handdator

Visa fullständig version : Tråkig bröstkorg


Straffaren
2005-08-05, 09:55
Problem: min bröstkorg är något konkav. Inte jättemycket, men tillräckligt för att jag skall se det i spegeln och störa mig på det! Var värsta soffpotatisen och riktigt tunn (180cm, 60kg) tills för två-tre år sedan innan jag började lyfta skrot, och har väl aldrig varit någon stor tillskyndare av konditionsträning vilket gav mig ett ganska... hm, insjunket utseende. Nuförtiden väger jag runt 75 och det ser bättre ut, men det är fortfarande så att mina nedersta två-tre revben successivt kommer längre ut. Jag ritar en vacker och pedagogisk bild så ni skall förstå vad jag pratar om:
---
---. (bröstvårta :))
---
-
-
-
--
---
---
---

Hajar ni? Jag funderar på om det går att trappa upp konditionsträningen för att få mer volym i lungorna (f.n. kör jag två ganska korta löprundor i veckan där jag varvar tokrusher med vanlig joggning) och på så vis trycka ut bröstkorgen en aning, eller om man måste, typ, börja andas högre upp eller sträcka på sig bättre under dagen, eller något. Eller om det helt enkelt är så att jag måste lida för mina gamla synder och se ut så här resten av livet?

Klo
2005-08-05, 09:59
Lägg på dig mkt muskler så kommer det knappast synas *flex*

H.Emanuel
2005-08-05, 10:02
Min bröstkorg är inte heller något skönhetsideal, har aldrig sett dess make någonstans, går ej heller att ändra på. Bara att köra på och bygga på och haja läget

Piranha
2005-08-05, 10:07
Jag måste asgarva , inte åt dig , men din sköna illustration.

Ja håller med Klo , du fortf lätt för din längd , detta kommer försvinna när du går upp i vikt ..

:hbang: :thumbup:

Sheogorath
2005-08-05, 18:12
Det kommer kanske bli bättre, men det kommer inte att försvinna. Du har, precis som jag, Pectus excavatum, trattbröst. Mer muskler kommer göra att fokus tas från deformiteten, men den kommer att finnas där sålänge du inte operarerar. Jag väger ungefär 10 kg mer än du (lite optimisktiskt, men nu är det ju trots allt några veckor sen deffen avslutades :em: ), och om du kollar på mina bilder ska du se att det finns kvar väldigt tydligt än. Tio kg till och det kommer fortfarande att synas, eftersom åkomman påverkar hur muskelfästena sitter mm.

muzzelman
2005-08-05, 18:20
Det kommer kanske bli bättre, men det kommer inte att försvinna. Du har, precis som jag, Pectus excavatum, trattbröst. Mer muskler kommer göra att fokus tas från deformiteten, men den kommer att finnas där sålänge du inte operarerar. Jag väger ungefär 10 kg mer än du (lite optimisktiskt, men nu är det ju trots allt några veckor sen deffen avslutades :em: ), och om du kollar på mina bilder ska du se att det finns kvar väldigt tydligt än. Tio kg till och det kommer fortfarande att synas, eftersom åkomman påverkar hur muskelfästena sitter mm.

Om jag hajade hans ritning rätt så har jag också haft sådär. Hade exakt samma för kanske 2 år sedan. Innan jag började träna. Jag har iof lagt på mig bra många kilon på dessa åren men det syns inte nu längre förutom jag som vet att det finnns där då. Så att det skulle ta helt sjukt långt tid är vell en överdrift. Men visst det kommer säkert alltid att finnas där, men synas för ett icke medvetet öga. Tveksamt.

Sheogorath
2005-08-05, 18:24
Om jag hajade hans ritning rätt så har jag också haft sådär. Hade exakt samma för kanske 2 år sedan. Innan jag började träna. Jag har iof lagt på mig bra många kilon på dessa åren men det syns inte nu längre förutom jag som vet att det finnns där då. Så att det skulle ta helt sjukt långt tid är vell en överdrift. Men visst det kommer säkert alltid att finnas där, men synas för ett icke medvetet öga. Tveksamt.

Sant. Jag vet ju precis vad jag ska titta efter. Jag vet att mångas ögon tolkar gropen mellan mina bröstmuskler som "stora bröst-muskler", helt enkelt. Andra (framförallt byggare som är vana vid hur bröstmuskler ska se ut) tycker gropen är hemskt oestetisk... Jag lutar tyvärr åt det senare, men det är liksom inte mycket att göra åt saken om man inte vill genomgå en väldigt komplex operation med 6 månades uppehåll från fysisk aktivitet.

muzzelman
2005-08-05, 19:54
Sant. Jag vet ju precis vad jag ska titta efter. Jag vet att mångas ögon tolkar gropen mellan mina bröstmuskler som "stora bröst-muskler", helt enkelt. Andra (framförallt byggare som är vana vid hur bröstmuskler ska se ut) tycker gropen är hemskt oestetisk... Jag lutar tyvärr åt det senare, men det är liksom inte mycket att göra åt saken om man inte vill genomgå en väldigt komplex operation med 6 månades uppehåll från fysisk aktivitet.

Går det att operera? Okej det visste jag inte. Jaha är det därför mina pattar är så stora? ;) Så du menar att byggarna ser det? Hum, det kanske dom gör. Dom flesta i mina kompiskretsar tycker iaf som du sa att man har stora pattar bara ;)
Hade jag inte skrivit detta har jag nästan kunnat gjort ett test och sett vilka som såg det.

Sheogorath
2005-08-05, 19:59
Går det att operera? Okej det visste jag inte. Jaha är det därför mina pattar är så stora? ;) Så du menar att byggarna ser det? Hum, det kanske dom gör. Dom flesta i mina kompiskretsar tycker iaf som du sa att man har stora pattar bara ;)
Hade jag inte skrivit detta har jag nästan kunnat gjort ett test och sett vilka som såg det.

Man kan operera det. Man lossar på alla bröstmuskelns fästen i bröstbenet, lossar på revbenen, stoppar in en skena under bröstbenet och bänder ut bröstbenet så att det blir rakt (man kan också sätta in nytt, rakt bröstben har jag för mig), fäster revbenen med små bultar, fäster tillbaka musklerna och låter det läka. Skoj, va?

Straffaren
2005-08-05, 20:11
Man kan operera det. Man lossar på alla bröstmuskelns fästen i bröstbenet, lossar på revbenen, stoppar in en skena under bröstbenet och bänder ut bröstbenet så att det blir rakt (man kan också sätta in nytt, rakt bröstben har jag för mig), fäster revbenen med små bultar, fäster tillbaka musklerna och låter det läka. Skoj, va?

Haha, fy fan. Jag tror nog att jag sluter fred med mina sneda revben istället :)

turbocalle
2005-08-06, 14:14
Har en kompis som genomfört en sådan operation.. Han hade en extrem inåtbuktning.. Idag ser det mkt bättre ut (var iofs länge sedan jag såg det) Däremot så ska det vara så att man inte kan genomföra hjärt och lungräddning på honom efter operationen.. Detta är åtminstone vad jag har hört..

MvH Carl

carlsm
2005-08-06, 14:36
Kan man inte nöja sig med att operera in silikonimplantat (inte bröst) mellan musklerna och revbenen?