handdator

Visa fullständig version : Dumma spray 24 Mbit


Pdaddy
2005-08-06, 19:12
Godagens !!

Tillbaks från Amsterdam nu *flex* ..

Jo så här är det, i måndags när ja åkte så skulle min Spray 24Mbit ADSL/ADSL2 2+ uppkoppling börja fungera.

JA hade fått inloggnings uppgifter mm, och när ja kom hem igår så knappades dem flitigt in.
Nu till det pungiga...
När ja kör TP test så har ja fortfarande samma resultat som med min gammla (
8 Mbit are :( .
De har lurat mig de jäklarna *grr27* , inloggning e ju en sak, men sen kanske de inte vart på stationen å kopplat in den nya utrustningen, eller va tror ni ?

kommer upp i typ 7 Mbit, maxade aldrig min 8 Mbitare. Bor 570meter från stationen så ja borde få bättre speed.

M

grisbil3n
2005-08-06, 19:14
Man kan fan inte lita på isp så enkelt är det. Ska ha 12 i upload ja men har drygt 1. Bor i princip granne med telestationen.

Pdaddy
2005-08-06, 19:25
Man kan fan inte lita på isp så enkelt är det. Ska ha 12 i upload ja men har drygt 1. Bor i princip granne med telestationen.

JA ska ta å ringa imorgon, fråga hur läget är.

Saken är att grannen beställde också, å allt va grönt . Men de kom inge lapp eller postlap för hämta nytt modem, så han ringde. Då hade de inte fått hans beställning + att de sa att de inte hade några modem, å de skulle ta en stund.

När ja ringde så sa tjejen att de va strul me modemen, så ja köpte mitt eget. Kan ju va så att de skjuter allt framför sig lite å skyller på modemstrulet bara för de inte har fixa alla stationer.

BBB ringde för nån månad sedan å erbjöd mig 10 Mbit ADSL som skulel sen uppgraderas till 24. Samma station å allt å den killen sa att ja skulle få hög download rate eftersom ja bodde så pass nära.

Ush, nu får de speeda upp detta, annars får ja byta ner till 8 igen för å spara pengar :(

M

Garnax
2005-08-06, 19:39
varför väljer man spray framför BBB?

Jag har 10MB tankar i strax över 1MB/s som max...

jag ringde och frågade om deras 24 och dom kollade mig och killen avrådde mig för att uppgradera. Jag kunde om jag ville men han tyckte inte det var en klok ide.

Jag bodde precis innom deras "range" men han sa att risken var stor att jag då och då skulle kunna tappa uppkopplingen, få data loss mm...

Med andra ord en mindre stabil uppkoppling.

Det är ärlighet det...

Mycket nöjd med BBB

Pdaddy
2005-08-06, 19:54
Ja har telefoni å allt annat via spray, så de är därför ja ej tog BBB Adsl.
Jäkligt nöjd med Spray annars.

M

Jarod
2005-08-06, 20:01
Anledningen till att du bara kommer upp den hastigheten är troligtvis att du har samma modem som när du hade 8mbit. För att kunna tillgodogöra dig högre hastigheter så måste du alltså fixa ett modem som oxå klarar högre hastigheter.

Pdaddy
2005-08-06, 20:39
Anledningen till att du bara kommer upp den hastigheten är troligtvis att du har samma modem som när du hade 8mbit. För att kunna tillgodogöra dig högre hastigheter så måste du alltså fixa ett modem som oxå klarar högre hastigheter.

Heej foool !!

Läste du inte mitt första inlägg Jarod ponken :D

Där står det att jag har och alltså köpte ett ADLS2 2+ modem/router :naughty:

kepassa

Pdaddy
2005-08-06, 21:06
EDIT Hmm måste drömt att ja skrev det..

Närå, men ja köpte ett nytt modem efter ja beställde.. HAde ett gammalt innan (max 8 Mbit), men köpte en som klarar upp till ADSL 2+. Exakt det modemet som spray själva erbjöd för en penning, men som sagt det haft svårt att få fram.

M

iNCREDiBLE
2005-08-06, 21:54
Jag hoppas du har en 100 Mbps NIC och inte en 10 Mbps.

tossefar
2005-08-06, 21:55
Jag hoppas du har en 100 Mbps NIC och inte en 10 Mbps.
Han kommer ju inte upp i 10Mbit ändå, så det är väl knappast problemet.

kimonque
2005-08-06, 23:00
va? kan vi skaffa BBB nu?

Pdaddy
2005-08-07, 09:14
Jag hoppas du har en 100 Mbps NIC och inte en 10 Mbps.

Självklart har ja 10/100 port å router.

JA böt till ett modem me inbyggd router just för att kunna skicka den gamla som bara hade 10 bt.

Wayfaerer
2005-08-07, 10:42
Han kommer ju inte upp i 10Mbit ändå, så det är väl knappast problemet.

De flesta kort har inte högre throughput än 70-80%.

Piranha
2005-08-07, 10:49
EDIT Hmm måste drömt att ja skrev det..

Närå, men ja köpte ett nytt modem efter ja beställde.. HAde ett gammalt innan (max 8 Mbit), men köpte en som klarar upp till ADSL 2+. Exakt det modemet som spray själva erbjöd för en penning, men som sagt det haft svårt att få fram.

M


Kolla upp ditt modem / router lita närmare , polarn hadde exat samma problem , fick dp byta modem , läs på firmwareuppgraderingarna på det också ..