handdator

Visa fullständig version : Spegel, spegel på väggen där


H.Emanuel
2005-08-05, 20:27
Jag ser helt sinnessjuk ut. Mina simmiga råttögon bligar emot mig i spegelbilden. Det mörka området under ögonen har varit konstant sedan minst 7 års ålder. Mitt hårfäste är högt och pannan rynkas vid minsta rörelse, jag ser att den åderliknande fåran på vänster kind kommer att förtydligas, bli bestående. Jag är blek, vit som snö i nyllet. Min hals är lång och mager och ser ut att ha genomgått rescopi. Mina axlar. Mina axlar. Mina axlar. Tränandet har gjort dem bulligare och bredare från att ha varit smala som tvättlinor. Revbenen tar svängar man inte tror är möjligt att de kan göra och bildar som en mindre krater melan mina bröst. Det är ett område liksom mellan nederelen av brösten och själva utsticken från bröstkorgens underkant, ett område där muskler inte bildas och dit solen aldrig når. Där finns en ynka tofs med behåring mitt emellan brösthalvorna. Och så magen som aldrig kan bli tvättbräda och hängen på magens sidor som brukar puta ut. Och så kommer de, de vita smala hårlösa benen. Och hållningen sen, en ointressets hållning...

Allan
2005-08-05, 20:31
Faulkner? Det låter så. Kanske Burroughs....


allan

H.Emanuel
2005-08-05, 20:35
Faulkner? Det låter så. Kanske Burroughs....


allan
Haha, tack för den! Vilken komplimang. Men icke sa nicke, det är jag och bara JAG som skrivit detta, inte snott nånstansifrån. Men du skulle ha nämnt C Bukowski också, det hade varit ultimat..

nemd
2005-08-05, 20:43
Hehe bra skrivet.. :D

Sheogorath
2005-08-05, 20:46
En till med trattbröst. Välkommen till klubben.

H.Emanuel
2005-08-05, 20:49
Kan inte detta få bli en tråd där folks "dåliga" kroppsuppfattningar får ta plats? Vore väl intressant och omväxlande?

JAM
2005-08-05, 20:54
Kan inte detta få bli en tråd där folks "dåliga" kroppsuppfattningar får ta plats? Vore väl intressant och omväxlande?
Visst... om du lägger upp en bild!

H.Emanuel
2005-08-05, 20:56
Visst... om du lägger upp en bild!
Jag ljuger inte nu, men hur ska det gå till? Alltså, äger ingen webbkamera eller annan kamera och har ej mobil med kamera.

Bobbokrull
2005-08-05, 21:02
Rita ett självporträtt i paint!

H.Emanuel
2005-08-05, 21:05
Vaddå, finns det inga poetiska begåvningar då? Man kan beskriva väldigt bra i ord, folk kan man titta på irl :cool: