handdator

Visa fullständig version : Alkohol, lite frågor


GymTT
2005-08-03, 22:55
1. Gör det något att dricka säg 5 starköl i halvåret under bulk?

2. Hur ofta dricker ni alkohol? (Jag menar lite mer än ett glas vin)
Hör gärna er riktigt stora hur ni tänker, drack ni innan ni blev så stora?

3. Allmänt om alkohol, hur mycket kan man dricka även fast man vill vara seriös? Jag har inte druckit på ett år ganska exakt nu. Jag känner mig lite sugen att dricka litegrann nu på fredag på en fest. Skulle vilja höra era synpunkter, hur ofta ni dricker ni som är mest seriösa iaf.
Hoppas ni förstår frågorna.

MVH TT

Pez
2005-08-03, 23:00
1. Gör det något att dricka säg 5 starköl i halvåret under bulk?

2. Hur ofta dricker ni alkohol? (Jag menar lite mer än ett glas vin)
Hör gärna er riktigt stora hur ni tänker, drack ni innan ni blev så stora?

3. Allmänt om alkohol, hur mycket kan man dricka även fast man vill vara seriös? Jag har inte druckit på ett år ganska exakt nu. Jag känner mig lite sugen att dricka litegrann nu på fredag på en fest. Skulle vilja höra era synpunkter, hur ofta ni dricker ni som är mest seriösa iaf.
Hoppas ni förstår frågorna.

MVH TT
Ffs.. sup till nu ungjävel. *slap*

blekfet2
2005-08-03, 23:01
inte för att jag är en jätte men du kan få mina åsikter dock:
1. nej nej nej
2. dricker själv ungefär , säg 1 gång under 2 månader (har en litet barn :) )
3. hur mycket kan man dricka även om man är mycket seriöst:
det är väl väldigt väldig individuellt...



men som ovan sade, Sup för fan...sluta tänk för mycket å sup!

Krokodil
2005-08-03, 23:03
Vaffan ta dig en bläcka om du känner för det. Man måste leva ibland också! :cheers:

Frantic
2005-08-03, 23:04
Jag tror att du ser alledeles för seriöst på din träning. Super du inte så att du får minnesluckor på fredag så klappar jag till dig när jag ser dig *slap*

Jay-Z
2005-08-03, 23:04
Tre ord ska omedelbart in i GymTT:s vokabulär: Distans. Balans. FFS. *slap*

Wopper
2005-08-03, 23:12
Sup dig aspackad, få minnesluckor och däcka sedan.

Dagen efter kommer du inte ihåg ett skit och det som man inte minns har inte hänt.

Finurligt va två flugor blev på smällen, du fick din fylla men det har inte hänt. :cheers:

GymTT
2005-08-03, 23:12
Ffs.. sup till nu ungjävel. *slap*


Pez, du är ett bra exempel för mig, du är stor, stark.
Hur ofta dricker du nu för tiden?
Hur mkt drack du tidigare när du tränade ?

Tacksam.

The Wolf
2005-08-03, 23:13
Håller med ovanstående! :cool:
Drick som fan om det bara handlar om någon gång väldigt sällan.

nemd
2005-08-03, 23:16
Skit i spriten, det är inte nyttigt, det är inte gott och det gör inget gott heller. ;)

Nismo
2005-08-03, 23:18
Kom från Mallis nyss, konstant full i en vecka. *innocent*

aliquis
2005-08-03, 23:19
1. Gör det något att dricka säg 5 starköl i halvåret under bulk?

2. Hur ofta dricker ni alkohol? (Jag menar lite mer än ett glas vin)
Hör gärna er riktigt stora hur ni tänker, drack ni innan ni blev så stora?

3. Allmänt om alkohol, hur mycket kan man dricka även fast man vill vara seriös? Jag har inte druckit på ett år ganska exakt nu. Jag känner mig lite sugen att dricka litegrann nu på fredag på en fest. Skulle vilja höra era synpunkter, hur ofta ni dricker ni som är mest seriösa iaf.
Hoppas ni förstår frågorna.

MVH TT1) nej antagligen inte
2) dricker inte alkohol, men skulle väl kunna om jag hade en bra anledning, finner ingen bra anledning.
3) är väl många "seriösa" som dricker?

Pez
2005-08-03, 23:20
Pez, du är ett bra exempel för mig, du är stor, stark.
Hur ofta dricker du nu för tiden?
Hur mkt drack du tidigare när du tränade ?

Tacksam.
Smickrande iofs..allt är relativt antar jag.
Men visst - senast i förrgår drog jag i mig 2 öl och ett par glas rödvin ute på landet. Dricker alkohol en till två gånger i månaden kanske, blir riktigt full en gång i kvartalet nåt - och så har det varit de senaste 3-4 åren typ. Men jag är rätt trist också.

I din ålder som singel var jag bläckad minst en gång i veckan iallafall. :thumbup:

GymTT
2005-08-03, 23:21
1) nej antagligen inte
2) dricker inte alkohol, men skulle väl kunna om jag hade en bra anledning, finner ingen bra anledning.
3) är väl många "seriösa" som dricker?



Okej, jag skulle liksom vilja veta om, Big Al, FlexOnline, Action, De tävlande, de úberstora grabbarna dricker, liksom de mest seriösa här, dricker de?
Deras åsikter taack!

MVH TT

Grisen
2005-08-03, 23:21
Pez, du är ett bra exempel för mig, du är stor, stark.
Hur ofta dricker du nu för tiden?
Hur mkt drack du tidigare när du tränade ?

Tacksam.


Kolla Fez bildtråd, han röker braj INNAN passen. Och han är STOR min vän, större än de flesta på delta.

Krokodil
2005-08-03, 23:25
Jag vet inte hur alla biffar gör med alkoholen men inte fasen är de alla nykterister iaf. Hmm kom just att tänka på att en åländsk kille här på forumet skrev att han satt i solskenet och drack öl... Någon vecka senare slog han VR i bänk. :D

Fartman
2005-08-04, 00:09
drick det, älska det. men ta det för bövelen lite lungt i början.. det kan lätt gå överstyr för fort när man hållit upp länge. det gäller att känna sin kropp och hålla sig på den tunna linjen just innan det spårar, då har man sköj

bear.flowertwig
2005-08-04, 00:18
Hmm, börjar snart fundera allvarligt på om Mr. Pommes Frites är ett forumtroll... Om inte, är du frireligös? :MrT:

JAM
2005-08-04, 00:28
1. Gör det något att dricka säg 5 starköl i halvåret under bulk?Vad gissar du på? Om du är helt ärlig...?

En halv fest i halvåret, det påverkar knappast! :D2. Hur ofta dricker ni alkohol? (Jag menar lite mer än ett glas vin)
Hör gärna er riktigt stora hur ni tänker, drack ni innan ni blev så stora?Nu passar jag inte riktigt in i den kategorin, men det blir väl 2-3 ggr/mån. Och ja, då är det lite mer än ett glas vin... Dock inte nödvändigtvis någon kanonfylla.3. Allmänt om alkohol, hur mycket kan man dricka även fast man vill vara seriös?Ska du upp och tävla eller? Klart du ska ta dig några glas på festen! Hoppas att det blir roligt. :thumbup: :cheers:

in i GymTT:s vokabulär: Distans:thumbup:

Påminner även om Herkans visdomsord:TRÄNA FÖR ATT LEVA men LEV INTE FÖR ATT TRÄNA då blir det bara pannkaka av det hela och det håller nästan aldrig i längden.

Karate_kid
2005-08-04, 08:22
Klart du kan ta dig en jävel . Men varför dricka så du blir full ? vad får du ut av det egentligen ?

Allan
2005-08-04, 08:54
GymTT lirar väl tennis på ganska hög nivå haver jag för mig. I den sporten, med koncentration, fastställda tider etc kan det nog vara viktigare att koordinera sitt alkoholintag än det skulle vara inom byggning - där man för det mesta kan träna när man har lust, och kasta om i träningsprogrammet så det passar.
Nej, inte ens ett större bruk av alkohol och droger kommer att sabotera din träning. Vi har parktfulla exempel ( inga namn här) på folk som nära nog gränsat till alkoholproblem och ändå nått ruggiga resultat. Men jag är överens med Karate_kid: Varför dricka så man blir full?
Jag siktar aldrig på att bli full. Jag - hoppsan! - blir det bara. Men mycket sällan.


allan

- ante
2005-08-04, 18:45
Passa på att ha roligt, slösa inte hela din ungdom på träning och "Optimal kost".
Vad tror du att du kommer uppskatta mest om 20 år? Ett par gram muskelmassa mer eller en massa minnen?

Kom ihåg, man kan dricka utan att ha roligt.

Karate_kid
2005-08-04, 18:47
Kom ihåg, man kan dricka utan att ha roligt.


ja. Men du kanske menar tvärtom ?

reinholdsson
2005-08-04, 18:57
Jag tror inte man bör oroa sig för träningen pga alkoholen, men är inte det emot dina principer? Stolt Styrketränande Nykterist?

*Flash*
2005-08-04, 19:00
Jag ew full

Sup förfan ungjävbel, ha lite kul vettja ;)

AnimalGen
2005-08-04, 19:07
Eftersom jag lätt kommer i bråk så har jag lagt av med spriten.

tp_88
2005-08-04, 19:37
5 starköl / 6 månader hit eller dit spelar ingen roll, givetvis.
Däremot är det ju frågan VARFÖR du ska dricka dem. Jag har aldrig druckit och har inga planer på att börja.

påven
2005-08-04, 19:45
Eftersom jag lätt kommer i bråk så har jag lagt av med spriten.
:thumbup:

- ante
2005-08-04, 19:47
ja. Men du kanske menar tvärtom ?

nej, jag menar precis det jag skriver :)

man kan dricka utan att ha roligt ;)

AnimalGen
2005-08-04, 19:48
nej, jag menar precis det jag skriver :)

man kan dricka utan att ha roligt ;)
Har mer roligt nu när jag inte dricker.

Karate_kid
2005-08-04, 19:57
Har mer roligt nu när jag inte dricker.


för att du kommer ihåg vem du slåss med ?

AnimalGen
2005-08-04, 20:02
Nää, har bara generelt roligare.

aliquis
2005-08-04, 20:14
GymTT lirar väl tennis på ganska hög nivå haver jag för mig. I den sporten, med koncentration, fastställda tider etc kan det nog vara viktigare att koordinera sitt alkoholintag än det skulle vara inom byggning - där man för det mesta kan träna när man har lust, och kasta om i träningsprogrammet så det passar.
Nej, inte ens ett större bruk av alkohol och droger kommer att sabotera din träning. Vi har parktfulla exempel ( inga namn här) på folk som nära nog gränsat till alkoholproblem och ändå nått ruggiga resultat. Men jag är överens med Karate_kid: Varför dricka så man blir full?
Jag siktar aldrig på att bli full. Jag - hoppsan! - blir det bara. Men mycket sällan.


allanVarför dricka om man INTE kommer bli full?

Tigerkotten
2005-08-04, 20:17
rätt pinsamt att dricka bara för och bli full anser jag dock.
Bara för att kanske bli mera framåt/våga mera osv, själv så dricker jag exakt pga dom orsakerna. Men på senare tid så behövs inte alcohol på samma sätt som det behövdes förr för att våga saker och ting mera.

Man kan ju dricka för det är gott osv me så :)

Jense
2005-08-04, 20:18
sup! sup dig full nu!

du går och köper en flaska rom och sätter dig ner med den ensam
så dricker du upp allt. sen går du och lägger dig.

mystic[-_-]
2005-08-04, 20:18
sup! sup dig full nu!

du går och köper en flaska rom och sätter dig ner med den ensam
så dricker du upp allt. sen går du och lägger dig.

vilken helkväll! *popcorn*

aliquis
2005-08-04, 20:19
Personligen låter jag bli att supa av hälsonackdelarna, men hur mycket av det är bs? Vad kan det orsaka förutom kvaddad lever om man super så hårt att den inte hinner fixa till sig (den kan väl reparera nästan allt?)

userfriendly
2005-08-04, 20:19
Jag dricker inte av den anledningen att det inte ger mig något... drack VÄLDIGT mkt i mina tidiga tonår och känner att jag är klar med det. Att jag tränar ofta är självkalrt oxå en anledning då jag inte vill vara bakis på träningen...
MEN det verkar på dig som om att du vill göra det och då säger jag bara:
DRICK! för inte ska väl träningen få förstöra din tonårstid?? tycker inte man ska låta sig begränsas så mkt av sånt...
Jag drack mer förr än jag gör nu, kunde dricka mig full samma dag som jag tränat o jag tycker att jag fick resultat ändå, kanske inte "optimala" men lite får man offra för att ha lite kul oxå...(om det nu är roligt, gott är det dock!)
men som sagt, har man träning på söndag morgon e bärs på lördag kväll ingen höjdare..

lev livet! :hbang:

kroy
2005-08-04, 20:21
jag har för mig att det fanns en forskarrapport om att dricka moderat lite då och då hjälpte kroppen att rensa ur och fylla på med nytt bränsle.. och då är det väl knappast dåligt att få i sig lite alkohol då och då. sålänge man kan hålla det under kontroll så...

aliquis
2005-08-04, 20:24
rätt pinsamt att dricka bara för och bli full anser jag dock.Vad fan är annars anledningen? Varför hälla i sig något som är giftigt om man inte får ut något av det? Som att sticka sig med stulna sprutor från narkomaner i hopp om att få hiv istället för att leva som random ungdom.
Bara för att kanske bli mera framåt/våga mera osv, själv så dricker jag exakt pga dom orsakerna. Men på senare tid så behövs inte alcohol på samma sätt som det behövdes förr för att våga saker och ting mera.Då är du väl full?
Visst behöver man inte bli aspackad, men det har jag typ jämt lyckats med, skyller på sällskapet.
Man kan ju dricka för det är gott osv me så :)Finns väl roligare/godare saker än en flaska sprit för 240+ om man nu bara tycker det är så jäkla gott?


Antingen dricker man för att bli full eller så dricker man för att man är beroende.

aliquis
2005-08-04, 20:26
jag har för mig att det fanns en forskarrapport om att dricka moderat lite då och då hjälpte kroppen att rensa ur och fylla på med nytt bränsle.. och då är det väl knappast dåligt att få i sig lite alkohol då och då. sålänge man kan hålla det under kontroll så...Det jag menar, i SMÅ mängder verkar det ju finnas fördelar, och nackdelarna modell högstadieutbildning är ju till stor del skitsnack. Vad jag har uppfattat det som förstör man inte alls hjärnceller bl.a.

Kanske saboterar relationer till andra, skadar sig själv, gör saker man inte hade velat gjort, blir deprimerad, osv, men hälsonackdelar? Kvaddad lever om man är riktig alkolist, men något mer?

spacedog
2005-08-04, 20:43
Antingen dricker man för att bli full eller så dricker man för att man är beroende.

Jag säger nja. Alltså, jag kan hålla med om att man dricker för att bli full om du tillåter en frikostig tolkning av begreppet full. Om även den svaga, knappt märkbara, påverkan man kan nå efter ett eller två glas vin kan kallas full, så visst.

Bolio
2005-08-04, 20:53
Jag dricker när jag får lust. Men jag ser också till att sköta kosten lika bra som vanligt samt att dricka massor av vatten så jag inte blir bakis. Det funkar hur bra som helst. Har inte försämrat mina resultat alls.

Jag vet två killar på elitnivå i byggning som är ute och super skallen av sig varenda jävla helg och har så gjort under lång tid. Man måste ju leva också...

hobbitar
2005-08-04, 20:59
Jag dricker nästan bara folköl nuförtiden men förr drack jag för att uppnå berusning :thumbup:

Karate_kid
2005-08-04, 21:01
Har inte försämrat mina resultat alls.

.


Om du inte druckit då? Skulle det ha förbättrats då tror du ?

Bolio
2005-08-04, 21:05
Om du inte druckit då? Skulle det ha förbättrats då tror du ?

Det finns perioder då jag inte dricker alls. Nu dricker jag ytterst sällan. Det har också funnits perioder då jag har rökt på, brukat amfetamin, extacy och grejjer. Det enda jag kan säga är att cannabis är den drogen som förstör minst utifrån mina personliga erfarenheter. D.v.s. så länge man inte går till överdrift och röker en femma om dagen. Alkohol förstör allt ifall det blir en massa festande där man inte äter ordentligt och dricker vatten. Extacy och amfetamin förstör oavsett hur man gör eftersom jag tappar all aptit.

Karate_kid
2005-08-04, 21:08
Det finns perioder då jag inte dricker alls. Nu dricker jag ytterst sällan. Det har också funnits perioder då jag har rökt på, brukat amfetamin, extacy och grejjer. Det enda jag kan säga är att cannabis är den drogen som förstör minst utifrån mina personliga erfarenheter. D.v.s. så länge man inte går till överdrift och röker en femma om dagen. Alkohol förstör allt ifall det blir en massa festande där man inte äter ordentligt och dricker vatten. Extacy och amfetamin förstör oavsett hur man gör eftersom jag tappar all aptit.


okey, okey, håll dig till snazpziel då ;)

Rob The Man
2005-08-04, 21:22
1 Absolut inte!

2 Dricker sällan alkohol men när det är fest då är det fest.
Stor och stor det blir man nog aldrig :D men när man var
16-19 dracks det kanske för mycket men skoj hade man.

3 Det beror ju på person till person.Endel tål ingenting och
andra kan tåla hur mycket som helst men den gyllende regeln
"Lagom är bäst" brukar vara bäst

Stab
2005-08-04, 21:45
1. Gör det något att dricka säg 5 starköl i halvåret under bulk?

2. Hur ofta dricker ni alkohol? (Jag menar lite mer än ett glas vin)
Hör gärna er riktigt stora hur ni tänker, drack ni innan ni blev så stora?

3. Allmänt om alkohol, hur mycket kan man dricka även fast man vill vara seriös? Jag har inte druckit på ett år ganska exakt nu. Jag känner mig lite sugen att dricka litegrann nu på fredag på en fest. Skulle vilja höra era synpunkter, hur ofta ni dricker ni som är mest seriösa iaf.
Hoppas ni förstår frågorna.

MVH TT

FÖR GUDS SKULL DRICK? det största problemet med alla dessa nya unga som tränar är att dom tar träningen på tok för seriös vilket kommer leda till att väldigt mycket missat och förmodligen bara hämma träningen negativt i det långa loppet.. :furious:

Tricklev
2005-08-04, 21:56
Sup på om du tycker det är roligt.
Träning är inte SÅ viktigt, gör vad du tycker är kul.

Fartman
2005-08-04, 22:10
Antingen dricker man för att bli full eller så dricker man för att man är beroende.

bubububu BULLSHIIIAAAAT!
Har du någonsin hört talas om öl? Jag brukar då och då kunna ta mig en öl(folk eller stark) på kvällen en vardag, och när man dricker en kall och god öl blir man inte full. Det är gott, men man blir inte full. Vad betyder detta? Jo, att man dricker ölen för att den är god! Inte för att man ska bli full, för det blir man ju inte. Inte för att man är beroende, för om man inte skulle haft någon öl eller tex behövt köra bil så hade man inte druckit den utan druckit något annat gott.

Sen när man vräker i sig 10-15bärs en lördag så är givetvis fyllan med i beräkningarna

TrasMannen
2005-08-05, 01:36
Äääääh va fan, lite supa ibland får man göra. GymTT om du håller på och tvingar dig själv till saker "som du egentligen inte vill" bara för att vara så optimal som möjligt är risken stor att du tröttnar helt och skiter i allt sedan.
Vanligtvis dricker jag inte väldigt mycket. det blir ett par öl i veckan. Men nu på semestern blir det ett par öl om dagen :P i fem veckor :D

H.Emanuel
2005-08-05, 06:48
Är det inte så att de som blir asfulla på fester uteslutande är alkoholister?
Löjligt tycker jag det där att "man ska dricka när man är ung" och dylik dynga. Varför ska man det och vem är det som har bestämt det? Likadant folk som säger att de "måste varva ned " efter jobbet med en whisky eller några öl (eller både och) Dom är bara fast i nåt mönster som dom fastnat i genom sina föräldrar eller föräldrasurrogat. Sen om de stora biffarna krökar eller ej, vem bryr sig?

bengdoktor
2005-08-05, 06:50
Det är ju sommar för fan! Hur fint är det inte med bira å grillat??

Mina vita helger under sommaren är väldigt lätträknade :hbang:

Chandler
2005-08-05, 07:01
http://www.astrology-online.com/giftshop/eatrightwhite.jpg




:thumbup:

skaparn
2005-08-05, 07:06
Antingen dricker man för att bli full eller så dricker man för att man är beroende.

Om du hade sagt "JAG dricker för att bli full eller så är jag beroende" så hade meningen inte varit så farligt upprörande. Vad är det där för moraliserande dom egentligen? Du har uppenbarligen riktigt taskigt förhållande till alkohol och aldrig känt det sociala att bara ta en god kall öl eller ett glas vin, utan strävan efter att bli full. Låt inte det gå ut över oss andra.

Olsson
2005-08-05, 15:34
Är det inte så att de som blir asfulla på fester uteslutande är alkoholister?
Löjligt tycker jag det där att "man ska dricka när man är ung" och dylik dynga. Varför ska man det och vem är det som har bestämt det? Likadant folk som säger att de "måste varva ned " efter jobbet med en whisky eller några öl (eller både och) Dom är bara fast i nåt mönster som dom fastnat i genom sina föräldrar eller föräldrasurrogat. Sen om de stora biffarna krökar eller ej, vem bryr sig?

Skillnaden i det här fallet är ju att killen själv VILL dricka, men inte vågar för han tror han kommer bli av med alla muskler han har på kroppen ungefär. Hade han inte själv viljat dricka tror jag inte någon här hade uppmuntrat eller pressat honom till det.

Garnax
2005-08-05, 16:33
Du kan ABSOLUT inte dricka...

En fylla kommer förstöra all din fysik, och alla dina framtida möjligheter till bra fysik.

Dricker du någon öl då och då när du känner för det kommer du sakta brytas ner till en mask...

Att dricka lite då och då när man känner det och någon riktigt fylla vid något väl valt tillfälle kommer inte skada din träning, snarare vara nyttigt då ett strikt liv blir lättare att leva om man unnar sig lite.

När ska folk sluta fråga om dom ska eller inte ska gå över till mamma och äta pannkakor fast dom deffar, eller om dom ska eller inte ska äta av tårtan på födelsedagskalaset dom ska på för att dom deffar. Om dom ska eller inte ska
gå förbi en resturang med dörren öppen för att doften innehåller micropartiklar från fet mat...

Orka hålla på så där, har man 90% goda rutiner så har man 100% goda rutiner då de sista 10% är nyttiga för motivationen, motivationen är inte en liten del att vårda under sin träning, den har sin plats precis som kosten har sin, träningen sin, vilan sin osv

På sikt blir du nog större genom att göra din träning dräglig än att leva "optimalt" och tappa motivationen och sluta träna helt för att det inte är värt att offra hela sitt liv för muskler...och när du är 80år och kanske rullstolsbunden och pinnsmal är det minnen du har kvar...inte muskler.

Roa dig för fan

Cilia
2005-08-05, 16:50
men du är medveten om att du inte kan vara medlem av
StoltStyrketränandeNykterist
Medlem i SSN
efter att du har tagit 1! öl.

Hela din image kommer att raseras.

ante
2005-08-05, 18:04
Du måste ju inse att du inte blir större bara för att du är skitseriös direkt, det kommer ta ett tag hursomhelst, och om du dricker 5 bärs i halvåret eller inte, så kanske det påverkar din uppbyggnad med en halv procent eller så.

Om du inte känner att det är någon uppoffring att inte dricka, så kör på det. Om du tycker det är jobbigt och känner dig manad att supa till lite så gör det ibland. Du ska ju ändå ha kul här i livet, eller?

Jag själv dricker inte ofta, inte pga träningen eller så, utan bara för att jag tycker det känns onödigt. När jag känner för det, så dricker jag.

Du borde slappna av lite mer TT, gå några steg tillbaka, tänk på hur mycket (?) du har lärt dig här på kollo och försök som någon sa att göra 90% rätt, med tiden kommer det automatiseras mer och mer, och i takt med att resultaten kommer, så kommer du få välja vad som är en uppoffring, en helkväll på fredagen med massa sprit, kontra ett bra benpass på lördag förmiddag.

Johan
2005-08-05, 18:07
Vad fan är annars anledningen? Varför hälla i sig något som är giftigt om man inte får ut något av det? Som att sticka sig med stulna sprutor från narkomaner i hopp om att få hiv istället för att leva som random ungdom.
Då är du väl full?
Visst behöver man inte bli aspackad, men det har jag typ jämt lyckats med, skyller på sällskapet.
Finns väl roligare/godare saker än en flaska sprit för 240+ om man nu bara tycker det är så jäkla gott?


Antingen dricker man för att bli full eller så dricker man för att man är beroende.

Du tror inte man kan dricka för att det är gott då?
Finns ju folk som betalar flera tusen för en flaska vin, konjak, whisky osv.
Även om inte du gör det så går det faktiskt att njuta genom att dricka sprit.

Trance
2005-08-05, 18:11
aliquis, varför äta glass när det är så onyttigt?

När morsan och farsan tar ett par glas vin till maten så gör de garanterat det inte för att bli fulla. Det är ett njutningsämne exakt som den bernaise-sås som de äter. Jag skulle dessutom säga att såsen är grymt mycket onyttigare.

Om jag käkar mat så kan jag dricka en cola till, eller ta en öl. Jag kan inte säga vilken som är onyttigare om jag skall vara ärlig.

Pez
2005-08-05, 18:41
aliquis, varför äta glass när det är så onyttigt?

När morsan och farsan tar ett par glas vin till maten så gör de garanterat det inte för att bli fulla. Det är ett njutningsämne exakt som den bernaise-sås som de äter. Jag skulle dessutom säga att såsen är grymt mycket onyttigare.

Om jag käkar mat så kan jag dricka en cola till, eller ta en öl. Jag kan inte säga vilken som är onyttigare om jag skall vara ärlig.
Jag tror att föräldrar dricker till maten för att stå ut med sina barn.

Trance
2005-08-05, 18:43
Jag tror att föräldrar dricker till maten för att stå ut med sina barn.

Heh, det kan i och för sig vara sant. Fast nu är alla barnen i familjen utflugna och bara kommer hem när man har tillräckligt dåligt samvete.

Dessutom, se på Pez här som laddar med cigg innan träning. Man behöver inte leva "optimalt" för att få en grym kropp.

Sverker
2005-08-06, 06:56
När morsan och farsan tar ett par glas vin till maten så gör de garanterat det inte för att bli fulla. Det är ett njutningsämne exakt som den bernaise-sås som de äter. Jag skulle dessutom säga att såsen är grymt mycket onyttigare.



Jag skulle dessutom skick in farsan i köket igen för att göra en bättre bernaise-sås.

Behöver man njutningsmedel till middagen är det fel på kocken :(

Garnax
2005-08-06, 11:15
Bara för att man inte håller i sig i säkerhetsanordningen när man åker kanonen på liseberg betyder inte det ätt den är dålig, man bara gör det "mer" spännande på så vis.

Ett glas vin eller en öl till maten kan passa sig mycket väl, öka den totala upplevelsen. Behöver man skölja ner maten är det nog fel på kocken :)

Man kan abolsut dricka utan att sikta på en fylla.

När jag kommer hem från jobbet, det är mitt i sommaren och varmt så sätter man sig framför datorn och tar en öl för att det är gott.

Inte siktar man på en fylla för det...

Under vintern dricker jag aldrig öl efter jobbet, siktar inte på fylla då heller.

Alkohol är inte ett direkt gift, det är en krydda. En krydda som får ölen att smaka som den ska. En öl får inte vara för svagt "kryddad", då smakar det blask, men inte heller för väl "kryddad" då det bara smakar "krydda" då.

Missbrukar man alkoholen då blir den ett gift, men det blir allt man överkonsumerar.

Man kan dricka för att det är gott, man kan dricka för att det är socialt, man kan dricka för att bli full, man kan dricka för att man "måste"

Sverige har dock en sjuk alkoholpolitik...

GymTT
2005-08-08, 12:06
TACK för alla givande svar, ni har rätt. Man ska unna sig någon gång.
Drack i fredags och det gjorde gott. Nu kan jag fortsätta vara optimal ett tag innan nästa fylla :)

Ha det kanon alla.

Cilia
2005-08-08, 12:29
Jag tror att föräldrar dricker till maten för att stå ut med sina barn.
jag tror du har helt rätt.
Det är därför som mina föräldrar dricker och alltid har druckigt så lite *visslar*

Jet
2005-08-08, 12:32
1. Gör det något att dricka säg 5 starköl i halvåret under bulk?

2. Hur ofta dricker ni alkohol? (Jag menar lite mer än ett glas vin)
Hör gärna er riktigt stora hur ni tänker, drack ni innan ni blev så stora?

3. Allmänt om alkohol, hur mycket kan man dricka även fast man vill vara seriös? Jag har inte druckit på ett år ganska exakt nu. Jag känner mig lite sugen att dricka litegrann nu på fredag på en fest. Skulle vilja höra era synpunkter, hur ofta ni dricker ni som är mest seriösa iaf.
Hoppas ni förstår frågorna.

MVH TT

1. På senare tid ofta, och ni har ju alla sett hur snygg man blir av det!

2. När tid finnes.

3. Så mycket du orkar, bara du inte gör det varje dag.....

Rataxes
2005-08-08, 13:23
Om det inte ansågs fult att dricka för att bli påverkad skulle det kanske vara lättare att tro på att så många faktiskt gillar smaken av alkohol. Inte för att det inte kan vara så, jag gillar smaken av svart, starkt kaffe och vet många som aldrig kommer förstå sig på det, men jag tror ändå att det finns många som säger sig gilla öl och starksprit bättre än de faktiskt gör eftersom det låter mycket bättre att säga att man dricker för att det är gott än för att man vill bli påverkad.

Kan ju fråga varför det anses mer macho att dricka öl än t ex cider eller Smirnoff Ice, har det inget att göra med att de faktiskt smakar gott, till skillnad från de flesta typer av alkohol, och därmed är lättare att få ned?

christian
2005-08-08, 13:30
Beer. It´s liquid bread, it´s good for you.

Mmmm... en iskall Carlsberg Sort guld i ett fryst ölglas med tjocka kanter framför hembion. Det är kärlek det.

axlpxl
2005-08-08, 13:42
Jag och Olsson dricker inte. *burp*

Fartman
2005-08-08, 14:28
Kan ju fråga varför det anses mer macho att dricka öl än t ex cider eller Smirnoff Ice, har det inget att göra med att de faktiskt smakar gott, till skillnad från de flesta typer av alkohol, och därmed är lättare att få ned?

Varför det är mer macho eller inte låter jag vara osagt. Men däremot måste jag protestera beträffande ciderns och alkoläskens påstådda välsmakande. DET SMAKAR SKIT! Cidern smakar sötslisk med extra sprit, känns som att alkoholen bara är där för att man ska kunna bli full av den. När det gäller cider tycker jag att dom lättare varianterna är betydligt godare än starkcidern.

hampaN
2005-08-08, 15:49
Smirnoff Ice är riktigt god när man redan är berusad annars smakar den bläää *flex*

JAM
2005-08-08, 20:05
Kan ju fråga varför det anses mer macho att dricka öl än t ex cider eller Smirnoff IceInte bara anses, det är. Varför? Varför är himlen blå, varför bajsar björnen i skogen, varför sover Dolly Parton på rygg? Det är så självklara saker att det ibland är svårt att formulera ett svar. Män dricker öl, kvinnor dricker cider eller alkoläsk.

smeklol
2005-08-08, 20:30
sup..
det är ju det du vill.