handdator

Visa fullständig version : Vad håller du på med för projekt nu?


Metal_boy_
2005-08-03, 16:14
Vad sysslar du med just nu? Kanske i hemmet, med bilen, båten, trädgården, utsidan av huset, snickarboden, verkstaden? Berätta!


Själv håller jag på att måla om köksluckor och monterar nya handtag på dom. Efter det så ska jag rolla väggarna i Vardagsrummet.

Har mycket att göra på bilen också. Har bytt skärmplåt på höger bak. Nu ska motsvarande vänster fixas också.

mela
2005-08-03, 16:15
Håller på att göra mitt rum så mysigt som möjligt.
Fotar som en galning med svartvita rullar, plockat drivved (skall användas som ramar till fotona), gjort en liten bardisk och plockat hem ett träd som ska upp på väggen :)
Tidigare har väggarna målats röda.

reinholdsson
2005-08-03, 16:17
Hmm. Jag hjälper föräldrarna med sommarstugan. Sen sitter jag och funderar på lite trevlig förvaring i rummet.

Evensar
2005-08-03, 16:17
Håller på att göra mitt rum så mysigt som möjligt.
Fotar som en galning med svartvita rullar, plockat drivved (skall användas som ramar till fotona), gjort en liten bardisk och plockat hem ett träd som ska upp på väggen :)
Tidigare har väggarna målats röda.

Utveckla gärna det där med trädet som ska upp på väggen? :)

mela
2005-08-03, 16:19
Utveckla gärna det där med trädet som ska upp på väggen? :)

Var ute på Hermanö (en Ö på västkusten) och plocka drivved.
Hittade ett träd, istortsätt bara stammen, rätt så litet.
Kanske 1,5m efter att jag kapa av en del (för att få in det i bilen)
Väldigt krokigt och vitt. Ska sitta bredvid baren och se tufft ut (hoppas jag)
Kan fota sedan när jag fått ordning på allt :)

Evensar
2005-08-03, 16:21
Var ute på Hermanö (en Ö på västkusten) och plocka drivved.
Hittade ett träd, istortsätt bara stammen, rätt så litet.
Kanske 1,5m efter att jag kapa av en del (för att få in det i bilen)
Väldigt krokigt och vitt. Ska sitta bredvid baren och se tufft ut (hoppas jag)
Kan fota sedan när jag fått ordning på allt :)

Tack för svaret. Kan bli snyggt. :thumbup:

Frippe_L
2005-08-03, 16:22
Bygger nu sub till hemmabion/stereon med 2*12" istället för 1. Det ska ju kännas om det smäller :-)

Supercharger
2005-08-03, 16:23
Fixar i hemmet!

Målar om och smådonar lite. Har bara bott där ett par månader men har lite småplaner för lyan.

Mitt största problem är dock vad jag ska ha på väggarna!?

Vill ha tavlor med snygga motiv på, spelar ingen roll om det är foton eller riktiga tavlor.

Helst med överkomliga priser också!

Tips mottages gärna...

mela
2005-08-03, 16:23
Tack för svaret. Kan bli snyggt. :thumbup:

Jo jag hoppas det :) Annars är det bra brännvirke :)

Diana
2005-08-03, 16:25
Mina projekt for the moment är femfaldiga!

-Organisera min skivsammling som fått groteska tillökningar på sistens
-Ställa tillbaka mitt dygn:angel:
-Ett träförråd ska byggas på baksidan och ja tycks ofrivilligt blivit en del av målandet?
-Panta eller på nåt sätt återvinna mina (nu 53)fun-flaskor :D
-Ta reda på varför de är 'badförbud' i sjön?

nemd
2005-08-03, 16:25
HAha vad ni har grejjer på gång då. Jag har bara projekt med mig själv, deffa och återställa mina jädrans handled. :D

Har du för bil Metal?

Johan1986
2005-08-03, 16:25
Har precis köpt ny koppling med urtrampningslager och nya O-ringar till insprutarna, till min 740. Så det skall bytas, nästa steg blir att köpa en sprayburk färg och lite fint sandpapper för att fixa mindre lacksskador och ytrost.

Diana
2005-08-03, 16:26
Var ute på Hermanö (en Ö på västkusten) och plocka drivved.
Hittade ett träd, istortsätt bara stammen, rätt så litet.
Kanske 1,5m efter att jag kapa av en del (för att få in det i bilen)
Väldigt krokigt och vitt. Ska sitta bredvid baren och se tufft ut (hoppas jag)
Kan fota sedan när jag fått ordning på allt :)
Haah! =) Fan va underbart kreativt!! :thumbup:

Metal_boy_
2005-08-03, 16:28
HAha vad ni har grejjer på gång då. Jag har bara projekt med mig själv, deffa och återställa mina jädrans handled. :D

Har du för bil Metal?


En Ford Mondeo kombi

mela
2005-08-03, 16:29
Haah! =) Fan va underbart kreativt!! :thumbup:

Tack tack :)

Med dina Fun Light flaskor där. Skicka in korkarna och tigg en tshirt.
Den är asnice att ha när man typ åker båt och har tänkt att dränka
dem som åker med. Eller bara när man slappar :thumbup:



EDIT: 1000 post *nörd*

Loke
2005-08-03, 16:29
Jag har börjat lite med styrketräning på sistone.

Håller på och fixar lite med datorn nu, har nyligen formaterat och så, och så ska jag köpa en ny mus.

Annars är det väldigt lugnt just nu. Försöker ha så tråkigt som möjligt så att jag kan bli lite glad när skolan börjar.

Diana
2005-08-03, 16:36
Tack tack

Med dina Fun Light flaskor där. Skicka in korkarna och tigg en tshirt.
Den är asnice att ha när man typ åker båt och har tänkt att dränka
dem som åker med. Eller bara när man slappar :



EDIT: 1000 post *nörd*

Aa precis! man sägs ju kunna håva in ett matigt antal tröjjor för dom korkarna :thumbup: men de verkar ha blivit ett MKT uutdraget projekt av de hela av nån anledning :confused: :D


Hahah congrats! :hbang:

mela
2005-08-03, 16:38
Aa precis! man sägs ju kunna håva in ett matigt antal tröjjor för dom korkarna :thumbup: men de verkar ha blivit ett MKT uutdraget projekt av de hela av nån anledning :confused: :D


Hahah congrats! :hbang:

hhmz.. ajdå... både jag och min pojkvän har en sån tröja (vi tävlade om vem som kunde få 7 korkar först.. jag snodde 4 st av honom och vann :hbang: )

Metal_boy_
2005-08-03, 16:40
Vad trevligt att damerna föll för min tråd :cool:

christian
2005-08-03, 16:40
Enda semesterveckan i år och det blir till att renovera klädkammaren. Ut med allt inkl golv och in nytt och schyssta hyllor samt möjlighet till liten mekaryta. Inte mkt man kan göra på 1.2*1.7 annat än att tänka kubik.. ;)

mela
2005-08-03, 16:40
Vad trevligt att damerna föll för min tråd :cool:


Vi gillar dina trådar *beundra*

bedlam
2005-08-03, 16:41
Jag håller som alltid på och bökar med min HTPC, och nu när jag kommer hem för sommaren ska gammelprojektorn (800x600 250ansilumen) som jag FÅTT under sommaren upp på något smidigt sätt.
Lite TP-kabel samt uttag ska dras eftersom sonen börjat krypa och om de får ligga där de nu är så äter han nog upp dem vilket stör mitt filmtittande!! *popcorn*
Lägenheten i övrigt måste nog även den säkras för min sons framfart..

sunkan
2005-08-03, 16:43
Mina nuvarande projekt är att vattna pappas och hans svärföräldrars blommor + att jag ska mata syrrans fiskar och hennes sköldpaddor medans pappa är på bröloppsresa...just ja, jag ska ställa ut soptunnan också :D

Piranha
2005-08-03, 16:57
2 projekt här

ett diet 2005

två leta lägenhet ..

christian
2005-08-03, 16:59
Jag håller som alltid på och bökar med min HTPC, och nu när jag kommer hem för sommaren ska gammelprojektorn (800x600 250ansilumen) som jag FÅTT under sommaren upp på något smidigt sätt.
Lite TP-kabel samt uttag ska dras eftersom sonen börjat krypa och om de får ligga där de nu är så äter han nog upp dem vilket stör mitt filmtittande!! *popcorn*
Lägenheten i övrigt måste nog även den säkras för min sons framfart..

Funderat på WLAN? Jag kör 108Mbps på netgear-prylar och det fungerar bra när jag väl fått det att lira. Inga problem att tanka fullt på arbetsdatorn och kolla en DVDr på HTPC:n.

Beast
2005-08-03, 17:02
Min kropp är mitt ständigt pågående projekt.

Möjligen ska jag måla om nångång när jag orkar.

Metal_boy_
2005-08-03, 17:05
Vi gillar dina trådar *beundra*

:naughty:

Timme
2005-08-03, 17:13
Själv så håller jag på att städa på Apoteket. Fick mig ett litet sommarjobb
tillslut :)


/Timme

Tricklev
2005-08-03, 17:13
Ingenting förutom att träna.
Min kropp är mitt projekt.

bedlam
2005-08-03, 17:14
Funderat på WLAN? Jag kör 108Mbps på netgear-prylar och det fungerar bra när jag väl fått det att lira. Inga problem att tanka fullt på arbetsdatorn och kolla en DVDr på HTPC:n.
Tanken har slagit mig :)
Dock är det lite för dyrt för mig, iaf för tillfället. min budget för leksaker är i princip null tyvärr... åh, vad jag längtar tills man blir rik! hehe, typ...when hell freezes over :devil:

Diana
2005-08-03, 17:14
hhmz.. ajdå... både jag och min pojkvän har en sån tröja (vi tävlade om vem som kunde få 7 korkar först.. jag snodde 4 st av honom och vann :hbang: )
Heheh niiiice! :thumbup:

japp metal verkar va ON FIRE idag me trådstarterierna :D

clash
2005-08-03, 17:15
hehe hela jag e fan ett projekt =)

*Flash*
2005-08-03, 17:59
Städa rummet och göra det beboligt för mina två katter som kommer hem snart.
Förhoppningsvis få kroppen i tillräckligt brukbart skick för att kunna träna någorlunda ordentligt.
Skaffa mig ett jobb då jag bestämt mig för att bo hemma ett år till *screwy*
Sen kommer jag behöva vara hemma och få kattskrällena att inte klösa eller göra sina andra behov på olämpliga ställen, vara med dom så dom blir tama också.

Griip
2005-08-03, 18:01
Mitt nuvarande projekt är att vara så full som möjligt så länge jag kan få tag på tillräckligt med pengar.. eller, vad menade du med projket?

rQx
2005-08-03, 18:01
Gör en förhoppningsvis bra låt till bandet ;)

Snake
2005-08-03, 18:03
Försöka fixa extraljusen till biljäveln. Höll på hela dagen, men inkompetent som man är när det gäller bilar och el så gick det bara åt helvette. Så det blev ett köttigt benpass som aldrig förr istället på ren ilska.

Sen ska jag skaffa mig ett liv också hade jag tänkt.

clash
2005-08-03, 18:07
Mitt nuvarande projekt är att vara så full som möjligt så länge jag kan få tag på tillräckligt med pengar.. eller, vad menade du med projket?

ha! den har jag testat, dyrt med sprit i längden dock!

Wooch
2005-08-03, 18:30
Förutom träningen, så har jag inget annat på gång just nu.

Jense
2005-08-03, 18:42
greppredskap och motorcykel

Fartman
2005-08-03, 19:04
hitta mig en ny biljävel. det är inte speciellt kul när man är fattig och den nuvarande kärran aldrig lär gå igenom den stundande besiktningen :(

Metal_boy_
2005-08-03, 19:05
greppredskap och motorcykel

har du nån bild på motorcykelprojektet?

n1tro
2005-08-03, 19:11
Försöker ta körkort (fyller 18 9e aug...) , jävla fittteori så otroligt störande pluggar hellre kemi än detta skit, jag menade det jag skrev. =)

Frantic
2005-08-03, 19:12
Klippa mig och skaffa jobb kanske?

s_himself
2005-08-03, 19:19
få ordning på min vardag..
få mina audi till besiktningen..
flickvän kankse om jag orkar :D

Jense
2005-08-03, 19:26
har du nån bild på motorcykelprojektet?


nä, den är inte klar. eller du vill ha bilder på lite lösa delar liggandes?

Bonnie
2005-08-03, 19:39
Skall bygga rastgård på balkongen så jag kan släppa ut mina katter.
Har mätt/räknat och köpt de flesta tillbehören. Kvar att köpa är byggvirket och hönsnätet. Sedan att få ihop det hela på nått vänster ;)

Lillgrabben
2005-08-03, 19:48
Håller på att byta ytterpanel på huset, haft det som projekt under träningsvilan i sommar. Har bytt på halva huset, hela garaget samt målat allt jag bytt. Håller nu på & monterar nya plåtar ( fönsterbleck, hängrännor, stuprör etc) - eller det är inte jag som mekkar plåten utan svärfar som är plåslagare.


På bilden fattas lite knutar & andra grejor som jag inte hunnit måla färdigt ännu.

clash
2005-08-03, 19:50
sådär klämkäck och hurtig skall jag ALDRIG bli!!!!!!

Lillgrabben
2005-08-03, 19:57
sådär klämkäck och hurtig skall jag ALDRIG bli!!!!!!



Det är jag egentligen inte!

Man är ingen större arbetsnarkoman då man väger närmare 130, men det var ett måstejobb för min del - det höll på att börja se för taskigt ut. Tur att jag börjar om på jobbet om ngn vecka så att jag får vila upp mig ordentligt! :D

clash
2005-08-03, 19:58
hehehe ... en mänsklig inställning iallafall =)

Tolkia
2005-08-03, 20:00
Det finns en lååång lista på saker jag BORDE göra men aldrig tar mig i kragen och gör, varav måla om köksluckor definitivt är en (när det gäller att skjuta upp saker är jag fullt i klass med Kornblom). En sak som jag faktiskt gjort i sommar är sytt mig en "medeltidsklänning" - inte ens det gick dock på en gång, eftersom jag köpte tyg förra gången jag var i Visby på Medeltidsveckan, och det är två år sedan ...

Semiramis
2005-08-03, 20:33
Brodera klart min klocksträng med rosor, pyttesmått och nästan 50 färger som ajg nyss påbörjat. Gå igenom högarna på jobbet innan rushen börjar. Komma igång med morgonyogarörelserna. O s v.

Krokodil
2005-08-03, 20:41
Jag ska måla en gavel på huset. Jag har slingrat mig med diverse undanflykter länge, typ: "men älskling, jag kan inte måla nu när det regnar" eller "men älskling nu när solen skiner för en gångs skull kan jag väl inte stå och måla hela dagen" :D

Jense
2005-08-03, 20:42
Jag ska måla en gavel på huset. Jag har slingrat mig med diverse undanflykter länge, typ: "men älskling, jag kan inte måla nu när det regnar" eller "men älskling nu när solen skiner för en gångs skull kan jag väl inte stå och måla hela dagen" :D


svara såhär: "men älskling MÅLA SJÄLV "

John_r
2005-08-03, 20:42
Vad sysslar du med just nu? Kanske i hemmet, med bilen, båten, trädgården, utsidan av huset, snickarboden, verkstaden? Berätta!


Själv håller jag på att måla om köksluckor och monterar nya handtag på dom. Efter det så ska jag rolla väggarna i Vardagsrummet.

Har mycket att göra på bilen också. Har bytt skärmplåt på höger bak. Nu ska motsvarande vänster fixas också.

förbereder mej för sista året i gymnasiet med att räkna lite matte :em:

Krokodil
2005-08-03, 20:43
svara såhär: "men älskling MÅLA SJÄLV "

Jag gillar sex alldeles för mycket för att prova det. :D

Jense
2005-08-03, 20:45
Jag gillar sex alldeles för mycket för att prova det. :D


Sex är något man köper :D

Fatalist
2005-08-03, 20:55
Bygger nu sub till hemmabion/stereon med 2*12" istället för 1. Det ska ju kännas om det smäller :-)

Hoppas du har en riktig monsterförstärkare, det lär behövas för att få lite "slag" i dem :D

påven
2005-08-03, 21:08
Här är mitt nya projekt :)

Krokodil
2005-08-03, 21:09
Här är mitt nya projekt :)

CUTE! :)

sunkan
2005-08-03, 21:21
Här är mitt nya projekt :)

är det en dubbelbicce jag ser på bild nr.2?

Metal_boy_
2005-08-03, 21:27
nä, den är inte klar. eller du vill ha bilder på lite lösa delar liggandes?


tänkte om man kunde få se ramen ifall du kommit nån vart vill säga? Gör du ramen själv eller har du köpt en?

bosse_brutal
2005-08-03, 22:30
nä, den är inte klar. eller du vill ha bilder på lite lösa delar liggandes?

bygger du från scratch? vore kul att se lite bilder om du nu har kommit såpass långt att det är nått att visa vill säga..
Du kanske har lite skisser eller så på hur du har tänkt dig resultatet, vore jävligt kul att se i så fall..

Bjorne
2005-08-03, 22:51
Bulkar, ska också påbörja andra fasen av att riva ett stort förråd i trädgården strax.

commando
2005-08-04, 10:31
Kul att den här traden kom upp. Jag är en projektmänniska, men jag kan inte pabörja nat nytt förns jag avslutat ett gammalt. Just nu haller jag pa och läser alla mina böcker, har betat igenom en av tre flyttlador sedan i november. Ungefär tre böcker i veckan, a ja känner hur huvet börjar växa...
Nästa projekt blir nog att intressera sig, i den man det är möjligt, för politik. Inför valet alltsa

Cinna
2005-08-04, 10:39
Har fortfarande massa småfix kvar efter flytten, men nästa lite större projekt är att klä om köksstolarna i nytt tyg. Kommer bli bra struligt att få hörnen att bli snygga!

Å sen behöver datorn fixas till *cry*

Gabber
2005-08-04, 11:15
vi försöker hinna färdigt med babykammaren, alla tak ska målas om och nya badrumsmöbler ska inhandlas.

sedan försöker jag mig på att göra min hemsida men det skiter sig hela tiden.

Herkulez
2005-08-04, 11:39
En Ford Mondeo kombi
haha fyfan sälj aset innan den racklar ihop, har haft en sån skrothög för 3år sen och aldrig mer. och den hade inte ens gått 12000mil...fyfan vilka skitbilar :laugh:

Deadlift
2005-08-04, 11:44
Har fortfarande massa småfix kvar efter flytten, men nästa lite större projekt är att klä om köksstolarna i nytt tyg. Kommer bli bra struligt att få hörnen att bli snygga!


Japp;) försökte med det själv men det slutade med att jag lämnade bort stolarna till en som kan sånt :)

Baha
2005-08-04, 11:57
from 1a augusti har jag påbörjat projekt "Hitta ett nytt jobb innan friåret tar slut, panik". *cry*

Mandus
2005-08-04, 12:20
Tack vare min dumhet att inte plugga i ettan på gymnasiet är jag nu tvingad att läsa upp Historia A för att möta de grundläggande behörighetskraven på den högskola jag vill in på. Det har varit mitt stora sommaprojekt :( Tenta nästa vecka, ska bli otroligt skönt om jag klarar det!

raZmus
2005-08-04, 12:49
Håller på med en webbplats åt ett företag. Svårt när det börjar bli fint väder nu igen.

mela
2005-08-04, 15:04
Försöker ta körkort (fyller 18 9e aug...) , jävla fittteori så otroligt störande pluggar hellre kemi än detta skit, jag menade det jag skrev. =)

teorin är ju lätt :P läst boken en gång nu (fyller 18 i december).
mest motivationen till att orka köra som krånglar.

reinholdsson
2005-08-04, 15:07
teorin är ju lätt :P läst boken en gång nu (fyller 18 i december).
mest motivationen till att orka köra som krånglar.


Jag håller med.. Var så med mig med när jag övningskörde. Var så tråkigt att åka med föräldrarna och hela tiden tänka regel här, regel där. Kolla alla speglar osv.

Sen när man väl fått körkort kan man köra mer avslappnat utan att missa något eller så.

mela
2005-08-04, 15:19
Jag håller med.. Var så med mig med när jag övningskörde. Var så tråkigt att åka med föräldrarna och hela tiden tänka regel här, regel där. Kolla alla speglar osv.

Sen när man väl fått körkort kan man köra mer avslappnat utan att missa något eller så.

Jag får bara köra på parkering än så länge... Ibland har man tur och åker iväg med en kompis med en 740 turbo och får sladda lite på en grusplan :thumbup:

Garnax
2005-08-04, 15:26
Rensat balkongen och köpt nya möbler till den så man ska kunna sitta där i solen (som ser ut att vara förlorad för året) och dricka lite öl och äta lite gott :)

Snart ska jag göra om köket, riva ut skåp, höja diskbänken mm...

Ska även ge mig på att total modda ett nytt chassi till datorn

mela
2005-08-04, 15:28
Ska även ge mig på att total modda ett nytt chassi till datorn

Det gjorde min bror som projektarbete i 3an på gymnasiet. Sedan köpte jag den datorn ;D asnice