handdator

Visa fullständig version : kolozzeums historia


bosse_brutal
2005-08-07, 15:49
Skulle va kul att höra lite om forumets historia, när det startades, hur det har vuxit, hur ni som sitter som mods blev utsedda osv.
föresten, har någon mod blivit kickad nån gång?

King Grub
2005-08-07, 15:55
hur ni som sitter som mods blev utsedda osv

Jag fick i alla fall ett PM av... Jarod (?) som frågade om jag var intresserad. Moderatorer blir utsedda genom samspråk av alla moderatorer, vid behov, då kandidater nomineras och den eller dom mest intressanta namnen får ett PM där vi frågar om han eller hon är intresserad.

Johan O
2005-08-07, 16:01
Får man någonting för besväret? Typ en proteinburk eller något. Eller är det HELT ideelt?
Var inte blyga nu, ska inte tjalla till skatteverket.

King Grub
2005-08-07, 16:03
Får man någonting för besväret?

Ära.

Allan
2005-08-07, 16:23
Besvär och fiender..... :D


allan

JAM
2005-08-07, 16:23
Skulle va kul att höra lite om forumets historia, när det startadesHade inte Bartoll ett finger med i spelet...?

http://www.bartoll.com/grafik/framsida.jpg

Allan
2005-08-07, 16:25
Hehe - han ser ju inte ut sådär i dag direkt. Vi ber Pez formulera historien senare ikväll....


allan

Pez
2005-08-07, 22:17
Ack.. ja jag kan skriva ihop en liten "Kolozzeum - då, nu och senare..", låt mig bara gå igenom ett 30-tal trådar och fixa lite kaffe först. :D

MacLeod
2005-08-07, 22:21
Jag ska skriva ett häfte som heter "Från Salén till Hilton, en jävla resa".

Pez
2005-08-07, 22:25
Jag ska skriva ett häfte som heter "Från Salén till Hilton, en jävla resa".
Skulle den inte heta "Publika lavatorier i Stockholm med omnejd - intryck, avtryck och baksug"?

MacLeod
2005-08-07, 22:27
[QUOTE=Pez]Skulle den inte heta "Publika lavatorier i Stockholm med omnejd - intryck, avtryck och baksug"?[/QUOT

Jag tror vi har nått här. Jag sitter ju på en guldgrufva!

Pez
2005-08-07, 22:30
[QUOTE=Pez]Skulle den inte heta "Publika lavatorier i Stockholm med omnejd - intryck, avtryck och baksug"?[/QUOT

Jag tror vi har nått här. Jag sitter ju på en guldgrufva!
Jag tänker merchandising.. först boken, sen släpper vi kringprodukterna.
Våtservetter, toapapper, ringvärmare, luftrenare, actionfigures och en tecknad barnserie på TV.

JAM
2005-08-09, 23:06
Ack.. ja jag kan skriva ihop en liten "Kolozzeum - då, nu och senare..", låt mig bara gå igenom ett 30-tal trådar och fixa lite kaffe först. :D
Nå...? :)

Fairing
2005-08-10, 06:59
Kom igen Fez. Vi vill höra historien:

Jag kan börja: Det var en gång en otränad ekonom som hette Hejsällt som ville sprida kunskap om sina eminenta produkter (nåja). Han anställde Herr Barstol som webdesigner för kolozzeum samt som Chefredaktör på blaskan Ironman.

Från början såldes Eiselt , Fairing , Twinlab samt strenghts produkter i shoppen men Strenght samt Twinlab sålde så jävla dåligt så dom togs bort (kastades pga bäste före datum gick ut).

Hejsällt kontaktade Ferring och ville ha hjälp med att göra marknadens mest prisvärda protein som dessutom skulle vara billigt att frakta och vips var varumärket Exell fött till alla konkurrenters stora skräck.

Barstol slutade hos Hejsällt pga att han drack för mycket protec och tillbringade för många timmar på toa.Sedan började barstol att arbeta hos den lilla norrmannen Roger Skoglund på Nutrition Outlet (numera försatt i konkurs).

Såja Pez , full på nu med lite info :D

Allan
2005-08-10, 07:07
Man ska inte äta starköl till frukost Lasse - semestern är över! Är du på plats i eftermiddag?


allan

Fairing
2005-08-10, 07:09
Inga starköl idag men jag har varit uppe sedan 04,00 så jag är TRÖTT.

Jag är nog inne i eftermiddag och VISST ÄR SEMESTERN SLUT *cry*

Hades
2005-08-10, 07:09
Kom igen Fez. Vi vill höra historien:

Jag kan börja: Det var en gång en otränad ekonom som hette Hejsällt som ville sprida kunskap om sina eminenta produkter (nåja). Han anställde Herr Barstol som webdesigner för kolozzeum samt som Chefredaktör på blaskan Ironman.

Från början såldes Eiselt , Fairing , Twinlab samt strenghts produkter i shoppen men Strenght samt Twinlab sålde så jävla dåligt så dom togs bort (kastades pga bäste före datum gick ut).

Hejsällt kontaktade Ferring och ville ha hjälp med att göra marknadens mest prisvärda protein som dessutom skulle vara billigt att frakta och vips var varumärket Exell fött till alla konkurrenters stora skräck.

Barstol slutade hos Hejsällt pga att han drack för mycket protec och tillbringade för många timmar på toa.Sedan började barstol att arbeta hos den lilla norrmannen Roger Skoglund på Nutrition Outlet (numera försatt i konkurs).

Såja Pez , full på nu med lite info :D
:laugh:

Pez
2005-08-10, 09:54
Lasse - ytterligare info känns överflödig.. :laugh: :thumbup:

Davil
2005-08-10, 10:20
OT :
Johoru nog har jag märkt att nutrition outlet har gått i kk ! Jäääklar vikka fynd jag har gjort där i veckan här i örebro ! De ger ju nästan bort det de har kvar (just nu är det nästan tomt). Köpte tex 3 kg protek för 220kr =/

Annars tycker jag att det är lite synd för jag köpte Maltodex där och nu vette tusan hur jag kommer att göra i framtiden.

Toel
2005-08-26, 19:29
Hejsällt kontaktade Ferring och ville ha hjälp med att göra marknadens mest prisvärda protein som dessutom skulle vara billigt att frakta och vips var varumärket Exell fött till alla konkurrenters stora skräck.


Så det är Fairing som står bakom Exell? Jag har inte riktigt förstått det. Jag hittar ingen information alls om vilka som står bakom. Vad gör att ni kan erbjuda så billigt protein? Om man jämför med annat vassle ni säljer så är det mkt billigare, vad är haken?

Joachim B
2005-08-26, 20:14
Jo, det är väl jag och Eiselt som är skyldiga till att Kolozzeum finns. Ber om ursäkt och förlåtelse för det...

Det herr Fisring, eh, Ferring... Fairing skrev stämmer dock ganska bra. Men det var huvudsakligen Exhale jag jobbade med och jag slutade på egen begäran i dec 2003. Så det var ett tag sedan. Min adminpost på Exhale Forum sa jag förresten upp här om dagen.

Allan
2005-08-26, 20:31
Min adminpost på Exhale Forum sa jag förresten upp här om dagen.



*popcorn*


allan
nyfiken

Prankie
2005-08-26, 20:50
Jo, det är väl jag och Eiselt som är skyldiga till att Kolozzeum finns. Ber om ursäkt och förlåtelse för det...

Det herr Fisring, eh, Ferring... Fairing skrev stämmer dock ganska bra. Men det var huvudsakligen Exhale jag jobbade med och jag slutade på egen begäran i dec 2003. Så det var ett tag sedan. Min adminpost på Exhale Forum sa jag förresten upp här om dagen.

NÅnting nytt på gång igen? InhaleMag för optimal discoträning? :D

Joachim B
2005-08-26, 21:10
allan
nyfiken

NÅnting nytt på gång igen? InhaleMag för optimal discoträning? :D

Haha, något sådant ja. Vill du bli "omslagspojke"?

Nej, det är dags att gå vidare. Jag jobbar som PT, Coach och frilansskribent för stunden och det finns en hel del projekt vid horisonten. Dessutom har jag inte hört ett knysst från Exhale på flera månader.

Cilia
2005-08-26, 21:50
så det är en allmän flykt från exhale?

Angus
2005-08-26, 21:52
Så det är Fairing som står bakom Exell? Jag har inte riktigt förstått det. Jag hittar ingen information alls om vilka som står bakom. Vad gör att ni kan erbjuda så billigt protein? Om man jämför med annat vassle ni säljer så är det mkt billigare, vad är haken?

jag tror att det är budo & fitness samt eiselt som står bakom exell nuförtiden.Kärringen på min B&F butik snakcade om det för några månader sedan.exell är väl billigt för det är ett koncentrate som inte har någon marknadsföringskostnad ?

EiseltUK
2005-09-08, 14:45
jag tror att det är budo & fitness samt eiselt som står bakom exell nuförtiden.Kärringen på min B&F butik snakcade om det för några månader sedan.exell är väl billigt för det är ett koncentrate som inte har någon marknadsföringskostnad ?

Vi tog fram Exelll när vi grundade Kolozzeum och gav då samtidigt B&F ensamrätt att sälja produkterna utanför Kolozzeum.

/ Henrik