handdator

Visa fullständig version : Kalori+


Metal_boy_
2005-08-08, 22:00
När man ska lägga på sig muskler så är ju det bästa sättet att ligga på kalori+. Om jag väger 90kg deffad och ska börja på uppbyggnad igen och går snart upp till 95-100kg. Måsste jag om det då stannar där i viktökning öka matintaget? Jag menar, eftersom de där kilona lär vara fett och vätska till mestadels så dröjer det väl ett bra tag innan man måsste ligga på mer kcal än ett 90kgs behov eftersom jag antar att man inte äter efter fettvikt? Har huvudvärk och klarar fan inte att förklara normaslt men jag hoppas att nån kan svara.

aliquis
2005-08-08, 22:11
Börjar du ligga på ett energiöverskott kommer du ju öka i vikt tills kroppen förbrukar så mycket energi att du inte längre ligger på ett energiöverskott.
Ett par kilo fläsk förbränner inte så mycket extra energi (tyngre att släpa på dock) så nej, jag tror inte du behöver äta ännu mer redan vid 95. Du märker väl, antingen ökar du i vikt eller inte, om du inte gör det och vill börja öka igen ät mer =P

Metal_boy_
2005-08-09, 15:01
Börjar du ligga på ett energiöverskott kommer du ju öka i vikt tills kroppen förbrukar så mycket energi att du inte längre ligger på ett energiöverskott.
Ett par kilo fläsk förbränner inte så mycket extra energi (tyngre att släpa på dock) så nej, jag tror inte du behöver äta ännu mer redan vid 95. Du märker väl, antingen ökar du i vikt eller inte, om du inte gör det och vill börja öka igen ät mer =P


Det jag menar också är ju att man inte märker på ett tag om man lägger på sig ren muskelvikt.

King Grub
2005-08-09, 15:01
Du behöver inte ligga på något väldigt energiöverskott så du fläskar på dig flera kilo i månaden för att bygga muskler.

Metal_boy_
2005-08-09, 15:07
Du behöver inte ligga på något väldigt energiöverskott så du fläskar på dig flera kilo i månaden för att bygga muskler.


Ne , jag vet det den här gången :D Men förstår du vad jag menar? Man lär väl inte behöva öka matuintaget varje gång man stagnerar i vikten. Man lär ju inte ha fått många g muskler av den viktökningen man gör så att man behöver mer mat, vilket gör att man sakta ökar i vikt istället. Men då i muskler'?

King Grub
2005-08-09, 15:09
Du har så rätt så. Det är inte många kalorier extra som varje kilo kroppsviktökning slukar per dygn. Du kan helt enkelt inte räkna med att öka i muskelmassa i någon snabb takt. Ökar du 50 gram muskelvikt i veckan får du vara extremt nöjd. Ökar du 2 kilo i månaden så är det i princip uteslutande fettvikt.

Metal_boy_
2005-08-09, 15:14
Du har så rätt så. Det är inte många kalorier extra som varje kilo kroppsviktökning slukar per dygn. Du kan helt enkelt inte räkna med att öka i muskelmassa i någon snabb takt. Ökar du 50 gram muskelvikt i veckan får du vara extremt nöjd. Ökar du 2 kilo i månaden så är det i princip uteslutande fettvikt.

Precis som jag trodde. Tack :)