handdator

Visa fullständig version : Ensidig kost? (bild!)


Sheogorath
2005-08-09, 22:12
Yo,

Vek just ihop dagens andra mjölkpaket och var tvungen att placera det tämligen noggrant på det berg som formligen bildats ovanpå korridorens källsortering, för att det inte skulle välta. Då insåg jag...

Hur ser er kosthållning ut egentligen? Jag äter väldigt ensidigt även om jag inte deffar...

(tejpen på kartongen har cencurerats :D)

sunkan
2005-08-09, 22:17
basvaror: Havregryn, keso, kesella, tonfisk, pasta, MJÖLK, bröd...sen restan runtom är bara lite finlir :D

Sheogorath
2005-08-09, 22:19
Snabbhavregryn, mini- och standardmjölk, proteinpulver, tonfisk, valnötter, Polarkraft Extrem, Alska-Polock (ibland med pastasås på). Multivitamin och C-brus. Allt annat blir bonus :) .

tp_88
2005-08-09, 23:24
Alska-Polock (ibland med pastasås på)
På festliga fredagskvällar? :)

Jo, nog ser det ganska ensidigt ut här också.

Frukost: Samma frukost ( gröt och mjölk ) med eller utan ägg året runt.
Frukt/grönt: Samma frysta grönsaksmix ( morot, broccoli, blomkål ), paprika och gurka färskt, banan
Protein: Mjölk, kvarg, tonfisk, vit fisk, färs
Kolh.: Ris, Pasta, Potatis, bröd

Så ser det väl ut ungefär. Kunde väl varit mer varierat kanske. Men tror och hoppas att jag äter helt ok iaf.

rQx
2005-08-09, 23:43
Äter det mor bjuder!
Har ju även speciall beställningar som kvarg och vissa sorters bröd.

Destra
2005-08-09, 23:54
Basen i min föda är Pasta.
sen blire enhel del kyckling också. :eating:

Diana
2005-08-10, 01:02
De gånger ja får va enväldig härskare över va som tillåts husera i skåpen ser de ut somså:

Basvaror: :thumbup:
Havregryn
keso
bröd
pålägg
frukter
grönisar
saft
läkerol? :naughty:

Finlir:
Kyckling
pasta
kessella
ägg



LoL??:confused: :D

Bjorne
2005-08-10, 01:22
Nötfärs, pasta, mjölk, kvarg och polarkraft med jordnötssmör är i princip vad jag lever på.

Inte mycket variation, runt 800kcal per träningsdag kommer från malto och proteinpulver :)

Yes
2005-08-10, 01:38
Mammas mat (tm)
Bröd
Tonfisk
Ägg
Mjölk
Cola Light

Ibland experimenterar jag med grönsaker också. Jag gör det dock i smyg så inte omgivningen skall veta något. Morötter är väl det tyngsta jag provat.

Jon2
2005-08-10, 02:12
Är det läkerol bluefruit? Man blir ju beroende av dom.

Sheogorath
2005-08-10, 07:03
De gånger ja får va enväldig härskare över va som tillåts husera i skåpen ser de ut somså:

Basvaror: :thumbup:
Havregryn
keso
bröd
pålägg
frukter
grönisar
saft
läkerol? :naughty:

Finlir:
Kyckling
pasta
kessella
ägg



LoL??:confused: :D

Läkerol... Svagt laxerande effekt my ass.

Lasse Kongo
2005-08-10, 12:08
hur man kan äta ELDORADOS alaska pollock är för mig en gåta, fyfan så vidrigt den smakar, en gång aldrig mer!

tacka vet jag kött och biffar, det ÄR bra för musklerna, inte massa energifattig pollock *spy*

obesogen
2005-08-10, 12:39
Fiberhavregryn + minimjölk + sylt till frukost, ska försöka få börja få ner en prottedrink igen
Det jag sedan trycker ofta under dan:
Kyckling,kokt skinka,keso,minimjölk,äpple,banan,gurka,tomat,kött färs,pasta,ris,potatis, grönsaksmix

muddler
2005-08-10, 12:44
jag äter det som är gott, jag deffar inte och ska upp i vikt så det blir lite av varje, proteinet dock har jag skaplig koll på :thumbup:

larre
2005-08-10, 12:45
Käkar väldigt mycket samma hela tiden, men jag ska försöka börja käka lite mer böner o grejer nu så att man får lite variation.

Frukost
havregrynsgröt, stekta ägg, proteindrink

Fika
proteindrink

lunch
fullkornspasta/parboiled ris/coscos kyckling/tonfisk/köttfärs

Middag
fullkornspasta/parboiled ris/coscos kyckling/tonfisk/köttfärs

Träning
Gainer innan
Gainer efter

Kvällsfika
keso med upptinade jordgubbar/hallon eller makrill i tomatsås

Yankeee
2005-08-10, 12:47
Havregryn, mjölk, fil, mörk choklad, pistagenötter, rapsolja, kycklingfile, ost, bröd, någon frukt / grönsak, ägg är typ det som äts hela tiden.

Wooch
2005-08-10, 12:54
Jag äter ganska varierat, men det beror antagligen på att jag bor hos föräldrarna fortfarande.

cosmo
2005-08-10, 12:56
havregryn, minimjölk, bulgur/ris/pasta, kycklingfilé/annat magert kött/fisk, grönsaker, kvarg, proteinpulver, rapsolja/nötter/mandel är i princip det enda jag äter under deff

Diana
2005-08-10, 15:23
Är det läkerol bluefruit? Man blir ju beroende av dom.
YESSSS! eller hur gudommliga är va di är de små liven :love: lika beroende frammkallande som goda tyvärr ja :angel:

Läkerol... Svagt laxerande effekt my ass.
Har ett par kompisar kom OMÖJLIGEN kan käka ens en hel ask, för de upplever en laxerande effekt *cry* ja kan käka 2 askar om dan no problemas :thumbup: och vet fler som kan de, mkt individuellt de där *screwy*

Sparrisen
2005-08-10, 15:28
Äter precis det som faller mig in. Orkar inte bry mig. Resultaten blir iaf bra.

Laan
2005-08-10, 15:31
fullkornspasta/parboiled ris/coscos kyckling/tonfisk/köttfärs

Middag
fullkornspasta/parboiled ris/coscos kyckling/tonfisk/köttfärs



Har du missat att det finns fullkornsris? :)
det är faktiskt godare dessutom..

Sparrisen
2005-08-10, 15:32
Har du missat att det finns fullkornsris? :)
det är faktiskt godare dessutom..

Tycker inte jag. Långt ifrån.

tuben
2005-08-10, 15:37
Tycker inte jag. Långt ifrån.

parboiled har ju konsistens som en tvättsvamp i små bitar.

Kryss
2005-08-10, 15:42
Det som lagas hemma av mig eller mor, så det blir ganska varierat

Äter man ensam blir det oftast pasta med diverse tillbehör som tomat/ost-sås, köttfärssås, kycklingfile