handdator

Visa fullständig version : Mindre armar, men starkare?


Bjorne
2005-08-05, 23:05
Tja

Nu har mina armar börjat växa igen, vill inte ha dem större (nu får jag det att låta som jag skulle ha några rejäla påkar, så är absolut inte fallet), dock jag vill jag ha dem starkare.

Kort och gott så vill jag ha förslag och tipsa på hur man kan bygga upp träningen för armarna, som ger mer styrka än massa (hur den variablen nu kan se ut).

Arne Persson
2005-08-05, 23:07
Tja

Nu har mina armar börjat växa igen, vill inte ha dem större (nu får jag det att låta som jag skulle ha några rejäla påkar, så är absolut inte fallet), dock jag vill jag ha dem starkare.

Kort och gott så vill jag ha förslag och tipsa på hur man kan bygga upp träningen för armarna, som ger mer styrka än massa (hur den variablen nu kan se ut).


Mycket set med få reps har givit mig hyfsad styrka och småklen volym.

Lomas
2005-08-05, 23:22
Mycket set med få reps har givit mig hyfsad styrka och småklen volym.

50+ armar opererar nog inte riktigt under kategorin "småklen volym" ;)

Träningstipset skriver jag dock under på.

Arne Persson
2005-08-05, 23:27
50+ armar opererar nog inte riktigt under kategorin "småklen volym" ;)

Träningstipset skriver jag dock under på.


Jo i jmf med de gossar som på nolltid skaffar sig det.....! Dock brukar det i de fallen vara lätt fånget lätt förgånget! :)

Bjorne
2005-08-05, 23:37
Mycket set med få reps har givit mig hyfsad styrka och småklen volym.Få reps är olika vart man än vänder sig, vissa tycker allt under 7 är lite, vissa tycker 6 är gränsen innan det blir för mycket.

2-4 reps förslagsvis?

Arne Persson
2005-08-05, 23:40
Få reps är olika vart man än vänder sig, vissa tycker allt under 7 är lite, vissa tycker 6 är gränsen innan det blir för mycket.

2-4 reps förslagsvis?


tex! 10, 10 8-10, 3x6 3x5, 3x3 3x1-3

blekfet2
2005-08-06, 00:06
tex! 10, 10 8-10, 3x6 3x5, 3x3 3x1-3


om man varierar mellan få-reps många mååååånga-reps under perioder, vad för roligt resultat kan man få ut av det då?
(nu är jag trött så den logiska delen i min hjärna är avstängd) :D

Arne Persson
2005-08-06, 00:08
om man varierar mellan få-reps många mååååånga-reps under perioder, vad för roligt resultat kan man få ut av det då?
(nu är jag trött så den logiska delen i min hjärna är avstängd) :D
Testa!

Lillgrabben
2005-08-06, 00:08
tex! 10, 10 8-10, 3x6 3x5, 3x3 3x1-3

Hoppas att jag inte totalsabbar tråden nu

Arne;

Upplever du inte att explosiviteten blir lidande i andra övningar då du tränar triceps riktigt ordentligt?

Jag personligen tappar enorma mängder styrka i alla pressövningar då jag tränar ordentlig mängd triceps. Det märks framförallt i bänken, diverse axelövingar osv. ( Nu är jag íngen ngn bra måttstock för tricepsträning, men så funkar det för mig)

För att återgå till trådstartarens undran; samma repsomfång som folk använder i andra övningar bör även funka för tricepsträningen ( låga & moderata reps i kombination med explosivt utförande)

Arne Persson
2005-08-06, 00:11
Hoppas att jag inte totalsabbar tråden nu

Arne;

Upplever du inte att explosiviteten blir lidande i andra övningar då du tränar triceps riktigt ordentligt?

Jag personligen tappar enorma mängder styrka i alla pressövningar då jag tränar ordentlig mängd triceps. Det märks framförallt i bänken, diverse axelövingar osv. ( Nu är jag íngen ngn bra måttstock för tricepsträning, men så funkar det för mig)

För att återgå till trådstartarens undran; samma repsomfång som folk använder i andra övningar bör även funka för tricepsträningen ( låga & moderata reps i kombination med explosivt utförande)

Tvärt om! Både i Bänken och liggande triceps runthuvudet kör jag med stopp i bottenläget.

blekfet2
2005-08-06, 02:25
Testa!


törs inte ;)


ska hoppa på min första bulk om 2 veckor så jag måste klura ut nå andra bra metoder ;)