handdator

Visa fullständig version : Ont i vaderna vid gång


toxicated
2005-08-03, 13:38
Efter styrkepassen brukar jag köra 75% av maxpuls som fettförbrännare. Bara det jag får förbannat ont i vaderna (hela underbenet är väl vaderna?) , jag trodde det skulle gå över men nu har jag kört flera veckor och det bli inte bättre så vad kan sånt bero på?
När det väl börjar göra ont är det bara att bita ihopa o tänka på nått annat, det börjar efter ca 14min o håller på ända tills jag slutar.
Just nu kör jag 10% lutning o 6km/h kanske blir bättre om jag kör med mindre lutning och högre fart men jag vill ju inte springa.

Någon som varit med om samma. försvinner det,vad göra?

Piranha
2005-08-03, 13:40
Efter styrkepassen brukar jag köra 75% av maxpuls som fettförbrännare. Bara det jag får förbannat ont i vaderna (hela underbenet är väl vaderna?) , jag trodde det skulle gå över men nu har jag kört flera veckor och det bli inte bättre så vad kan sånt bero på?
När det väl börjar göra ont är det bara att bita ihopa o tänka på nått annat, det börjar efter ca 14min o håller på ända tills jag slutar.
Just nu kör jag 10% lutning o 6km/h kanske blir bättre om jag kör med mindre lutning och högre fart men jag vill ju inte springa.

Någon som varit med om samma. försvinner det,vad göra?


Precicera är de framsidan på underbenet ( skenbenen )

eller vadmuskeln som du får ont i .

toxicated
2005-08-03, 13:44
Precicera är de framsidan på underbenet ( skenbenen )

eller vadmuskeln som du får ont i .

Då är det vadmusklen, baksidan av underbenet.

Gabber
2005-08-03, 13:48
Efter styrkepassen brukar jag köra 75% av maxpuls som fettförbrännare. Bara det jag får förbannat ont i vaderna (hela underbenet är väl vaderna?) , jag trodde det skulle gå över men nu har jag kört flera veckor och det bli inte bättre så vad kan sånt bero på?
När det väl börjar göra ont är det bara att bita ihopa o tänka på nått annat, det börjar efter ca 14min o håller på ända tills jag slutar.
Just nu kör jag 10% lutning o 6km/h kanske blir bättre om jag kör med mindre lutning och högre fart men jag vill ju inte springa.

Någon som varit med om samma. försvinner det,vad göra?

jag har samma jävla problem vid löpning, antar att man är dåligt stretchad eller för kall när man börjar löpa. för mig hjälper det att peka tårna i backen och luta mig framåt och dra ut muskeln lite. det e svårt att beskriva men du fattar nog själv hur jag menar.

elelr börja springa eller gå lite lugnt så kroppen värms upp innan du drar upp lutning och sånt.

Piranha
2005-08-03, 13:51
jag har samma jävla problem vid löpning, antar att man är dåligt stretchad eller för kall när man börjar löpa. för mig hjälper det att peka tårna i backen och luta mig framåt och dra ut muskeln lite. det e svårt att beskriva men du fattar nog själv hur jag menar.

elelr börja springa eller gå lite lugnt så kroppen värms upp innan du drar upp lutning och sånt.


Jag har samma problem av och till , inledningvis i förbränningsperioderna så är de såklart värre , de brukar lätta dels för muskelkonditionen blir bättre.

Sen ren kroppsvikt gör garanterat en jävla skillnad.

Jag brukar som du bita ihop , mina vader brukar svälla upp rätt bra i volym under perioderna med mycke pump å mjölksyra i dem , så jag brukar ta det onda med det goda.

Stretchning , rätt skor ?

Gabber
2005-08-03, 13:56
Sen ren kroppsvikt gör garanterat en jävla skillnad.
Stretchning , rätt skor ?

jag är ganska säker på att vikten spelar roll men nu när du nämner skor. jag springer i ett par Nike som är köpta 2002 med hål i och som inte är så sköna.

Tycker du jag borde byta? :)

Piranha
2005-08-03, 13:57
jag är ganska säker på att vikten spelar roll men nu när du nämner skor. jag springer i ett par Nike som är köpta 2002 med hål i och som inte är så sköna.

Tycker du jag borde byta? :)

He he he , ja.

Sen är de skillnad på löpar och walkingskor.

Löplabbet nästa !!

blekfet2
2005-08-03, 14:16
jag hade faktiskt exakt samma problem när jag spelade fotboll, det enda som då hjälpte var att stretcha före å efter träning...

martin_vbg
2005-08-03, 16:54
Jag har samma problem, det blir bättre om jag inte kör någon lutning. Det går även över om jag börjar småjogga. Men som dom andra säger stretching är aldrig fel. Sen är det väl alltid värst i början när man inte gått på ett tag.

toxicated
2005-08-03, 20:23
Stretch har jag väl inte varit värlsbäst på så jag får börja med det......skorna är nya men det var inte dom dyraste om man säger så (jag skall ju bara styrketräna i dem) tänkte jag, se så fel man kan ha he he
Jaja stretch o sen nya skor nästa gång jag blir rik samt börja lungt innan jag kör på med lutningen......viktrelaterat tror jag inte det är då jag är normalviktig.....

Tack för era svar

Gabber
2005-08-04, 07:48
He he he , ja.

Sen är de skillnad på löpar och walkingskor.

Löplabbet nästa !!

Löplabbet, jovisst, mina skor som jag köpte 2002 från Coop Forum köstade 200 kr. De funkar men kanske inte är bäst.

Min lillebror som friidrottar handlar där hela tiden, 1500 och uppt för varje jävla par han köper, stackars farsan säger jag.

men klart jag vill ha, men det får vänta tills mina sulor ramlar av också.