handdator

Visa fullständig version : Magträning och ankbröst


TDK
2005-08-10, 11:48
Magen, vad jag har hört, ska inte tränas mer än andra muskler, utan 1-2 gngr i veckan.... stämmer? Mitt mål är att få rutor.

Kan man göra något åt ankbröst? (det är väl inte riktigt ankbröst, men halft)
Spänner jag bröstet så spänns hela bröstet förutom nipplarna som sticker ut, så det kanske bara är muskler?

Beast
2005-08-10, 12:34
Är ditt mål bara att få rutor behöver du bara tappa vikt.

TDK
2005-08-10, 12:40
På magen är det det. Okej, får ta det vid deffningen då när det är dags.

BigForre
2005-08-10, 17:10
Hur länge har du tränat? lite dumt att säga åt någon som kanske inte tränat något i sitt liv att det bara är att "banta fram" rutorna...själv tränar jag just magen max (obs max) en gång i veckan, då den får ganska bra med stryk i andra övningar...nä en snygg magmuskulatur har fan inte alla medfött så det är inte bara för alla att deffa fram den...btw rutor på magen är för moppefjortisar jobba på en snygg helhet istället det är min åsikt...lycka till med vad ditt mål än blir...

Beast
2005-08-10, 18:45
Vad är det dumt med? alla har "rutor" bara att få tillräckligt låg bf% och voila. Om det är vad han vill uppnå varför göra det krångligare?

SchiVen
2005-08-10, 18:52
Magen, vad jag har hört, ska inte tränas mer än andra muskler, utan 1-2 gngr i veckan.... stämmer? Mitt mål är att få rutor.

Kan man göra något åt ankbröst? (det är väl inte riktigt ankbröst, men halft)
Spänner jag bröstet så spänns hela bröstet förutom nipplarna som sticker ut, så det kanske bara är muskler?

Smäll upp en bild

BigForre
2005-08-10, 19:07
Vad är det dumt med? alla har "rutor" bara att få tillräckligt låg bf% och voila. Om det är vad han vill uppnå varför göra det krångligare?

Frågan är om han kommer att vara nöjd med det han får fram efter bantningen...det har jag ingen aning om, har inte sett några bilder. Men att säga till varje stackare som vill ha rutor på magen (förstår inte grejen, en bra helhet verkar vettigare) att det bara är en fråga om %bf. Ja det är klart att det är en fråga om det och med tillräckligt lite bf så syns magmuskulaturen, men det är samma sak som med vilken annan muskel som helst, man vill att det ska se bra ut...fokusera inte så hårt på magen, den kommer att komma med övrig träning satsa på en bra helhet och lägg in en deff när du känner att du är klar för det...