handdator

Visa fullständig version : Har ni tagit eller tar anabola steroider?


Tys0n
2005-08-05, 23:06
Som topicen lyder har ni tagit/testat eller ni kanske rent av använder anabola

Lillgrabben
2005-08-05, 23:32
NEJ


Inte min grej!

Jag satsar på att bli bra enbart med hjälp av mina egna förutsättningar kombinerat med ordentlig träning & MAT.

tp_88
2005-08-05, 23:33
Nope

Klo
2005-08-05, 23:33
Nej

Jay-Z
2005-08-05, 23:34
Nej.

Rambo
2005-08-05, 23:35
nej

Lillgrabben
2005-08-05, 23:37
NEJ


Inte min grej!

Jag satsar på att bli bra enbart med hjälp av mina egna förutsättningar kombinerat med ordentlig träning & MAT.

Nu har någon minskat tiden på editeringsfunktionen så detta ska egentligen stå med i mitt första mess i tråden.

Fortsättning;


Jag tävlar i en kraftsport & det ligger inte i mitt intresse att bryta mot reglementet som uppsatts.

OM jag skulle bli riktigt bra nån gång så vill jag veta att jag fixat mina tävlingsresultat på rätt sätt!

Jorgen
2005-08-05, 23:40
Nej. Det är för mig otänkbart.

*uppdate*
Och låt för helsike inte tråden spåra ur som dom brukar göra.

Allan
2005-08-05, 23:51
Har editerat pollen. Visst jag tar massor med anabola - eftersom även kreatin och vitaminer och vanlig mat är anabolt. Allt som är uppbyggande är anabolt. Däremot tar jag inte anabola steroider, vilket är en stor skillnad. Däremot har jag tagit.


allan

Nismo
2005-08-05, 23:51
Nein. Har nått mitt ideal utan sådant.

Arne Persson
2005-08-05, 23:58
Fortfarande oskuld.

blekfet2
2005-08-06, 00:01
icke...varför skulle man? om man inte kan nå resultat utan att behöva trycka i sig sådana saker så är träning kanske inte rätt grej.

mangemani
2005-08-06, 00:01
är ingen fuskare,så nej.

stefannn
2005-08-06, 00:03
nej .
men det skulle vara intressant att se nån av dom 6 procent som tar/tagit svara

Pez
2005-08-06, 00:05
Nej. Men jag förstår varför folk gör det (ej att misstolkas som att jag är dopingliberal, snarare då kanske dopingmedveten).

Pez
2005-08-06, 00:08
nej .
men det skulle vara intressant att se nån av dom 6 procent som tar/tagit svara
1. Det är bara en som kryssat i de båda respektive svaren.
2. Gissningsvis så har en svarat, om man läser inläggen innan man svarar så är det relativt uppenbart.

spacedog
2005-08-06, 00:09
Nej. Har fullt upp med träning, kost och vila. Så länge det finns potential kvar i dessa tre faktorer ser jag ingen anledning att lägga till en fjärde. Ingen anledning för mig, alltså.

MilkmaN
2005-08-06, 00:10
Nope.

Gabriel_
2005-08-06, 00:17
näää.. mitt för att nå mitt ideal så behöver jag inte något sådant...
och om jag skulle vinna en match pga droger så skulle jag inte känna känslan av att man har vunnit den helt själv utan att någon annan har hjälpt...

XarsioN
2005-08-06, 00:24
Nä. men så är jag ju 17 också och fylld med testosteron :cool:

Metal_boy_
2005-08-06, 00:39
Nope. Är ingen kärring. Men jag tycker folk får välja att göra det ifall dom vill.

YTS
2005-08-06, 00:55
Fortfarande oskuld, som Arne uttrycker det.

Däremot kör jag med massiva doser bönor av olika slag, som iaf på mig är anabolt. Innan jag började med dem, så vägde jag 70 kg i bra form, nu är jag visserligen lite överviktig, men i samma form som då, skulle jag väga ca 84 kg.
Och det enda jag tränar är greppträning.

Yngve

Karate_kid
2005-08-06, 00:57
ja

JAM
2005-08-06, 00:58
Som topicen lyder har ni tagit/testat eller ni kanske rent av använder anabola
Nej. Har ej, kommer ej.

EDIT: Väntar på kommentarer som "jahaaa, och huuuur vet du det?"...

plutte
2005-08-06, 01:03
Nope. Vill inte få krympta testiklar.

aliquis
2005-08-06, 01:04
Tycker du skulle skillt på testat och tagit, de som har testat antar man tog och inte fortsatte, de som har tagit har ju tagit men är av just nu...

aliquis
2005-08-06, 01:05
Fortfarande oskuld, som Arne uttrycker det.

Däremot kör jag med massiva doser bönor av olika slag, som iaf på mig är anabolt. Innan jag började med dem, så vägde jag 70 kg i bra form, nu är jag visserligen lite överviktig, men i samma form som då, skulle jag väga ca 84 kg.
Och det enda jag tränar är greppträning.

YngveFan vad schysst, skall kolla mer på din mat, men den verkar så tråkig, men så äter jag ju bara tråkig mat ändå :D

Goddaniel
2005-08-06, 01:11
Nej!

Jag kan förstå att en del tar steroider men då tycker jag att man missar hela poängen med att träna.
Jag som så många andra vill se hur långt man kan komma med sin egen kropp helt ren genom att träna hårt och äta rätt. :thumbup:

Matte_Maiden
2005-08-06, 01:13
Nöpp.

Jense
2005-08-06, 01:14
Nej!

Jag kan förstå att en del tar steroider men då tycker jag att man missar hela poängen med att träna.
Jag som så många andra vill se hur långt man kan komma med sin egen kropp helt ren genom att träna hårt och äta rätt. :thumbup:


poängen med att träna är väl att växa och bli stark? ska man då inte tävla mot någon så spelar det väl INGEN som hellst roll om man påskyndar processen?

Matte_Maiden
2005-08-06, 01:17
poängen med att träna är väl att växa och bli stark? ska man då inte tävla mot någon så spelar det väl INGEN som hellst roll om man påskyndar processen?
Det många rena (och ofta trångsynta) missar är många har olika mål med träningen. Jense kanske vill bli störst, Daniel kanske vill bli stor OCH ren medan någon annan hellre super skallen av sig varje helg.

Doping i tävlingssammanhang är en annan sak, för då påverkar det andra.

Pellefant
2005-08-06, 01:17
Nej, vet inte ens vad det är.

Metal_boy_
2005-08-06, 01:19
näää.. mitt för att nå mitt ideal så behöver jag inte något sådant...
och om jag skulle vinna en match pga droger så skulle jag inte känna känslan av att man har vunnit den helt själv utan att någon annan har hjälpt...


Steroider är inget mirakelmedel vet vi ju. Det lustiga är att de flesta som säger så, hävdar nästa sekund att man måsste ta det för att komma nån vart. Lite kul tycker jag.

När nån som tar säger tex " du ska inte tro att man får världens resultat och man måsste träna som en galning för att det ska hända nått, man blir inte stor av steroider " Den inre tanken är att personen inte vill visa sig svag att erkänna att allt kurande gjort att han är stor som ett hus. Samt mat vila blabla jag vet.

Sen nästa sekund " det finns inte en käft som inte dopar sig inom BB. Det är ett nödvändigt ont om man ska komma nånstans!" *rolleyes* Här vräker man verkligen ur sig att det finns bra grejer.

min teori bara...

aliquis
2005-08-06, 01:21
Steroider är inget mirakelmedel vet vi ju. Det lustiga är att de flesta som säger så, hävdar nästa sekund att man måsste ta det för att komma nån vart.För att i en tredje säga att de visst tränar lika hårt som alla andra och visst har förtjänat sina resultat...

The Wolf
2005-08-06, 01:24
Nej, ser ingen anledning att börja heller!

Evensar
2005-08-06, 01:27
Nej

Bolio
2005-08-06, 01:32
Ibland.

Krampus
2005-08-06, 01:37
Vill börja! :)
Var ska jag vända mig?
Har köpt hjälm för det där med bussen och så...











:D

plutte
2005-08-06, 01:39
Nu ska du bara få spel på kebabförsäljaren för att du fick vitlök- istället för mild sås....då har du aggressionsbiten avklarad..

Gabriel_
2005-08-06, 01:40
Steroider är inget mirakelmedel vet vi ju. Det lustiga är att de flesta som säger så, hävdar nästa sekund att man måsste ta det för att komma nån vart. Lite kul tycker jag.

När nån som tar säger tex " du ska inte tro att man får världens resultat och man måsste träna som en galning för att det ska hända nått, man blir inte stor av steroider " Den inre tanken är att personen inte vill visa sig svag att erkänna att allt kurande gjort att han är stor som ett hus. Samt mat vila blabla jag vet.

Sen nästa sekund " det finns inte en käft som inte dopar sig inom BB. Det är ett nödvändigt ont om man ska komma nånstans!" *rolleyes* Här vräker man verkligen ur sig att det finns bra grejer.

min teori bara...


Nej tror inte heller det är en mirakelkur.. men ändå, om jag skulle ha kurat upp mig inför en match och sen vunnit den skulle det inte känt som att all den hårda träningen.. blodet svettet och tårarna var värt det.. om du förstår?

Solros
2005-08-06, 01:44
Steroider är inget mirakelmedel vet vi ju. Det lustiga är att de flesta som säger så, hävdar nästa sekund att man måsste ta det för att komma nån vart. Lite kul tycker jag.

När nån som tar säger tex " du ska inte tro att man får världens resultat och man måsste träna som en galning för att det ska hända nått, man blir inte stor av steroider " Den inre tanken är att personen inte vill visa sig svag att erkänna att allt kurande gjort att han är stor som ett hus. Samt mat vila blabla jag vet.

Sen nästa sekund " det finns inte en käft som inte dopar sig inom BB. Det är ett nödvändigt ont om man ska komma nånstans!" *rolleyes* Här vräker man verkligen ur sig att det finns bra grejer.

min teori bara...

Proteinpulver är inget mirakelmedel. Men tror du dom flesta säger att man måste ta det för att kunna komma upp på scenen?

Tricklev
2005-08-06, 01:47
Vill börja! :)
Var ska jag vända mig?
Har köpt hjälm för det där med bussen och så...











:D

:laugh: :laugh: :hbang:

Nej, har så små jävla mål ändå.

Fatalist
2005-08-06, 02:56
Nix!

clash
2005-08-06, 03:57
*hell yeah* , bara att satsa på bussen innan mitt övriga liv hinner ifatt mig en vacker dag *innocent*

King Grub
2005-08-06, 05:10
Har tagit. I medicinskt syfte. Really. ;)

TCOR
2005-08-06, 07:01
Nop!

Sverker
2005-08-06, 07:24
Urvalet är kanske inte statistiskt men 92 % nej känns mycket bra :thumbup:

Osten80
2005-08-06, 07:39
Nej, har aldrig tagit..

isato
2005-08-06, 07:44
Urvalet är kanske inte statistiskt men 92 % nej känns mycket bra :thumbup:


känns ändå högt........... högre än jag trodde..........


och nej för mig också

Piranha
2005-08-06, 07:59
På kollo , forum för gymdårar 8% som testat

Jag tror det är betydligt fler. tyvärr

Allan
2005-08-06, 08:02
Siffrorna kommer att ändras under dagen. Troligt är väl ca 20 %. Tyvärr. Min definitiva uppfattning är att det inte är så utbrett som vissa vill tro, men mer utbrett än man skulle vilja.
Det verkar dessutom som det minskar i den nytillkomna generationen, eftersom de verkar ha begripit från början att det inte är dunderhonung vi snackar om. De börjar i rätt ände helt enkelt.

allan

OggeP
2005-08-06, 08:05
Nope. Är ren.

H.Emanuel
2005-08-06, 08:05
Jag fick en salva utskriven en gång mot nån infektion på det allra heligaste. Enligt text på tuben är det en medelstark steroid.Salvan hjälpte, men den blev inte större på nåt sätt.

Arne Persson
2005-08-06, 08:08
Jag fick en salva utskriven en gång mot nån infektion på det allra heligaste. Enligt text på tuben är det en medelstark steroid.Salvan hjälpte, men den blev inte större på nåt sätt.

Du skulle nog ha tagit större tuber/doser? :D

H.Emanuel
2005-08-06, 08:09
Du skulle nog ha tagit större tuber/doser? :D
Funderar på att ringa läkarn och klaga och be om starkare grejer

Olsson
2005-08-06, 09:36
Nej, hellre äter jag min egen testikel.

Krokodil
2005-08-06, 09:39
Nej aldrig!
Fast jag funderade starkt på det när jag lyfte och det fanns många i min närhet som tog.

userfriendly
2005-08-06, 09:46
skägg, basröst, finnar och ytterligare manliga drag är inget för mig... hah just nu iaf.. :D

HenrY
2005-08-06, 09:51
Icke!

Sparrisen
2005-08-06, 10:36
Nej. Vill inte och vågar inte.

Wooch
2005-08-06, 10:45
Nej.

Urban
2005-08-06, 10:48
Nej, men jag kommer troligtvis att göra det senare när jag blir äldre

Bobbokrull
2005-08-06, 10:53
Nix, absolut ren!

spacedog
2005-08-06, 11:01
Hittade det här på Infomedica (Landstingens informationstjänst, en riktigt bra resurs för övrigt):

"I vissa delar av landet är problemet större, och där har upp till fem procent av alla manliga gymnasieelever provat anabola steroider. Missbruket av anabola steroider är två till tre gånger vanligare i storstäder än i glesbygdsområden, även om skillnaderna verkar minska."

5 procent är ganska mycket! Och detta bland gymnasieungdomar som väl om jag förstått saken rätt inte under några omständigheter bör mixtra med roids.

http://www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=10970&Preview=

miblom
2005-08-06, 11:20
Nope, har inga planer på att göra det heller. Jag är helt övertygad om att jag kommer att nå mitt ideal utan roids tillräckligt snabbt ändå. Visar det sig att det blir svårt så får jag väl träna hårdare *flex*

Fatcan
2005-08-06, 11:23
Nej, jag kommer aldrig ta anabola steroider. Läste en tråd av en 17-åring på flashbacks dopingforum, han hade tagit ryssfemmor och fått fullt utvecklad gyno, rann ur bröstvårtorna och allt. Hemskt.

Cilia
2005-08-06, 11:30
Nej, jag kommer aldrig ta anabola steroider. Läste en tråd av en 17-åring på flashbacks dopingforum, han hade tagit ryssfemmor och fått fullt utvecklad gyno, rann ur bröstvårtorna och allt. Hemskt.
vad gör man då?
jobbigt att gå till läkaren med skulle jag tro


Jag är alldeles för feg för att våga exprimentera med min kropp på det sättet.
sen har jag inte dom målen heller.

King Grub
2005-08-06, 11:32
Hittade det här på Infomedica (Landstingens informationstjänst, en riktigt bra resurs för övrigt):

"I vissa delar av landet är problemet större, och där har upp till fem procent av alla manliga gymnasieelever provat anabola steroider. Missbruket av anabola steroider är två till tre gånger vanligare i storstäder än i glesbygdsområden, även om skillnaderna verkar minska."

5 procent är ganska mycket! Och detta bland gymnasieungdomar som väl om jag förstått saken rätt inte under några omständigheter bör mixtra med roids.

http://www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=10970&Preview=

Det är nog den här studien:

Subst Use Misuse. 2004 Jun;39(8):1183-97. Attitudes and behaviors with regards to androgenic anabolic steroids among male adolescents in the county of Sweden.

"This study investigates attitudes toward androgenic anabolic steroids among male adolescents who have used anabolics compared with those who have not. A cross-sectional survey was performed in the year 2000 in all secondary schools in the county of Halland on the west coast of Sweden. An anonymous multiple-choice questionnaire was distributed to all classes with 14-, 16-, and 18-year-old male adolescents. The response rate was 92.7% (n=4049). Those who admitted having used androgenic anabolic steroids differed in several ways from those who had not. Fewer believed androgenic anabolic steroids to be harmful (OR=0.15, 95% CI 0.08-0.30) and more believed that girls preferred boys with large muscles (OR=6.1, 95% CI 3.4-11.0). They trained more often at gyms (OR=5.6, 95% CI 3.0-10.6), drank more alcohol (OR=4.2, 95% CI 2.0-9.1), and had used narcotic drugs more often (OR=15.3, 95% CI 8.5-27.5) than the other male adolescents. More immigrants than native-born adolescents had used anabolics (OR=4.2, 95% CI 2.2-7.9). Attitudes toward anabolics differ between users and nonusers. These aspects may be beneficial to focus on as one part of a more complex intervention program in order to change these attitudes and decrease the misuse of androgenic anabolic steroids."

King Grub
2005-08-06, 11:35
En annan:

Eur J Public Health. 2001 Jun;11(2):195-7. The prevalence of the use of androgenic anabolic steroids by adolescents in the country of Sweden.

"The prevalence of the use of androgenic anabolic steroids has been poorly studied in Europe. This study was undertaken to examine the prevalence of the misuse--the non-medical use--of androgenic anabolic steroids among adolescents in the county of Sweden. The total population of 16 and 17 year old male and female adolescents in a county on the south-west coast of Sweden was studied. The investigation was done by an anonymous multiple-choice questionnaire. The questionnaire was completed by 5,827 pupils and statistically analysed. The participation rate was 95%. RESULTS: Among male adolescents 16 and 17 years old, 3.6% and 2.8% had misused androgenic anabolic steroids, respectively. These male adolescents had also misused alcohol, growth hormones and narcotic drugs more than the steroid hormone non-users. Among female adolescents there was no recorded misuse of these drugs (0.0%). CONCLUSIONS: The misuse of androgenic anabolic steroids is a reality in both small and large municipalities in Sweden. The prevalence figures are higher among 16 year old compared to 17 year old male adolescents. There is an association between this drug misuse and other substance misuse such as narcotic drugs. Female adolescents do not misuse steroid hormones. The findings indicate the need for preventive work among male adolescents in order to induce adolescents not to start misusing androgenic anabolic steroids."

datorjaevel
2005-08-06, 11:51
Har provat.

mini_Arnold
2005-08-06, 11:54
Har provat 1/3 kur men det var på förskolenivå så det gjorde ingen nytta.
Tror inte jag kommer prova på nåt sånt, eller tyngre igen.
Skulle vara om jag gör en arnold och reser till usa o sånt :D

SchiVen
2005-08-06, 12:03
Nej, jag kommer aldrig ta anabola steroider. Läste en tråd av en 17-åring på flashbacks dopingforum, han hade tagit ryssfemmor och fått fullt utvecklad gyno, rann ur bröstvårtorna och allt. Hemskt.

Smidigt/duktigt gjort av honom :thumbup:

NEJ jag har aldrig smakat bolas *innocent*

Dissector
2005-08-06, 12:19
Chansen skulle nog ökat om det inte fanns jobbiga bieffekter som bitch-tits o.s.v =) Men förmodligen inte ändå. Som många säger är det nog alltid roligare att känna att man har fått resultat på helt naturlig nivå. Men man vet väl aldrig. Min idealbild blir större och större för varje dag och ifall jag i framtiden känner att jag vill kunna låta Markus Rühl vila i min handflata så kanske man tappar besinningen lite =) Men med tanke på möjliga bieffekter blir det nog inte så ändå.

HenrY
2005-08-06, 12:44
Jag har funderat på det flera gånger dock. Men jämt när jag läst på om bieffekter så har jag bestämt mig för att inte göra det!
Nu är jag helt klar på att absolut inte ta något innan jag är minst 23 år gammal.
Men sen efter det vet jag inte...Men med tanke på hur jag växer nu, och kommer ha växt fram tills dess så kommer jag nog inte ta något. Men man ska aldrig säga aldrig!

Akilles
2005-08-06, 13:00
Nej.

RobbeliRobban
2005-08-06, 13:45
Japp. Inget aktuellt, men en kur ryssfemmor när jag gick i gymnasiet.

Fatcan
2005-08-06, 13:51
vad gör man då?
jobbigt att gå till läkaren med skulle jag tro


Enda sättet att få bort det helt är nog att gå till läkaren. Är man bara 17 år så kan man kanske skylla på att man fått gyno naturligt, många som får det. Då kan man få en gratis operation.

aliquis
2005-08-06, 13:51
Hittade det här på Infomedica (Landstingens informationstjänst, en riktigt bra resurs för övrigt):

"I vissa delar av landet är problemet större, och där har upp till fem procent av alla manliga gymnasieelever provat anabola steroider. Missbruket av anabola steroider är två till tre gånger vanligare i storstäder än i glesbygdsområden, även om skillnaderna verkar minska."

5 procent är ganska mycket! Och detta bland gymnasieungdomar som väl om jag förstått saken rätt inte under några omständigheter bör mixtra med roids.

http://www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=10970&Preview=
Hur många av dem har ens tränat styrketräning? Kanske fler än 5%, men tja..

Några som inte tränar och tar steroider? :D
Eller nästan så att varenda en som tränar tar?

Henke
2005-08-06, 13:53
Nope, har aldrig tagit, kommer aldrig att ta, förutom om det blir på läkarorder efter olycka eller dylikt.
Har nog problem med att sköta en hyffsad kost, det går iof åt skogen det med så jag skulle aldrig palla sköta mig för en kur.

MVH

spacedog
2005-08-06, 13:57
Några som inte tränar och tar steroider? :D

Det låter vansinnigt, men jag har hört (ingen källa, ta det för vad det är) att det finns idioter som drar i sig steroider för att bli mer aggressiva, antagligen för att bli tuffare och hårdare när de skall fajtas på stan. *screwy* Jag hoppas det är en vandringssägen.

Yes
2005-08-06, 14:01
Finns det några bra sätt att avgöra om en person tar steroider? Ja, om man bortser från agressiviteten och att man inte kan göra en gynekologiundersökning...
Jag är lite orolig för lillbrorsan. Han har hållt på och tränat ett tag nu, men det har väl avtagit lite på senare tid. Grejen är att i början ökade han enormt i styrka och muskler. Iof har han alltid varit väldigt aktiv, kört cross och grejor, men när kompisar som hållt på mycket med träning frågar om han tagit något börjar man ju undra själv...

A.K.O.A
2005-08-06, 14:04
Finns det några bra sätt att avgöra om en person tar steroider? Ja, om man bortser från agressiviteten och att man inte kan göra en gynekologiundersökning...
Jag är lite orolig för lillbrorsan. Han har hållt på och tränat ett tag nu, men det har väl avtagit lite på senare tid. Grejen är att i början ökade han enormt i styrka och muskler. Iof har han alltid varit väldigt aktiv, kört cross och grejor, men när kompisar som hållt på mycket med träning frågar om han tagit något börjar man ju undra själv...


Du kanske skulle fråga?

spacedog
2005-08-06, 14:06
Jag är lite orolig för lillbrorsan. Han har hållt på och tränat ett tag nu, men det har väl avtagit lite på senare tid. Grejen är att i början ökade han enormt i styrka och muskler. Iof har han alltid varit väldigt aktiv, kört cross och grejor, men när kompisar som hållt på mycket med träning frågar om han tagit något börjar man ju undra själv...

Alla ökar rejält i början, särskilt yngre killar. Hur gammal är brorsan?

Yes
2005-08-06, 14:25
Du kanske skulle fråga?
Jovisst, men om han nu hade några dumheter för sig tror jag inte han skulle svara ärligt.

Alla ökar rejält i början, särskilt yngre killar. Hur gammal är brorsan?
19 eller 20... öh, bra koll jag har. :D

Tror han ökade från 80Kg till 150-160Kg i bänkpress på ett par tre månader... bara för att ta ett exempel.
Jag vet att jag själv har lätt för att bygga muskler. Kanske har vi goda förutsättningar då farsgubben ser ut som en skoggshuggare... men jag vet att för mig skulle det ta flera år att bli så stark, om det ens är möjligt.

Vic_1981
2005-08-06, 14:28
Finns det några bra sätt att avgöra om en person tar steroider? Ja, om man bortser från agressiviteten och att man inte kan göra en gynekologiundersökning...
Jag är lite orolig för lillbrorsan. Han har hållt på och tränat ett tag nu, men det har väl avtagit lite på senare tid. Grejen är att i början ökade han enormt i styrka och muskler. Iof har han alltid varit väldigt aktiv, kört cross och grejor, men när kompisar som hållt på mycket med träning frågar om han tagit något börjar man ju undra själv...

Testa med att fråga honom.

datorjaevel
2005-08-06, 14:29
Jovisst, men om han nu hade några dumheter för sig tror jag inte han skulle svara ärligt.


19 eller 20... öh, bra koll jag har. :D

Tror han ökade från 80Kg till 150-160Kg i bänkpress på ett par tre månader... bara för att ta ett exempel.
Jag vet att jag själv har lätt för att bygga muskler. Kanske har vi goda förutsättningar då farsgubben ser ut som en skoggshuggare... men jag vet att för mig skulle det ta flera år att bli så stark, om det ens är möjligt.

Uppenbarligen vet du inte så mycket som du tror.

clash
2005-08-06, 15:02
Jovisst, men om han nu hade några dumheter för sig tror jag inte han skulle svara ärligt.


19 eller 20... öh, bra koll jag har. :D

Tror han ökade från 80Kg till 150-160Kg i bänkpress på ett par tre månader... bara för att ta ett exempel.
Jag vet att jag själv har lätt för att bygga muskler. Kanske har vi goda förutsättningar då farsgubben ser ut som en skoggshuggare... men jag vet att för mig skulle det ta flera år att bli så stark, om det ens är möjligt.

Chansen är ganska överhängande att det fanns roids med i dom ökningarna... och det var tamigfan massivt bra jävla ökningar oavsett roidsen!

Yes
2005-08-06, 15:09
Testa med att fråga honom.
Han svarade nej, men det är ju som sagt inte alltid han säger sanningen till mig.

Uppenbarligen vet du inte så mycket som du tror.
Sant, jag tror nog fler saker än jag vet. ;)
Jag får väl ta reda på om det går. Fast det kommer nog dröja innan jag vet.

datorjaevel
2005-08-06, 15:12
Förörvigt som Clash säger, 80 till 150-160 är förjävligt bra med roids på bara två - tre månader. Undrar om uppgifterna verkligen är korrekta. Personligen tror jag inte det.

Yes
2005-08-06, 15:20
Chansen är ganska överhängande att det fanns roids med i dom ökningarna... och det var tamigfan massivt bra jävla ökningar oavsett roidsen!
Tråkigt om det skulle vara så. Får ta ett snack med honom sen när jag har lite mer kött på benen...

Jag är inte så insatt i vad som är normala ökningar, men för mig verkar det iaf riktigt jäkla bra. Har ett par polare som håller på rätt seriöst och dom säger samma sak.

Matte_Maiden
2005-08-06, 15:23
Tar man 160 kg ren någon gång i livet ska man vara glad tycker jag. Snacka med honom.

Yes
2005-08-06, 15:26
Förörvigt som Clash säger, 80 till 150-160 är förjävligt bra med roids på bara två - tre månader. Undrar om uppgifterna verkligen är korrekta. Personligen tror jag inte det.
Jag är inte helt hundra på hur lång tid det är frågan om. Det kan ju mycket väl vara så att han tränat längre tid utan att jag märkt det. Så bra koll har jag ändå inte på hans träningsvanor. Men jag kan i varje fall säkert säga att det är frågan om kort tid och att ökningen stämmer.

Sen är det ju bara så svårt att avgöra vad som ligger bakom ökningen för honom. Dom flesta ungdomar är trots allt lite finniga och eftersom brorsan har ADHD så kan han vara jävligt lättretligt ibland - det har han alltid varit.

clash
2005-08-06, 15:28
Alltså det är ju fan rätt enkelt, men en ökning från 80 - 160 i bänken så lär han väl ökat sin kroppsvikt typ 20 kilo oxå

fråga honom ifall han tror att du är dum i huvet

Yes
2005-08-06, 15:37
Alltså det är ju fan rätt enkelt, men en ökning från 80 - 160 i bänken så lär han väl ökat sin kroppsvikt typ 20 kilo oxå

fråga honom ifall han tror att du är dum i huvet
Jo, han har blivit rätt "bitig" också. Han ser dock inte ut som något monster, utan bara riktigt vältränad.

Menmen, skall hålla en liten föreläsning för honom. Kan ju passa på att påpeka att hans tjej lär bli rätt missnöjd om han håller på med sånt, det om något lär gå in i varje fall.

Metal_boy_
2005-08-06, 15:49
Proteinpulver är inget mirakelmedel. Men tror du dom flesta säger att man måste ta det för att kunna komma upp på scenen?

Du förstod nog inte vad jag sa.

Furiren
2005-08-06, 15:50
Enda sättet att få bort det helt är nog att gå till läkaren. Är man bara 17 år så kan man kanske skylla på att man fått gyno naturligt, många som får det. Då kan man få en gratis operation.
I regel går det att medicinera tillbaka gynon, annars är det operation som gäller. De brukar dock inte vara så glada för att operera en gyno orsakad as AAS.

Kwon
2005-08-06, 15:55
Har aldrig tagit Steroider och kommer ej heller ta det någon gång i framtiden, ej heller Parabola och Analoga Asteroider!

:thumbup:

Däremot försöker man väl hålla en anabol kost!

Allan
2005-08-06, 16:05
Man kan faktiskt kolla drogvaneundersökningarna på svenska. Finns bl a här (http://www.can.se/rapporter.asp?navId=3&subId=0&catId=59#content1)

De flesta svenska kommuner genomför drogvaneundersökningar sedan många år. Vill man veta hur det står till i ens egen kommun kan man söka på nätet.

allan

Solros
2005-08-06, 16:22
Du förstod nog inte vad jag sa.

Du kanske kan formulera dig lite bättre så att ett pucko som jag kan förstå vad du menar?

datorjaevel
2005-08-06, 17:05
I regel går det att medicinera tillbaka gynon, annars är det operation som gäller. De brukar dock inte vara så glada för att operera en gyno orsakad as AAS.

Om man börjar få gynokänningar kan man oftast råda bot på det innan det utvecklas till bitch-tits.

Edit: om man har någon koll på vad man håller på med förstås.

datorjaevel
2005-08-06, 17:15
Sen hoppas jag att du sett honom ta 80 från början och de där 160 efter en liten stund personligen, så det inte är nått du hört från andra. Överdrifter och så vidare är väldigt vanligt. Menar bara att han kanske lyfte 80 första gången han prova när han börja träna (fast kunde ta mer) som du inte vet när det var, sen efter en tid så lyfter han på 130-140 och det känns som han kan ta lite mer och säger att han tar nog 150-160 till sina polare. Och så går snacket.

Tog bara upp ett möjligt scenario, säger inte att han inte tar eller nått för det vet jag inte. Angående att folk frågar ifall han tar är jävligt vanligt för alla med 40+ armar (om han nu har det).

JustinCredible
2005-08-06, 17:17
Edit: :nono: :nono: :nono: . /Jörgen

Killen som sålde dom var med i aftonbladet nyligen. Typ 7 års fängelse. Lika gammal som jag :thumbup:

formula4shape
2005-08-06, 17:29
Hur många tävlar på hög nivå utan att preppa då....Man ser inte riktigt hela verkligheten på detta forum, förvisso bra.
(Det här är som när man va liten och trodde att storken kom flygandes med barnen - för mamma och pappa kunde ju absolut inte gjort något i sänghalmen).

Och kom ihåg, det finns alltid undantag! Dock få i det här fallet

( storkflygare, King Grub och Allan :angel: )

Yes
2005-08-06, 17:37
Sen hoppas jag att du sett honom ta 80 från början och de där 160 efter en liten stund personligen, så det inte är nått du hört från andra. Överdrifter och så vidare är väldigt vanligt. Menar bara att han kanske lyfte 80 första gången han prova när han börja träna (fast kunde ta mer) som du inte vet när det var, sen efter en tid så lyfter han på 130-140 och det känns som han kan ta lite mer och säger att han tar nog 150-160 till sina polare. Och så går snacket.

Tog bara upp ett möjligt scenario, säger inte att han inte tar eller nått för det vet jag inte. Angående att folk frågar ifall han tar är jävligt vanligt för alla med 40+ armar (om han nu har det).
Jag har sett honom ta 150Kg då jag först trodde det var tomt skryt. 80Kg hörde jag från farsan när dom varit och tränat, det var nångång i början. Sen är det förstås möjligt att han egentligen hade klarat mer än 80Kg. Han kanske kunde maxa mer, och man kan ju öka rätt mycket bara av att få in en bra teknik.

tp_88
2005-08-06, 17:46
Tar man 160 kg ren någon gång i livet ska man vara glad tycker jag.
Wiiie! Jag kan vara glad om några månader! :)

OT: Om det stämmet att han ökade från 80-160kg i bänk på 2-3månader så är det fan den sjukaste ökningen jag hört talas om ever. :bow:

MAXX
2005-08-06, 18:16
njjjjeet!! har aldrig tagit och kommer aldrig att ta. Börjar man bruka det så finns det ingen återvändo, man slår ut sin egen testo produktion och måste fortsätta ta dem för det. Alla fd. proffs måste gå på små doser test för att deras egna produktion är utsagen. Dessutom, impotens, oxhjärta och diverse biverkningar.

Davil
2005-08-06, 18:43
Anabola är i mina ögon skit ! och skit är något jag aldrig kommer att käka eller spruta in i min kropp.

Bjorne
2005-08-06, 18:44
njjjjeet!! har aldrig tagit och kommer aldrig att ta. Börjar man bruka det så finns det ingen återvändo, man slår ut sin egen testo produktion och måste fortsätta ta dem för det. Alla fd. proffs måste gå på små doser test för att deras egna produktion är utsagen. Dessutom, impotens, oxhjärta och diverse biverkningar.Du har läst för mycket propaganda. Alla dessa biverkningar är inte så givna, dessutom känner jag till en hel del som kör en roid-kur, fortsatt träna och utvecklas utan roider, så nej, produktionen slås inte ut helt, nödvändigtvis.

För att svara på topic, nej, jag har inte tagit något, var vid några tillfällen väldigt sugen, sedan tog jag mig en tänkare och försökte reda ut varför jag ville bli större och kom fram till att jag fått något konstigt idel av att läsa och kolla på jäkla massor av bodybuilding matrial. Idag är jag inte sugen på det, har inga planer på att att tävla i byggning, så känner inget direkt sug efter det.

JLL
2005-08-06, 20:02
Nej, tycker jag verkar ha tillräckligt med testo.

mini_biffen
2005-08-06, 20:11
jag tror att doping är mycke vanligare en va folk tror !! vi blundar för de helt enkelt. har både sätt och fått höra/bevisat av många att de är många som håller på.. jag hatar de men min uppfattning och mina erfarenheter är att de är väldigt vanligt med otillåtna prepparat..
en av mina största förebilder hade tagit de mästa man kan ta..
och när jag fick reda på de insåg jag verkligen att de finns många som håller på..

Ninjasmurf
2005-08-06, 21:18
nepp...växer tillräckligt bra nu

Lasse Kongo
2005-08-06, 21:29
Nej. Men jag förstår varför folk gör det (ej att misstolkas som att jag är dopingliberal, snarare då kanske dopingmedveten).

Jag skriver på för det där, bra sagt.

datorjaevel
2005-08-07, 00:15
jag tror att doping är mycke vanligare en va folk tror !! vi blundar för de helt enkelt. har både sätt och fått höra/bevisat av många att de är många som håller på.. jag hatar de men min uppfattning och mina erfarenheter är att de är väldigt vanligt med otillåtna prepparat..
en av mina största förebilder hade tagit de mästa man kan ta..
och när jag fick reda på de insåg jag verkligen att de finns många som håller på..

Jag kan lova dig att mer folk än många anar trycker i sig doping.

datorjaevel
2005-08-07, 00:16
njjjjeet!! har aldrig tagit och kommer aldrig att ta. Börjar man bruka det så finns det ingen återvändo, man slår ut sin egen testo produktion och måste fortsätta ta dem för det. Alla fd. proffs måste gå på små doser test för att deras egna produktion är utsagen. Dessutom, impotens, oxhjärta och diverse biverkningar.

Oh herregud. Folk säger jag bara.

datorjaevel
2005-08-07, 00:17
Hur många tävlar på hög nivå utan att preppa då....Man ser inte riktigt hela verkligheten på detta forum, förvisso bra.
(Det här är som när man va liten och trodde att storken kom flygandes med barnen - för mamma och pappa kunde ju absolut inte gjort något i sänghalmen).

Och kom ihåg, det finns alltid undantag! Dock få i det här fallet

( storkflygare, King Grub och Allan :angel: )

Fan va smal du har blivit. //föredetta bergslagsskolebult.

clash
2005-08-07, 00:18
Alltså ni skall inte gå omkring o tro att det bara är biffar som trycker ... den stora massan av användare ser inte ens ut som dom tränar på gym.

datorjaevel
2005-08-07, 00:19
Alltså ni skall inte gå omkring o tro att det bara är biffar som trycker ... den stora massan av användare ser inte ens ut som dom tränar på gym.

Detta kan jag intyga.

Tricklev
2005-08-07, 00:48
Ännu ett skäl till att jag inte trycker är att jag är så jävla lat, knappt jag kan sköta kosten ordentligt, inte orkar jag hålla på med Diverse AAS.
Först ska jag ju knappra mina roids för ökningarna, sedan vill jag ju knappra lite andra saker för att minimera risken för biverkningar och hålla på, fande vad jobbigt.


/lat Sate

Allan
2005-08-07, 00:54
Naturligtvis är det många som trycker. Men inte alla. Inte ens alla som tävlar. Däremot är det inte så utbrett som de flesta verkar vilja tro. Det baserar jag på tullens och snutens uppskattningar, och de har sannerligen ingen orsak att frisera siffrorna. De som använder är många nog. Att så få av Kolos medlemmar verkar använda är glädjande - men det känns som det är på väg bort för tillfället (en trend som följer utvecklingen mot färre och färre hardcoreställen, och fler och fler fitnesställen). Det stämmer också med snutens beräkningar.

allan

clash
2005-08-07, 01:00
well... jag har andra källor att basera efter och dom är mer tillförlitliga ...

Tricklev
2005-08-07, 03:48
Jag må vara cynisk nu, men tror att den största majoriteten av tävlande preppar, ganska friskt rent av.

Mart|n
2005-08-07, 07:15
Jag må vara cynisk nu, men tror att den största majoriteten av tävlande preppar, ganska friskt rent av.

Vilka tävlande?

Dav0d
2005-08-07, 08:26
Allt från individuella sporter som BB och olika kampsports tävlingar, till lagsporter som Amerikans Fotboll. Mestadels så dopar folk sig med prestations höjande eller smärtstillande. Men roider förekommer i flera sporter där man behöver extra kraft också. Man måste komma ihåg att det finns många som är extremt flitiga när det gäller att fuska sig förbi vissa tester.

Lillgrabben
2005-08-07, 08:33
Allt från individuella sporter som BB och olika kampsports tävlingar, till lagsporter som Amerikans Fotboll. Mestadels så dopar folk sig med prestations höjande eller smärtstillande. Men roider förekommer i flera sporter där man behöver extra kraft också. Man måste komma ihåg att det finns många som är extremt flitiga när det gäller att fuska sig förbi vissa tester.


Nog kan det vara som du skriver, men jag tror att Martin ( liksom jag ) reagerade över Tricklevs inlägg;

Originally Posted by Tricklev
Jag må vara cynisk nu, men tror att den största majoriteten av tävlande preppar, ganska friskt rent av.


Om folk ska kunna fuska sig förbi i testmaskineriet måste de veta när testpersonalen kommer & det är en väl förborgad hemlighet....

Lillgrabben
2005-08-07, 08:36
Nog kan det vara som du skriver, men jag tror att Martin ( liksom jag ) reagerade över Tricklevs inlägg;




Om folk ska kunna fuska sig förbi i testmaskineriet måste de veta när testpersonalen kommer & det är en väl förborgad hemlighet....


Eftersom att han ( Tricklev) skriver på det viset så vore det roligt att veta vilka idrotter han avser, eller om det gäller idrottsmän överlag.

sunkan
2005-08-07, 09:24
Jag må vara cynisk nu, men tror att den största majoriteten av tävlande preppar, ganska friskt rent av.

Det är skillnad på tävlande å tävlande *slap*

datorjaevel
2005-08-07, 13:01
well... jag har andra källor att basera efter och dom är mer tillförlitliga ...

Samma här.

Tricklev
2005-08-07, 13:03
Haha oj, där skrev jag före jag tänkte, jag menar kroppsbyggning.

Metal_boy_
2005-08-07, 13:21
Du kanske kan formulera dig lite bättre så att ett pucko som jag kan förstå vad du menar?


Sluta ha iq pungsvett istället.. Nej ingen brukar påstå att proteindrinkar är nödvändigt? Utesluter det att en del som preppar hävdar att steroider är nödvändigt?

bear.flowertwig
2005-08-07, 15:08
Om folk ska kunna fuska sig förbi i testmaskineriet måste de veta när testpersonalen kommer & det är en väl förborgad hemlighet....

Nu är ju inte dopingpolisen kända för att ligga steget före direkt... :rolleyes:

Allan
2005-08-07, 15:11
Nu är ju inte dopingpolisen kända för att ligga steget före direkt... :rolleyes:

Och det baserar du på vad? Känner du till hur de jobbar? Förutom vandringssägnerna alltså?

allan

mini_biffen
2005-08-07, 18:57
tycker lika dant jag .. polisen verkar inte särskilt ducktig på att spåra varken användare och langare.. samt att jag har hört rycktas om nya prepparat som
är extremt svår spårade mm . jag tror inte de finns någon i världseliten innom tex byggning som aldrig har provat någon form av doping.. samt att de finns ju flera förbund inom kraftsport där de är tillåtet att använda sig av doping prepparat.. sän kan man ju även titta på gammla kortdistansare från usa som man alltid har sätt upp till, och suttit bänkad framför tv för att se. men om jag inte mins helt fel så va de väl en hel hög där som åkte dit. samt att många av de stora höjdarna inte springer idag....

bear.flowertwig
2005-08-07, 19:04
Och det baserar du på vad? Känner du till hur de jobbar? Förutom vandringssägnerna alltså?

allan

Har sett både dokumentärer, såväl som läst om det i tidningar och på nätet. Att de ligger efter är ju knappast en hemlighet. Inte så konstigt när det handlar om stora stjärnor, varumärken och mycket pengar. Angående elit/tävlingsdoping.

Pratar vi svenssons så behöver du ju bara slå upp en dagstidning för att se artiklar om vilket h*e tullen har numera med sprit, knark, doping prep. Så många fler vägar in och så mycket mer lättillgängligt via internet.

Lillgrabben
2005-08-07, 19:08
Nu är ju inte dopingpolisen kända för att ligga steget före direkt... :rolleyes:


Jag förmodar att vi inte är på samma våglängd riktigt.

Vad jag i mitt inlägg åsyftar är dopingtestpersonalen - inte tullen, narkotikaroteln osv som bekämpar doping ( samt andra droger) vid landets gränser & inom sverige.

Allan
2005-08-07, 19:33
Jag förmodar att vi inte är på samma våglängd riktigt.

Vad jag i mitt inlägg åsyftar är dopingtestpersonalen - inte tullen, narkotikaroteln osv som bekämpar doping ( samt andra droger) vid landets gränser & inom sverige.


Exakt. De som handhar dopingärenden är länsnarkotikarotlarna ute i landet. Jag har ingen uppfattning om hur de jobbar men deras tillslag är inte direkt små.


allan

TheSQUAT
2005-08-07, 20:16
NEJ! För mig helt otänkbart.

FinnPower
2005-08-07, 20:55
Näpp!
Men det finns många som "vet hur det egentligen står till" *rolleyes*
Säkert även på det här forumet....

För det är väl "omöjligt" att göra WR om man är ren?? Eller?

Det kommer alltid att finnas fuskare i min sport (SL) men de flesta bor i de länder där de inte har oannonserade tester. Det är faktiskt så illa att det finns länder där de duktiga lyftarna är skyddade av det nationella förbundet. Man blir ju förbannad!! :furious: