handdator

Visa fullständig version : Spara gamla tidningar?


påven
2005-08-09, 14:28
Jag har precis spenderat 2 timmar med att flytta 24st banankartonger fullpackade med gamla tidningar från min gamla lägenhet till en ny. Är det verkligen värt o spara på allt? jag räknade lite och jag hade 78st gamla BK, över 100st Bilsport och sen en massa andra bil och musiktidningar. jag läser dom aldrig men tänker ändå att nån gång kan det vara kul o ha dom om man blir sugen på att läsa, men det kommer nog aldrig hända. Det är ju bara så jobbigt att flytta på dom varje gång man ska byta bostad och dom tar ju upp nästan hela förrådsytrymmet också.

Funderar på att kasta eller ge bort dom nästa gång jag flyttar, bra eller dåligt?

mela
2005-08-09, 14:30
Åk till en marknad och sälj skiten för 5:-...

Axon
2005-08-09, 14:32
Bilsport, massa andra bil tidningar? Vilka årtal och hur många?

Löjtnant Blank
2005-08-09, 14:37
Bil- och byggartidningarna ska du slänga, musiktidningarna ska du spara. (Jag har en massa gamla nummer av The Source och XXL som ser coola ut i högar vid bokhyllan.) Fler frågor?

mangemani
2005-08-09, 14:40
klart man ska spara...när jag flyttade så hade jag en rejäl sammling av speltidningar(ända från början då psx osv introducerades på marknaden samt en helvetes massa gammla pc tidningar) och köpte i stort sätt varje gång det kom ut nån ny tidning...drog med mej hela sammlingen...kan ju va kul med en liten nostalgi tripp om si så där 10-20 år från nu eller roligt för ungarna att läsa.

King Grub
2005-08-09, 14:48
Aldrig slänga tidningar. :nono:

påven
2005-08-09, 14:50
Aldrig slänga tidningar. :nono:

Har du hyrt ett helt magasin nånstan där du förvarar dina serietidningar?

Cilia
2005-08-09, 14:53
jag är likadan har travar med gamla tidningar.
gamla åka skidor, elle, damernas värld etc.
men mamma kastade alla mina gamla agent X9.
Jag som älskar Modesty Blaise.

påven
2005-08-09, 14:53
Bilsport, massa andra bil tidningar? Vilka årtal och hur många?

Bilsport är hela årgångar från mitten av 90talet och fram till 98-99 ungefär
sen är det blandat med både äldre och nyare.

Och så har jag Teknikens värld, Automotorsport, en massa engelska och tyska tidningar

King Grub
2005-08-09, 14:54
Har du hyrt ett helt magasin nånstan där du förvarar dina serietidningar?

Ja.

H.Emanuel
2005-08-09, 14:54
Det finns exempel på människor som samlat på tidningar så pass att de legat från golv till tak i hela bostaden med ett litet smalt utrymme för att man ska kunna ta sig fram. Så varför skulle inte du kunna samla på tidningar? Så länge du inte blir en sanitär olägenhet går det bra.Om du blir det måste kanske en saneringsfirma in?

Fatalist
2005-08-09, 14:55
Ja.

:D

Jag köper gärna alla din gamla B&K om du vill bli av med dem! Perfekt toaläsning!

Gabriel_
2005-08-09, 14:56
Det finns exempel på människor som samlat på tidningar så pass att de legat från golv till tak i hela bostaden med ett litet smalt utrymme för att man ska kunna ta sig fram. Så varför skulle inte du kunna samla på tidningar? Så länge du inte blir en sanitär olägenhet går det bra.Om du blir det måste kanske en saneringsfirma in?


Man vill ju ändå ha en lagom fräsh lägenhet .. dvs inte ha en massa tidningar som står överallt.. ser inte för kul ut om man har över en tjej precis.

Axon
2005-08-09, 23:21
Bilsport är hela årgångar från mitten av 90talet och fram till 98-99 ungefär
sen är det blandat med både äldre och nyare.

Och så har jag Teknikens värld, Automotorsport, en massa engelska och tyska tidningar


Hur många biltidningar sammanlagt, typ?
Och vad tänker du göra med de?




(jag köper kanske alla för rätt pris+betalar portot) :)