handdator

Visa fullständig version : Invandrare = bråk


Wopper
2005-08-07, 18:04
Hur kan det komma sig att där det finns många invandrare där är det mycket bråk? Är det invandrartäta bostadsområden, pubar eller nattklubbar med mycket invandrare eller andra platser eller tillställningar där invandrare är i större samling ja då är där över lag trubbel?

Detta tycker jag är vansinnigt konstigt. Merparten av mina bekanta är personer med invandrarbakgrund och alla tycker som jag, bråk och slagsmål är onödigt och inte alls bra. De invandrarna jag träffar utanför kompiskretsen är av samma åsikt, bråk och slagsmål är onödigt och inte alls bra.

Alla invandrare som intervjuas i medierna är av samma åsikt, bråk och slagsmål är onödigt och inte alls bra. Jag fattar inte detta, ingen verkar vilja ha trubbel men ändå så är det ett faktum att så är det.

Kom nu inte med en massa rasistisk smörja eller försök få mig att framstå som en sådan. Detta är något som jag inte förstår men önskar att jag gjorde.

Karate_kid
2005-08-07, 18:06
ja du, ja håller med dig.Men frågan är som sagt varför ?

Bolio
2005-08-07, 18:09
Kan bero på flera saker. Jag nämner dock endast ett: invandrare är oftast modigare än svenskar.

Karate_kid
2005-08-07, 18:09
Kan bero på flera saker. Jag nämner dock endast ett: invandrare är oftast modigare än svenskar.


haha.. På vilket sätt är det modigt att bråka ? Du kan väl förklara dig.

Bolio
2005-08-07, 18:09
Men vad är det för slags invandrare du är kompis med då? Förortskillar eller vanligt folk, d.v.s. invandrare som är integrerade i det svenska samhället?

Fultjack
2005-08-07, 18:09
Kan bero på flera saker. Jag nämner dock endast ett: invandrare är oftast modigare än svenskar.


På vilket sätt hänger mod och slagsmål ihop? :confused:

Prankie
2005-08-07, 18:10
Det behövs ju bara ett ruttet ägg för att förstöra hela smeten.

Bolio
2005-08-07, 18:12
På vilket sätt hänger mod och slagsmål ihop? :confused:

Om jag ger dig en örfil krävs det mod för att du ska ge mig en tillbaka. Väldigt många svenskar (och en hel del invandrare) går bara därifrån. Det är fegt.

Karate_kid
2005-08-07, 18:12
Om jag ger dig en örfil krävs det mod för att du ska ge mig en tillbaka. Väldigt många svenskar (och en hel del invandrare) går bara därifrån. Det är fegt.

jaha. På vilket sätt är det fegt ? Invandrare brukar ju inte direkt vara ensamna om dom gör en sådan sak ? Så det är väl snarare smart att gå därifrån innan man får en kniv i sig ?

bear.flowertwig
2005-08-07, 18:12
Kan bero på flera saker. Jag nämner dock endast ett: invandrare är oftast modigare än svenskar.

Ska du nu provocera(vilket du verkar försöka sätta en ära i) får du gärna göra det med nån form av intelligens. Blir så trist och platt annars.

Bolio
2005-08-07, 18:16
jaha. På vilket sätt är det fegt ? Invandrare brukar ju inte direkt vara ensamna om dom gör en sådan sak ? Så det är väl snarare smart att gå därifrån innan man får en kniv i sig ?

Nja, jag vet många invandrare (och svenskar) som är ensamma om det. Om någon kommer fram till mig när jag är ensam och ger mig en örfil spöar jag skiten ur dem. Det gör nog en hel del utav grabbarna här på forumet, och här hänger det ju ändå mest svenskar.

Att vara rädd för att få en kniv i sig är ju just det: feghet. Man får liksom ta risken ibland.

Bolio
2005-08-07, 18:16
Ska du nu provocera(vilket du verkar försöka sätta en ära i) får du gärna göra det med nån form av intelligens. Blir så trist och platt annars.

Jag är smartast på det här stället. Fan snackar du om?

Pingu
2005-08-07, 18:17
Skulle invandrare vara modigare för att när en av dom åkt på spö så hämtar dom halva Afganistan och ger sig på en :laugh:

Har polare från alla möjliga ställen och dom är inte modigare än vad mina svensk födda polare är

bear.flowertwig
2005-08-07, 18:17
Nja, jag vet många invandrare (och svenskar) som är ensamma om det. Om någon kommer fram till mig när jag är ensam och ger mig en örfil spöar jag skiten ur dem. Det gör nog en hel del utav grabbarna här på forumet, och här hänger det ju ändå mest svenskar.

Att vara rädd för att få en kniv i sig är ju just det: feghet. Man får liksom ta risken ibland.


:laugh: :laugh: :laugh:

Karate_kid
2005-08-07, 18:17
Nja, jag vet många invandrare (och svenskar) som är ensamma om det. Om någon kommer fram till mig när jag är ensam och ger mig en örfil spöar jag skiten ur dem. Det gör nog en hel del utav grabbarna här på forumet, och här hänger det ju ändå mest svenskar.

Att vara rädd för att få en kniv i sig är ju just det: feghet. Man får liksom ta risken ibland.


Så sant. Jag tar inte heller en örfil och går därifrån, då känner man sig förnedrad.Men många av mina polare är sådana.

Att vara rädd för en kniv är feghet ? Nja där kan ja inte riktigt hålla med dig.Och chansa, varför ? Är livet så lite värt, att en örfil ska få en dödad ? Ibland får man agera smart ochså!

Johan O
2005-08-07, 18:19
Nja, jag vet många invandrare (och svenskar) som är ensamma om det. Om någon kommer fram till mig när jag är ensam och ger mig en örfil spöar jag skiten ur dem. Det gör nog en hel del utav grabbarna här på forumet, och här hänger det ju ändå mest svenskar.

Att vara rädd för att få en kniv i sig är ju just det: feghet. Man får liksom ta risken ibland.

Du är fan underbar! :laugh:

Dissector
2005-08-07, 18:20
Hur kan det komma sig att där det finns många invandrare där är det mycket bråk? Är det invandrartäta bostadsområden, pubar eller nattklubbar med mycket invandrare eller andra platser eller tillställningar där invandrare är i större samling ja då är där över lag trubbel?

Detta tycker jag är vansinnigt konstigt. Merparten av mina bekanta är personer med invandrarbakgrund och alla tycker som jag, bråk och slagsmål är onödigt och inte alls bra. De invandrarna jag träffar utanför kompiskretsen är av samma åsikt, bråk och slagsmål är onödigt och inte alls bra.

Alla invandrare som intervjuas i medierna är av samma åsikt, bråk och slagsmål är onödigt och inte alls bra. Jag fattar inte detta, ingen verkar vilja ha trubbel men ändå så är det ett faktum att så är det.

Kom nu inte med en massa rasistisk smörja eller försök få mig att framstå som en sådan. Detta är något som jag inte förstår men önskar att jag gjorde.

Jag skulle tippa på att det handlar lite om att de inte vill känna sig nertryckta. Mycket smygrasism ligger i lite här och var och tillslut kan det leda till en hel del missuppfattningar och feltolkanden. Ibland kanske det också handlar om att de inte vill känna sig underkastade svenskar, vilket kan leda till att istället försöka ställa sig över, genom att försöka injaga respekt genom bråk e.t.c

Mitt uttalande gäller nu just de som bråkar och inte allihop. Hoppas jag inte missuppfattas.

Bolio
2005-08-07, 18:21
Så sant. Jag tar inte heller en örfil och går därifrån, då känner man sig förnedrad.Men många av mina polare är sådana.

Att vara rädd för en kniv är feghet ? Nja där kan ja inte riktigt hålla med dig.Och chansa, varför ? Är livet så lite värt, att en örfil ska få en dödad ? Ibland får man agera smart ochså!

Exakt. De flesta här på forumet är ju inte heller som vanliga svenssons. Ta Arne Persson t.ex. Han är ju inte som Bert och Lars i hans ålder som inte vet vad de ska ta sig till om en rånare attackerar hans familj. Arne är förmodligen en modig man. Han vågar försvara sig själv och sin familj, och det är en bra egenskap tycker jag.

Det beror på alltså. Det är ju mycket sällan får går runt med kniv och vågar använda den emot en. Alltså är sannolikheten väldigt liten att man blir knivhuggen. Sen får man ju bedöma vem det är man har med att göra också...

Trance
2005-08-07, 18:21
Invandrarkillarna lever ofta inte i en lika trygg miljö, då blir det att man söker sig till kompisarna. Och unga killar i grupp är idioter som inte borde uppfostra varandra.

Sedan så handlar det om vad man värdesätter, om en kille söker bråk för att jag har pratat med hans tjej i McDonalds-kön så skiter jag fullständigt i honom. Jag ser inte att min stolthet har blivit sårad för att jag inte vill slåss med honom.

Jag kommer sova minst lika bra ändå om nätterna och jag kommer vara på bra humör när jag leende går hem och tänker på vilken lustig filur det var.

Bolio
2005-08-07, 18:21
Du är fan underbar! :laugh:

Jag vet, jag har stor penis också.

Karate_kid
2005-08-07, 18:22
g.

Det beror på alltså. Det är ju mycket sällan får går runt med kniv och vågar använda den emot en. Alltså är sannolikheten väldigt liten att man blir knivhuggen. Sen får man ju bedöma vem det är man har med att göra också...


Jo sant. Men som sagt, man får bedömma situationen lite. Är man en mot en, då är det absolut inga problem.Men som sagt, det är inte ofta det blir en mot en, och det har ju med FEGHET om något.

tp_88
2005-08-07, 18:23
Om jag ger dig en örfil krävs det mod för att du ska ge mig en tillbaka. Väldigt många svenskar (och en hel del invandrare) går bara därifrån. Det är fegt.
Det handlar, tror jag iaf, mycket om uppfostran m.m. också.

Jag tycker det är fegt att hämta sin polare/kusiner/whatever efter man har fått spö för att hämnas. Jag tycker det är fegt att använda tillhyggen, t.ex. kniv. Detta är överrepresenterat bland invandrare.

Vad det beror på? Svårt att säga. Men inom invandrarna finns det nog ganska mycket hat. Från kriget på balkan t.ex. mellan Bosnier, Serber, Albaner o.s.v Men sen en sak vi inte ska glömma; Tyvärr har fått mycket "slödder" hit som inte varit önskvärda i andra länder. Därmed inte sagt att alla är det. Absolut inte, de flesta sköter sig givetvis och bidrar till samhället. Sen ligger det kanske något i det Bolio säger, att de hellre slåss än vi Svenskar. Sen om det beror på att vi inte vågar eller något annat det vet jag inte. Jag kan bara tala för mig själv och jag slåss ganska sällan numera, jag tycker inte det är värt det helt enkelt. Så länge ingen slår mig eller nån jag bryr mig om skiter jag i det.

nemd
2005-08-07, 18:23
Haha jag skulle bara gå därifrån om jag fick en örfil av nån, bara onödigt att göra nånting. Visst äre bra o försvara sig och sin familj, men nu förtiden så händer det rätt otäcka saker för att man just försvarat sig själv.

Och sen feghet, det tycker jag till en viss grad, är en mycket bra instinkt.

Bolio
2005-08-07, 18:24
Jo sant. Men som sagt, man får bedömma situationen lite. Är man en mot en, då är det absolut inga problem.Men som sagt, det är inte ofta det blir en mot en, och det har ju med FEGHET om något.

Nä, precis. Det är en tunn lina mellan mod och dumdristighet...

bear.flowertwig
2005-08-07, 18:26
Exakt. De flesta här på forumet är ju inte heller som vanliga svenssons. Ta Arne Persson t.ex. Han är ju inte som Bert och Lars i hans ålder som inte vet vad de ska ta sig till om en rånare attackerar hans familj. Arne är förmodligen en modig man. Han vågar försvara sig själv och sin familj, och det är en bra egenskap tycker jag.

Det beror på alltså. Det är ju mycket sällan får går runt med kniv och vågar använda den emot en. Alltså är sannolikheten väldigt liten att man blir knivhuggen. Sen får man ju bedöma vem det är man har med att göra också...

Det var inget skämt alltså?!? :eek:


























.................................................. .............................




















:laugh:

Nismo
2005-08-07, 18:26
Bolio, får jag använda det som min signatur?

Kan bero på flera saker. Jag nämner dock endast ett: invandrare är oftast modigare än svenskar.

Att vara rädd för att få en kniv i sig är ju just det: feghet. Man får liksom ta risken ibland.

Bolio
2005-08-07, 18:27
Det handlar, tror jag iaf, mycket om uppfostran m.m. också.

Gör det? Du tror alltså att invandrarmorsorna säger till sina barn att spöa folk? Det är en klassfråga. Invandrare är underklassen. Underklassen spöar skiten ur medel- och överklassen. Det har alltid varit så...

Jag tycker det är fegt att hämta sin polare/kusiner/whatever efter man har fått spö för att hämnas. Jag tycker det är fegt att använda tillhyggen, t.ex. kniv. Detta är överrepresenterat bland invandrare.

Hämnd är fett keff, men i krig finns inga regler. Jag skulle kunna hugga folk med skruvmejslar och mobiltelefonantenner också om jag blev tvungen. Fan, kollar inte ni ungdomar på Bas Ruttens videos? :/

Karate_kid
2005-08-07, 18:27
Bolio, får jag använda det som min signatur?


varför frågar du? Är du feg ? :D

mini
2005-08-07, 18:28
Kultur? Taskig mansroll?

Bolio
2005-08-07, 18:28
Shit vad psykade ni blir. Det svenska ressentimentet finner outgrundliga nya vägar till självförverkligande. :D

Ja, min son, du får använda det som signatur och göra klistermärken av det också om du vill. =)

Nismo
2005-08-07, 18:29
varför frågar du? Är du feg ? :DDet är en tunn lina mellan mod och dumdristighet.

Karate_kid
2005-08-07, 18:30
Det är en tunn lina mellan mod och dumdristighet.
så sant gismo.

Trance
2005-08-07, 18:31
Shit vad psykade ni blir. Det svenska ressentimentet finner outgrundliga nya vägar till självförverkligande. :D

Ja, min son, du får använda det som signatur och göra klistermärken av det också om du vill. =)

Är det inte ironiskt att du pratar om ressentiment när diskussionen handlar om att söka bråk för ingenting? ;)

Wopper
2005-08-07, 18:32
Om jag ger dig en örfil krävs det mod för att du ska ge mig en tillbaka. Väldigt många svenskar (och en hel del invandrare) går bara därifrån. Det är fegt.

Det jag undrade var inte om någon skulle våga försvara sig mot en angripare, utan varför invadrartäta platser nästan alltid kan betecknas som oroshärdar.

Klart som fan att man skulle försvara sin familj till sista blodsdroppen eller spöa upp den som hoppar på dig eller dina vänner, men det var inte frågan.

Frågan var lite av den attityd som Bolio uppvisar när han säger "Om jag ger dig en örfil... ". Varför skulle någon utan provokation eller liknande ge någon en örfil?

Hur kan det komma sig att invandrare i grupp många gånger är lika med trubbel? Men när man sen snackar med grabbarna en och en så tycks ingen direkt att gilla bråk.

mini
2005-08-07, 18:33
Blir inte frågan lite annorlunda beroende på formulering? Var frågan varför invandrare är så bråkiga, eller varför det är så bråkigt i invandrartäta områden?

Bolio
2005-08-07, 18:33
Är det inte ironiskt att du pratar om ressentiment när diskussionen handlar om att söka bråk för ingenting? ;)

Klart man är dum i huvudet om man söker bråk, jag har väl inte försvarat någon? =)

Jag försöker bara förklara varför det ser ut som det gör utan att värdera för mycket. Egentligen hatar jag ju alla människor.

Bolio
2005-08-07, 18:34
Det jag undrade var inte om någon skulle våga försvara sig mot en angripare, utan varför invadrartäta platser nästan alltid kan betecknas som oroshärdar.

Klart som fan att man skulle försvara sin familj till sista blodsdroppen eller spöa upp den som hoppar på dig eller dina vänner, men det var inte frågan.

Frågan var lite av den attityd som Bolio uppvisar när han säger "Om jag ger dig en örfil... ". Varför skulle någon utan provokation eller liknande ge någon en örfil?

Hur kan det komma sig att invandrare i grupp många gånger är lika med trubbel? Men när man sen snackar med grabbarna en och en så tycks ingen direkt att gilla bråk.

Därför att invandrare är fattiga och förtryckta. That's why. Samma fenomen kan man se över hela världen och under alla tider. Fattiga och förtryckta slåss mer och lyder inte lika många lagar. Det är ju inte atomfysik direkt.

Tricklev
2005-08-07, 18:36
Frågan var lite av den attityd som Bolio uppvisar när han säger "Om jag ger dig en örfil... ". Varför skulle någon utan provokation eller liknande ge någon en örfil?
/QUOTE]

:thumbup:



[QUOTE=Wopper]Hur kan det komma sig att invandrare i grupp många gånger är lika med trubbel? Men när man sen snackar med grabbarna en och en så tycks ingen direkt att gilla bråk.

Tonårskillar ska inte uppfostra varandra, det kan bara inte bli rätt ;)

Trance
2005-08-07, 18:36
Därför att invandrare är fattiga och förtryckta. That's why. Samma fenomen kan man se över hela världen och under alla tider. Fattiga och förtryckta slåss mer och lyder inte lika många lagar. Det är ju inte atomfysik direkt.

Samt utanförskap antar jag. Så fort en vi och dem-känsla skapas så blir det ju lättare problem.

Köttbullen
2005-08-07, 18:39
förmodilgien hetsigare temprament

strong-man
2005-08-07, 18:40
Grabbar så här ligger det till Hund+katt=bråk björn+älg=bråk svensk+invandrare=bråk osv = man ska inte blanda olika djur

Tricklev
2005-08-07, 18:42
Grabbar så här ligger det till Hund+katt=bråk björn+älg=bråk svensk+invandrare=bråk osv = man ska inte blanda olika djur

:laugh:

Pingu
2005-08-07, 18:44
:laugh:

Bolio
2005-08-07, 18:49
Samt utanförskap antar jag. Så fort en vi och dem-känsla skapas så blir det ju lättare problem.

Jepp...

Wopper
2005-08-07, 18:50
Därför att invandrare är fattiga och förtryckta. That's why. Samma fenomen kan man se över hela världen och under alla tider. Fattiga och förtryckta slåss mer och lyder inte lika många lagar. Det är ju inte atomfysik direkt.

Så du menar att bara för någon är fattig så örfilar dom upp folk till höger och vänster helt utan anledning?

Vilket koas det måste vara i fattiga länder. Tänk er ett helt land som springer omkring och örfilar varandra hela dagarna. Inte konstigt att ekonomin måste vara kass, ingen har ju tid att jobba då.

Föresten så kommer jag själv från en splittrad familj och som barn och ungdom var vi också fattiga, morsan jobbade halvtid och diverse bidrag höll oss precis flytande. Men inte sprang min morsa eller någon annan i familjen och örfilade folk utan anledning.

bear.flowertwig
2005-08-07, 18:51
Grabbar så här ligger det till Hund+katt=bråk björn+älg=bråk svensk+invandrare=bråk osv = man ska inte blanda olika djur

:D

spacedog
2005-08-07, 18:51
Samt utanförskap antar jag. Så fort en vi och dem-känsla skapas så blir det ju lättare problem.

Eller tvärtom. Det är när problem uppstår som vi och dem skapas.

High1ander
2005-08-07, 19:04
Kan bero på flera saker. Jag nämner dock endast ett: invandrare är oftast modigare än svenskar.
Modigare? Är man modig för man försöker se till att det verkligen blir bråk, eller är man modig om man försöker se till att inte skada andra människor?

Min personliga åsikt är att "invandrare" mer håller på med "status/hedergrejer", där ett oskyldigt skämt kan få för stora proportioner, osv. Visst finns gott om svenskar som beter sig likadant.

Men alla mina invandrarkompisar håller på och snackar om att våld är dåligt och de är fan på gränsen till rasister, men skämtar man något om deras familj eller något annat "hedervärt" så kan de hette till som fan...

rQx
2005-08-07, 19:07
Får du en örfil och sedan ger tillbaka kan du räkna med att få cirka 20 invadrare på dig när dom har chansen. Så är det här. Det var bättre förr i tiden då¨det var man mot man. När den ena var nere var striden slut. Nu för tiden brukar det vara man mot fem pers. När en är nere fortsätter man slå tills han är näst intill död (om man har tur)

Pancho Villa
2005-08-07, 19:09
Kan bero på flera saker. Jag nämner dock endast ett: invandrare är oftast modigare än svenskar.

Du kan ha rätt där..

Var kommer du ifrån bolio du är inte svensk iallafall (tror jag)

Feghet är olika i olika situationer.. tex .. är det fegt att inte hoppa från en 30m byggnad lr smart ??

Ps. jag diggar lite mer Dendy & Daisy än zebo , tycker oxå att zebo är en legend

tp_88
2005-08-07, 19:13
Därför att invandrare är fattiga
Jag säger bara SHIT va våra förfäder som hade det GRYMT fattigt ( som knappast levde på bidrag eller liknande heller ) som emigrerade till USA. De måste spöat skiten ur alla jänkare de sett! Dessutom oprovocerat! :hbang:

Trance
2005-08-07, 19:15
Jag tror inte det handlar om mod, det handlar om olika värderingar.

t.ex.:

Någon går fram till mig och säger:"Din mamma knullar getter". Personligen vet jag att hon inte gör det, jag vet också att personen inte har en aning vem min morsa är. Samt jag behöver inte försvara min morsas heder på något sätt. Så jag skulle nog småflina över "förolämpningen".

Men många andra skulle inte reagera på samma sätt, är de modigare än jag är?

isato
2005-08-07, 19:19
alltså sist jag var nere i libanon var det någon som gjorde punktering på ett av våra 4 däck......... Det hela slutade med ett slagsmål,.......de visste inte ens vem som tagit luften ......de tog bara en stackare som satt och rökte vattenpipa och anklagade honom för att veta vem som gjort det........han bara hånlog.....


jaja när det slagits klart så frågade jag hemma varför det var nödvändigt?.......
svaret jag fick var nu tog dem ett däck nästa gång tar dem alla 4.........

alltså det är nog uppfostran ........
ungarna blir lärda redan som små att slå tillbaka........ "låt ingen jävlas med er".........

Allan
2005-08-07, 19:24
Vad är "invandrare"? Är det folk från "invandrien"? Hur länge är man invandrare? Är man invandrare fast man är född här? Är ryssar, polacker och balter invandrare? Finnar?

Det underlättar om man är mer specifik. Sen ska farbror allan tala om hur det ligger till.

allan

Yes
2005-08-07, 19:29
Det jag undrade var inte om någon skulle våga försvara sig mot en angripare, utan varför invadrartäta platser nästan alltid kan betecknas som oroshärdar.

Jag skulle vilja påstå att invandrartäta platser ibland har ett oförtjänt dåligt rykte också. Jag bor själv i en rätt segregerad kommun som till rätt stor del är uppdelad i invandrare och svenskar. Invandrardelen brukar av dom flesta anses som ett problemområde, men under dom 22 åren jag bott här har jag bara sett svenskar som slåss med varandra. Jag känner till flera svenskar som håller på med klotter, skadegörelse, stöld och annat sattyg, men inte en enda invandrare. Nu menar jag förstås inte att sånt inte förekommer bland invandrar, det finns garanterat rötägg bland dom också, men det är helt uppenbart att häromkring får invandrarna dåligt rykte bara för att folk är fördomsfulla och misstänksamma mot dom.

emiste
2005-08-07, 19:37
Nästan tragi-komiskt med hela förvirringen kring invandrare.

Från SAOL:


INVANDRARE
GENUS: m.||ig.
ETYMOLOGI: [jfr d. indvandrer, t. einwand(e)rer) till 2: person som invandrat till ett land l. ett område; immigrant. LoW (1862).

Sverige har en ungefärlig befolkningsmängd på 9 miljoner människor. Totalt på jorden bor det 6 miljarder människor. Sveriges var invandrare förmodligen ungefär samma person innan de flyttade hit. Det gör att den folkgrupp som somliga här inne uttalar sig om och säger sig se generella personlighetsdrag hos utgör 99,85% av jordens befolkning. Eller 5 991 miljoner människor Rätt ironiskt.

Sen är jag inte så dum att jag tror att innebörden av ordet i den här tråden var just den. Men jag vill ändå påstå att det inte är så enkelt att enbart "grupper av invandrare" vållar mycket problem.

Min åsikt i problemet är att många människor som flyttar hit flyr från sina hem under minst sagt miserabla förhållanden, när de kommer hit bosätter de sig förstås ihop med andra av samma bakgrund för att det är lättare att ha bekanta och vänner i sin omgivning. Det är accepterat att se att svenskar som gått igenom trauman inte har samma förutsättningar och lätt ställer till olycka både för sig själva och andra. Varför ser man inte så på invandrade svenskar? Vad är skillnaden?

rQx
2005-08-07, 20:16
Eftersom (som många sagt) att invandrare (främst från balkan länder) och även svenskafödda som har balkan länder som hemland. (Man måste tydligen specifisera det mycket noga.) Eftersom dom bor tillsammans kan det bli lätt att de är arga inombords och vill ta ut det på något/någon. Om en i bekantskapskretsen är vild av sig och slåss och dylikt så vill ofta yngre förmågor gå i deras fotspår. Jag har sett många i här som är vilda och som ser upp till de äldre. De äldre som en gång i tiden var vilda är numer sansade och helt vettiga. Och ibland om man har tur så följer de efter även här.

I min förra klass gick det tre invandrare (se beskrivning ovan) och de var helt klart schyssta. Men så fort de var i, någon i deras ögon, tuffas omgivning blev de förändrade. De trodde de kunde göra vad de ville o.s.v. Jag har sett vissa av dom i tidningen när de har begått något olämpligt och så också. Även om jag inte umgås privat med någon med invandrar bakgrund (se beskrivning ovan) så har jag många jag känner där. Och detta har onekligen hjälp mig och mina kompisar många gånger.

Ett speciellt fall jag kommer att tänka på nu är när jag och tre kopisar gå genom en korridår på skolan. Det är en som helt oprovecerat puttar en av mina kompisar. Han säger: "Va fan gör du?" Och vi gå där ifrån. 5 minuter senare när vi sitter i cafeterian kommer han fram till killen han puttade och frågar sin kompis (som jag känner) var det denna killen? Jag kollar på min kompis och han säger "Nej, kom vi går."

Vad skulle hänt om jag inte skulle kännt honom? Det är en sak vi aldrig kommer att få reda på ;)

Det finns säkert många andra som också är så här. Men på något sätt lägger man märke till dessa mer. Kanske p.g.a. att de är ganska högljuda av sig, vad vet jag.

grisbil3n
2005-08-07, 20:59
Vad är "invandrare"? Är det folk från "invandrien"? Hur länge är man invandrare? Är man invandrare fast man är född här? Är ryssar, polacker och balter invandrare? Finnar?

Det underlättar om man är mer specifik. Sen ska farbror allan tala om hur det ligger till.

allan

Finns väl en gängse definition som knappast kan ha undgått dig?

Trance
2005-08-07, 21:05
Finns väl en gängse definition som knappast kan ha undgått dig?

Han har dock en poäng. För den vise allan var med på forntiden då finnarna var elaka. Folk gillar att ge "raser"/kultur attribut som de kanske inte har naturligt.

Sedan är ju allt söder om norra tyskland u-land med helt kass kultur, men det är ju en annan historia. :)

Allan
2005-08-07, 21:11
Han har dock en poäng. För den vise allan var med på forntiden då finnarna var elaka. Folk gillar att ge "raser"/kultur attribut som de kanske inte har naturligt.




:thumbup:


allan

strong-man
2005-08-07, 21:17
Vad är "invandrare"? Är det folk från "invandrien"? Hur länge är man invandrare? Är man invandrare fast man är född här? Är ryssar, polacker och balter invandrare? Finnar?

Det underlättar om man är mer specifik. Sen ska farbror allan tala om hur det ligger till.

allan

Det är nog dom utom nordiska invandrarna vi snackar om. dom som inte har nån spärr i huvudet *screwy*

Allan
2005-08-07, 21:25
Det är nog dom utom nordiska invandrarna vi snackar om. dom som inte har nån spärr i huvudet *screwy*

Kan du specificera? Exakt vilka invandrare är det du menar? Albaner, turkar, araber, kurder, eller vaddå? Du kanske menar negrer från Afrika? Eller chilenare eller guatemalteker? Engelsmän kanske? Australiensare? Koreaner? De är alla utomnordiska invandrare....


allan

zanzi
2005-08-07, 21:27
[...] Att vara rädd för att få en kniv i sig är ju just det: feghet. Man får liksom ta risken ibland.

Feghet? Rättare sagt att man har väldigt lite att förlora. De flesta bråk handlar om småsaker och du menar då att man ska sätta sitt liv på spel för t.ex. sin mobil?
Kanske är det nån äro-grej men vem "bygger upp" hela sin ära på att aldrig backa från ett bråk och vad säger det om dig som person om du gör det?
Ingen av de personer som har min respekt har i alla fall fått det bara för att de kan slåss. Jag gillar t.ex. dig bolio men inte för att du kan slåss. Det är delvis för att du har en stor penis ;) men främst för det du skriver och sättet du tänker (för det mesta i alla fall... uppenbarligen).

Den ändå gången jag i alla fall kan tänka mig riskera livet är för att rädda nån annans. Mitt liv är inte värt mer än nån annas och jag är inte speciellt rädd för att dö... jag ser bara ingen anledning till att riskera allt jag har för en småsak (som t.ex. ett bråk om en mobil).

Johan_P
2005-08-07, 21:28
Jag tror inte det handlar om mod, det handlar om olika värderingar.

t.ex.:

Någon går fram till mig och säger:"Din mamma knullar getter". Personligen vet jag att hon inte gör det, jag vet också att personen inte har en aning vem min morsa är. Samt jag behöver inte försvara min morsas heder på något sätt. Så jag skulle nog småflina över "förolämpningen".

Men många andra skulle inte reagera på samma sätt, är de modigare än jag är?

Precis. Skulle någon främmande sagt så till mig skulle jag skrattat åt vilken fjant han är.

High1ander
2005-08-07, 21:30
Vad är "invandrare"? Är det folk från "invandrien"? Hur länge är man invandrare? Är man invandrare fast man är född här? Är ryssar, polacker och balter invandrare? Finnar?

Det underlättar om man är mer specifik. Sen ska farbror allan tala om hur det ligger till.

allan
Jag är försiktig med just ordet "invandrare", därför sätter jag alltid citationstecken på det. Normalt sett så ser jag "invandrare" som sådana som skiljer sig från svensk kultur ganska mycket. Västerlänningar ser jag inte som "invandrare" när jag snackar om hur "invandrare" generellt kanske beter sig jämfört med svenskar. Sen vet jag inget invandrartätt område som har en massa amerikanare, danskar, finnar, osv... Utan det brukar alltid vara "baltiska, öst-europeer, medelhavet, osv"...

Allan
2005-08-07, 21:34
Man kan väl bara konstatera att så länge man envisas med att behålla sin machostämpel kommer man att få köra sin grönsakskärra, jobba åttio timmar i veckan i sin videobutik/godisaffär eller fortsätta torka upp efter andra med sin städfirma. Man kommer helt enkelt aldrig att bli framgångsrik - annat än som kriminell. Man kommer naturligtvis att ses som hyfsat framgångsrik i sin närmiljö, men man kommer också att bo kvar i den.

Undantag finnes men schematiskt sett är det så det kommer att se ut - invandrarrelaterad brottslighet är noggrant genomforskad sen snart hundra år och följer samma mönster överallt. Man kan bryta alienation men då fodras det också att det finns en vilja från två håll; egentligen tangerar man nu Bolios teser i andra trådar....men så länge man ser sig själv som en loser, uppträder som en loser och hänger ihop med andra losers, så kommer man att vara en loser.

allan

rQx
2005-08-07, 21:41
Man kan väl bara konstatera att så länge man envisas med att behålla sin machostämpel kommer man att få köra sin grönsakskärra, jobba åttio timmar i veckan i sin videobutik/godisaffär eller fortsätta torka upp efter andra med sin städfirma. Man kommer helt enkelt aldrig att bli framgångsrik - annat än som kriminell. Man kommer naturligtvis att ses som hyfsat framgångsrik i sin närmiljö, men man kommer också att bo kvar i den.

Undantag finnes men schematiskt sett är det så det kommer att se ut - invandrarrelaterad brottslighet är noggrant genomforskad sen snart hundra år och följer samma mönster överallt. Man kan bryta alienation men då fodras det också att det finns en vilja från två håll; egentligen tangerar man nu Bolios teser i andra trådar....men så länge man ser sig själv som en loser, uppträder som en loser och hänger ihop med andra losers, så kommer man att vara en loser.

allan

:thumbup:

High1ander
2005-08-07, 21:42
Man kan väl bara konstatera att så länge man envisas med att behålla sin machostämpel kommer man att få köra sin grönsakskärra, jobba åttio timmar i veckan i sin videobutik/godisaffär eller fortsätta torka upp efter andra med sin städfirma. Man kommer helt enkelt aldrig att bli framgångsrik - annat än som kriminell. Man kommer naturligtvis att ses som hyfsat framgångsrik i sin närmiljö, men man kommer också att bo kvar i den.

Undantag finnes men schematiskt sett är det så det kommer att se ut - invandrarrelaterad brottslighet är noggrant genomforskad sen snart hundra år och följer samma mönster överallt. Man kan bryta alienation men då fodras det också att det finns en vilja från två håll; egentligen tangerar man nu Bolios teser i andra trådar....men så länge man ser sig själv som en loser, uppträder som en loser och hänger ihop med andra losers, så kommer man att vara en loser.

allan
Aka Rosenthal-Halo effekten...

Sheogorath
2005-08-07, 21:47
Vad är "invandrare"? Är det folk från "invandrien"? Hur länge är man invandrare? Är man invandrare fast man är född här? Är ryssar, polacker och balter invandrare? Finnar?

Det underlättar om man är mer specifik. Sen ska farbror allan tala om hur det ligger till.

allan

Det är inte så svårt egentligen. Invandrare är de med mörkare hudfärg än jag. Flyktingar är de som är riktigt svarta.

Allan
2005-08-07, 21:49
Det är inte så svårt egentligen. Invandrare är de med mörkare hudfärg än jag. Flyktingar är de som är riktigt svarta.


;)


allan

strong-man
2005-08-07, 21:56
Kan du specificera? Exakt vilka invandrare är det du menar? Albaner, turkar, araber, kurder, eller vaddå? Du kanske menar negrer från Afrika? Eller chilenare eller guatemalteker? Engelsmän kanske? Australiensare? Koreaner? De är alla utomnordiska invandrare....


allan

Utanför europa då? eller dom som är mörk hyade kort sagt dom har nog lite för olikt sätt o leva jämfört med svenskar tror jag så det blir bara problem men kommer dom hit o anpassar sig till det svenska levnads sättet så funkar det ju

aliquis
2005-08-07, 22:00
Så du menar att bara för någon är fattig så örfilar dom upp folk till höger och vänster helt utan anledning?

Vilket koas det måste vara i fattiga länder. Tänk er ett helt land som springer omkring och örfilar varandra hela dagarna. Inte konstigt att ekonomin måste vara kass, ingen har ju tid att jobba då.Errr? Han sade inte fattiga, han sade underklassen. Om de är lika fattiga är de väl inte under- och överklass relativt varandra.

aliquis
2005-08-07, 22:09
Utanför europa då? eller dom som är mörk hyade kort sagt dom har nog lite för olikt sätt o leva jämfört med svenskar tror jag så det blir bara problem men kommer dom hit o anpassar sig till det svenska levnads sättet så funkar det jutss, det är väl mer strul med europeiska invandrare isf? träffar du på många jobba asiater? afrikaner? sydamerikaner? å andra sidan är det ju FLER europeiska invandrare så man kan väl inte jämföra det så kanske.

balder
2005-08-07, 22:11
Jag säger bara SHIT va våra förfäder som hade det GRYMT fattigt ( som knappast levde på bidrag eller liknande heller ) som emigrerade till USA. De måste spöat skiten ur alla jänkare de sett! Dessutom oprovocerat! :hbang:

Jo man kan väll säga att de spöade skiten ur idianerna.

Flygplan
2005-08-07, 22:43
Kan bero på flera saker. Jag nämner dock endast ett: invandrare är oftast modigare än svenskar.

Att vi har mer att förlora kanske hör till saken? Invandrare som bråkar och drar kniv har inget att förlora, dom har redan sett all skit som går att se, har redan förlorat det mesta.

Om du säger att det handlar om biologiska rasskillnader är det DU som är rasist.

Wopper
2005-08-07, 22:53
Errr? Han sade inte fattiga, han sade underklassen. Om de är lika fattiga är de väl inte under- och överklass relativt varandra.

Näha, vem skrev detta då?

"Därför att invandrare är fattiga och förtryckta. That's why. Samma fenomen kan man se över hela världen och under alla tider. Fattiga och förtryckta slåss mer och lyder inte lika många lagar. Det är ju inte atomfysik direkt.
__________________
Protected by ***

Jag har störst penis på hela kolozzeum. "

Läs innan du talar

aliquis
2005-08-07, 22:53
Jo man kan väll säga att de spöade skiten ur idianerna.svenskarna?

aliquis
2005-08-07, 22:54
Näha, vem skrev detta då?

"Därför att invandrare är fattiga och förtryckta. That's why. Samma fenomen kan man se över hela världen och under alla tider. Fattiga och förtryckta slåss mer och lyder inte lika många lagar. Det är ju inte atomfysik direkt.Ja, i Sverige relativt svenskarna, inte i sina hemländer.

Rambo
2005-08-07, 22:57
vadå finns det fattiga invandrare i Sverige men vem kör all pizzaracers då :D

raZmus
2005-08-07, 23:32
Hur kan det komma sig att där det finns många invandrare där är det mycket bråk? Är det invandrartäta bostadsområden, pubar eller nattklubbar med mycket invandrare eller andra platser eller tillställningar där invandrare är i större samling ja då är där över lag trubbel?


Så är det även i andra länder, där även svenskar räknas som invandrare. Kanske något att fundera kring.



Om jag ger dig en örfil krävs det mod för att du ska ge mig en tillbaka. Väldigt många svenskar (och en hel del invandrare) går bara därifrån. Det är fegt.

Bolio, jag håller med dig i många frågor. Men här tycker vi nog lite olika. Kanske beroende på olika slags definitioner.

Veckans boktips, Gandhi, Arne Naess (http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=9127108422&mscssid=E7L6F2EBP5ST9K6VVNMJ6QRJE3KH16WC)

blekfet2
2005-08-07, 23:35
Kan bero på flera saker. Jag nämner dock endast ett: invandrare är oftast modigare än svenskar.


ta bort modigare å stoppa dit orden "tappade som små". :D

Wopper
2005-08-08, 00:21
Vad är "invandrare"? Är det folk från "invandrien"? Hur länge är man invandrare? Är man invandrare fast man är född här? Är ryssar, polacker och balter invandrare? Finnar?

Det underlättar om man är mer specifik. Sen ska farbror allan tala om hur det ligger till.

allan

Det är alla som inte kommer från "Svennanien".

Jag tror nog att du förstår vad jag menar. Att exakt definiera invandrare i detta sammanhang är svårt. Men enligt min mening så är en invandrare eller utlänning en person som:

1) Vägrar att lära sig svenska eller hur det svenska sammhället fungerer.

och/eller

2) Är född i Sverige, uppväxt i Sverige, bor i Sverige tar del av den svenska "välfärden" med allt vad det betyder. Men ändå segregerar sig själv med att prata om "mitt hemland".

och/eller

3) Är född i Sverige, uppväxt i Sverige, bor i Sverige tar del av den svenska "välfärden" med allt vad det betyder. Men ändå segregerar sig själv med att kalla sig Alban, Arab, Kurd, Chilenare eller vad det nu är.

4) Sen den självklara delen av vår befolkning som verkligen har emigrerat till Sverige av olika anledningar.

Kanske är det något jag glömt men det kan kompletteras i så fall.

Så Allan, låt oss ta del av din visdom.

Fatalist
2005-08-08, 00:24
Om jag ger dig en örfil krävs det mod för att du ska ge mig en tillbaka. Väldigt många svenskar (och en hel del invandrare) går bara därifrån. Det är fegt.

Jahaa, nu är det FEGT att välja bort våld?

Grattis...

Då är jag JÄVLIGT feg, men även 100% oskadd, och 100% säker på att jag inte är en primitiv idiot.

Frippe_L
2005-08-08, 00:46
vadå finns det fattiga invandrare i Sverige men vem kör all pizzaracers då :D
Exakt, jag ska starta egen pizzeria, göra som de som har 1/3 i byn, köra mercedes C32AMG för 700 papp, plus mustang cab om det är soligt. ja jag är avundsjuk ;)

Fartman
2005-08-08, 02:01
Och unga killar i grupp är idioter som inte borde uppfostra varandra.

Stämmer mycket bra! Här i arktis så har vi inte speciellt mycket invandrare längre, och inte speciellt mycket bråk som dom ställer till med.
Däremot har vi ganska gott om lumpare, och dom brukar rätt ofta bråka.
Där har man ett fint exempel på unga män som hänger i större grupper och dom är ju på sätt och vis också "utanför" samhället i övrigt.

blekfet2
2005-08-08, 02:06
Stämmer mycket bra! Här i arktis så har vi inte speciellt mycket invandrare längre, och inte speciellt mycket bråk som dom ställer till med.
Däremot har vi ganska gott om lumpare, och dom brukar rätt ofta bråka.
Där har man ett fint exempel på unga män som hänger i större grupper och dom är ju på sätt och vis också "utanför" samhället i övrigt.


fan jag tycker det är grymt många invandrade i boden numera, inte för att jag bryr mig eller så.....fan på BAK är det just nästan bara invandrare...å ingen av dem kan svenska typ.. ;)

Fartman
2005-08-08, 02:15
fan jag tycker det är grymt många invandrade i boden numera, inte för att jag bryr mig eller så.....fan på BAK är det just nästan bara invandrare...å ingen av dem kan svenska typ.. ;)

Jo det är många negrer typ. Men det verkar inte vara samma typ av invandrare som det var för några år sen (typ 5 år sen?), då var det ju mer problem med dom. Dom som är nu verkar vara lunga typer.
På BAK har det varit jävligt många fler för nått år sedan, jävligt många asylsökande östeuropeer typ. Men sen ordnade det sig, antagligen fick dom inte stanna kvar. Nu på sommarn är det inte så många, dom invandrare som är och tränar nu är typ stammisar. Inte som det var tidigare med 1 bekant ansikte och 20 nya varje gång man kom ner. :thumbup:

dared
2005-08-08, 03:13
Kan bero på flera saker. Jag nämner dock endast ett: invandrare är oftast modigare än svenskar.

Ehh löjligt påstående.

Det kan vara modigt att stå upp för sig själv när man blir illa behandlad och är uppe mot 1 kille i jämt motstånd. Jag har aldrig sett en utlänning i en mot en. ALDRIG. Säger inte att det aldrig förekommer men varje gång jag har sett slagsmål med utlänningar involverade har dem alltid varit flera.

Har iofs inte sätt många jämna fighter överhuvudtaget. Dem jag sett har i många lägen varit väldigt fega. Såg senast 8, ja åtta invandrare spöa på en svensk samtidigt, såg det på håll och polisen var där rätt snabbt (innan någon utomstående han ingripa), men svenskens 2 polare gick aldrig på och hjälpte honom (vet inte om de hann iofs såg dem bara när snuten precis kom) Jag skulle aldrig kunna titta på när mina polare fick stryk sådär. Visst är det fegt om svenskarn kompisarna i detta fallet kanske skulle hinnit ingripa, men faktum är att utlänningarna var ÄNNU fegare. 8 på 1 är sjukt. Svensken såg inte trevlig ut senare. Han hade fått slag och sparkar på sig när han låg ner. Obs, jag antar väl att detta var ett extremt fall men fortfarande. Folk som startar bråk och är i överläge är FEGA. Majoriteten av fighter på "stan" ser ut så.

Om min bild inte stämmer och invandrare är modiga och inte börjar bråken och inte oftast slåss i överläge ber jag om ursäkt. Det är bara dem fighter jag sett. Visst är svenskar ofta likadana kanske, men gör inte det till att stora massan som slåss ( i synnerhet startar slagsmål ) då är FEGA och inte MODIGA? Borde inte ditt quote, om man antar rent hypotetiskt att trådnamnet stämmer, vara: invandrare är oftast fegare än svenskar?? Eftersom jag tror alla håller med om att det är fegt att starta bråk utan en signifikant anledning speciellt när man redan är i överläge antingen i antal eller storlek)

strong-man
2005-08-08, 07:03
Exakt, jag ska starta egen pizzeria, göra som de som har 1/3 i byn, köra mercedes C32AMG för 700 papp, plus mustang cab om det är soligt. ja jag är avundsjuk ;)

Dessa underbara bidrag *grr27*

H.Emanuel
2005-08-08, 08:06
Hur kan det komma sig att där det finns många invandrare där är det mycket bråk? Är det invandrartäta bostadsområden, pubar eller nattklubbar med mycket invandrare eller andra platser eller tillställningar där invandrare är i större samling ja då är där över lag trubbel?

Detta tycker jag är vansinnigt konstigt. Merparten av mina bekanta är personer med invandrarbakgrund och alla tycker som jag, bråk och slagsmål är onödigt och inte alls bra. De invandrarna jag träffar utanför kompiskretsen är av samma åsikt, bråk och slagsmål är onödigt och inte alls bra.

Alla invandrare som intervjuas i medierna är av samma åsikt, bråk och slagsmål är onödigt och inte alls bra. Jag fattar inte detta, ingen verkar vilja ha trubbel men ändå så är det ett faktum att så är det.

Kom nu inte med en massa rasistisk smörja eller försök få mig att framstå som en sådan. Detta är något som jag inte förstår men önskar att jag gjorde.
Överallt där sysslolösa glin samlas blir det bråk. Spelar oftast ingen roll om de heter Ali eller Kalle

blekfet2
2005-08-08, 11:10
det har du rätt i......men jag blev dock jävligt arg när en av dom stängde av min skiva å slog på sin jävla "jihadjihad-musik"... :D

Trance
2005-08-08, 11:17
Dessa underbara bidrag *grr27*

Ja, för så är det. Jag är dock lite nyfiken.

Vilka bidrag pratar du om? Hur stora är dem? Vad krävs för att man skall få dem? Jag har alltid undrat och du verkar ju insatt i det.

Garnax
2005-08-08, 11:21
Senast det var på gång att bli bråk så var det en invandare (what else) som inte tyckte jag skulle prata med en vakt (som jag känner privat). Han fortsatte att knuffa undan mig så jag surna till och jag trycker upp honom emot väggen

VAD SÄGER KILLEN DÅ?

Du vet inte vilka jag känner, jag är kompis med bröderna Ahmedi (stavning?)

(Ahmedi bröderna är 5 st, mellan 22-23 och 30 dom turas om att sitta inne just nu sitter 3 av dom bakom galler. Vidriga typer)
________________

En annan gång för ett par år sedan blev det ordentligt bråk nere på stan, jag slog på en kille ett par gånger.

Ett par dagar senare står en "mörkhyad man" utanför min balkong och berättar att en vän till mig ligger däckad på gården (just då så drack en klasskompis sjukt mycke och däckade ofta ute) så jag springer ut och ska hjälpa honom.

VAD SER MAN DÅ?

Killen jag spöades 3 äldre bröder + han som stog vid balkongen står en bit bort. Dörren gick i lås och där stog jag. Mina skor var oknutna, kan inte varken slåss eller springa med oknutna skor så jag böjer mig ner och knyter dom snabbt, då får jag ett slag på huvudet, killen hade ring då det blev ett litet jack. Jupp, 4 mot 1 ska det vara, och slå medans man sitter på huk.

Tur så kom det en kille jag känner som bodde i huset som hade vart på gymmet. Han släppte in mig och vi kunde dra dörren i lås.

_________________________

En invandrare försökte sparka min tjej på stan en gång när vi var ute, han hade tagit henne i baken hon hade vänt sig om sagt ifrån och då hade han riktat en spark emot henne, jag vrider mig om så jag precis hinner se hans försök till att sparka.

Jag blir vansinnig, flyger på honom trycker ner honom till backen och sätter mig över honom och matar in slag i ansiktet på honom, träffade asfalten också en gång, gjorde ont. Han fick inte mer än ett blått öga och spräckt läpp och lite svullnad, han höll händerna för ansiktet så gott han kunde.

Några dagar senare kommer han och ber om ursäkt för vad han gjorde och jag sa att det var ur världen, han tyckte jag tog i lite väl men att han förstog och hade gjort likadant.

VAD SER MAN NÄR MAN KOMMER UT FRÅN GYMNASTIKEN?

Jo han, en kille till och ett slagträ....


Man har sett invandrare göra så mycke idiotiska saker när man vart ute...

ett gäng satt vid ett bord och kaste is och kastade glåpord och kallade kvinnorna som gick förbi för horor osv.

Tillslut så surnade en "horas" kille till och frågade vad fan dom höll på med, dom flög på honom vakterna kom och benar ur röran och ska kasta ut dom.

En av dessa killars vänner stog en bit bort, han ser att vakterna stormar in, tar sin flaska och dundrar den i huvudet på en av vakterna (som jag också känner privat). Men den vakten är skön så han brotta ner killen med flaskan, tog ett tag om halsen och drog inn honom i köket...

ett av många exempel...

Fultjack
2005-08-08, 11:21
det har du rätt i......men jag blev dock jävligt arg när en av dom stängde av min skiva å slog på sin jävla "jihadjihad-musik"... :D

eller då nån stänger av min in flames skiva för att dom ska lyssna på infinite mass - the thief, vilket måste vara den mest spelade låten på BAK =P

mystic[-_-]
2005-08-08, 11:29
Aldrig varit med om att en ensam invandrare/svensk sagt eller gjort något mot mig.
Alla blir tuffa i grupp men ensama är de som alla andra

Kwon
2005-08-08, 11:48
Försöker denna doktorsavhandling påstå att ALLA invandrare är bråkiga? :D

Rötägg och änglar finns det väl överallt?

-

Nu spekulerar jag lite vilt, men kan det möjligvis vara så att när folk kommer till ett nytt land (pga olika orsaker) så kanske de känner sig lite i underläge och tyr sig till de som de känner sig mer nära?

Kanske kan vara svårt för vissa att komma bra överens med svenska ungdomar i skolan eller liknande oc då hänger de med ungdomar från närliggande kultur?

Ett gäng ungdomar som hänger med andra ungdomar och får sin största stimuli och morallära därifrån bådar ofta aldrig gott! :D

Har väl mycket att göra med uppväxt och kultur innan också. Vissa kanske har svårare att ta till sig nya saker, platsa in. Många kanske känner sig hotade av allt det nya och det blir taggarna utåt som en försvarsreaktion.

Jag försöker tänka mig en liknande situation, om svenskar var tvungna att lämna Sverige av olika skäl och tvingades flytta till (ska vi dra till med Somalien eller) ett annat land med en stor skillnad på språk/kultur.

Kan bara svara för mig själv, men visst skulle man nog försöka umgås med andra svenskar där, speciellt om man blivit placerad i ett "svensk-tätt" område.

Sen är väl allt beroende på hur den nya kulturen behandlar en , hur man blir behandlad när man väl kommit dit?

Tycker lokalbefolkningen att det är enormt bra att svenskarna är där och de blir behandlade därefter (inte ett likadant välkomnande som kanske tex i Sjöbo :D) så kanske de invandrade nykomlingarna kanske får en annan uppfattning och beter sig därefter?

Vissa kanske helt enkelt känner, vi mot dom, vi måste hänga ihop etc, och en sådan mentalitet bygger ju inga broar.

Några dumma saker som några invandrare gjort en gång gör det ju inte mer positivt för de nya invandrarna som inte har någon aning. Så kanske de får massa skit o hela bilden rasar och de känner sig utanför, tyr sig till de med någorlunda lik kultur etc..

Vad vet jag? Jag har ej doktorerat inom detta, men spekulera kan man göra! :D

Jag kan bara försöka sätta in mig i samma situation som svensk som tvingats flytta till annat land där allt känns enormt främmande.

Får man samma möjligheter, blir behandlar på samma sätt etc? Hur skulle man reagera?

Unga sinnen är lätta att påverka (barn och ungdom).

KniveN
2005-08-08, 16:29
Försöker denna doktorsavhandling påstå att ALLA invandrare är bråkiga? :D

Rötägg och änglar finns det väl överallt?

-

Nu spekulerar jag lite vilt, men kan det möjligvis vara så att när folk kommer till ett nytt land (pga olika orsaker) så kanske de känner sig lite i underläge och tyr sig till de som de känner sig mer nära?

Kanske kan vara svårt för vissa att komma bra överens med svenska ungdomar i skolan eller liknande oc då hänger de med ungdomar från närliggande kultur?

Ett gäng ungdomar som hänger med andra ungdomar och får sin största stimuli och morallära därifrån bådar ofta aldrig gott! :D

Har väl mycket att göra med uppväxt och kultur innan också. Vissa kanske har svårare att ta till sig nya saker, platsa in. Många kanske känner sig hotade av allt det nya och det blir taggarna utåt som en försvarsreaktion.

Jag försöker tänka mig en liknande situation, om svenskar var tvungna att lämna Sverige av olika skäl och tvingades flytta till (ska vi dra till med Somalien eller) ett annat land med en stor skillnad på språk/kultur.

Kan bara svara för mig själv, men visst skulle man nog försöka umgås med andra svenskar där, speciellt om man blivit placerad i ett "svensk-tätt" område.

Sen är väl allt beroende på hur den nya kulturen behandlar en , hur man blir behandlad när man väl kommit dit?

Tycker lokalbefolkningen att det är enormt bra att svenskarna är där och de blir behandlade därefter (inte ett likadant välkomnande som kanske tex i Sjöbo :D) så kanske de invandrade nykomlingarna kanske får en annan uppfattning och beter sig därefter?

Vissa kanske helt enkelt känner, vi mot dom, vi måste hänga ihop etc, och en sådan mentalitet bygger ju inga broar.

Några dumma saker som några invandrare gjort en gång gör det ju inte mer positivt för de nya invandrarna som inte har någon aning. Så kanske de får massa skit o hela bilden rasar och de känner sig utanför, tyr sig till de med någorlunda lik kultur etc..

Vad vet jag? Jag har ej doktorerat inom detta, men spekulera kan man göra! :D

Jag kan bara försöka sätta in mig i samma situation som svensk som tvingats flytta till annat land där allt känns enormt främmande.

Får man samma möjligheter, blir behandlar på samma sätt etc? Hur skulle man reagera?

Unga sinnen är lätta att påverka (barn och ungdom).



Skulle jag få husrum o mat på bordet skulle jag iaf vara glad. Tycker att dom borde uppskatta att dom få komma hit o bli "omhändertagna". Skulle jag bli hemlös så skulle jag uppskatta det otroligt mycket om någon tog in mig till deras hem.


Dom invandrare som kommer hit utan någonting blir dom inte glad över att dom får komma? Det måste ju vara mycket bättre här en i det landet dom kom ifrån. Då borde dom väl kunna anstränga sig lite o lära sig språket och svenska seder. Även fast dom får bo i förorterna så borde dom försöka anpassa sig, dom måste väl ta lite eget ansvar. Är det inte nog att dom får komma? Måste Sverige ge dom en villa Volvo o jobb när dom kommer för att dom ska vara nöjd? Tycker att många invandrare ogillar Sverige o svenskar kan inte riktigt förstå det... Uppskatta de dom hat fått, ett nytt liv utan krig o svält.

pocoloco
2005-08-08, 16:54
SHUUU!

Tycker svenskar, eller den "generella" svensson profilen är ganska opartisk, neutral med deras åsikter kring vad dom tycker om andra människor, vad dom håller med och inte håller med om andra människor om, och när minsta diskussion så blänker det där fakesmilet upp. Så blir det istället en massa mygel och skitsnack ISTÄLLET för det där slagsmålet.

Bara puckla på snubben i fråga som är för dålig på att snacka eller den som inte snackar alls! Akta er för oprovocerat våld bara! Finns inget ärligare en att slåss. Fast jag gör det hellre i en ring en på en servering eller en gata men ibland finns det 3 val.
1. var falsk
2. spring
3. visa vem du är och stå på dig.

Tror dom flesta väljer val 3, om det inte är helfel läge!

pocoloco
2005-08-08, 16:57
Gick inte att editera så jag lägger till:

Nu angriper jag INTE svenskar! Men om man ska jämföra hur vi reagerar jämfört med andra länder med andra religioner/kulturer som faktiskt inte bara läser ordet "öga för öga, tand för tand". Det handlar inte om att svenskar är fega, utan bara att en del tycker att det är "fel" eller att det är "onödigt", och det är det nog ibland också!

High1ander
2005-08-08, 17:38
SHUUU!

Tycker svenskar, eller den "generella" svensson profilen är ganska opartisk, neutral med deras åsikter kring vad dom tycker om andra människor, vad dom håller med och inte håller med om andra människor om, och när minsta diskussion så blänker det där fakesmilet upp. Så blir det istället en massa mygel och skitsnack ISTÄLLET för det där slagsmålet.

Bara puckla på snubben i fråga som är för dålig på att snacka eller den som inte snackar alls! Akta er för oprovocerat våld bara! Finns inget ärligare en att slåss. Fast jag gör det hellre i en ring en på en servering eller en gata men ibland finns det 3 val.
1. var falsk
2. spring
3. visa vem du är och stå på dig.

Tror dom flesta väljer val 3, om det inte är helfel läge!
Alltså jag personligen har inte direkt varit den som gillar att ta skit från folk, men jag har aldrig startat ett riktigt bråk eller varit med i ett, men som när man var liten och några har försökt slåss med en och börjat så har man visat vem som är störst även fast man är mindre. Om någon slår mig så slår jag tillbaka även om jag får mer stryk efter det, man ska helt enkelt inte få komma helt undan. Men problemet med "invandrare" känns det som att "de" måste hämta sina brorsor och låta dem "visa vem du är och stå på dig". Visst finns svensons här ute i bushen där jag bor där man vet att om man slår den personen så får man hela det gänget emot sig. Jag har också en storebrorsa som skulle kunna plocka bort mina problem ur världen, men har aldrig ens haft tanken att be honom försvara mig.

clash
2005-08-08, 18:07
Lyssna mer på Bolio och spekulera mindre själva.Till skillnad från merparten av er så har han faktiskt lite koll. Dessutom fanimig helt rätt!

Svensson-svenskars mest framträdande karaktärsdrag är att de är ett gäng jävla fegisar! Lyssna på er själva i den här tråden... Det enda ni gör är att sitta och bortförklara varför ni är ett par jävla ****** som låter folk köra med er som dom behagar. Allvarligt nu... att försöka förklara bort att man inte vågar stå upp för sig själv utan går med på att någon kör över en med att "det är dumt, onödigt och dessutom tror jag inte på våld" ...

Visst det stämmer ju, men det suddar inte ut det faktum att ni inte törs stå upp för er själva för att ni är som Bolio skriver - FEGA.

Och JA! Att inte våga försvara sig själv för att man kan riskera att nån drar kniv eller kommer ett i ett gäng sen är fortfarande inte annat än feghet!
Smartaste ur ett hälsoperspektiv givetvis men vafan skall ni med eran hälsa till ifall ni ändå skall leva som knähundar!

Såhär är det att ifall man envisas med att att suga *** och ta den i röven så fort nån känner för att man skall göra det så gör det en till en hora - Och horor blir knullade!

clash
2005-08-08, 18:10
SHUUU!

Tycker svenskar, eller den "generella" svensson profilen är ganska opartisk, neutral med deras åsikter kring vad dom tycker om andra människor, vad dom håller med och inte håller med om andra människor om, och när minsta diskussion så blänker det där fakesmilet upp. Så blir det istället en massa mygel och skitsnack ISTÄLLET för det där slagsmålet.

Bara puckla på snubben i fråga som är för dålig på att snacka eller den som inte snackar alls! Akta er för oprovocerat våld bara! Finns inget ärligare en att slåss. Fast jag gör det hellre i en ring en på en servering eller en gata men ibland finns det 3 val.
1. var falsk
2. spring
3. visa vem du är och stå på dig.

Tror dom flesta väljer val 3, om det inte är helfel läge!

Kan garantera dig att de allra flesta väljer 1 eller 2. Det är helt enkelt inte svenskt att stå upp för sig själv. Läs inläggen i den här tråden om du tvivlar

Trance
2005-08-08, 18:11
Lyssna mer på Bolio och spekulera mindre själva.Till skillnad från merparten av er så har han faktiskt lite koll. Dessutom fanimig helt rätt!

Svensson-svenskars mest framträdande karaktärsdrag är att de är ett gäng jävla fegisar! Lyssna på er själva i den här tråden... Det enda ni gör är att sitta och bortförklara varför ni är ett par jävla ****** som låter folk köra med er som dom behagar. Allvarligt nu... att försöka förklara bort att man inte vågar stå upp för sig själv utan går med på att någon kör över en med att "det är dumt, onödigt och dessutom tror jag inte på våld" ...

Visst det stämmer ju, men det suddar inte ut det faktum att ni inte törs stå upp för er själva för att ni är som Bolio skriver - FEGA.

Och JA! Att inte våga försvara sig själv för att man kan riskera att nån drar kniv eller kommer ett i ett gäng sen är fortfarande inte annat än feghet!
Smartaste ur ett hälsoperspektiv givetvis men vafan skall ni med eran hälsa till ifall ni ändå skall leva som knähundar!

Såhär är det att ifall man envisas med att att suga *** och ta den i röven så fort nån känner för att man skall göra det så gör det en till en hora - Och horor blir knullade!

Det handlar nog mer om att jag inte ser det som att köra med mig. Jag skiter fullständigt vad de tycker om mig. Jag har aldrig blivit utsatt för någon som gått fram och slagit/puttat mig, men om någon skriker efter mig något. Varför skall jag reagera, är det min egna självkänsla som skall upp eller?

Jag lever inte som en knähund, de är högst upp av underklassen. Jag är inte underklass.

Trance
2005-08-08, 18:19
Skulle jag få husrum o mat på bordet skulle jag iaf vara glad. Tycker att dom borde uppskatta att dom få komma hit o bli "omhändertagna". Skulle jag bli hemlös så skulle jag uppskatta det otroligt mycket om någon tog in mig till deras hem.


Dom invandrare som kommer hit utan någonting blir dom inte glad över att dom får komma? Det måste ju vara mycket bättre här en i det landet dom kom ifrån. Då borde dom väl kunna anstränga sig lite o lära sig språket och svenska seder. Även fast dom får bo i förorterna så borde dom försöka anpassa sig, dom måste väl ta lite eget ansvar. Är det inte nog att dom får komma? Måste Sverige ge dom en villa Volvo o jobb när dom kommer för att dom ska vara nöjd? Tycker att många invandrare ogillar Sverige o svenskar kan inte riktigt förstå det... Uppskatta de dom hat fått, ett nytt liv utan krig o svält.

Sån tur att du vet hur du skulle reagera i ett sådant läge. Men en fråga, skall inte svenskarna som bråkar vara tacksamma för att de får leva i Sverige?

clash
2005-08-08, 18:27
Det handlar nog mer om att jag inte ser det som att köra med mig. Jag skiter fullständigt vad de tycker om mig. Jag har aldrig blivit utsatt för någon som gått fram och slagit/puttat mig, men om någon skriker efter mig något. Varför skall jag reagera, är det min egna självkänsla som skall upp eller?

Jag lever inte som en knähund, de är högst upp av underklassen. Jag är inte underklass.

Nu vrider du ord. Givetvis handlar stuationen om att även du uppfattar att nån sätter sig ordentligt på dig och förnedrar dig.

Och ang. klass så misstar du dig min gosse. Tar du order och blir ägd av underklassen utan att våga säga halv sju ens så gör det dig till en medlem av klassen "Lägre underklass" ... Det gör dig även till en knähumd eftersom vem som helst kan få dig att göra som dom vill eftersom du inte törs säga nej

Bolio
2005-08-08, 18:29
Varför är de flesta besserwissrar, alltså "smarta killar", också de fegaste? Dumma människor är i regel modigare har jag märkt. Och jag väljer mod över intelligens anytime. Hellre må bra och vara korkad än att vara skitsmart och fegis. Den här avsaknaden av mod gäller inte heller bara i konflikter, utan på krogen när man inte vågar gå fram till en brud om man inte har fått i sig femton starköl...

Trance
2005-08-08, 18:30
Nu vrider du ord. Givetvis handlar stuationen om att även du uppfattar att nån sätter sig ordentligt på dig och förnedrar dig.

Och ang. klass så misstar du dig min gosse. Tar du order och blir ägd av underklassen utan att våga säga halv sju ens så gör det dig till en medlem av klassen "Lägre underklass" ... Det gör dig även till en knähumd eftersom vem som helst kan få dig att göra som dom vill eftersom du inte törs säga nej

Jag tar inte order, jag struntar ju i dem?

Trance
2005-08-08, 18:35
Varför är de flesta besserwissrar, alltså "smarta killar", också de fegaste? Dumma människor är i regel modigare har jag märkt. Och jag väljer mod över intelligens anytime. Hellre må bra och vara korkad än att vara skitsmart och fegis. Den här avsaknaden av mod gäller inte heller bara i konflikter, utan på krogen när man inte vågar gå fram till en brud om man inte har fått i sig femton starköl...

Japp, jag är feg när det gäller sådana saker också tyvärr. Är jag inte full så raggar jag inte. Men att välja att inte slåss handlar inte så mycket om det i detta fallet. Om någon håller på att tafsa på en tjejkompis t.ex. när jag är ute så viker man ju inte undan blicken. Då går man fram och gör klart att så gör han inte. Däremot söker jag fortfarande inte bråk, mer än det uppenbara hotet av bråk som uppkommer.

Men att slåss handlar inte om mod, eftersom vi förmodligen definierar mod annorlunda. En kille som går emot sitt gäng och inte slåss för han anser att det är onödigt är fan så mycket modigare enligt mig.

clash
2005-08-08, 18:35
Jag tar inte order, jag struntar ju i dem?

Ja vi kanske diskuterar olika saker, ponera att babbarna står och klämmer på din flickväns arsle o kallar henne svenne-hora.

Struntar du i det? För i så fall är du en knähund. Det handlar om att stå upp för sig själv. Det finns fan i mig viktigare saker än fysisk hälsa, integritet tex. eller att kunna se sig själv i ögonen i spegeln när man borstar tänderna på morgonen!

Jag tar ett gruppspö vilken dag som helst framför att inte kunna möta min egen blick i spegeln. Fan såren läker ju för i helvete.

Flygplan
2005-08-08, 18:36
Lyssna mer på Bolio och spekulera mindre själva.Till skillnad från merparten av er så har han faktiskt lite koll. Dessutom fanimig helt rätt!


Nej, i denna tråden har han bara visat att han är en idiot...

Och hur vet du att han skulle ha mer koll än oss andra? Du har inte en aning vilka som gömmer sig bakom datorerna.

Trance
2005-08-08, 18:38
Ja vi kanske diskuterar olika saker, ponera att babbarna står och klämmer på din flickväns arsle o kallar henne svenne-hora.

Struntar du i det? För i så fall är du en knähund. Det handlar om att stå upp för sig själv. Det finns fan i mig viktigare saker än fysisk hälsa, integritet tex. eller att kunna se sig själv i ögonen i spegeln när man borstar tänderna på morgonen!

Jag tar ett gruppspö vilken dag som helst framför att inte kunna möta min egen blick i spegeln. Fan såren läker ju för i helvete.

Heh, då skulle jag nog be en bön och hoppa på dem. Grejen är att jag själv kan ta massa förolämpningar. Det är värre för mig om någon puttar till en kompis än mig. När de puttar mig så ser jag det som humoristiskt. Jag är nog rätt skadad antar jag.

clash
2005-08-08, 18:44
Nej, i denna tråden har han bara visat att han är en idiot...

Och hur vet du att han skulle ha mer koll än oss andra? Du har inte en aning vilka som gömmer sig bakom datorerna.

Jag vet lite saker om honom, men det behövs inte för det är totalt uppenbart i den här tråden vilka som har koll och vilka som inte har.
Vem som helst fattar väl för fan att det är smart att inte frivilligt sätta sig i en situation där man kan få 15 cm rostfritt stål i kistan ...
Vem som helst fattar oxå att det inte för den sakens skull gör det faktum att man inte törs stå upp för sig själv för att man är rädd att få spö till något annat en just feghet.

Bolio
2005-08-08, 18:57
Japp, jag är feg när det gäller sådana saker också tyvärr. Är jag inte full så raggar jag inte. Men att välja att inte slåss handlar inte så mycket om det i detta fallet. Om någon håller på att tafsa på en tjejkompis t.ex. när jag är ute så viker man ju inte undan blicken. Då går man fram och gör klart att så gör han inte. Däremot söker jag fortfarande inte bråk, mer än det uppenbara hotet av bråk som uppkommer.

Men att slåss handlar inte om mod, eftersom vi förmodligen definierar mod annorlunda. En kille som går emot sitt gäng och inte slåss för han anser att det är onödigt är fan så mycket modigare enligt mig.

Men jag pratar ju inte om att gå runt och söka efter bråk. Det är kickersbeteende och hur pöbelaktigt som helst. Jag kan däremot säga såhär. Det är väldigt få killar som inte försvarar sig själva för att de innerst inne tycker att det är "onödigt". Nästan alltid handlar det om att inte våga stå upp för sig själv. Grejen är att psykologin fungerar på det här viset. Backar man en gång, låter det bli två gånger och så vidare kommer man till slut att bli en fegis. Ifall man aldrig backar (förutom när det blir FÖR korkat att inte backa) kommer man att växa upp till att bli en modig jävel, och det ser folk. Ingen bråkar med en rakryggad och modig snubbe. Man hoppar ju alltid på fegisarna som tittar bort...

blekfet2
2005-08-08, 18:59
eller då nån stänger av min in flames skiva för att dom ska lyssna på infinite mass - the thief, vilket måste vara den mest spelade låten på BAK =P



haha..skönt å höra att det är andra som oxå reageratpå det, har varit sugen på att spola ner den skivfan i dasset.

High1ander
2005-08-08, 19:03
Hmm... Mod hit och mod hit.

Den fjantiga synen här som visar på "mod" är orsaken till att invandrarna kommer hit från sina sönderbombade länder? Eller egentligen borde det vara fega "******" som bara flyr från sitt land, jag menar en "modig" invandrare borde väl stanna och slåss?

Det är inte modigt att börja slåss bara för någon råkar irritera en, det är bara bevis på idioti. De flesta tycker väl att självförsvar är en bra ursäkt att slåss, men jag tror knappast att alla invandrare är med i så många bråk pga. självförsvar.

Svenskar fega, ja beror ju på från vilkas ögon man kollar genom. Var glad att det finns fega svenskar som inte vågar kriga, så ni kan ta er till ett land efter ni har gjort alla "modiga" saker i det gamla och inte vill fortsätta vara "modiga" där.

Clash och Bolio ni har precis demonstrerat hur bra det är för samhället att vara "modig".

Bolio
2005-08-08, 19:05
Alltså, varför tar ni det personligt? Ingen säger att det är bra att bråka. Allt vi säger är att anledningen varför ni inte försvarar er själva är inte - som ni påstår - att ni tycker att det är "onödigt", utan helt enkelt att ni inte vågar.

Allan
2005-08-08, 19:05
Då ska vi si här då...

Frågan invandrare=bråk måste delas upp i två (egentligen fler) delar. Dels frågan om just vissa invandrargrupper är mer våldsbenägna än andra, dels om våldet de utövar faktiskt är relaterat till deras etnicitet.
Nära kopplat till detta är frågan om olika kulturers kriminalitet, och dessutom assimilering och kulturell acceptans.
Först: Frågan är naturligtvis redan rejält genomforskad. Redan på 1890-talet började sociologer som Margaret Meade och FM Thrasher undersöka kopplingen mellan etnicitet och kriminalitet i den tidens Chicago, som vid den tiden var Sveriges näst största stad. Just USA är intressant eftersom nationen är uppbyggd av invandrare under kort tid och man lätt kan se hur snabbt en invandrad grupp börjar se sig som etablerad, och därigenom också ser ner på nyare grupper, vilket inte är en oviktig sak i diskussionen.
Därefter kan vi se på hur de fd kolonialmakterna hanterat frågan, och vilka erfarenheter man har därifrån. Man kan också notera hur det ser ut i våra grannländer, med deras olika syn på invandring, alltifrån Tysklands generösa till Finlands restriktiva.
Nåväl, erfarenheterna är likalydande.
När jag var ung var det finnar, greker och turkar som var de man skulle vara rädd för. Idag är det helt andra invandrargrupper man måste se upp med. Det är också en slutsats som man är helt överens om. Överallt.
Gatuvåld och kriminalitet är inte relaterat till vissa kulturer, utan till den position förövaren har i samhället. I Norge har man problem med pakistanska ungdomar, vilka är i stort sett osynliga i svensk statistik. Vi har stora problem med kosovoalbaner och albaner, vilket å andra sidan är marginella problem i Norge. Vi kan se samma sak om vi ser till världen i övrigt.
Stora invandrargrupper som kommer ungefär samtidigt skapar problem. Inte bara i form av kriminalitet, utan en massa andra saker också. Men det är aldrig samma invandrargrupp som orsakar samma problem i varje land. Till detta kan vi också lägga känd statistik från respektive hemland - eller bara se vilken nivå kriminaliteten ligger på i deras respektive ursprungsländer (oroa er inte - det finns statistik på allt!):
Det finns dock en definitiv skillnad - de som jag kom i kontakt med först, finnar, turkar, greker - kom hit av egen fri (nåja) vilja, och de hade en gigantisk fördel. De hade JOBB! Detta bidrog naturligtvis till att de hade lättare att assimilera sig här,skaffa barn, flyta in i samhället.
Det är också en sak man ser över hela världen - finns det jobb ökar assimileringen (inte integrationen, nota bene!) och då minskar också den självpåtvingade kriminaliteten.
Anledningen till att jag hela tiden talar om kriminalitet är att våldsbenägenhet och kriminalitet hänger ihop. Slåss man på gatorna, svensk som icke-svensk, är man alltid nära att gå över gränsen, om man inte redan gjort det.

Tilläggas bör också att det i Chicago fanns svenska ligor under artonhundratalet. Jag har letat som fan i referenserna men bara hittat anonyma passusar om det, men när Thrasher listar gatugäng efter etnicitet finns det "swedish" med och "swedish-norwegian". Vilket bara styrker tesen att vid en stor invandring uppkommer problemet, oavsett kulturell bakgrund.

Det var så att säga första delen. Andra delen är klurigare; då måste man trampa på folks tår, och dessutom gissa en del.
Svenska killar upplever det som att invandrargrabbar alltid ska bråka när de är i grupp. Man kan också fråga sig varför de alltid går i grupp. Och då halkar vi tillbaka till hur pass assimilerade man är. Känner man sig hotad rör man sig i grupp. Det är ett flockbeteende vi inte kan rå på. Grabbar från villastaden åker in till standen i grupp för att de känner sig osäkra. Det är exakt samma orsak som gör att invandrarkillar åker i grupp.
Man åker inte i grupp för att skada någon. All tillgänglig information visar att en ensam förövare har mycket större chans att klara sig undan än en grupp. Är man bara ute efter att begå brott kommer man undan lättare om man är ensam.
Invandrarkillarna känner sig ytterst sällan som om de är i majoritet. De har ju hela samhället mot sig - i form av etablissemanget, skolan, socialassistenter, arga lagbasar på byggen som kräver att de kommer...Det där sista kan man knappast kräva att en sjuttonåring i gymnasiet ska kunna fomulera själv, men det är faktiskt så. Så länge man inte är assimilerad kommer man att söka och hamna i konflikt. Man hamnar dessutom i konflikt med representanter för det samhälle man inte har fått fullt tillträde till.
Den tesen stöds också av att den här typen av nävkonfrontation inte är vanlig mellan olika invandrargrupperingar. Visst, de kan slåss men då handlar det nästan alltid om andra saker, oftast kriminell konkurrens, och inte om att hävda sig mot etablissemanget. Den absolut vanligaste sortens konfrontation är den mellan en etnisk svensk och två-tre jämnåriga med etniskt ursprung i en flyktinggrupp som funnits i Sverige tio-tolv år, och som kom i stora skaror. Dvs den typiska incidenten i en skolkorridor.
Gatuvåldet är annorlunda; där har den här knytnävskoefficienten slagit över i ren kriminalitet. och då brukar dessutom gruppen suddas ut. Den är sällan etniskt homogen längre utan har blandats upp med renodlat kriminella element av olika ursprung; det är knappt vi kan urskilja etniciteten längre. Här börjar istället andra saker vara viktigare - bostadsort, utbildning, droger (!), etc.
Eftersom man kan se precis samma sak över hela jävla världen - alltifrån Australien till Schweiz - så kan man helt enkelt inte skylla på "invandrarna". Möjligen på "invandringen".
Nu är inte det till mycket tröst för den som höll på att få på truten, utan jag begriper att folk i varje fall kommer att hoa om det orättvisa i saken. Ni kommer att få trösta er med det jag skrev ovan - när ni är en välavlönad person med position i samhället kommer den där snubben fortfarande att vara en loser, oavsett hur fin bil han kör.
För den som inte begripit det än är det alltså ens position i samhället som avgör om man kommer att drabba eller bli drabbad. Ett rent klassperspektiv. Fanns det inte invandrargrupperingar längst ner på skalan skulle den grupp som låg längst ner vara den som slogs i varje fall. Det kan vi lära dels från länder med en oerhört mycket större invandring än vi har (i Storbrittanien och Frankrike kan man knappt kalla det invandring), dels av hur klassperspektivet sett ut i olika länder före de stora migrationerna, dels hur det ser ut i länder där man s a s har migration i perioder.

Kommer säkert mer men nu ska jag ha mat!

allan

High1ander
2005-08-08, 19:08
Men jag pratar ju inte om att gå runt och söka efter bråk. Det är kickersbeteende och hur pöbelaktigt som helst. Jag kan däremot säga såhär. Det är väldigt få killar som inte försvarar sig själva för att de innerst inne tycker att det är "onödigt". Nästan alltid handlar det om att inte våga stå upp för sig själv. Grejen är att psykologin fungerar på det här viset. Backar man en gång, låter det bli två gånger och så vidare kommer man till slut att bli en fegis. Ifall man aldrig backar (förutom när det blir FÖR korkat att inte backa) kommer man att växa upp till att bli en modig jävel, och det ser folk. Ingen bråkar med en rakryggad och modig snubbe. Man hoppar ju alltid på fegisarna som tittar bort...
Nej, backar man en gång och inte får stryk så är inte psykologin att man är en fegis, utan man får en "negative reinforcment" som säger: Kolla jag gav fan i att bråka och slapp få en kniv i mig.

Väntar på att du ska säga något i stil med "Dödar man inte sin flickvän för att hon är otrogen så är man en fegis", osv. Seriöst lägg av nu för fan.

Bolio
2005-08-08, 19:09
Nej, backar man en gång och inte får stryk så är inte psykologin att man är en fegis, utan man får en "negative reinforcment" som säger: Kolla jag gav fan i att bråka och slapp få en kniv i mig.

Väntar på att du ska säga något i stil med "Dödar man inte sin flickvän för att hon är otrogen så är man en fegis", osv. Seriöst lägg av nu för fan.

:)

Trance
2005-08-08, 19:09
Men jag pratar ju inte om att gå runt och söka efter bråk. Det är kickersbeteende och hur pöbelaktigt som helst. Jag kan däremot säga såhär. Det är väldigt få killar som inte försvarar sig själva för att de innerst inne tycker att det är "onödigt". Nästan alltid handlar det om att inte våga stå upp för sig själv. Grejen är att psykologin fungerar på det här viset. Backar man en gång, låter det bli två gånger och så vidare kommer man till slut att bli en fegis. Ifall man aldrig backar (förutom när det blir FÖR korkat att inte backa) kommer man att växa upp till att bli en modig jävel, och det ser folk. Ingen bråkar med en rakryggad och modig snubbe. Man hoppar ju alltid på fegisarna som tittar bort...

Folk bråkar inte med mig heller, jag umgås inte i sådana kretsar. Men hur som helst, jag kanske är feg innerst inne. Men det är faktiskt rätt ärligt när jag säger att jag ser det som patetiskt när någon försöker skapa ett gräl för ingenting, jag ser det inte som ett hot om du förstår vad jag menar.

På exakt samma sätt som jag inte ser det som en förolämpning om en 5-åring skulle säga tjockis till mig. Det är nog rätt olika världar.

Nu pratar jag inte om de som går fram och daskar ballen i ansiktet på mig, för det är en förolämpning. Jag pratar om de som man så tydligt ser vill söka bråk, jag väljer bara att inte svara på det.

High1ander
2005-08-08, 19:11
Alltså, varför tar ni det personligt? Ingen säger att det är bra att bråka. Allt vi säger är att anledningen varför ni inte försvarar er själva är inte - som ni påstår - att ni tycker att det är "onödigt", utan helt enkelt att ni inte vågar.
Det är "ONÖDIGT" att riskera sitt liv för något som du tycker verkar vara så jävla livsviktigt, kallat HEDER! Heder hjälper en inte mycket när man har en kniv i magen.

Tror nog ALLA har skulle försvara sig om de blev attackerade eller om någon attackera deras partner eller kompisar.

Allan
2005-08-08, 19:13
Alltså, varför tar ni det personligt? Ingen säger att det är bra att bråka. Allt vi säger är att anledningen varför ni inte försvarar er själva är inte - som ni påstår - att ni tycker att det är "onödigt", utan helt enkelt att ni inte vågar.

Nej Bolio. Det är en inneboende kunskap om att vi - jag - skulle kunna ställa till ditt liv något så oerhört utan att behöva röra dig. Genom att blanda in olika otäcka myndigheter i ditt liv, se till att ditt bostadsbidrag omprövas, se till att krogpolisen kommer till stället där du jobbar svart, be skatteverket räkna korvarna du säljer i ditt korvstånd, ringa socialen och säga att din pappa slår dina syskon, att dina systrar blir inlåsta på kvällen, be dem kolla vem som egentligen går på dina tentor, kolla hur du fick ditt körkort, se till att Folksam begär in kvitton på ALLT lösöre du har i din lägenhet, ringa SÄPO och säga att du varit i Afghanistan,,,på läger. Och allt detta kan jag säga och bli trodd för enbart för att jag är svensk och har två ögonbryn istället för ett....

Och det är faktiskt så det är. Om tjugo år är dina landsmän som vill något med sina liv assimilerade (inte integrerade) och lever bra liv. Och då kommer dina ungar att hotas med spö i skolan av flyktingar från nåt annat land.

allan

Lillgrabben
2005-08-08, 19:14
Jag är inte den som bråkar eller söker bråk. Anser mig själv som en fredlig människa. Har nog inte varit i en fight sen småskolan & tycker mig ha kommit ifrån sådana fasoner.

Om nån halar upp en kniv ( eller ett annat vasst föremål) mot mig så tacka fan för att jag försöker backa därifrån. Om man ändå avancerar & försöker göra ner sin motståndare så bör det föreligga synnerliga skäl - läs att man inte kommer därifrån eller liknande.


Bara mina $ 0.02

Bolio
2005-08-08, 19:14
Folk bråkar inte med mig heller, jag umgås inte i sådana kretsar. Men hur som helst, jag kanske är feg innerst inne. Men det är faktiskt rätt ärligt när jag säger att jag ser det som patetiskt när någon försöker skapa ett gräl för ingenting, jag ser det inte som ett hot om du förstår vad jag menar.

På exakt samma sätt som jag inte ser det som en förolämpning om en 5-åring skulle säga tjockis till mig. Det är nog rätt olika världar.

Nu pratar jag inte om de som går fram och daskar ballen i ansiktet på mig, för det är en förolämpning. Jag pratar om de som man så tydligt ser vill söka bråk, jag väljer bara att inte svara på det.

Samma här. Det är ju nästan bara ressentimentsmänniskor som hamnar i såna tjaffs. Är man säker på sig själv har man ju ingenting att bevisa heller. Grejen är bara att det är väldigt få människor som är SÅ pass säkra på sig själva. ;)

Ifall någon "tittar snett" på mig så ler jag bara. Jag har gått fram till kaxiga blattar som tittat snett flera gånger på t.ex. t-banan och skakat hand med dem och frågat "är jag verkligen så snygg?". Det bästa sättet att få en idiot att inse hans idioti är ju att skämta om det.

Bolio
2005-08-08, 19:16
Fan har du rökt Allan? :(

Allan
2005-08-08, 19:21
Fan har du rökt Allan? :(


Sorry att jag skrev "du". Men du förstår hur jag menar, eller hur?


allan

Bolio
2005-08-08, 19:24
Sorry att jag skrev "du". Men du förstår hur jag menar, eller hur?


allan

Ja, men det har ingenting med saken att göra. Klart samhället har makt över förortskillarna, men det innebär inte att förortskillarna inte kan makta rädda små svenska killar. Och det är liksom det vi försöker få folk att inse. Att man inte ska vara rädd och ge vika för idioter.

watertouch
2005-08-08, 19:26
Allan: vad tror du om den teorin om "Faderns dröm om att återvända till sitt hemland" och därav får hans avkommor känslan att dom kan göra som dom vill eftersom dom bara är här på "semester"..

pocoloco
2005-08-08, 19:31
Kan garantera dig att de allra flesta väljer 1 eller 2. Det är helt enkelt inte svenskt att stå upp för sig själv. Läs inläggen i den här tråden om du tvivlar

Om man är stolt över sig själv och vet vad man kommer ifrån, så spelar det nog inte så stor roll om man är feg eller inte när det gäller. Jag är modig nog att erkänna att jag för det mesta är rädd när det händer nåt, dom sekunderna tills man inser att det här funkar inte! Jag är nästan svensk.

Allan
2005-08-08, 19:34
Allan: vad tror du om den teorin om "Faderns dröm om att återvända till sitt hemland" och därav får hans avkommor känslan att dom kan göra som dom vill eftersom dom bara är här på "semester"..

Det är en deformering av en befintlig teori, som bygger på framförallt manliga flytkingar från länder med starkt patriarkal tradition (företrädesvis Sydamerika). Eftersom de bara är här "temporärt" bryr de sig inte om att assimliera sig, ser ingen nödvändighet i att lära sig det nya språket, ta del i samhällslivet, eller låta en ful obegriplig "stat" lägga sig i hur han uppfostrar sina barn.
Han har inget problem med assimilationen - han assimiliserar sig inte alls. Utan överlåter det på sina barn, och redan från tidig ålder. Bor man sedan i ett område med etnisk snedfördelning är det t o m lättare att låta bli att anpassa sig än att göra det.
Men det finns inga bevis på att sönerna skulle tycka att de "kan göra som de vill". Jag minns en grej nånstans där en pakistanier berättade att hans problem med familjen började när han slutligen bestämde sig för att inte flytta tillbaka. Då blev barn och hustru som galna, och hans auktoritet föll som en sten.

allan

Trance
2005-08-08, 19:36
Sedan har vi kommit ifrån ämnet lite, problemet är ju inte svenskar som inte står upp för sig. Det är ju de personer som går i grupp och söker bråk. Men och andra sidan en diskussion om det brukar ju bara ge idiotsvar ändå. Men som sagt, de är längst ner på samhällsskalan, de är utanför. Då blir det så antar jag. Jag kunde säkert varit en stenhård kille på Therans gator. :)

Henke83
2005-08-08, 19:42
Om nån örfilar mig skulle jag äta honom, rapa och gå därifrån.

clash
2005-08-08, 19:47
Ok ja fattar oxå att man inte har lust att kliva upp själv mot ett helt gäng men i själva verket behöver man ytterst sällan slåss ifall man visar att man står upp för sig själv utan att för den sakens skull vara en skitstövel.
De som söker bråk väljer någon som inte står upp för sig själv för det är ett lättare byte.
Och bara för att det står 10 pers framför dig skall du inte tro att alla vågar göra något. Sänk största och resten backar ofta.... gäller i ännu högre grad invandrare än svenskar i just det här fallet faktiskt.

ankan
2005-08-08, 21:51
Negativt med slagsmål.

- Man kan få jävligt ont, eller kanske dö om det går illa.
- Man skämmer ut sig själv.
- Man kan åka på ett jävla bakslag ekonomiskt om det går illa eller kanske fängelse.
- Man förstör en kväll på något totalt meninglöst istället för att ha roligt.
- Man kan få ovänner en lång tid framöver, vem vill ha ovänner?

Positivt med slagsmål.

- Att alla jävla idioter som är ute för att bråka förr eller senare bråkar med fel person.

KniveN
2005-08-08, 23:55
Sån tur att du vet hur du skulle reagera i ett sådant läge. Men en fråga, skall inte svenskarna som bråkar vara tacksamma för att de får leva i Sverige?


Skulle inte du uppskatta om någon tog hand om dig utan någon egentlig anledning mer än att vara snäll?

Det finns idioter överallt men varför ska Sverige ta hand om fler idioter än vi behöver i onödan. Man kan inte skicka iväg svenskarna någonstans dom måste man tyvärr dras med, men man kan slänga ut invandrare efter att dom har åkt dit för ett brott. Ska dom begå brott så behöver dom inte vara här heller. (Ja det är brottsligt o misshandla folk)


När det gäller att bråka är invandrare helt klart fegare än svenskar. Har aldrig sett en invandrare bråka en mot en, dom är alltid i fler än dom som dom bråkar med. Och om man bråkar men en invandrare så kommer dom alltid tillbaka med 10 st till, det är väl fegt om något? Är förmodligen därför Svenskarna backar oftare för dom vet att även om man tar den här killen så kommer han tillbaka med fler.



Ja vi kanske diskuterar olika saker, ponera att babbarna står och klämmer på din flickväns arsle o kallar henne svenne-hora.

Struntar du i det? För i så fall är du en knähund. Det handlar om att stå upp för sig själv. Det finns fan i mig viktigare saker än fysisk hälsa, integritet tex. eller att kunna se sig själv i ögonen i spegeln när man borstar tänderna på morgonen!

Jag tar ett gruppspö vilken dag som helst framför att inte kunna möta min egen blick i spegeln. Fan såren läker ju för i helvete.


Varför är det bara invandrare som gör sånt? För mig är det idiotiskt. Skulle det vara tufft eller är man modig om man kallar en tjej svenne-hora?
Om nu svenskar är så fega så kan det ju inte vara dom som startar bråk och då betyder ju detta att det är invandrarna som bråkar. Om man går runt och startar bråk oprovocerat så är det något som inte står rätt till i skallen. Och då kommer ju frågan varför är invandrare ointelligentare? För det måste dom ju vara om man måste bråka för att känna att man är någon eller för att få respekt. När har bråk löst någonting?

tusenkonstnar
2005-08-09, 09:02
Jag skulle tippa på att det handlar lite om att de inte vill känna sig nertryckta. Mycket smygrasism ligger i lite här och var och tillslut kan det leda till en hel del missuppfattningar och feltolkanden. Ibland kanske det också handlar om att de inte vill känna sig underkastade svenskar, vilket kan leda till att istället försöka ställa sig över, genom att försöka injaga respekt genom bråk e.t.c

Mitt uttalande gäller nu just de som bråkar och inte allihop. Hoppas jag inte missuppfattas.

Men hur förklarar det att de så ofta bråkar med varandra?

tusenkonstnar
2005-08-09, 09:19
Men jag pratar ju inte om att gå runt och söka efter bråk. Det är kickersbeteende och hur pöbelaktigt som helst. Jag kan däremot säga såhär. Det är väldigt få killar som inte försvarar sig själva för att de innerst inne tycker att det är "onödigt". Nästan alltid handlar det om att inte våga stå upp för sig själv. Grejen är att psykologin fungerar på det här viset. Backar man en gång, låter det bli två gånger och så vidare kommer man till slut att bli en fegis. Ifall man aldrig backar (förutom när det blir FÖR korkat att inte backa) kommer man att växa upp till att bli en modig jävel, och det ser folk. Ingen bråkar med en rakryggad och modig snubbe. Man hoppar ju alltid på fegisarna som tittar bort...


Det synsätt som beskrivs ovan är ju det som var regerande även här på vikingatiden.

Sedan vi lämnade detta primitiva synsätt och började bete oss på ett sätt som är nödvändigt om man inte vill leva som stammar utan vara organiserade i ett modernt samhälle som fungerar effektivt har en rad framsteg gjorts.

Bolio
2005-08-09, 11:57
Det synsätt som beskrivs ovan är ju det som var regerande även här på vikingatiden.

Sedan vi lämnade detta primitiva synsätt och började bete oss på ett sätt som är nödvändigt om man inte vill leva som stammar utan vara organiserade i ett modernt samhälle som fungerar effektivt har en rad framsteg gjorts.

Vikingarna var förnäma. "Organiserade i ett modernt samhälle" sux.

Metal_boy_
2005-08-09, 12:22
Har väl mer med kultur och värderingar att göra än svartskallar och svenskar. Finns det något mångkulturellt samhälle som funkar?

stefannn
2005-08-09, 15:30
Kan bero på flera saker. Jag nämner dock endast ett: invandrare är oftast modigare än svenskar.
eller fegar kanske är anledningen

Allan
2005-08-09, 15:54
Finns det något mångkulturellt samhälle som funkar?

Jajamänsan. Men innan jag går loss på det. vilket jag kommer att göra i en separat tråd, vill jag gärna höra din definition på ett mono kulturellt samhälle. Jag kan nämligen definera ett multi kulturellt samhälle men jag kan för mitt liv inte föreställa mig ett samhälle som är motsatsen, vilket det borde vara eftersom begreppet används på det viset.

allan

Metal_boy_
2005-08-09, 15:55
Jajamänsan. Men innan jag går loss på det. vilket jag kommer att göra i en separat tråd, vill jag gärna höra din definition på ett mono kulturellt samhälle. Jag kan nämligen definera ett multi kulturellt samhälle men jag kan för mitt liv inte föreställa mig ett samhälle som är motsatsen, vilket det borde vara eftersom begreppet används på det viset.

allan

Finns väl aldrig nått som är, men för mycket av det goda är aldrig bra :D

Metal_boy_
2005-08-09, 15:59
Jag önskar att det inte fanns några religoner ibland. Som John Lennon sjunger om i Imagine. Men jag antar att han svävade på ett hashmoln.

Metal_boy_
2005-08-09, 16:02
Allan: seså gubbe, skriv en tråd nu! Jag vill höra om ett fungerande mångkulturellt samhälle :)

Allan
2005-08-09, 16:23
Finns väl aldrig nått som är, men för mycket av det goda är aldrig bra :D

Som pizza, kebab och hamburgare då - dessa äktsvenska maträtter...

Det är inte deras respektive kultur som gör dem våldsbenägna eller kriminella. Vore det så skulle samma etniska grupp alltid vara kriminell i vilket land de än kommer till, och så är det inte. Det är andra faktorer som spelar in, som jag skrev ovanför.
För övrigt är det nog så att de som verkligen är bärare av sitt ursprungslands traditioner oftast är rejäla a-barn som är praktexemplar både i skola och arbetsliv.

Alla länder som en gäng haft kolonier är multkulturella - alla som vet vilka räcker upp handen. Länder som accepterar invandring är multikulturella. Länder som tagit emot flyktingar är multikulturella. Länder som varit ockuperade är multikulturella.
Observera att nu är det enligt min, och FN:s, definition. Hur Sverigedemokraterna definierar det är rätt ointressant. Hur skulle du definiera det?

Jag uppfattar det som att när man använder ordet "multikulturell" som skällsord menar man förtäckt nån Usama bin Laden som kommer smygande och tvingar oss sluta äta fläsk och lyssna på böneutrop. Och då är man illa ute. Det som verkligen hotar svensk kultur är den amerikaniserade medieimperialismen - när man vet namnen på avlägsna hippochhoppare men inte kan höra skillnad på polska och snoa, när man inte ens hittar till den svenska kyrkan, eller när man stönar och vill dö om man får höra svensk folkmusik. DET är farligt.


allan

clash
2005-08-09, 16:37
Seriöst nu kanske jag är fördomsfull men Zigenare ÄR kriminella i alla länder och senaste gången det var fred i mellanöstern och man värnade om solidaritet och medmänsklighet var... hmm... aldrig?

Metal_boy_
2005-08-09, 16:56
Som pizza, kebab och hamburgare då - dessa äktsvenska maträtter...

Det är inte deras respektive kultur som gör dem våldsbenägna eller kriminella. Vore det så skulle samma etniska grupp alltid vara kriminell i vilket land de än kommer till, och så är det inte. Det är andra faktorer som spelar in, som jag skrev ovanför.
För övrigt är det nog så att de som verkligen är bärare av sitt ursprungslands traditioner oftast är rejäla a-barn som är praktexemplar både i skola och arbetsliv.

Alla länder som en gäng haft kolonier är multkulturella - alla som vet vilka räcker upp handen. Länder som accepterar invandring är multikulturella. Länder som tagit emot flyktingar är multikulturella. Länder som varit ockuperade är multikulturella.
Observera att nu är det enligt min, och FN:s, definition. Hur Sverigedemokraterna definierar det är rätt ointressant. Hur skulle du definiera det?

Jag uppfattar det som att när man använder ordet "multikulturell" som skällsord menar man förtäckt nån Usama bin Laden som kommer smygande och tvingar oss sluta äta fläsk och lyssna på böneutrop. Och då är man illa ute. Det som verkligen hotar svensk kultur är den amerikaniserade medieimperialismen - när man vet namnen på avlägsna hippochhoppare men inte kan höra skillnad på polska och snoa, när man inte ens hittar till den svenska kyrkan, eller när man stönar och vill dö om man får höra svensk folkmusik. DET är farligt.


allan


Vad är det som gör att det är krig i de länderna som folk kommer hit ifrån? Varför kan inte dom ha ett land i fred? Varför är det så konstigt då att det förs hit, när dom kommer hit?

Hur vet man att nått hotar svensk kultur då? Hur vet man när man är påväg dit?

Metal_boy_
2005-08-09, 16:59
Varför måsste det vara silkeshandskar? Vet att bolio inte håller med mig i det här ämnet. Men han har rätt i en sak. Svenskar är fega, töntiga och står aldrig upp för sig själva.

Metal_boy_
2005-08-09, 17:03
Seriöst nu kanske jag är fördomsfull men Zigenare ÄR kriminella i alla länder och senaste gången det var fred i mellanöstern och man värnade om solidaritet och medmänsklighet var... hmm... aldrig?


Även om alla ser saker så ska det ju hymlas. Ett jävla klemande med folk i det här landet. Samma sak när jag kontaktade försäkringskassan och sa att jag antagligen kommer att få jobb. Det verkade som att röven ville att jag skulle gå på bidrag för fan. Det kommer bara vara ett land för vuxna dagisbarn som det ska smekas på vad dom än gör här för i helvete.

Trance
2005-08-09, 17:05
Har väl mer med kultur och värderingar att göra än svartskallar och svenskar. Finns det något mångkulturellt samhälle som funkar?

Ok, ett par frågor. Nämn något samhälle som fungerar. Nämn något samhälle som inte är mångkulturellt.

Ulver
2005-08-09, 17:06
Vad är det som gör att det är krig i de länderna som folk kommer hit ifrån?


Islam

Trance
2005-08-09, 17:07
Varför måsste det vara silkeshandskar? Vet att bolio inte håller med mig i det här ämnet. Men han har rätt i en sak. Svenskar är fega, töntiga och står aldrig upp för sig själva.

I vilken form gör du detta och hur hjälper det mot problemet?

Trance
2005-08-09, 17:08
Islam

Ja, tacka vet jag västvärldens fredsälskande politik. Säg EN enda gång ett land från västvärlden har varit indraget i krig de senaste hundra åren.

Trance
2005-08-09, 17:09
Jag önskar att det inte fanns några religoner ibland. Som John Lennon sjunger om i Imagine. Men jag antar att han svävade på ett hashmoln.

Tror du verkligen religion är det som är grejen här?

Ulver
2005-08-09, 17:42
Ja, tacka vet jag västvärldens fredsälskande politik. Säg EN enda gång ett land från västvärlden har varit indraget i krig de senaste hundra åren.


Islam är den enda världsreligionen som byggt upp sin existens på våld. Klart att det speglar av sig.

Trance
2005-08-09, 17:44
Islam är den enda världsreligionen som byggt upp sin existens på våld. Klart att det speglar av sig.

Vad har du för källor till det? Samt hur ställer du dig till de krig som västvärlden har startat?

Metal_boy_
2005-08-09, 18:17
Tror du verkligen religion är det som är grejen här?


kanske en del av det. Det bevisas ju i många fall att ett mångkulturellt samhälle har mer kriminallitet. Människan har alltid delat upp sig och haft gränser runt om sig. Nån anledning måsste det ju ha?

Metal_boy_
2005-08-09, 18:19
I vilken form gör du detta och hur hjälper det mot problemet?


Det kan räcka med att säga vad man tycker. Det är så äckligt med alla svenskar man ser som är ute och låtsas som att dom inte tycker vissa saker, när det sen hemma vid middagsborden låter annorlunda.

Trance
2005-08-09, 18:21
Det kan räcka med att säga vad man tycker. Det är så äckligt med alla svenskar man ser som är ute och låtsas som att dom inte tycker vissa saker, när det sen hemma vid middagsborden låter annorlunda.

Ja, så du säger vad du tycker. Slutar invandrarna slåss i gäng då?

Metal_boy_
2005-08-09, 18:22
Ok, ett par frågor. Nämn något samhälle som fungerar. Nämn något samhälle som inte är mångkulturellt.


Vissa länder har mindre brott än andra helt enkelt. Norge, Finland.

Metal_boy_
2005-08-09, 18:23
Ja, så du säger vad du tycker. Slutar invandrarna slåss i gäng då?


Dom behöver inte sluta. Dom kan hålls utanför gränsen.

Trance
2005-08-09, 18:26
Dom behöver inte sluta. Dom kan hålls utanför gränsen.

Klassiska: "Släng ut packet". Bra att du står upp för oss och inte är som alla andra mesiga svennar.

Appropå det, du har inte givit ett exempel på ett fungerande samhälle än eller ett som inte är mångkulturellt.

Metal_boy_
2005-08-09, 18:28
Klassiska: "Släng ut packet". Bra att du står upp för oss och inte är som alla andra mesiga svennar.

Appropå det, du har inte givit ett exempel på ett fungerande samhälle än eller ett som inte är mångkulturellt.


Mmm släng ut packet, konstigt att man kan fatta sig så kort va? Är det för okomplicerat för dig för att tycka? Varför virra bort dig och göra det svårare än det är? Gämför Sverige med Norge din hymlare.

The Wolf
2005-08-09, 18:31
Vissa länder har mindre brott än andra helt enkelt. Norge, Finland.

Norskarna har fullt upp med att gräva olja och finländarna sitter bara och smiskar varandra i bastun. Det tror fan att de inte har någon brottslighet då!

Metal_boy_
2005-08-09, 18:32
Norskarna har fullt upp med att gräva olja och finländarna sitter bara och smiskar varandra i bastun. Det tror fan att de inte har någon brottslighet då!


Haha höjden av fördommar!

The Wolf
2005-08-09, 18:35
Haha höjden av fördommar!

Jag slänger inte dom i havet för det!

Metal_boy_
2005-08-09, 18:35
Dessutom så ska jag försöka hålla mig ifrån den här tråden. Jag tappar alltid humöret i såna här diskussioner.

mini
2005-08-09, 18:40
Haha höjden av fördommar!

Höjden av ironi? ;)

Metal_boy_
2005-08-09, 18:41
Höjden av ironi? ;)

:confused:

mini
2005-08-09, 18:44
:confused:

Den kan du fundera på ett tag...

Metal_boy_
2005-08-09, 18:46
Den kan du fundera på ett tag...


nej förklara :)

Bolio
2005-08-09, 18:49
Hon är för snygg för att förklara sånt.

Metal_boy_
2005-08-09, 18:52
Den kan du fundera på ett tag...



Så bara för att jag har en tro vad vissa saker beror på så är det fördommar? När man undersöker varför just si och så många blivit överkörda i trafiken i år har man fördommar? " Sven bertils fördommar var att det är mer alkohol i förarna i år" Men jag glömde, nu är det invandrare det gäller. Man får inte säga vissa saker högt då. Då har ord och regler andra betydelser, förlåt.Du vet dom ska behandlas som dagisbarn resten av livet. Tror du dom vill det? Dom har jävla PK svennar som sina jävla övermyndare resten av livet. Är det det bolio vill tex? Hej då, ha ett gött liv mini.

Metal_boy_
2005-08-09, 18:53
Hon är för snygg för att förklara sånt.


Har tyvärr aldrig sett henne :D

Bolio
2005-08-09, 18:54
Men jag har.

watertouch
2005-08-09, 18:54
Ok, ett par frågor. Nämn något samhälle som fungerar. Nämn något samhälle som inte är mångkulturellt.


JAPAN! Tror inte dom tar emot invandrare? Dom ska tydligen ha typ lägst brottslighet i världen oxå.

Metal_boy_
2005-08-09, 18:55
Men jag har.


Får lita på dig :)

Trance
2005-08-09, 19:00
Så bara för att jag har en tro vad vissa saker beror på så är det fördommar? När man undersöker varför just si och så många blivit överkörda i trafiken i år har man fördommar? " Sven bertils fördommar var att det är mer alkohol i förarna i år" Men jag glömde, nu är det invandrare det gäller. Man får inte säga vissa saker högt då. Då har ord och regler andra betydelser, förlåt.Du vet dom ska behandlas som dagisbarn resten av livet. Tror du dom vill det? Dom har jävla PK svennar som sina jävla övermyndare resten av livet. Är det det bolio vill tex? Hej då, ha ett gött liv mini.

Men har du undersökt det? Vad har du för siffror att luta dig tillbaka på? Du får visa att du faktiskt kan saker då.

Sedan så anser jag att vi har haft för stor invandring i vissa lägen då Sverige inte har kunnat anpassa sig. Men alla smårasister som gnäller och skyller på Islam och allt möjligt känns ju rätt tragiska.

Metal_boy_
2005-08-09, 19:01
Men har du undersökt det? Vad har du för siffror att luta dig tillbaka på? Du får visa att du faktiskt kan saker då.

Sedan så anser jag att vi har haft för stor invandring i vissa lägen då Sverige inte har kunnat anpassa sig. Men alla smårasister som gnäller och skyller på Islam och allt möjligt känns ju rätt tragiska.


Har inga siffror för då hade jag ju sagt att det var så. Jag hade spekulationer. Tänk på det innan ni hugger era jävla hyenor.


EDIT: ser du mig skylla på islam?

Trance
2005-08-09, 19:10
Har inga siffror för då hade jag ju sagt att det var så. Jag hade spekulationer. Tänk på det innan ni hugger era jävla hyenor.


EDIT: ser du mig skylla på islam?

Du jämförde med undersökningar i trafiken. Du hade enbart negativa spekulationer som inte var baserade på fakta. Det kallas oftast fördomar?

Sedan sade jag inte att du skyllde på islam.

Metal_boy_
2005-08-09, 19:15
Du jämförde med undersökningar i trafiken. Du hade enbart negativa spekulationer som inte var baserade på fakta. Det kallas oftast fördomar?

Sedan sade jag inte att du skyllde på islam.


Vad var det som var negativt i mina spekulationer? Och du, man måsste ju spekulera för att hitta fakta lilla gubben ;) Hade svaret funnits så hade problemet inte funnits.

mini
2005-08-09, 19:27
Vad var det som var negativt i mina spekulationer? Och du, man måsste ju spekulera för att hitta fakta lilla gubben ;) Hade svaret funnits så hade problemet inte funnits.

Nä, man måste inte spekulera, inte om man inte prövar sina spekulationer alternativt söker i befintlig data.
Du får tycka vad du vill om invandrare, vi vet liksom redan din inställning, men presentera det inte som om du vore utan fördomar.

Metal_boy_
2005-08-09, 19:34
Nä, man måste inte spekulera, inte om man inte prövar sina spekulationer alternativt söker i befintlig data.
Du får tycka vad du vill om invandrare, vi vet liksom redan din inställning, men presentera det inte som om du vore utan fördomar.

Tycker du är väldigt fördomsfull nu mot mig. Jag tror att min processor är för seg för att jag ska kunna spela GTA, men jag bara spekulerar. Jag får ta och undersöka saken. Kan ju inte sitta här och ha fördommar *rolleyes* Sitt inte och påstå att jag har fördommar bara för att du inte delar samma åsikter. Är det, det enda du kan? Varför får man inte tro att saker beror på saker så fort det kommer till invandrare. Varför ska det särbehandlas?

Jag måsste ju ha nått att gå på för att kunna få reda på nått?

Metal_boy_
2005-08-09, 19:40
googlat klart snart?

Trance
2005-08-09, 20:14
Grejen är varför skulle man googla?

Du har ju inte presenterat något att argumentera mot?

Om vi tar ditt exempel. Du tror din processor är för seg att spela GTA med, detta har du kommit fram till hur? Förmodligen genom observation om du testat alternativt så har du sett siffror på hur bra den är och vad som krävs? Kan du nu dra slutsatsen att alla processorer är för sega för att spela GTA? Nej, för det vore en "fördom".

Du har sagt att multikulturella samhällen inte fungerar, du har dock inte presenterat ett enda bevis på att detta påstående stämmer. Du har sagt massor av saker, men man kan inte spekulera fram bevis. Bevis kommer från siffror, undersökningar etc.

Jag kan skriva att invandrare är elaka för att de styrs av en rymdkejsare, på vem ligger det då att bevisa detta?

Du säger att vi mesiga svennar inte vågar göra något, vad gör du då? Då har ju inte ens brytt dig om att undersöka fakta bakom. Du kanske röstar på sverigedemokraterna max. Så sluta försök sätta dig på en hög häst och se ner på oss mesar som inte "gör" något.

Allan
2005-08-09, 20:42
Vare sig Finland eller Norge har en så markant lägre brottslighet än Sverige att det skulle kunna skyllas på låg invandring. Den mest kriminella invandrargruppen i Norge är för övrigt svenskar: sug på den du....
Den etniskt relaterade brottsligheten är dessutom väldigt låg bland de som precis kommit. Den blir ett problem först i generationen därefter, vilket är jävligt logiskt. Språk, miljö, lagar, polis - allt är nytt. Man är livrädd för att kastas ut. Man sköter sig som ögat.
Problemen uppstår i konflikten mellan välbärgade och fattiga. Det är där det ligger. Det har inte ett skit med deras eventuella religion att göra, och inte deras kultur heller (vilket jag skrivit ovanför men det verkar ju folk ge fan i att läsa). Gangstrarna är i stort sett icke-religiösa hela högen.
Och för att reta upp folk lite mer - det har alltid funnits folk som fått spö i plugget och det har alltid funnits folk som spöat. Överallt - oavsett etniskt ursprung. Bit ihop, slå tillbaka, eller använd tipsen jag gav tidigare....


allan

Allan
2005-08-09, 20:44
Jag måsste ju ha nått att gå på för att kunna få reda på nått?

Nu har du lite otur när du tänker, Rune. Det är ju faktiskt din sak att ta reda på fakta som stöder din sak, istället för att knyta näven i fickan.


allan

Metal_boy_
2005-08-09, 21:02
Vare sig Finland eller Norge har en så markant lägre brottslighet än Sverige att det skulle kunna skyllas på låg invandring. Den mest kriminella invandrargruppen i Norge är för övrigt svenskar: sug på den du....
Den etniskt relaterade brottsligheten är dessutom väldigt låg bland de som precis kommit. Den blir ett problem först i generationen därefter, vilket är jävligt logiskt. Språk, miljö, lagar, polis - allt är nytt. Man är livrädd för att kastas ut. Man sköter sig som ögat.
Problemen uppstår i konflikten mellan välbärgade och fattiga. Det är där det ligger. Det har inte ett skit med deras eventuella religion att göra, och inte deras kultur heller (vilket jag skrivit ovanför men det verkar ju folk ge fan i att läsa). Gangstrarna är i stort sett icke-religiösa hela högen.
Och för att reta upp folk lite mer - det har alltid funnits folk som fått spö i plugget och det har alltid funnits folk som spöat. Överallt - oavsett etniskt ursprung. Bit ihop, slå tillbaka, eller använd tipsen jag gav tidigare....


allan

De flesta invandrare i Norge är svenskar så det vore ju konstigt om de flesta kriminella invandrare vore annat. Jag hade bara en teori om att det kunde bero på religon.

Metal_boy_
2005-08-09, 21:04
Grejen är varför skulle man googla?

Du har ju inte presenterat något att argumentera mot?

Om vi tar ditt exempel. Du tror din processor är för seg att spela GTA med, detta har du kommit fram till hur? Förmodligen genom observation om du testat alternativt så har du sett siffror på hur bra den är och vad som krävs? Kan du nu dra slutsatsen att alla processorer är för sega för att spela GTA? Nej, för det vore en "fördom".

Du har sagt att multikulturella samhällen inte fungerar, du har dock inte presenterat ett enda bevis på att detta påstående stämmer. Du har sagt massor av saker, men man kan inte spekulera fram bevis. Bevis kommer från siffror, undersökningar etc.

Jag kan skriva att invandrare är elaka för att de styrs av en rymdkejsare, på vem ligger det då att bevisa detta?

Du säger att vi mesiga svennar inte vågar göra något, vad gör du då? Då har ju inte ens brytt dig om att undersöka fakta bakom. Du kanske röstar på sverigedemokraterna max. Så sluta försök sätta dig på en hög häst och se ner på oss mesar som inte "gör" något.


Man får ju tro; det kanske är så, och undersöka saken? Att det har med fördommar kommer jag aldrig att fatta. Det har blivit ett skällsord för forumets PK nördar i brist på att komma med nått annat.

Metal_boy_
2005-08-09, 21:07
Nu har du lite otur när du tänker, Rune. Det är ju faktiskt din sak att ta reda på fakta som stöder din sak, istället för att knyta näven i fickan.


allan

Där skrev jag fel. Men förstår du inte? Du som åtminstone har hjärna borde ju fatta vad jag menar! Första steget/stegen för att komma på nånting har med att prova gissningar/spekulationer i nått man tror kan vara troligt. Jag hade en spekulation och får en massa påhopp direkt!! Så jävla trött på det!

Allan
2005-08-09, 21:25
Jag vill bara att du ska tänka själv. Varför ska jag sitta och ge dig en massa färdiga åsikter? Jag vet att invandrargrabbar på många orter är bråkigare än de borde vara, men jag vet att det inte har att göra med att de är invandrare. Det har att göra med att de har sämre status i samhället. Och fanns inte de där skulle det vara finnar, tattare, skördearbetare eller knegarungar. Eller folk från Finspång eller var fan som helst.
Längst ner på skalan krökar mest, har mest problem, bråkar mest. Men mindre här än på många andra håll i världen.

allan

Metal_boy_
2005-08-09, 21:30
Jag vill bara att du ska tänka själv. Varför ska jag sitta och ge dig en massa färdiga åsikter? Jag vet att invandrargrabbar på många orter är bråkigare än de borde vara, men jag vet att det inte har att göra med att de är invandrare. Det har att göra med att de har sämre status i samhället. Och fanns inte de där skulle det vara finnar, tattare, skördearbetare eller knegarungar. Eller folk från Finspång eller var fan som helst.
Längst ner på skalan krökar mest, har mest problem, bråkar mest. Men mindre här än på många andra håll i världen.

allan


Jo jag vet hur det sägs ligga till, och du har säkert rätt det tänker jag inte ifrågasätta. Men man måsste ju få undra och ana. Snart kan man ju inte säga nått utan att bli kallad för saker. Om man inte kan prata om saker och komma med ideér så går det ju inte lösa några problem. :(

Och jag ber om ursäkt till samtliga för mitt humör.

Bolio
2005-08-09, 21:33
Det där sista Allan skrev var riktigt bra skrivet...

Wopper
2005-08-09, 22:21
Alltså, varför tar ni det personligt? Ingen säger att det är bra att bråka. Allt vi säger är att anledningen varför ni inte försvarar er själva är inte - som ni påstår - att ni tycker att det är "onödigt", utan helt enkelt att ni inte vågar.

Om det nu är så att "vi" inte vågar försvara oss måste det ju vara så att "vi" inte heller vågar starta ett bråk. Med dessa påstående så verkar det mao som om dom enda som är kvar som vill och vågar bråka och slåss är "ni"...

Om det nu är så som du själv säger att svennar inte bråkar utan det är ickesvennarna som står för det. Då kommer vi ju fram till pollens överskrift, och du har själv bekräftat det.
invandrare = bråk

Wopper
2005-08-09, 22:44
Backar man en gång, låter det bli två gånger och så vidare kommer man till slut att bli en fegis. Ifall man aldrig backar (förutom när det blir FÖR korkat att inte backa) kommer man att växa upp till att bli en modig jävel, och det ser folk. Ingen bråkar med en rakryggad och modig snubbe. Man hoppar ju alltid på fegisarna som tittar bort...

Men jag tyckte det var några personer här som snackade om mod. Förbannat modigt att hoppa på en rädd stackare som inte vill bråka.

Skulle det nu vara så att "man" var modig skulle "man" ju mäta sina krafter mot en part som vågar och kan stå upp för sig. Men skulle det vara så att antagonisten har skinn på näsan och kan ta för sig så kallar tuffe "man" på gänget runt hörnan eller plockar fram kniven. Skit tufft...

Wopper
2005-08-09, 22:52
Men jag tyckte det var några personer här som snackade om mod. Förbannat modigt att hoppa på en rädd stackare som inte vill bråka.

Skulle det nu vara så att "man" var modig skulle "man" ju mäta sina krafter mot en part som vågar och kan stå upp för sig. Men skulle det vara så att antagonisten har skinn på näsan och kan ta för sig så kallar tuffe "man" på gänget runt hörnan eller plockar fram kniven. Skit tufft...

Skulle editera men hann inte. Ville lägga till följande :

Det verkar som om vissa håller på att måla in sig själv i ett hörn och tyvärr bekräfta fördomarna folk har. Denna tråd var tänkt att vara till för att rasera fördomarna.

Ulver
2005-08-09, 23:13
Vad har du för källor till det? Samt hur ställer du dig till de krig som västvärlden har startat?

Källor?? Studera historia! Ingen nyhet att Islam i grunden har en taskig människosyn.

Garnax
2005-08-09, 23:32
Källor?? Studera historia! Ingen nyhet att Islam i grunden har en taskig människosyn.

Religoner bygger på VI och DOM.

Rättroende och Vantroende, Syndare och ickesyndare, Män och Kvinnor osv

Sen kommer dom hit, blir behandlade med synsättet VI och DOM.

Men då är det inte lika roligt längre...

Wopper
2005-08-09, 23:51
Källor?? Studera historia! Ingen nyhet att Islam i grunden har en taskig människosyn.

Islam har definitivt inte en grundläggande kass mäniskosyn. Det är vissa personers medvetna feltolkningar som gör att man använder tron som språngbräda för elakheter. Många muslimer har en väldigt stark tro, och kommer det då en gubbe som vrider skallen och koranen ut och in så vågar dessa inte trotsa sin tro.

Läs nedan och se själv :

"Av denna orsak förskrev Vi för Israels barn att om någon dödar en människa, som inte själv har dödat någon eller försökt störa ordningen på jorden och sprida sedesfördärv, skall det anses som om han hade dödat hela människosläktet och om någon räddar en människa skall det anses som om han hade räddat hela människosläktet" [Koranen 5:32]

"Tag inte en annans liv - Gud har gjort det heligt …" [Koranen 17:33]

Mord är något så oerhört stort och avskyvärt i Islam att dödandet av en enda människa är en lika stor handling som att döda hela mänskligheten. Livet - alla människors liv - är något som Gud, Upphöjd och prisad, gjort heligt och Han förbjuder människorna att begå mord. Synd att alla självmordsbombare och andra elakingar inte kan Koranen bättre.

Ulver
2005-08-10, 00:09
Islam har definitivt inte en grundläggande kass mäniskosyn. Det är vissa personers medvetna feltolkningar som gör att man använder tron som språngbräda för elakheter. Många muslimer har en väldigt stark tro, och kommer det då en gubbe som vrider skallen och koranen ut och in så vågar dessa inte trotsa sin tro.

Läs nedan och se själv :

"Av denna orsak förskrev Vi för Israels barn att om någon dödar en människa, som inte själv har dödat någon eller försökt störa ordningen på jorden och sprida sedesfördärv, skall det anses som om han hade dödat hela människosläktet och om någon räddar en människa skall det anses som om han hade räddat hela människosläktet" [Koranen 5:32]

"Tag inte en annans liv - Gud har gjort det heligt …" [Koranen 17:33]

Mord är något så oerhört stort och avskyvärt i Islam att dödandet av en enda människa är en lika stor handling som att döda hela mänskligheten. Livet - alla människors liv - är något som Gud, Upphöjd och prisad, gjort heligt och Han förbjuder människorna att begå mord. Synd att alla självmordsbombare och andra elakingar inte kan Koranen bättre.



Tyvär är det inte så det funkar i praktiken i muslimska länder. Finns det ett muslimsk land som fullt ut respekterar männskliga rättigheter och demokrati.
Jag kan också komma med några roliga citat.

Ifrån Sharia lagen, Avdelning hustru aga: "Kvinnoaga får inte ske i blint raseri. Detta för att undvika allvarliga skador [på kvinnan]. Det är förbjudet att slå henne på kroppens känsligare delar, som ansikte, bröst, mage och huvud. I stället skall man slå henne på armar och ben med ett spö som inte får vara stelt utan smalt och lätt, så att inga sår eller skärsår orsakas."

Jätte mysigt..

Tyvärr kommer man inte ifrån att islam är intimt och oupplösligt kopplat till våld, terror och hat

2:189 Striden mot dem, tills det ej finnes någon frestelse längre, utan all dyrkan ägnas Gud, men om de upphöra, så råda ej fiendeskap annat än mot de orättfärdiga.

Även de fredliga måste slåss

2:212 Det har föreskrivits eder att strida, huru motbjudande det än månde vara för eder.

Inga vänner bland de otrogna

3:114 I, som tron, skaffen eder icke vänner utom eder egen krets, de där ej upphöra att vara fördärvliga för eder! De skulle önska, att I förgingens; hatet röjer sig i deras mun, men vad deras sinnen dölja är ännu värre. Vi hava nu förklarat tecknen för eder, om I haven förstånd.

Bara bra om du dör i strid
3:151 Och om I bliven dödade för Guds sak eller dön, så är sannerligen förlåtelse av Gud och barmhärtighet bättre än det som I hopsamlen.

De muslimer som inte vill slåss är närmast otrogna
3:160 Och vad som drabbade eder den dag, då de båda skarorna möttes, skedde på Guds tillskyndelse och för att han skulle känna de rättrogna och för att han skulle känna dem, som voro tvehågsna. Och man sade till dem: ”Kommen och striden för Guds sak eller slån tillbaka!” De svarade: ” Om vi kunde strida, så skulle vi följa eder.” På den dagen vore de närmare otron än tron.

Utrotning
6:45 Och så utrotades de, som gjorde orätt, till sista man; ja, lov och pris hör Gud till, all världens herre!

Strid, annars helvetet
8:16 Ty den, som på den dagen vänder dem ryggen, ådrager sig därmed Guds vrede, så framt han ej vänder om till strid eller sluter sig till någon annan skara; hans hemvist varder helvetet. Ja, vilket olycksaligt mål!

Här är min favorit.

8:68 Det tillkommer ej en profet att taga fångar, förrän han anställt ett blodbad på jorden. I viljen hava detta livets vinning, men Gud vill hava det tillkommande; ja, Gud är väldig och vis.

Finns otroligt mycker mer med kontenta som tex:
Bryt gamla avtal och döda de som inte omvänder sig
Strid, annars helvetet
Strid tills alla dyrkar Allah
Terrorisera de besegrade för att avskräcka
De som gläder sig åt att inte behöva slåss hamnar i helvetet
Helvetet för att inte slåss

Islam ÄR en farlig och våldsam livsåskådning!

internethjälten
2005-08-10, 04:20
Hur kan det komma sig att där det finns många invandrare där är det mycket bråk? Är det invandrartäta bostadsområden, pubar eller nattklubbar med mycket invandrare eller andra platser eller tillställningar där invandrare är i större samling ja då är där över lag trubbel?

Detta tycker jag är vansinnigt konstigt. Merparten av mina bekanta är personer med invandrarbakgrund och alla tycker som jag, bråk och slagsmål är onödigt och inte alls bra. De invandrarna jag träffar utanför kompiskretsen är av samma åsikt, bråk och slagsmål är onödigt och inte alls bra.

Alla invandrare som intervjuas i medierna är av samma åsikt, bråk och slagsmål är onödigt och inte alls bra. Jag fattar inte detta, ingen verkar vilja ha trubbel men ändå så är det ett faktum att så är det.

Kom nu inte med en massa rasistisk smörja eller försök få mig att framstå som en sådan. Detta är något som jag inte förstår men önskar att jag gjorde.

Invandrare är inte detsamma som bråk men då de är en minioritet så speglas det alltid upp. Finns lika många 'helsvenska' rötägg som bråkar och beter sig som idioter som de som flyttat hit. Idiotin sitter i huvudet och inte i hudpigmentet.

dared
2005-08-18, 22:18
Denna tråden hjälpe mig komma ur en situation förra helgen. Jag brukar alltid välja att gp bort när folk beter sig som idioter för att det inte är någon vits med att tjaffsa med dem.

Hursomhelst, jag och en kompis gick förbi ett sittande gäng. på 4 killar och 1 tjej de var ungefär 21-23 jag och kompisen är 19. En ful kille med råsa skjorta och hatt som såg fördjävla dryg ut satt dör. Tjejen frågar oss var vi kommer ifrån (vi var på cypern) Polarn svarar sverige och då säger han med skjortan "de kommer från kuken i rövhålet" och något mer omoget. Sånna idioter går jag jämt ifrån. Sen säger han och pekar på min kompis, "har ni någonsin sett en fulare kille, fyfan haha, helt jävla ful" och något mer drygt så vi hörde. Han skulle troligtvis spela cool för sina polare. Vi gick därifrån för att pissa då jag inser hur jävla förnedrad jag blev när jag tnänkte på det, hur polaren mår och hur jag alltid undviker bråk. Nu skulle det ändras på tänkte jag. Jag skiter fan i om jag får styrk av hans polare bara jag får in några slag på den fula jäveln med hatten och skjorten är det värt det. Jag drar med mig polarn och går fram. Då hade hattsnubben och en polare ställt sig upp en bit från bordet det satt. Då säger hans poolare ngt drygt när vi går mot dem. Jag och polarn agerar helt aggressivt såsom vi inte brydde oss om vi skulle få stryk. Jag putta till ena killen och skrek massa åt honom. De tjaffsa nån minut med oss och jag skrek lite aggro hur mycket stryk jag skulle ge honom och jag skiter i ahns jävla polare. Då gick de skraja rätt snabbt därifrån.

Allt detta låter jäkligt barnsligt och löjligt när jag skriver det men jag kändes mig jävligt bra inombords för mig och min polares skull, äntligen ställde jag upp för mig själv när de både va fler och äldre.

Snake
2005-08-18, 23:15
Denna tråden hjälpe mig komma ur en situation förra helgen. Jag brukar alltid välja att gp bort när folk beter sig som idioter för att det inte är någon vits med att tjaffsa med dem.

Hursomhelst, jag och en kompis gick förbi ett sittande gäng. på 4 killar och 1 tjej de var ungefär 21-23 jag och kompisen är 19. En ful kille med råsa skjorta och hatt som såg fördjävla dryg ut satt dör. Tjejen frågar oss var vi kommer ifrån (vi var på cypern) Polarn svarar sverige och då säger han med skjortan "de kommer från kuken i rövhålet" och något mer omoget. Sånna idioter går jag jämt ifrån. Sen säger han och pekar på min kompis, "har ni någonsin sett en fulare kille, fyfan haha, helt jävla ful" och något mer drygt så vi hörde. Han skulle troligtvis spela cool för sina polare. Vi gick därifrån för att pissa då jag inser hur jävla förnedrad jag blev när jag tnänkte på det, hur polaren mår och hur jag alltid undviker bråk. Nu skulle det ändras på tänkte jag. Jag skiter fan i om jag får styrk av hans polare bara jag får in några slag på den fula jäveln med hatten och skjorten är det värt det. Jag drar med mig polarn och går fram. Då hade hattsnubben och en polare ställt sig upp en bit från bordet det satt. Då säger hans poolare ngt drygt när vi går mot dem. Jag och polarn agerar helt aggressivt såsom vi inte brydde oss om vi skulle få stryk. Jag putta till ena killen och skrek massa åt honom. De tjaffsa nån minut med oss och jag skrek lite aggro hur mycket stryk jag skulle ge honom och jag skiter i ahns jävla polare. Då gick de skraja rätt snabbt därifrån.

Allt detta låter jäkligt barnsligt och löjligt när jag skriver det men jag kändes mig jävligt bra inombords för mig och min polares skull, äntligen ställde jag upp för mig själv när de både va fler och äldre.

Ja man kommer till en viss gräns då bägaren rinner över, att ta skit av en sån jävla pajas kan man bara inte göra. Nu kommer säkerligen många tycka att det var omoget gjort, och att "det är ju bara att slå dövörat till". Men jag tycker du gjorde rätt iaf. You go girl!

the_PL_man
2005-08-18, 23:21
Källor?? Studera historia! Ingen nyhet att Islam i grunden har en taskig människosyn.

Apropå taskig människosyn(och lite studier av historia):
- Korstågen
- Inkvisationen
- Konflikter mellan kristna (ex vis katoliker/protestanter -> 30-åriga kriget, Nordirland etc)
- Kolonisationen med påföljande mission av "hedningarna"

Varför är det så att så få kristna läser Nya Testamentet (ex vis bergspredikan) utan alla verkar hänvisa till de mest hårdföra bitarna ur Gamla Testamentet (om man nu bara är intresserad av Gamla Testamentet, varför inte då bli jude ? ) ?

Är det konstigt att människor i fd kolonialländer vänder sig från "de gamla herrarnas" religion, och söker sig nya vägar ? Med tanke hur de behandlats av den vite mannen.....


Tänk i större banor Ulver!

/the_PL_man

Trance
2005-08-18, 23:33
Invandrare är inte detsamma som bråk men då de är en minioritet så speglas det alltid upp. Finns lika många 'helsvenska' rötägg som bråkar och beter sig som idioter som de som flyttat hit. Idiotin sitter i huvudet och inte i hudpigmentet.

Det var ju inte poängen alls. Men roligt att du spelade med oss ikväll. :-)

Sheogorath
2005-08-18, 23:36
Denna tråden hjälpe mig komma ur en situation förra helgen. Jag brukar alltid välja att gp bort när folk beter sig som idioter för att det inte är någon vits med att tjaffsa med dem.

Hursomhelst, jag och en kompis gick förbi ett sittande gäng. på 4 killar och 1 tjej de var ungefär 21-23 jag och kompisen är 19. En ful kille med råsa skjorta och hatt som såg fördjävla dryg ut satt dör. Tjejen frågar oss var vi kommer ifrån (vi var på cypern) Polarn svarar sverige och då säger han med skjortan "de kommer från kuken i rövhålet" och något mer omoget. Sånna idioter går jag jämt ifrån. Sen säger han och pekar på min kompis, "har ni någonsin sett en fulare kille, fyfan haha, helt jävla ful" och något mer drygt så vi hörde. Han skulle troligtvis spela cool för sina polare. Vi gick därifrån för att pissa då jag inser hur jävla förnedrad jag blev när jag tnänkte på det, hur polaren mår och hur jag alltid undviker bråk. Nu skulle det ändras på tänkte jag. Jag skiter fan i om jag får styrk av hans polare bara jag får in några slag på den fula jäveln med hatten och skjorten är det värt det. Jag drar med mig polarn och går fram. Då hade hattsnubben och en polare ställt sig upp en bit från bordet det satt. Då säger hans poolare ngt drygt när vi går mot dem. Jag och polarn agerar helt aggressivt såsom vi inte brydde oss om vi skulle få stryk. Jag putta till ena killen och skrek massa åt honom. De tjaffsa nån minut med oss och jag skrek lite aggro hur mycket stryk jag skulle ge honom och jag skiter i ahns jävla polare. Då gick de skraja rätt snabbt därifrån.

Allt detta låter jäkligt barnsligt och löjligt när jag skriver det men jag kändes mig jävligt bra inombords för mig och min polares skull, äntligen ställde jag upp för mig själv när de både va fler och äldre.

Det är gott att höra.

Lasse Kongo
2005-08-18, 23:50
googlat klart snart?

haha :D

undra hur många nötter som "googlar" innan de skriver för att stava rätt och få in så fina ord osv i sina inlägg, förmodligen fler än man kan ana :naughty:

Du gaaaaaaaaaaaaamla du friaaaaaaaaaaaaaaaaaa :hbang:

Metal_boy_
2005-08-19, 01:19
haha :D

undra hur många nötter som "googlar" innan de skriver för att stava rätt och få in så fina ord osv i sina inlägg, förmodligen fler än man kan ana :naughty:

Du gaaaaaaaaaaaaamla du friaaaaaaaaaaaaaaaaaa :hbang:


Många som gör det. Lättast är att avslöja dom när dom kopierat text från första länken i sökordet :)



Forts: DU SMÄLLFETA KO!!

Tolkia
2005-08-19, 10:36
Religoner bygger på VI och DOM.
Skulle vilja påstå att hela "samhällskonceptet" bygger på VI och DOM. Och nej, det är inte särskilt roligt alls ...

Pellefant
2005-08-19, 10:44
Minns ett inslag på tv för nått år sedan om svenska ungdomar som bor som invandrare med sina svenska familjer i Spanien. De (svenska) invandrarna sysslade med krimanalitet, småbråk samt kände ett utanförskap från samhället.