handdator

Visa fullständig version : Andlighet?


H.Emanuel
2005-08-09, 21:14
En gång i tiden kände jag en tjej som höll på med Reikihealing. Innan hon berättade om det hade jag aldrig hört talas om det. Eftersom jag blev nyfiken så bad jag om en behandling. Den gick till så att jag låg på en brits, i det lite dunkla rummet spelades avkopplande musik, medan hon formade sina händer i olika positioner över min kropp. (Utrymme för diverse sexuella anspelningsskämt, jag vet) Och jag upplevde något som jag aldrig nånsin tidigare upplevt, kan beskriva det som en kraft som strömmade genom kroppen. Skeptikern jag blev som besatt av detta, och tog reda på mer om det och "utbildade" mig osv så att även jag kunde ge andra behandlingar.Kan bara ärligt säga att det hjälpte mig mycket. Det där ligger numera på hyllan, men det jag upplevde och fortfarande förundras över är nog det närmaste "andlighet" jag kommit. Hur är det med din andlighet?

heltzonicka
2005-08-10, 01:35
Jag prövade exstacy en gång, kände mig som en Gud.

Fatalist
2005-08-10, 02:05
Jag prövade exstacy en gång, kände mig som en Gud.

hell yeah, e är inte helt illa det heller. Jag tror faktiskt jag ska prova en sån där healing och se om jag som är sån extremt anti-onaturligafenomen-kille upplever något!

kalle_banan
2005-08-10, 23:31
buddhism är väll ganska andligt? även om de inte sysslar så mycket med andar o skit. själv har jag mediterat och gått omkring i exstas i några dagar. tillräckligt?

Kwon
2005-08-10, 23:42
Såg en anka en gång, det är nog det andligaste jag vart med om... :laugh:

JAM
2005-08-11, 00:14
Såg en anka en gång, det är nog det andligaste jag vart med om... :laugh:
Oooh, den var låg... :D

Jag har väldigt svårt för det där med andlighet och liknande. Det krävs att jag skulle vara med om något för att jag ens skulle tro det minsta på det.

blekfet2
2005-08-11, 01:05
En gång i tiden kände jag en tjej som höll på med Reikihealing. Innan hon berättade om det hade jag aldrig hört talas om det. Eftersom jag blev nyfiken så bad jag om en behandling. Den gick till så att jag låg på en brits, i det lite dunkla rummet spelades avkopplande musik, medan hon formade sina händer i olika positioner över min kropp. (Utrymme för diverse sexuella anspelningsskämt, jag vet) Och jag upplevde något som jag aldrig nånsin tidigare upplevt, kan beskriva det som en kraft som strömmade genom kroppen. Skeptikern jag blev som besatt av detta, och tog reda på mer om det och "utbildade" mig osv så att även jag kunde ge andra behandlingar.Kan bara ärligt säga att det hjälpte mig mycket. Det där ligger numera på hyllan, men det jag upplevde och fortfarande förundras över är nog det närmaste "andlighet" jag kommit. Hur är det med din andlighet?

håller själv på med lite Reikihealing (fick veta att jag har en bra kanal) samt länkning.....grymt samt jävligt intressant....
:thumbup:

Metal_boy_
2005-08-11, 01:09
Placebo! Klart som fan det pirrar i både det ena och pungen när en brud smeker dig på en brits *grr27*

Tricklev
2005-08-11, 02:47
Min polare är stort inne på diverse healing och etc, men tycker inte det ger något.

AndersHermansson
2005-08-11, 03:07
Ett spännande område. Jag tar det dock inte på allt för stort allvar. Men det finns ju nervknippen, chakras, över hela kroppen. Jag tror att det är sådana man sticker nålar i när man behandlar med akupunktur, vilket faktiskt har effekt utöver placebo. Jag kan inte ge referens, men jag läste om en undersökning (den första) man lyckats genomföra med kontrollgrupp mot placebo. Mår man bra av reikihealing är det ju utmärkt. Det är säkert bra med välmående nervknippen i kroppen =)

H.Emanuel
2005-08-11, 04:14
Min polare är stort inne på diverse healing och etc, men tycker inte det ger något.
Då kan man ju undra varför han är inne på det?

beckman88
2005-08-11, 07:17
Vad innebär det att skapa 2 nästan likadana trådar om samma sak? :D :D

mela
2005-08-11, 08:17
Placebo! Klart som fan det pirrar i både det ena och pungen när en brud smeker dig på en brits *grr27*


HAHAH!! :laugh:

Andyh
2005-08-11, 08:31
Oooh, den var låg... :D


Men inte lika låg som Glocalnet

H.Emanuel
2005-08-11, 08:49
Placebo! Klart som fan det pirrar i både det ena och pungen när en brud smeker dig på en brits *grr27*
Var god läs mitt inlägg igen så ser du att hon inte ens rörde mig. Men jag förstår hur du tänker

H.Emanuel
2005-08-11, 08:50
Vad innebär det att skapa 2 nästan likadana trådar om samma sak? :D :D
Jag tyckte att det blev som två olika. Men jag kan ha misstagit mig också

skaparn
2005-08-11, 08:52
håller själv på med lite Reikihealing (fick veta att jag har en bra kanal) samt länkning.....grymt samt jävligt intressant....
:thumbup:

Inget illa ment, men det kanske kan formuleras; "de luktade sig till att jag var lättlurad och därför mottaglig för deras smörja".

H.Emanuel
2005-08-11, 09:25
Inget illa ment, men det kanske kan formuleras; "de luktade sig till att jag var lättlurad och därför mottaglig för deras smörja".
Kan formuleras så, visst. Men jag förstår vad han menar. Jag har som sagt själv tagit del av det. och jag är INTE lättlurad på nåt sätt.

skaparn
2005-08-11, 10:12
Kan formuleras så, visst. Men jag förstår vad han menar. Jag har som sagt själv tagit del av det. och jag är INTE lättlurad på nåt sätt.

Inget illa ment (igen); men ingår det inte lite grann i begreppet lättlurad att inte veta om att man är lättlurad?

Cilia
2005-08-11, 10:16
jag tror på andlighet.
däremot tror jag inte att jag är mottaglig.
jag har för mycket som stör omkring för att det ska kunna nå in till mig.

H.Emanuel
2005-08-11, 11:56
Inget illa ment (igen); men ingår det inte lite grann i begreppet lättlurad att inte veta om att man är lättlurad? *kissass*

blekfet2
2005-08-11, 12:04
Inget illa ment, men det kanske kan formuleras; "de luktade sig till att jag var lättlurad och därför mottaglig för deras smörja".




inge fara...inte alla är öppna för sådant här, därför har jag överseende med din kommentar ;)

H.Emanuel
2005-08-11, 13:08
Jag har också överseende med skeptiker, eftersom jag själv är en.