handdator

Visa fullständig version : Nytt Dissection-material släppt!


Dissector
2005-08-06, 12:49
För er metal-intresserade som har missat det, så har Dissection lagt upp två nya låtar på sin sida från det kommande albumet, Xeper-I-Set och Starless Aeon (Observera, det är "Rough mixes" och saknar den ljudkvalitet som kommer på skivan, men fungerar ändå. Ni som lyssnat, vad tycker ni? Jag blir aldrig besviken på Dissection, aldrig nånsin, även om jag tycker detta är lite väl mycket Göteborgs-metal-aktigt för att vara Dissection (inget ont om gbg-metal i övrigt), därmed inte sagt att det är dåligt. Jag gillar det skarpt iallafall, och de kraftfulla texterna gör verkligen det hela rejält bra!

:hbang: Längtar extremt till den nya plattan släpps!

The Somberlain
2005-08-06, 13:48
Största besvikelsen sen "Maha Kali".

Dissector
2005-08-06, 14:03
Synd att du tycker så =) Men de flesta jag pratat med tycker ungefär så också. Jag håller inte med helt, även fast det förlorat lite av Dissection-andan, men det fungerar bra ändå. Fast min besatthet av Dissection har nog förblindat mej lite kanske =) dessutom är jag ganska insatt i deras religiösa del, så det blir ännu intressantare nu när de fokuserat 100% på den biten. Men jag förstår också dom som ogillar det, det är ju faktiskt en brutal förändring sedan tidigare album.

The Somberlain
2005-08-06, 16:09
Hela den dystra, iskalla känslan från dom två första har ju gått förlorad. Synd för ett så bra band att börja lira uttjatad trallmetal i In Flames anda...

grisbil3n
2005-08-06, 16:13
Hela den dystra, iskalla känslan från dom två första har ju gått förlorad. Synd för ett så bra band att börja lira uttjatad trallmetal i In Flames anda...

Där har du rätt, dom har bytt stil helt enkelt. Har lyssnat igenom massor av gånger, dom smäller göteborgsnissarna på fingrarna i vilket fall somhelst, men om man jämför med The Somberlain (tihi) så är det blekt utav helvete. Om produktionen var lite råare och arrangemangen lite mer intensiva så skulle det kunna vara mycket bättre känns de som.

userfriendly
2005-08-06, 16:18
dissection har jag dock aldrig fallit pladask för... :/

Allan
2005-08-06, 16:40
Har du bytt användarnamn Dissector?


allan

The Somberlain
2005-08-06, 18:27
Om produktionen var lite råare och arrangemangen lite mer intensiva så skulle det kunna vara mycket bättre känns de som.

Jo, det skulle förvisso göra en hel del (lägga på reverb t.ex.), men jag tvekar starkt på att en "råare" produktion skulle rädda detta, redan så klena matrial, Nödtveidt hostat upp nu på senare tid. Bandet har även förlorat mycket sedan Öhmans avhopp. Inget av det nya soundet överträffar hans fenomenala trummlir på dom två första...

Pudzianovski
2005-08-06, 18:59
Jon har suttit i fängelse i 8 år. Klart som fan man förändras som människa.

Kryss
2005-08-06, 19:03
För er som såg dem för någon månad sen i sthlm så lirade de iallafall bara gamla låtar
:thumbup:

grisbil3n
2005-08-06, 19:10
Jo, det skulle förvisso göra en hel del (lägga på reverb t.ex.), men jag tvekar starkt på att en "råare" produktion skulle rädda detta, redan så klena matrial, Nödtveidt hostat upp nu på senare tid. Bandet har även förlorat mycket sedan Öhmans avhopp. Inget av det nya soundet överträffar hans fenomenala trummlir på dom två första...

Jag är inte överförtjust i Storm of... gillar självklart Where dead angels lie och sedan så är Retribution en hit. Känns som om det redan där började bli tråkigt och lite intetsägande. Men The Somberlain är kult, en 10/10 skiva helt klart.

Jon har suttit i fängelse i 8 år. Klart som fan man förändras som människa.

Jojo men man behöver ju inte göra kass (sämre) musik för det? Svagt o vända kappan efter vinden vilket jag anser att han gjort en aning åtminstone.

Pudzianovski
2005-08-06, 19:43
Jag är inte överförtjust i Storm of... gillar självklart Where dead angels lie och sedan så är Retribution en hit. Känns som om det redan där började bli tråkigt och lite intetsägande. Men The Somberlain är kult, en 10/10 skiva helt klart.



Jojo men man behöver ju inte göra kass (sämre) musik för det? Svagt o vända kappan efter vinden vilket jag anser att han gjort en aning åtminstone.

Han skiter nog i vad du tycker om du hade svårt att förstå vad jag menade.

Dissector
2005-08-06, 19:43
dissection har jag dock aldrig fallit pladask för... :/

Inte det? Själv tycker jag de är det klart bästa bandet inom extremare metal, vilket innebär det bästa bandet över huvud taget =) (Möjligen delad förstaplats med Mayhem). Jag tycker inte dom har gjort en enda låt som ens är sämre än "mycket bra" :)

Har du bytt användarnamn Dissector?


allan

Nej, vaddådå?

z_bumbi
2005-08-06, 19:46
Av rubriken att döma trodde jag det det antingen skulle bli saftiga bilder eller att det skulle komma lite trakalkanyler enligt Funkvist och annat spännande så jag blev lite besviken.
Bildmaterial har jag iofs sett nog av..

Dissector
2005-08-06, 19:51
Av rubriken att döma trodde jag det det antingen skulle bli saftiga bilder eller att det skulle komma lite trakalkanyler enligt Funkvist och annat spännande så jag blev lite besviken.
Bildmaterial har jag iofs sett nog av..

Aha, vad synd att du tyckte så =) Ja nä bilder börjar man, som du säger få lite nog av, men ljud är ju alltid exklusivt. =)

grisbil3n
2005-08-06, 20:05
Han skiter nog i vad du tycker om du hade svårt att förstå vad jag menade.

Va? Nej asså Jon brukar ringa mig varje fredag o spela upp lite riff direkt i luren, brukar dissa han fett o då börjar han grina.

Kanske missförtod dig, iom att tråden handlar om musiken så tolkar jag det som att du menade att det var självklart att även musiken förändrats efter 8 år.

Uppenbarligen bryr han sig om vad den breda massan tycker iom att musiken nu är väldigt lättlyssnad och bred osv.

Pudzianovski
2005-08-06, 21:03
Va? Nej asså Jon brukar ringa mig varje fredag o spela upp lite riff direkt i luren, brukar dissa han fett o då börjar han grina.

Kanske missförtod dig, iom att tråden handlar om musiken så tolkar jag det som att du menade att det var självklart att även musiken förändrats efter 8 år.

Uppenbarligen bryr han sig om vad den breda massan tycker iom att musiken nu är väldigt lättlyssnad och bred osv.

:laugh:

The Somberlain
2005-08-06, 21:05
Uppenbarligen bryr han sig om vad den breda massan tycker iom att musiken nu är väldigt lättlyssnad och bred osv.

Hehe.

Lättlyssnad? Enda chansen att jag drar igång "Maha Kali" är under pistolhot isf ;)

grisbil3n
2005-08-07, 01:17
Hehe.

Lättlyssnad? Enda chansen att jag drar igång "Maha Kali" är under pistolhot isf ;)

:D

Big_Vik
2005-08-07, 08:55
Sitter inte dom inne?

grisbil3n
2005-08-07, 17:39
Sitter inte dom inne?

Jo fan, hela bunten, förargelseväckande beteende.

Dissector
2005-08-07, 18:06
Sitter inte dom inne?

sångaren/leadgitarristen/frontmannen åkte in -97 eller början av -98 (minns inte säkert), men kom ut förra sommaren och skapar ny antikosmisk dödsmetall som alla utom jag hatar ^_^

Dissector
2005-08-07, 18:11
Hehe.

Lättlyssnad? Enda chansen att jag drar igång "Maha Kali" är under pistolhot isf ;)

Konstigt att alla tycker så. Jag tycker den är alldeles utmärkt, SÄRSKILT om man tänker på den i förhållande till texten. Den har en mycket djup essens tycker jag. Sätter man sig in i låten och texten ordentligt tycker jag den är mycket bra. Fast det beror nog helt enkelt mycket på synsättet. Den är väldigt satanisk i stämningen, fast inte på det klassiska brutala sättet =) Det tilltalar mej.

Chris
2005-08-07, 18:11
sångaren/leadgitarristen/frontmannen åkte in -97 eller början av -98 (minns inte säkert), men kom ut förra sommaren och skapar ny antikosmisk dödsmetall som alla utom jag hatar ^_^

Jag tyckte Maha Kali var skön. Kanske inte ska skriva i den här tråden. :)

Dissector
2005-08-07, 18:12
Jag tyckte Maha Kali var skön. Kanske inte ska skriva i den här tråden. :)

Självklart ska du :D Jag tycker också om den och jag både startar och skriver i tråden :D

The Somberlain
2005-08-07, 20:09
Konstigt att alla tycker så.

Så nu representerar jag "alla"? =)

Jag tycker den är alldeles utmärkt

Kul att du tycker så. Önskar jag kunde dela din åsikt.

grisbil3n
2005-08-07, 20:11
Konstigt att alla tycker så. Jag tycker den är alldeles utmärkt, SÄRSKILT om man tänker på den i förhållande till texten. Den har en mycket djup essens tycker jag. Sätter man sig in i låten och texten ordentligt tycker jag den är mycket bra. Fast det beror nog helt enkelt mycket på synsättet. Den är väldigt satanisk i stämningen, fast inte på det klassiska brutala sättet =) Det tilltalar mej.

Haha, den är ju indisk för fan! Låten är väl ok men trummorna är så jävla tråkiga.