handdator

Visa fullständig version : Kärlsprängt ansikte? Från gymmet? - Bild


Nostromo
2005-08-05, 16:54
Hejsan.

Märkte när jag skulle gå till gymmet idag att mitt ansikte såg väldigt konstigt ut. Jag ringde morsan och snackade (tidigare sjuksköterska) och diskuterade via telefonen vad det kunde vara. Från vad jag beskrev det var det inte exem, och när hon kom hem till mig och tittade på hur det såg ut, trodde hon att det var kärl som hade sprängts. Hon trodde det var att jag spänt mig i ansiktet eller någonting liknande när jag var på gymmet.

Senast jag var på gymmet (från det tillfället jag märkte själva grejen) var för 48 timmar sedan. Jag körde ett benpass och det var hyfsat intensivt. Märkte att jag blev röd i ansiktet när jag körde benpressen, de sista repsen, men jag brukar oftast bli det om jag tar i. Kan det möjligtvis vara det?

Har haft exem förut, men det här liknar inte någonting jag sett förut. Det kliar inte och det känns inte. Kan jag lägga på döljningsmedel, eller förvärrar det?

Har censurerat delar av bilden.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/ansikte1.jpg

Tack på förhand för SERIÖSA svar. Alla som vill skratta åt det här kan göra det för sig själva, ni behöver INTE skriva i tråden.

Grahn
2005-08-05, 16:57
Blir så ibland när man får upp mycket tryck i tex böj, testa att andas ut mer...

palme
2005-08-05, 17:02
Har sett ut sådär förut efter marklyft. Går bort på nån dag.

King Grub
2005-08-05, 17:03
Små brustna blodkärl, antagligen. Jag har också fått den efter tunga benpressar; inte i ansiktet, men väl kring nacke och hals. Om ett par dagar är dom borta.

Nostromo
2005-08-05, 17:41
Tack för svaren!

Kan jag dölja det med hjälp av döljningmedel, som man använder vid acne?

Bonnie
2005-08-05, 17:44
Har du nån tjej i närheten så fråga om du kan få lite vanligt puder.

The_RobRoy
2005-08-05, 18:00
Brukar få så om jag spyr för kraftigt *spy*

Sonny
2005-08-05, 18:36
Brukar få så om jag spyr för kraftigt *spy*
:laugh:

Lillgrabben
2005-08-05, 18:55
Hejsan.

Märkte när jag skulle gå till gymmet idag att mitt ansikte såg väldigt konstigt ut. Jag ringde morsan och snackade (tidigare sjuksköterska) och diskuterade via telefonen vad det kunde vara. Från vad jag beskrev det var det inte exem, och när hon kom hem till mig och tittade på hur det såg ut, trodde hon att det var kärl som hade sprängts. Hon trodde det var att jag spänt mig i ansiktet eller någonting liknande när jag var på gymmet.

Senast jag var på gymmet (från det tillfället jag märkte själva grejen) var för 48 timmar sedan. Jag körde ett benpass och det var hyfsat intensivt. Märkte att jag blev röd i ansiktet när jag körde benpressen, de sista repsen, men jag brukar oftast bli det om jag tar i. Kan det möjligtvis vara det?

Har haft exem förut, men det här liknar inte någonting jag sett förut. Det kliar inte och det känns inte. Kan jag lägga på döljningsmedel, eller förvärrar det?

Har censurerat delar av bilden.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/ansikte1.jpg

Tack på förhand för SERIÖSA svar. Alla som vill skratta åt det här kan göra det för sig själva, ni behöver INTE skriva i tråden.


Hej!

Du har knäckt några ytliga blodkärl i ansiktet, därav utomordentligt det fräcka rödlätta utseendet. :)

Jag har själv fått liknande prickar efter tunga bänkpass. Vid ett tillfälle lyckades jag få såpass högt tryck i skallen, ( under tung bänkning) att jag fick en riktigt fin blåtira......

JAM
2005-08-05, 18:56
Brukar få så om jag spyr för kraftigt *spy*
Det har hänt mig också! Kan gå sönder kärl på ögonvitorna också.

Jag har via träning fått lite, lite sådana bristningar runt ögonen, det är det enda.

Tricklev
2005-08-05, 19:11
Vanligt att jag får sådana vid tyngre benpass, även om jag inte får det i ansiktet.

HenrY
2005-08-05, 20:28
En gång i tiden när jag hade ont i handleden så ja inte kunde köra rygg, o enbart kunde köra en (!) biceps övning så körde jag as många reps o as många set! Spräckte flera blodkärl på bicepsen pga den massiva pump jag fick!:D *flex*

The_RobRoy
2005-08-05, 22:10
Vafasen skrattar ni åt, dehär är det värsta jag lyckats med när jag spytt

Prankie
2005-08-05, 22:19
HUr gör ni när ni spyr egentligen? Dunka tegelstenar mot skallen? :MrT:

PopEye2
2005-08-06, 01:07
Vafasen skrattar ni åt, dehär är det värsta jag lyckats med när jag spytt

såg nästan äckligt ut, du kanske får vara med i the grudge 3 om den kommer :D

YTS
2005-08-06, 02:01
Hejsan.

Märkte när jag skulle gå till gymmet idag att mitt ansikte såg väldigt konstigt ut. Jag ringde morsan och snackade (tidigare sjuksköterska) och diskuterade via telefonen vad det kunde vara. Från vad jag beskrev det var det inte exem, och när hon kom hem till mig och tittade på hur det såg ut, trodde hon att det var kärl som hade sprängts. Hon trodde det var att jag spänt mig i ansiktet eller någonting liknande när jag var på gymmet.

Senast jag var på gymmet (från det tillfället jag märkte själva grejen) var för 48 timmar sedan. Jag körde ett benpass och det var hyfsat intensivt. Märkte att jag blev röd i ansiktet när jag körde benpressen, de sista repsen, men jag brukar oftast bli det om jag tar i. Kan det möjligtvis vara det?

Har haft exem förut, men det här liknar inte någonting jag sett förut. Det kliar inte och det känns inte. Kan jag lägga på döljningsmedel, eller förvärrar det?

Har censurerat delar av bilden.



Tack på förhand för SERIÖSA svar. Alla som vill skratta åt det här kan göra det för sig själva, ni behöver INTE skriva i tråden.

Som nån annan skrev här så har jag själv sprängt blodkärl i ögonen vid bänkpress, på maxbelastning 115 kg. Du kanske skulle prova att köra lite lättare vikter, runt 12 reps per set. Tänk även på att andas ordentligt under seten, så stiger inte blodtrycket lika mycket. Sen så verkar det av bilden att döma, att du är lite överviktig och då är knäböj att föredra framför benpress, enligt min erfarenhet iaf. Man klämmer inte ihop bukpartiet på samma sätt.

Yngve