb-tävling, och det kanske återspeglas i mina åsikter. Och ur ett rent vardagsestetiskt perspektiv; hur snyggt är det egentligen med jättestora bodybuilders, och hur snygga är de offseason?

My five cents. Bli inte arg *innocent*

Dom flesta riktigt stora bb's blir aldrig så extremt offseason, det syns iaf inte på dom iom dom otroliga mängder muskler dom har. Just my five cents.

cheesian
2005-08-30, 06:27
Det där är inte 9% BF, snarare 13-14%

hultman
2005-08-30, 07:22
Dom flesta riktigt stora bb's blir aldrig så extremt offseason, det syns iaf inte på dom iom dom otroliga mängder muskler dom har. Just my five cents.

Nej, men innan de blev så pass stora som de är så bör de någon gång varit rätt så bulkiga, och det är enligt hela kolos värderingar rätt att man bulkar upp sig som fan i två år, väger 500 kilo, och sedan deffar när man väger 100 med 4% fett.

----

För övrigt så är det inte i närheten av 9% bodyfat på bilderna.

Bamse79
2005-08-30, 08:37
Hur mätte du %-procent?

Vad jag kan döma av mina bilder kontra dina så har du mer muskelmassa men jag är aningen mer deffad. Så våra fett-% borde vara ganska lika (du har mer fett men samtidgt mer muskler).
Enligt min mätare har jag 18%. Antingen suger min mätare (vilket är troligt då den är rätt billig) eller så har du omöjligt 9%



Nja att han har 18% var väl att ta i lite, fan han har ju rutor på magen, det har man inte om man har 18%. Skulle väl kunna gissa att han har runt 12-13%.

Tycker du ska fortsätta som du gör, ät bra mat och träna så ska du se att du växer! Och så behöver du inte lägga på dig en massa fett för att gå upp i muskler. KÖr hårt! :thumbup:

Bamse79
2005-08-30, 08:43
Lägg dig på 3000kcal och se vad som händer, går du upp alldeles för fort får du dra ner lite, gäller att hitta din balans du är ute efter...Men du ska inte behöva lägga på dig en massa fett för att bygga muskler...
Fördelat på 40%prott, 40%kolis och 20% fett. *flex*

Piranha
2005-08-30, 09:14
Hur sjutton skall man kunne ge att "symmetri" omdöme när det inte finns någon helkroppsbild ???

Piranha
2005-08-30, 09:16
Helkroppsbild i Sidechest , dubbel framifrån , bakifrån och lats spread tack.

aliquis
2005-08-30, 10:45
Jag skulle vilja hålla med mela och säga att jag tycker att grabben i fråga bör gå ned lite i vikt. Det är så lätt att bara se en massa fett när man kollar sig i spegeln under bulk. Jag skulle inte vilja ha sådär mycket fett, så enligt mina estetiska bedömningar så proklamerar även jag en deff.

Kör hårt för övrigt.nej, han skall inte deffa.

Tyckte det såg ut som att han hade stora armar på tricepsbilden eller vad det var, men på bicepssaken såg det ju lite smalare ut (typ som mina oexisterande armar) :D, rygg och bröst kan ju bli större, fast axlarna behöver det nog mer, och benen var kanske lite väl små de också.

Jag tycker du skall träna vidare och hålla dig till de tyngre övningarna och äta på, deffa ser jag ingen vits till, blir man ju inte större av och du har ju redan rutor :)

Lägg krutet på ben och rygg. Hur mycket böj o mark körs det? :)

aliquis
2005-08-30, 10:45
Jag tror att Bolio försöker påtala det relativt orimliga i att personen ifråga har 9% BF. Tippar på att Herr Omron nyttjats om den siffran uppmätts. :DSluta säg sådär, jag är ju bra mycket fetare än vad han på bilden är, hur högt bf har jag då? ;/

aliquis
2005-08-30, 11:00
Hur tänkte du öka om det ska deffas stup i kvarten? Var inte rädd för lite späck. Kolla in Dave Gulledge (http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsessionid=1C122F8F7E9CC172D2EA8C207D 03A564.hydra?id=699538) istället."If you haven't noticed, the pretty boy/metrosexual pics in the picture forum just slowed in frequency over the last 5 months or so. Before that, it was a skinny-boy ab freak free for all." :D