handdator

Visa fullständig version : Presentation av sig själv


H.Emanuel
2005-08-10, 14:19
Sökte ett nytt jobb idag, eller skickade iväg mina papper snarare, "CW" Jag tyckte det var svårt när det kom till presentationen av mig själv, som man ju alltid ska ha med tydligen. vad är värt för en arbetsgivare att veta? Dom fattar ju att man inte kan vara så jävla bra som det står. Tjänar man nåt på att skoja till det hela, ev göra det halvdant med stavfel och sånt?
Vad är egentligen viktigt att ha med?

hangatyr
2005-08-10, 14:25
Sökte ett nytt jobb idag, eller skickade iväg mina papper snarare, "CW" Jag tyckte det var svårt när det kom till presentationen av mig själv, som man ju alltid ska ha med tydligen. vad är värt för en arbetsgivare att veta? Dom fattar ju att man inte kan vara så jävla bra som det står. Tjänar man nåt på att skoja till det hela, ev göra det halvdant med stavfel och sånt?
Vad är egentligen viktigt att ha med?

stavfel!!!??? du måste skämta. kika på alla de CV-guider som finns på nätet, sen får du väl anpassa lite efter vilken typ av jobb du söker.

Cilia
2005-08-10, 14:44
det bör inte vara några stavfel i papprena.
det ger intryck av att du inte bryr dig och är oengagerad och slarvig.

jag tycker också att presentationen är svår.
Jag har själv läst igenom hundratals ansökningar när jag ska anställa och det är svårt att säga vad det är som avgör.

Yankeee
2005-08-10, 14:50
Skriv lite mindre om dig, gå till arbetsplatsen och lämna din cv samtidigt som du beskriver dig själv munligt osv. Fungerar garanterat bättre än att göra likadant som de trehundra andra som söker jobbet, dvs skriva av en mall och posta / maila.

JAM
2005-08-10, 15:46
Sökte ett nytt jobb idag, eller skickade iväg mina papper snarare, "CW" Jag tyckte det var svårt när det kom till presentationen av mig själv, som man ju alltid ska ha med tydligen. vad är värt för en arbetsgivare att veta? Dom fattar ju att man inte kan vara så jävla bra som det står. Tjänar man nåt på att skoja till det hela, ev göra det halvdant med stavfel och sånt?
Vad är egentligen viktigt att ha med?
Ett CV ska vara seriöst, inget ihophafsat slarvigt skräp. Läser man ett sådant antar man att skribenten är slarvig etc i andra sammanhang också. Det svåra är att få det att sticka ut ur mängden, men utan att bli oseriöst.

Ett annat tips kan vara att läsa på lite om företaget och tjänsten du söker så att du vet mer än de som bara läst annonsen (om det nu är en sådan du har läst).

Diana
2005-08-10, 15:51
Skriv lite mindre om dig, gå till arbetsplatsen och lämna din cv samtidigt som du beskriver dig själv munligt osv. Fungerar garanterat bättre än att göra likadant som de trehundra andra som söker jobbet, dvs skriva av en mall och posta / maila.
Precis! De är dessa personer, som tar sej tid att faktiskt komma in till arbetsplatsen och beskriva sej, samt lämna sina papper, som min aggressive mor oftast anställer :thumbup: framför dem som bara skickar in sina papper. Ett personligt intryck ger otroligt mkt även om chefen inte har tid just då att prata nån längre tid med dej =)

Kwon
2005-08-10, 16:47
Vad du än gör, avsluta ej din personbeskrivning med detta..

PS. Jak ar Snel hest

Metal_boy_
2005-08-10, 16:48
Vad du än gör, avsluta ej din personbeskrivning med detta..

PS. Jak ar Snel hest


haha fy fan :laugh:

Diana
2005-08-10, 17:05
Vad du än gör, avsluta ej din personbeskrivning med detta..

PS. Jak ar Snel hest
:laugh: du har varit me förr?

Ps? har du snott en del av min? gammla signatur eller va är de ja skådar? :D

JAM
2005-08-10, 17:12
Vad du än gör, avsluta ej din personbeskrivning med detta..

PS. Jak ar Snel hest
:laugh: Bra tips där! :thumbup:

H.Emanuel
2005-08-10, 17:32
Jag har redan snackat med enhetschefen i telefon och frågat en del saker. Ni har säkert hört om de sk "Milton"-pengarna till vården, särskilt psykiatrin, det poppar upp diverse projekt som svampar runt om, en del mer intressanta än andra. Så efter att ha tagit del av era synpunkter kan jag konstatera att jag gjorde klokt i att inte skriva alltför mycket i presentationen. Men svårt var det.

Grisen
2005-08-10, 18:32
Vad du än gör, avsluta ej din personbeskrivning med detta..

PS. Jak ar Snel hest


:laugh: :laugh:

Fatalist
2005-08-10, 18:35
Läs på om NLP, Neuro Linguistic Programming. Det kan jag lova dig kommer hjälpa dig med allt som ska övertala en annan person att du är en tilltalande medarbetare/partner etc etc

Kwon
2005-08-10, 21:16
:laugh: du har varit me förr?

Ps? har du snott en del av min? gammla signatur eller va är de ja skådar? :D

Japp har snott lite alla möjliga roliga jag sett o mixat lite! :laugh:

Diana
2005-08-11, 01:09
Japp har snott lite alla möjliga roliga jag sett o mixat lite! :laugh:
:hbang: :D

Kwon
2005-08-11, 15:50
Apropå mix, hur går det med din gym-mix Diana?