handdator

Visa fullständig version : Ska Eko-kanel smaka mögel?


Diana
2005-08-05, 13:56
Hallojj =) när ja skulle käka morronens saftiga gröt så kännnde ja att kanelen smakade SKIT rentutsagt och luktade konstigt som fasen *screwy* hade fyllt på karet me två påsar dagen innan, varav en av den vanliga sorten, santamaria, och den andra var en påse som var ekologisk. Inget av datumen på påsarna hade gått ut, men kan de vara så att de var den ekologiska som smakar såpass annorlunda och äckligt? :confused: eller att nån av påsarna möglat i förtid pga fukt eller liknande? nån som har en aning? =)

MVH/ Dianan =)

Karate_kid
2005-08-05, 13:56
Lilla Diana, vad tror du kanel skall smaka, om inte kanel?

Evensar
2005-08-05, 14:01
Hmm det är säkert det ekologiska som smakar skumt. Jag har druckit ekologiskt kaffe 1 gång, och det smakade som att man sög på en träpinne. Aldrig igen.

Sverker
2005-08-05, 14:35
Hmm det är säkert det ekologiska som smakar skumt. Jag har druckit ekologiskt kaffe 1 gång, och det smakade som att man sög på en träpinne. Aldrig igen.

Byt rosteri :D

Zoegas Ekologiska kaffe är en pärla :thumbup:

Evensar
2005-08-05, 14:45
Byt rosteri :D

Zoegas Ekologiska kaffe är en pärla :thumbup:

Var iof inne på ett ekologiskt café här i Uppsala, kan ju ha varit omgivningen som gjorde att smaken på kaffet förstärktes. Dom nytrykta batik tröjorna och stolarna av bark och granbarr.

Nej nu kanske jag tog i lite väl mycket. :)

Diana
2005-08-05, 15:54
Lilla Diana, vad tror du kanel skall smaka, om inte kanel?
tyst! :D

Hmm det är säkert det ekologiska som smakar skumt. Jag har druckit ekologiskt kaffe 1 gång, och det smakade som att man sög på en träpinne. Aldrig igen.
Ahh fasen då måste de va den ekologiska sörjan, och ja som ville va lite snäll och stödje ekologiskt i största allmänhet och VAD får man som tack?! :D

Evensar
2005-08-05, 16:00
tyst! :D


Ahh fasen då måste de va den ekologiska sörjan, och ja som ville va lite snäll och stödje ekologiskt i största allmänhet och VAD får man som tack?! :D

Ett ärligt svar :D

omeN
2005-08-05, 17:04
Jag kör med ekologisk kanel och jag tycker att den smakar riktigt gott, som vanligt helt enkelt. :)
Måste varit något fel på inehållet i påsarna redan från böjan.

Diana
2005-08-05, 21:36
Jag kör med ekologisk kanel och jag tycker att den smakar riktigt gott, som vanligt helt enkelt. :)
Måste varit något fel på inehållet i påsarna redan från böjan.
Jo ja började misstänka att de va innehållet de va fel på =) för ja frågade i affären ikväll och dom sa att de ska smaka samma :thumbup: för att klara upp, så ingen struntar i att köpa ekologiskt efter att läst denna =)