handdator

Visa fullständig version : Barn som bor hemma ska alltid respektera sina föräldrar...


Bjorne
2005-08-07, 02:04
...eller hur är det man brukar säga?

http://massdestraction.com/1165-Mom_gets_angry.html

grisbil3n
2005-08-07, 02:20
Oj helvete va mamma var arg, lät som syrran eller nåt juh *spy*

mangemani
2005-08-07, 02:23
skulle morsan höja rösten sådär mycket så skulle jag förlora min hörsel...hon har en sån pipig och högljud röst...hon kan omöjligt viska,man hör det klart och tydligt=/

grisbil3n
2005-08-07, 02:27
Men den där modern var nog psykiskt sjuk tippar jag.

nemd
2005-08-07, 02:35
Haha hetsig morsa.

The Wolf
2005-08-07, 02:43
Hon måste ha allvarliga problem som inte kan sansa sig och måste få sådana anfall.

larre
2005-08-07, 02:51
omg

Yes
2005-08-07, 10:31
Han borde lyft upp henne, ställt henne i duschen och vridit på kallvatten.

Cilia
2005-08-07, 10:38
deprimerande att vissa barn behöver växa upp i sånna familjer.
det är svårt att se det humoristiska i det eftersom det är deras vardag.

Löjtnant Blank
2005-08-07, 10:57
Ha, ha! Hon lät exakt som Shelly Marsh i South Park. "Turd!"

blekfet2
2005-08-07, 11:10
Ha, ha! Hon lät exakt som Shelly Marsh i South Park. "Turd!"



precis vad jag tänkte på!

Stoltz
2005-08-07, 11:40
Ja herre navel...

bladhet
2005-08-07, 11:46
Den modern behöver vård

Förstår inte hur killer kan stå och ta all den skiten, själv hade jag nog inte klarat av det.

Arne Persson
2005-08-07, 12:01
Det finns tillfällen när unga snorungars lathet börjar riktigt gå en på nerverna. Tro mig!

Nismo
2005-08-07, 12:02
Manodepressiv moder förmodligen.

mangemani
2005-08-07, 12:07
Ha, ha! Hon lät exakt som Shelly Marsh i South Park. "Turd!"



mer likt den där mis crabtree

bladhet
2005-08-07, 12:13
Det finns tillfällen när unga snorungars lathet börjar riktigt gå en på nerverna. Tro mig!


De tror jag säkert. Men hon behöver ändå inte låte på de viset som hon gjorde, jag hade förstått henne lite om killen hade låtit lika mycket, men han var ju hur lugn som helst.

Arne Persson
2005-08-07, 12:15
De tror jag säkert. Men hon behöver ändå inte låte på de viset som hon gjorde, jag hade förstått henne lite om killen hade låtit lika mycket, men han var ju hur lugn som helst.


Du mfl är inte inte tonårsförälder va? ;)

Jense
2005-08-07, 12:26
WHAT DID YOU SAAAAAAAAY... mrs crabtree ja.

och sådär har inte min morsa varit mot mig.

Johan_P
2005-08-07, 12:26
Vilken omogen morsa, hur kan man uppföra sig så när man är vuxen, och förälder dessutom? Lär man sig inte hålla lite mer reda på sin stubin? Utifrån att bedömma från filmen, borde hon få leva i karaktän resten av sitt liv eller något. Snacka om respekt för sitt barn.

Killen är 16 år, hur fasen kan han bara bli behandlad så? Skulle man haft en sådan morsa skulle man ju stuckit fortare än kvickt.

Morsan = fjant

miblom
2005-08-07, 12:29
Någon behöver lite anger management tror jag. Fullt förståeligt att man kan bli arg på sina barn, men hon var ju helt jävla hysterisk. *screwy*

The Wolf
2005-08-07, 12:41
Du mfl är inte inte tonårsförälder va? ;)

Jag hoppas då inte att du behandlar/behandlat dina tonårsbarn på DET viset, tror att killen mår ganska phsykiskt dåligt om detta händer ofta, oavsett hur lat och ouppfostrad han må vara. Att man blir arg och t o m riktigt arg på sina lata tonårsbarn är förståeligt, att man kallar sitt barn för F*CKING ASSHOLE och dylikt 500 gånger i 10 minuter tyder på att man har allvarliga problem, hände detta bara en gång så är det ganska förståeligt, hör detta till vardagen borde kvinnnan verkligen inte få ha kvar vårdnaden om sitt/sina barn och måste verkligen uppsöka hjälp.

Arne Persson
2005-08-07, 12:43
Jag hoppas då inte att du behandlar/behandlat dina tonårsbarn på DET viset, tror att killen mår ganska phsykiskt dåligt om detta händer ofta, oavsett hur lat och ouppfostrad han må vara. Att man blir arg och t o m riktigt arg på sina lata tonårsbarn är förståeligt, att man kallar sitt barn för F*CKING ASSHOLE och dylikt 500 gånger i 10 minuter tyder på att man har allvarliga problem, hände detta bara en gång så är det ganska förståeligt, hör detta till vardagen borde kvinnnan verkligen inte få ha kvar vårdnaden om sitt/sina barn och måste verkligen uppsöka hjälp.


Självklart inte på det viset! Men när dom gått till överdrift så har dom min själ fått reda på det också!

The Wolf
2005-08-07, 12:45
Självklart inte på det viset! Men när dom gått till överdrift så har dom min själ fått reda på det också!

Haha, japp. :)

Wooch
2005-08-07, 12:47
Tragiskt helt enkelt.

Bjorne
2005-08-07, 12:49
Det finns tillfällen när unga snorungars lathet börjar riktigt gå en på nerverna. Tro mig!Underbart att se en förälder försvara detta betende *screwy*

High1ander
2005-08-07, 13:08
Man kan inte vara nog försiktig med valet av föräldrar...

Arne Persson
2005-08-07, 13:12
Underbart att se en förälder försvara detta betende *screwy*

Jasså? Var skrev jag att jag fullständigt försvarade hennes gapande???

Bjorne
2005-08-07, 13:27
Jasså? Var skrev jag att jag fullständigt försvarade hennes gapande???Tolkar dina inlägg som försvar, fast (förhoppningsvis) kanske misstolkningar.

Arne Persson
2005-08-07, 13:28
Tolkar dina inlägg som försvar, fast (förhoppningsvis) kanske misstolkningar.


Enligt er så skall tydligen föräldrar inte kunna säga ifrån? Är det det som är meningen? Det gäller tydligen inte inom skolväsendet också?

Lillgrabben
2005-08-07, 13:33
Vad många föräldrar missat i dagens samhälle är att i första hand ska man vara förälder & i andra hand kompis med ungarna. Många föräldrar kör den lättaste vägen & låter ungarna komma undan med nästan vad som helst utan reprimander.

MEN, bara för att man ( som jag) anser att ungar behöver ett visst mått av disciplin & auktoritet i familjen betyder det inte att jag tycker en bra förälder ska vara militärisk i sin uppfostran.

En bra förälder ska vara rak, ha fast hand i sin roll som uppfostrare, visa vem som bestämmer, vara kärleksfull, snäll osv. Allt i meningen innan denna ( & mer därtill)är ett måste för att uppfostra ett barn till en vettig & ansvarstagande individ.

Arne Persson
2005-08-07, 13:36
JAg lever fullt upp i en familj där styvbarnens pappa inte brytt sig om sina barn.

Kebab-Arne
2005-08-07, 13:40
Även om det ligger nån orsak bakom detta beteende så är hennes beteende ändå enormt överdrivet och oförsvarbart. Men tror som sagt att detta inte är hennes normala ton, hoppas det om inte annat.

Skrika "Get the fuck out of my house" till en 16-åring. *screwy*

Lillgrabben
2005-08-07, 13:43
Även om det ligger nån orsak bakom detta beteende så är hennes beteende ändå enormt överdrivet och oförsvarbart. Men tror som sagt att detta inte är hennes normala ton, hoppas det om inte annat.

Skrika "Get the fuck out of my house" till en 16-åring. *screwy*


Vad jag skrev var inte en kommentar till filmen ( som jag för övrigt inte lyckats se) utan hur jag anser att det ( uppfostran) bör gå till i alla familjer.

Bjorne
2005-08-07, 13:43
Enligt er så skall tydligen föräldrar inte kunna säga ifrån? Är det det som är meningen? Det gäller tydligen inte inom skolväsendet också?Nu har du misstolkat.

Arne Persson
2005-08-07, 13:45
Nu har du misstolkat.


Ja det hoppas jag!

Kebab-Arne
2005-08-07, 13:47
Vad jag skrev var inte en kommentar till filmen ( som jag för övrigt inte lyckats se) utan hur jag anser att det ( uppfostran) bör gå till i alla familjer.

Mitt inlägg var inte heller tänkt som en kommentar till någons inlägg. Även om det kom att se ut så. :)

Själv har jag fått en väldigt slapp uppfostran, men jag och min bror har har ändå aldrig behövt nån som skällt ut oss.

Lizard
2005-08-07, 14:03
Ja, visst har hon ett problem inom sig. Men, var det inte en tråd uppe härinne nyss om hur förbannade en del av oss blev när "folk körde fel"? I grunden är det samma problem, i alla fall är utrycket det samma. Frustration som kommer från något och oförmåga att hantera den och, viktigast av allt, möjlighet, att ta ut det mot någon.
Bandet är ju utmärkt att ta med sig vid nästa familjesamtal och spela upp för lärare och helst närvarande skolpsykolog. Effekten låter med all sannolikhet inte vänta på sig när ilskan avslöjas utanför hemmets fyra väggar. Gissningsvis skulle en kamera i bilen som sen gås igenom vid kontrollbesiktningen också ha samma effekt :D

Respekt, vare sig det är som förälder eller något annat, förtjänar man - rädsla tar man sig.

Lizard

Lillgrabben
2005-08-07, 14:09
Själv har jag fått en väldigt slapp uppfostran, men jag och min bror har har ändå aldrig behövt nån som skällt ut oss.


Olika barn kräver olika uppfostran, det är en del av det roliga med ungar! :)

XarsioN
2005-08-07, 14:51
Den där killen mår inte bra på insidan..iallafall inte om det har hållt på en längre period.

Grahn
2005-08-07, 15:53
Hon verkar behöva hjälp och lugnande.

Jay-Z
2005-08-07, 15:58
Tragiskt. Uppenbarligen inte så frisk moder.