handdator

Visa fullständig version : Hur funkar ALA som tabletter?(ej kapslar)


Topworker
2005-08-05, 08:04
Just det, någon som vet hur bra ALA är som tabletter???, dvs pressade in i tabbar(int kapslar då).

En polare är återförsäljare och tydligen hade han fått tag i ALA i tabbar för vad jag tyckte var bra prs.(man slipper ju frakt o så med)

Nadja
2005-08-07, 11:15
jag har läst att vid stansering (eller kanske heter stansning) av tabletter används värme och ALA är ju ganska känsligt för just värme...

Topworker
2005-08-07, 12:23
jag har läst att vid stansering (eller kanske heter stansning) av tabletter används värme och ALA är ju ganska känsligt för just värme...

Jo, det är sant....*suck* ingen som vet "for sure"?
Det är Self som börjat med ALA, någon som provat dem?

EiseltUK
2005-08-08, 14:48
Det finns en risk att ALA förstörs av värmen vid tablettslagning. Troligen är det inte helt förstört men till viss del. Hur mycket kan man ta reda på genom analyser. Intressant är också att se om den mängd som har förstörts också påskyndar degraderingen av restarande ALA så att hållbarheten förkortas.

Bäst är att kolla med tillverkaren om de har dokumentation på sina tabletter.

/ Henrik

raZmus
2005-08-08, 14:54
När ni säger tabletter, menar ni kapslar då, eller tablett-tabletter? ;)

EiseltUK
2005-08-08, 15:03
När ni säger tabletter, menar ni kapslar då, eller tablett-tabletter? ;)

Tabletter är pressade.

/ Henrik

raZmus
2005-08-08, 15:18
Tabletter är pressade.

/ Henrik

Det vet jag :), bara så det inte var typo eller så (eftersom jag aldrig sett ALA i tablettform). Jag frågade kanske lite klumpigt :D

Topworker
2005-08-10, 13:53
Det vet jag :), bara så det inte var typo eller så (eftersom jag aldrig sett ALA i tablettform). Jag frågade kanske lite klumpigt :D

Inte jag heller, men nu finns de. Och Self är ju ganska stora(Self Omnitrition)...