handdator

Visa fullständig version : Kolhydraterna efter ett pass plus cardio, när?


tinkerbell
2005-08-08, 21:08
Om man kör styrketräning och planerar på å köra cardio efter passet bör man få i sig snabba kolydrater efter styrketräningen eller efter cardion?

Tacksam för svar

// t

King Grub
2005-08-08, 21:10
Beror på vad målet är. Fettförbränning: spara kolhydraterna tills du är klar. Är det prestation under kondispasset kan det vara positivt att tillföra kolhydrat. Det går inte att göra styrka+kondition i samma pass till bästa upplägget. Väntar du tills efter blir musklerna lidande, tar du mellan blir fettförbränningen lidande. ;)

Det är bättre att dela upp passen, så du kör kondition separat, t ex på morgonen, och styrka på eftermiddag/kväll, men kan du inte eller vill inte göra så, fungerar det kanske bättre att byta plats på styrka/kondis, och lägga konditionspasset före styrketräningen, då konditionsträning före styrketräning ger större frisättning av tillväxthormon under styrketräningen och större EPOC, dvs större energiförbrukning efter passet.

tinkerbell
2005-08-08, 21:30
Beror på vad målet är. Fettförbränning: spara kolhydraterna tills du är klar. Är det prestation under kondispasset kan det vara positivt att tillföra kolhydrat. Det går inte att göra styrka+kondition i samma pass till bästa upplägget. Väntar du tills efter blir musklerna lidande, tar du mellan blir fettförbränningen lidande. ;)

Det är bättre att dela upp passen, så du kör kondition separat, t ex på morgonen, och styrka på eftermiddag/kväll, men kan du inte eller vill inte göra så, fungerar det kanske bättre att byta plats på styrka/kondis, och lägga konditionspasset före styrketräningen, då konditionsträning före styrketräning ger större frisättning av tillväxthormon under styrketräningen och större EPOC, dvs större energiförbrukning efter passet.

Ahh, okej ...

Jag är ute efter fettförbränning, det händer ibland att jag kör cardio efter styrkan, annars brukar jag dela upp de.

Men ...

Om jag tänker köra cardio efter styrkan tar jag kolisarna efter cardion, right? ;)

King Grub
2005-08-09, 05:51
Beror på vad målet är, som jag skrev i förra inlägget.

tinkerbell
2005-08-09, 20:29
Beror på vad målet är, som jag skrev i förra inlägget.

Whops, de har du rätt i, my bad.

Kan tillägga att jag glömde lägga till ...

Om jag tänker köra cardio efter styrkan tar jag kolisarna efter cardion, eller hur? (om jag är ute efter fettförbränning).

// t

King Grub
2005-08-09, 20:31
Står inte det i mitt första inlägg? :confused:

Jag kan inte uttrycka det klarare. :(

"Fettförbränning: spara kolhydraterna tills du är klar."