handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att hitta rätt schema??


Kalle112
2005-08-06, 15:05
Tänkte köra ett nytt schema där jag tränar en muskel/dag. Vill därför veta vilka muskler jag ska träna och vilka dagar????

Tidigare så körde jag varje muskel var sjunde dag men om man ska köra en muskel/dag så tar det lite längre tid innan samma muskel tränas igen. Därför undrar jag om muskeltillväxten går långsammare om man tränar på det här sättet????

De muskler som ska va med är:

Bröst
Axlar
Biceps
Triceps
Underarmar
Mage
Rygg
Ben
Vader

Kom gärna med förslag...

aliquis
2005-08-06, 16:19
Tänkte köra ett nytt schema där jag tränar en muskel/dag. Vill därför veta vilka muskler jag ska träna och vilka dagar????

Tidigare så körde jag varje muskel var sjunde dag men om man ska köra en muskel/dag så tar det lite längre tid innan samma muskel tränas igen. Därför undrar jag om muskeltillväxten går långsammare om man tränar på det här sättet????

De muskler som ska va med är:

Bröst
Axlar
Biceps
Triceps
Underarmar
Mage
Rygg
Ben
Vader

Kom gärna med förslag...
Vilka muskler skulle annars tränas *rolleyes*
Så du skall ha en hel dag för biceps?
En hel för vader?
En hel för mage?
och en hel för rygg respektive ben?

Vad är det för idiotschema om jag nu får uttrycka mig på det sättet?

Vadå om muskeltillväxten går långsammare om man tränar på det här sättet? Eller ah, nu förstår jag, uppfattade det som att varje muskel var sjunde dag också var varje muskel en dag i veckan typ.
Ja, inte lär det vara bra iaf, massa onödigt mycket lång vila för varje muskelgrupp, inga hela vilodagar och skapligt mesiga pass en del dagar. Orka åka till gymmet för att bara träna en av biceps, vader, triceps eller mage?

Jorgen
2005-08-06, 16:25
Jag körde ungefär så ett tag, trivdes rätt bra med det. Körde biceps/triceps en dag och magen ihop med ben eller om det var axlar, kommer inte ihåg.

rememberence
2005-08-07, 14:20
jag kör så, funkar riktigt bra för mig :D