handdator

Visa fullständig version : universitetet wtf


Niclaaas
2005-08-10, 16:42
fortsätter på dagens studietema...

läser ett program och har läst första året nu. de två första terminerna läste jag på samma institution och då behövde man bara meddela (har jag för mig) mellan kurserna att man skulle fortsätta, alltså inget antagningsbesked som man måste tacka ja till osv. denna termin var det tänkt att vi skulle läsa en kurs på en annan institution.

nu till problemet: jag hade ingen tanke på antagningsbesked då kursen ingår i mitt program, så jag kollar min post och åker utomlands vilket resulterar i att antagningsbeskedet både hunnit komma och tiden för svar gått ut medan. nu är det ytterst tveksamt om jag kommer få läsa vidare under hösten. så vad ska man göra nu? de har satt mig i en kölista men säger att jag inte är högst prioriterad och att jag måste chansa på att få plats hos dem eller ta en annan kurs, registrerar jag mig någon annanstans får jag ingen plats där. är det ens möjligt att ta en annan kurs nu? är det bara att hoppa på där det finns platser eller vad gör man

programmet är kostekonom och kursen företagsekonomi A om det hjälper

långt bullenbrev men om någon vet, har varit med om samma, har några vilda spekulationer eller vad som helst så skriv ner

*slap*

Snubben
2005-08-10, 16:53
Va glad att du iallafall fått plugga

Vhs och Bth tappade bort mina papper så först blir jag antagen till första urvalet, sen vid andra urvalet är jag struken för jag tackat nej. När jag hade tackat ja. Vad tokigt va? Så jävla förbannad just nu.

*grr27* *cry* :furious: :furious: :furious:

Niclaaas
2005-08-10, 17:02
Va glad att du iallafall fått plugga

Vhs och Bth tappade bort mina papper så först blir jag antagen till första urvalet, sen vid andra urvalet är jag struken för jag tackat nej. När jag hade tackat ja. Vad tokigt va? Så jävla förbannad just nu.

*grr27* *cry* :furious: :furious:

jo ett år har jag fått plugga... fast det skulle ju vara trevligt att få fortsätta på linjen, få studiemedel och få bo kvar i studentlägenheten ;)

det där lät riktigt tufft, jag har ju ändå mig själv att skylla antar jag... men de hjälpte dig inte alltså även fast det var deras fel? eller pågår det fortfarande?

Snubben
2005-08-10, 17:08
jo ett år har jag fått plugga... fast det skulle ju vara trevligt att få fortsätta på linjen, få studiemedel och få bo kvar i studentlägenheten ;)

det där lät riktigt tufft, jag har ju ändå mig själv att skylla antar jag... men de hjälpte dig inte alltså även fast det var deras fel? eller pågår det fortfarande?

Vhs skylle rpå Bth, Bth skyller på vhs.
Jag skiter i vem som gjort fel, jag vill bara plugga de jag kom in på.

Ingen av dem vägrar ta ansvar eller något, känns så jävla pissigt. Har tagit studielån, fixat studentkorridor, inhandlat möbler och allt sådant.
Så nu detta.

Det enda jag fick som svar var att lämna in en efteranmälan och de kunde inte garanterat att jag skulle komma in.

Fick nummer till någon ansvarig som jag ska ringa imorrn, ja jävlar, blod kommer flyta..

Niclaaas
2005-08-10, 21:14
inte för att jag förväntar mig en lösning på problemet... men jag slänger iväg en BUMP

z_bumbi
2005-08-11, 16:20
inte för att jag förväntar mig en lösning på problemet... men jag slänger iväg en BUMP

Leta upp alla högskolor som har samma kurs och försök bevaka en plats på så många ställen som möjligt.

Dyk upp första dagen och hoppas på någon missar/struntar i att läsa företagsekonomin.

Läs fristående kurser i en termin och hoppa på dietistprogramet som väl läser ekomin under våren?

Niclaaas
2005-08-11, 17:17
Leta upp alla högskolor som har samma kurs och försök bevaka en plats på så många ställen som möjligt.

Dyk upp första dagen och hoppas på någon missar/struntar i att läsa företagsekonomin.

Läs fristående kurser i en termin och hoppa på dietistprogramet som väl läser ekomin under våren?

tror inte att dietisterna läser ekonomi? mycket möjligt att jag har fel iofs. nu kan man väl inte söka kurser utan bara hoppa på där det inte är fullt? min rektor kommer hem från semester på måndag, får bli ett snack då.

blir väl en kombination av 1 och 2 med 3:an som sista utväg

tack för svaret bumbi!

z_bumbi
2005-08-11, 17:30
Just ja det var inte så mycket ekonomi där, iofs skulle jag iofs vara glada att få slippa den biten. :D

Niclaaas
2005-08-11, 17:44
Just ja det var inte så mycket ekonomi där, iofs skulle jag iofs vara glada att få slippa den biten. :D

jo det är ju mer att det är obligatoriskt på programmet än mitt djupa och innerliga intresse som driver mig ;)

tack igen för svaret!

har du lagt ner tankarna på att söka till kostekonom/dietist förresten?

z_bumbi
2005-08-11, 17:52
har du lagt ner tankarna på att söka till kostekonom/dietist förresten?

Jag kommer i alla fall att söka till våren men jag får se om jag sen tar platsen.
Om jag har tur kommer jag att gå en kortare utbildning nu under hösten och sen får jag se var den leder, gissningsvis leder den till något jobb av någon typ och då hoppar jag hellre på det.