handdator

Visa fullständig version : glycerol ?


Vargen
2005-08-02, 21:38
Tjena

Någon som vet var man kan inhandla glycerol ?

tack på förhand.

mystic[-_-]
2005-08-02, 21:38
Tjena

Någon som vet var man kan inhandla glycerol ?

tack på förhand.

apoteket

Davil
2005-08-02, 22:34
Går glycerol att jämföra med nitric boost eller är det något helt annat?

Sverker
2005-08-03, 06:20
Går glycerol att jämföra med nitric boost eller är det något helt annat?


Det är något helt annat.

NO öppnar upp de fina blodkärlen så att det rinner in mer blod i musklerna=> pump.


Glycerol gör blodet tjockare och blodvolymen större. Blodet tar helt enkelt mer plats i muskeln=> pump.


Effekten upplevs samma men med NO kommer det faktiskt mer syre till musklerna medan glycerolen bara trycker in mer vatten.

Davil
2005-08-03, 13:11
Det är något helt annat.

NO öppnar upp de fina blodkärlen så att det rinner in mer blod i musklerna=> pump.


Glycerol gör blodet tjockare och blodvolymen större. Blodet tar helt enkelt mer plats i muskeln=> pump.


Effekten upplevs samma men med NO kommer det faktiskt mer syre till musklerna medan glycerolen bara trycker in mer vatten.

Ahaa ! Ok tack för upplysningen. Funderar på att prova NO någon gång då man är rik...

HenrY
2005-08-03, 13:31
Hur är det med glycerol, någon som kan ge kommentarer på effekt?
Fungerar som kreatin ungefär?

Vargen
2005-08-03, 19:06
hehe apoteket att jag inte tänkte på det :em:

Tack ska du ha

Karate_kid
2005-08-03, 19:09
men fan. Man läser på baksidan, det står typ användning på LÖV och sånt. HAHA vågar man dricka sånt?

z_bumbi
2005-08-03, 19:23
HAHA vågar man dricka sånt?

Har man inte läst på så nej. Det finns en del saker som man bör veta om innan man använder det..

Jag skulle inte rekommendera det som kreatinboster överhuvudtaget utan det är något som kommer fram när tävlingskalsongerna är inprovade och första lagren brunkräm redan ligger på kroppen.
Vissa använder det för att toppa "trycket" inom styrkesport men många andra är starka i alla fall och märker ingen skillnad..

pellepedal
2005-08-08, 18:50
Jag har kört en del på glycerol.
Jag har märkt både positiva och negativa effekter av det.
Tycker dte är upp till var och en att köra på det. Men man bör läsa på sig ordentligt om glycerol innan man testar, och man bör ej gå över rekommenderad dos.

Jag själv kommer troligen bara använda glycerol vid en eventuell tävlingstoppning i fortsättningen, då jag funnit andra alternativ för att få tryck som jag tycker fungerar bättre.

The Draf
2005-08-08, 19:46
Vad är rekomenderad dos? Var kan man läsa om glyserol? Vad anser du vara dom negativa effekterna Pelle?

pellepedal
2005-08-08, 19:53
Vad är rekomenderad dos? Var kan man läsa om glyserol? Vad anser du vara dom negativa effekterna Pelle?

Man kan bli förjävligt dålig i magen.
Tror man kan få ganska högt blodtryck med...