handdator

Visa fullständig version : När träna efter virus?


rubber_duck
2005-08-03, 22:53
Var på gymet igår och kollapsade mitt i ett markset. Tordde först att jag hade slitit av något i ryggen pga av att jag nästan inte kunde stå av smärta på 10minuter.
For på akuten och gjorde lite tester men vart förvissad om att det inte var något värre än ett virus.
Stannade inne hela dagen idag och tog det bara lungt, käka mycket mat och alvedon. Nu (midnatt) känner jag mig kry igen.

Frågan lyder: Är det lämpligt att prova ett lätt styrke eller cardiopass immorgon? PS. Jobbar natt så jag sover till ca 2, lite mer vila alltså.

Liten Men Fet
2005-08-03, 23:49
Var på gymet igår och kollapsade mitt i ett markset. Tordde först att jag hade slitit av något i ryggen pga av att jag nästan inte kunde stå av smärta på 10minuter.
For på akuten och gjorde lite tester men vart förvissad om att det inte var något värre än ett virus.
Stannade inne hela dagen idag och tog det bara lungt, käka mycket mat och alvedon. Nu (midnatt) känner jag mig kry igen.

Frågan lyder: Är det lämpligt att prova ett lätt styrke eller cardiopass immorgon? PS. Jobbar natt så jag sover till ca 2, lite mer vila alltså.


Nääääää, jag vet inte vad du har för virus men om det konstaterades idag att du hade ett så finns det inte en chans att det är borta imorgon.
Jag tycker det är sunt bondförnuft att inte träna på minst en vecka, ett virus sitter väl inte bara i ryggen och jag ALDRIG ge mig på cardio med virus i kroppen.
Läkaren som behandlade dig har förmodligen goda råd att ge när det gäller hur länge du ska vila.

Vore ju bra om du kunde nämna vad det är för virus..
Anledningen till att du mår bra nu kan ju vara att du ätit massa alvedon.

rubber_duck
2005-08-04, 01:07
Hon sa att det inte var något värre än ett virus, inte att det nödvändigtvis var ett virus. De råd hon gav var att ta det lungt med tunga lyft, det är på eget bevåg som jag har vilat helt från träning.

Fatalist
2005-08-04, 03:19
Var på gymet igår och kollapsade mitt i ett markset. Tordde först att jag hade slitit av något i ryggen pga av att jag nästan inte kunde stå av smärta på 10minuter.
For på akuten och gjorde lite tester men vart förvissad om att det inte var något värre än ett virus.
Stannade inne hela dagen idag och tog det bara lungt, käka mycket mat och alvedon. Nu (midnatt) känner jag mig kry igen.

Frågan lyder: Är det lämpligt att prova ett lätt styrke eller cardiopass immorgon? PS. Jobbar natt så jag sover till ca 2, lite mer vila alltså.

Haha vafan skojar du?! *slap*

Klart som fan att du inte ska träna imorgon, du kollapsade ju av sjukdom igår! Viiilaaa

Liten Men Fet
2005-08-04, 10:04
Hon sa att det inte var något värre än ett virus, inte att det nödvändigtvis var ett virus. De råd hon gav var att ta det lungt med tunga lyft, det är på eget bevåg som jag har vilat helt från träning.

Jag skulle inte träna förrens jag visste EXAKT vad som var fel, har läkaren missat nåt och det är värre än vad hon och du tror så kan du göra dig illa för lång tid framöver.

Var hon en tränande doktor? Ibland när icke-gymmande människor säger "lyft inte tunga vikter" så menar dom 10 kg inte 150 i mark..

Osten80
2005-08-04, 10:57
Jag skulle inte träna förrens jag visste EXAKT vad som var fel, har läkaren missat nåt och det är värre än vad hon och du tror så kan du göra dig illa för lång tid framöver.

Var hon en tränande doktor? Ibland när icke-gymmande människor sä
ger "lyft inte tunga vikter" så menar dom 10 kg inte 150 i mark..


Kunde inte ha sagt det bättre själv :D

rubber_duck
2005-08-07, 20:30
Har snart vilat en vecka men ska ändå till doktorn immorn, vill fan veta vad som är fel, typ inget direkt som är pajj men anar ändå oråd.