handdator

Visa fullständig version : muskler som ligger efter...


Forza
2005-08-05, 13:03
Jag har sett i många kommentera andras bilder med att te x avderna ligger efter.

Min fråga är då vad man ska göra? för mig e det vader och biceps (rätt vanligt antar jag). Jag kör de 1 ggn/vecka. Ska man testa och köra de flera ggr eller vad?? Hinner muskeln åtehämta sig?

Mitt schema e
Ben+vader+mage mån
Axlar+triceps tisd
Rygg torsd
Bröst+biceps+underarm fre

Beast
2005-08-05, 13:16
Du kan testa lägga dte muskelgrupper på en dag för sig, lägga dom som första muskelgrupp på den dagen. Den muskel som svarar bättre på mig att köras 2ggr/vecka är vaderna.

Klo
2005-08-05, 13:52
Jag har sett i många kommentera andras bilder med att te x avderna ligger efter.

Min fråga är då vad man ska göra? för mig e det vader och biceps (rätt vanligt antar jag). Jag kör de 1 ggn/vecka. Ska man testa och köra de flera ggr eller vad?? Hinner muskeln åtehämta sig?

Mitt schema e
Ben+vader+mage mån
Axlar+triceps tisd
Rygg torsd
Bröst+biceps+underarm fre

Långbyxor ?


:D
Närå du kan ju t ex flytta vader till ryggpasset för att ha lite mer kräm kvar i benen.

Forza
2005-08-05, 16:28
jag fundera på att efter min vilovecka (semester :hbang: ) köra:

Mån biceps +ben (börja med biccarna)
Tisd axlar + triceps
onsd cardio
Torsd rygg + underarm
Fre vader + bröst+mage (i den ordningen)

Fundera på att slänga in en vadövning på månd. också och ev. en biceps övn på fred.

E det nån som testa det?? fraförallt köra biceps mån. fre. Man hör ju jämt att biccarna får träning av alla andra övningar så man ska inte köra de så mkt, vissa säger att man inte ska köra de alls... *cry*