Visa fullständig version : Fyllekäk
Tjenare!
Undrar bara vad ni brukar fyllekäka när ni kommer hem och inte har fått i er nog av McDonalds Cheeseburgare??
Själv brukar jag sätta i mig stekta ägg, skinka och tomater, gott osm fan.
Tjenare!
Undrar bara vad ni brukar fyllekäka när ni kommer hem och inte har fått i er nog av McDonalds Cheeseburgare??
Själv brukar jag sätta i mig stekta ägg, skinka och tomater, gott osm fan.
Sker oerhört sällan, jag mår så jävla dåligt av alkohol att jag försöker minimera antalet fyllor.
1 Burk Keso 250g
2 Skivor Polarkraft Extrem
Pasta + Vatten med några gram sallt i
Brukar kasta upp vid 07.30 ungefär, då kan man trycka frukost vid 8.00. Ganska optimalt.
Blir det inte mcd eller motsvarande på vägen hem blir det nog kesella eller keso när man väl är hemma.. dvs vanliga kvällkäket.
När jag deffade såg jag till att jag inte käkade nåt ute, räknade med alkoholen i dagliga intaget och käkade nötter när jag kom hem. Fungerade kanon :thumbup:
blekfet2
2005-08-07, 23:48
det som finns i kylen.......men försöker dock de ggr jag kommer hem i fyllan äta kalorisnålt pga av inlagringen. (fyllesvulla i bad for yah?)
Som en grottmänniska måste jag säga att jag uppskattar lite vildharejakt sådär på morgonkvisten runt 3-4 tiden. Dvs efter man käkat sig redlös på jäsande druvor :D
Liten Men Fet
2005-08-08, 00:52
Sker oerhört sällan, jag mår så jävla dåligt av alkohol att jag försöker minimera antalet fyllor.
1 Burk Keso 250g
2 Skivor Polarkraft Extrem
Pasta + Vatten med några gram sallt i
Brukar kasta upp vid 07.30 ungefär, då kan man trycka frukost vid 8.00. Ganska optimalt.
Jag hade också problem med att jag mådde skit dagen efter och spydde. Jag fattade inte varför just jag blev så dålig men inte mina kompisar..
Nu har jag ju fattat att det hängde på att jag var så FRUKTANSVÄRT packad, numer så är jag lite tröttare än vanligt men inte så att det stör.
brukar inte käka om jag känner att jag är djävligt full, dte är bara dumt av uppenbara skäl, men lite lagom så blir det väl det man hittar i kylen, tänker ävl inte på kosten direkt då (eller iaf inte übermycket..), har väl aldrig direkt öppnat en tonfisk :D
brukar alltid försöka äta mig ordentligt mätt när jag supit, helst ska det vara mycket salt och flottigt.. typ skrovmål. jag märker en avsevärd skillnad om jag glömt käka.
Jag hade också problem med att jag mådde skit dagen efter och spydde. Jag fattade inte varför just jag blev så dålig men inte mina kompisar..
Nu har jag ju fattat att det hängde på att jag var så FRUKTANSVÄRT packad, numer så är jag lite tröttare än vanligt men inte så att det stör.
Jag mår dåligt fast jag inte dricker så mycket. Min mor är lika. Tål helt enkelt inte alkohol.
TrasMannen
2005-08-08, 06:07
Jag plockar fram det grisigaste jag kan hitta
brukar alltid försöka äta mig ordentligt mätt när jag supit, helst ska det vara mycket salt och flottigt.. typ skrovmål. jag märker en avsevärd skillnad om jag glömt käka.
Håller med helt. De gånger jag inte käkar innan jag lägger mig är jag helt förstörd dagen efter, medan jag om jag ätit något (gärna skrovmål, kebab, etc) mår helt okej. Det är inte fyllan som gör mig dålig utan avsaknaden av mat!
En kompis rekommenderar Resorb som finns på Apoteket och är en vätskeersättning så man inte går miste om så mycket mineraler osv. Ska själv testa detta när tillfälle ges.
har testat nu sist jag var ute och söp.. var en dubbelhelg och andra kvällen tog jag en resorb innan sängdags och jag mådde mycket bättre på morgonen än vad jag gjorde morgonen innan :thumbup:
Heh, det som finns i kylen. Alternativ micra lite köttbullar från frysen. Tyvärr har jag nästan aldrig något hemma.
Däremot när man var hemma hos föräldrarna över julen och sedan gick ut med kompisarna på juldagen var ju underbart. Komma hem ashungrig, småfull till en kyl helt full med julmat etc. Det är glädje.
Fyllekäk är väl skrovmålet/pizzan man får i sig innan man kommit hem?? När man kommer hem vill man ju göra antingen.. *kissass* eller :sleep: ..
Det ska gärna va stekt i smör och innehålla ost.
Ett stort glas grön mjölk till det.
Frippe_L
2005-08-09, 11:02
Det ska gärna va stekt i smör och innehålla ost.
Ett stort glas grön mjölk till det.
min mjölk är vit :cool: är grön "standardmjölk" hos dig?
Flertalet ggr har jag tagit fram kycklingfileer och wokat och käkat 2dl ris till det, mätt som fan långt in på nästa dag. Snabbare och enklare om man är fullare än vanligt är ju pytt i panna från frysen och några ägg på det! :eating:
Metal_boy_
2005-08-09, 15:27
På den tiden då jag drack så blev jag fyllehungrig dagen efter oftast. Det var kebabrulle framför tvn som gällde då.
På den tiden då jag drack så blev jag fyllehungrig dagen efter oftast. Det var kebabrulle framför tvn som gällde då.
Jag blir också fyllehungrig dagen efter, känner för allt som är onyttigt tväremot en vanlig dag.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.