handdator

Visa fullständig version : Agerande i trafiken ( på tal om temperament)


Karate_kid
2005-08-02, 19:06
Jo som topicen lyder. HUR är ni i trafiken?

Ja själv upplever att jag är jävligt hetsig, att ja vill fram fort, blir stressad om ja ligger bakom en jävla söndagsåkare till pensionär som ligger i 40 på en 70 väg, ja vill bara köra förbi henne, tuta å ge en redig berry, dock aldrig gjort. Pekat finger på sin höjd.

SÅ hur är NI!!

Kampsports-janne
2005-08-02, 19:09
Samma här fast på moppen så att säga *screwy*

Karate_kid
2005-08-02, 19:11
Samma här fast på moppen så att säga *screwy*

hahah. Ja men är den lite trimmad så borde du ju rinna förbi kärringjävlarna :thumbup:

Olsson
2005-08-02, 19:12
Jag har lugnat ner mig. Håller nästan alltid hastigheterna nu. Men när folk ligger o kör för sakta sammtidigt som de slickar mittlinjen, skiter i att använda blinkers när de ska svänga, alt slår på den sammtidigt som de svänger. Folk som inte fattar när de ska flytta sig från vänsterfilen på motorvägen. Ja vid sånna tillfällen kan de börja koka lite innombords :devil:

Pingen
2005-08-02, 19:12
Håller som gott som alltid avståndet och hastighetsgränsen, så länge inte någon ligger o trycker i arslet. Då blir det små lätta inbromsningar tills idioten kör om.

Kör endast fort då trafiken är gles/väldigt gles. Brukar gasa av mig på öde, kurvuga vägar eller på streetrace.

Karate_kid
2005-08-02, 19:14
Jag har lugnat ner mig. Håller nästan alltid hastigheterna nu. Men när folk ligger o kör för sakta sammtidigt som de slickar mittlinjen, skiter i att använda blinkers när de ska svänga, alt slår på den sammtidigt som de svänger. Folk som inte fattar när de ska flytta sig från vänsterfilen på motorvägen. Ja vid sånna tillfällen kan de börja koka lite innombords :devil:


HHAHA känner igen mig. Ja kan sitta inne i bilen och skrika för mig själv. :D
Ja ligger gärna och trycker i baken ( :devil: ) oxå!

Yankeee
2005-08-02, 19:14
Håller i princip alltid avståndet. Undantag om någon jöns kör för sakta, då ligger jag och slickar arslet bara för att jävlas (beror självklart på hastighet). Kör alltid om om jag har möjlighet (på 70+ vägar), hatar att ligga bakom någon.

Sonny
2005-08-02, 19:15
jag kör inte själv, men ja vet att farsan e ganska lugn i trafiken men kmr det nån idiot o kör om som ett arsel så slår d slint o pasagerarna får uppleva både vanliga o ovanliga svordomar :D

Cilia
2005-08-02, 19:19
jag är not som Pirate_boy, tutar och hytter med näven och ska alltid hitta genvägarna.

Fast om jag har barn i bilen så är jag tvärt emot då kör jag försiktigt och lugnt.

Frantic
2005-08-02, 19:19
Något riktigt irriterande är när någon som ska svänga vänster ligger längst till höger på vägen och på så sätt hindrar de som ska till höger att köra upp bredvid och sen vidare

Deadlift
2005-08-02, 19:19
Jag har lugnat ner mig. Håller nästan alltid hastigheterna nu. Men när folk ligger o kör för sakta sammtidigt som de slickar mittlinjen, skiter i att använda blinkers när de ska svänga, alt slår på den sammtidigt som de svänger. Folk som inte fattar när de ska flytta sig från vänsterfilen på motorvägen. Ja vid sånna tillfällen kan de börja koka lite innombords :devil:

Håller med! Jag blir tokig på folk som tror de är helt ensamma på vägarna (eller i alla fall skiter i alla andra).

Karate_kid
2005-08-02, 19:20
Något riktigt irriterande är när någon som ska svänga vänster ligger längst till höger på vägen och på så sätt hindrar de som ska till höger att köra upp bredvid och sen vidare


ja dom brukar få sig ett rejält dos med tuta, och en hytt med näven, alternativ IDIOT utskrikandes genom den nervevade rutan.

Krokodil
2005-08-02, 19:20
Jo som topicen lyder. HUR är ni i trafiken?

Ja själv upplever att jag är jävligt hetsig, att ja vill fram fort, blir stressad om ja ligger bakom en jävla söndagsåkare till pensionär som ligger i 40 på en 70 väg, ja vill bara köra förbi henne, tuta å ge en redig berry, dock aldrig gjort. Pekat finger på sin höjd.

SÅ hur är NI!!

Det är jag som är pensionären! :D

Karate_kid
2005-08-02, 19:21
Håller med! Jag blir tokig på folk som tror de är helt ensamma på vägarna (eller i alla fall skiter i alla andra).


hahah, VÄGEN ÄR MIN. Störst går först ? *flex*

reinholdsson
2005-08-02, 19:26
Jag upplever mig köra ganska lugnt.. Blir väldigt irriterad när folk ligger precis bakom på 70/90 vägarna även fast man håller hastigheterna och inte kör för långamt. De utsätter en ju för fara..

Karate_kid
2005-08-02, 19:27
Jag upplever mig köra ganska lugnt.. Blir väldigt irriterad när folk ligger precis bakom på 70/90 vägarna även fast man håller hastigheterna och inte kör för långamt. De utsätter en ju för fara..


men det räcker inte. Sen ska ni upp snabbt i hastighet oxå. HATAR FOLK SOM DRAR 2 min för att komma upp i 70 km/h, för helvete GASA. SEN bromsa inte 250 meter innan ni ska svänga, för att svänga i 10 km/h, ni får akta er för parkeringsböter.

reinholdsson
2005-08-02, 19:29
men det räcker inte. Sen ska ni upp snabbt i hastighet oxå. HATAR FOLK SOM DRAR 2 min för att komma upp i 70 km/h, för helvete GASA. SEN bromsa inte 250 meter innan ni ska svänga, för att svänga i 10 km/h, ni får akta er för parkeringsböter.

Så kör jag inte. Bara för att man kör lagligt behöver man väll inte köra som en snigel? (om inte hastighetsskyltarna tvingar en till det dvs).

Karate_kid
2005-08-02, 19:29
Så kör jag inte. Bara för att man kör lagligt behöver man väll inte köra som en snigel? (om inte hastighetsskyltarna tvingar en till det dvs).


HAHAH. Nej det är sant, men ja passade på att fortsätta så som JAG ( inte alla) tycker att man bör agera.

Kampsports-janne
2005-08-02, 19:35
Jag kör Eu moped till gymmet och det brukar väl gå bra fast folk ska absolut om till vilket pris som helst , fast jag ligger i 60 på femtioväg precis som de andra bilarna och följer trafikrytmen så ska de likt förbannat om... Det är livsfarligt för mej emellanåt...

Karate_kid
2005-08-02, 19:36
Jag kör Eu moped till gymmet och det brukar väl gå bra fast folk ska absolut om till vilket pris som helst , fast jag ligger i 60 på femtioväg precis som de andra bilarna och följer trafikrytmen så ska de likt förbannat om... Det är livsfarligt för mej emellanåt...


ja i eriksberg går det hett till :D Klart man ska om, trafikrythmen på en 50 väg är OFTAST 70!! Så det är ju klart :thumbup:

Diana
2005-08-02, 19:37
Känner mej utanför i den här tråden *cry* hehe men jag SKA bli en sån som är skitduktig iaf på hålla avstånd och inte hetsa -mönsterelev *popcorn* :thumbup:

reinholdsson
2005-08-02, 19:38
Jag kör Eu moped till gymmet och det brukar väl gå bra fast folk ska absolut om till vilket pris som helst , fast jag ligger i 60 på femtioväg precis som de andra bilarna och följer trafikrytmen så ska de likt förbannat om... Det är livsfarligt för mej emellanåt...

Likadant som att folk ska om dig om du har en övningskörningsskylt på. Oavsett om du kör 40 eller 140 på en 50-väg.

Karate_kid
2005-08-02, 19:40
Likadant som att folk ska om dig om du har en övningskörningsskylt på. Oavsett om du kör 40 eller 140 på en 50-väg.


hahah KLART. Man ska visa att färskingarna SKA HA RESPEKT för oss som varit med i branschen :laugh:

Trance
2005-08-02, 19:42
Heh, unga killar är så kassa på att köra bil. :)

reinholdsson
2005-08-02, 19:42
hahah KLART. Man ska visa att färskingarna SKA HA RESPEKT för oss som varit med i branschen :laugh:

Hehe.. inte för att jag haft körkort länge nu men jag känner inget behov av att hävda mig och bevisa för dem att jag kör bättre.

(Men jag förstår att du skämtar också :) )

Karate_kid
2005-08-02, 19:42
Heh, unga killar är så kassa på att köra bil. :)


ja det är därför ja kör om dig, ja vill inte riskera att ja ska råka ut för nåt genom att ligga bakom dig ;)

Trance
2005-08-02, 19:44
ja det är därför ja kör om dig, ja vill inte riskera att ja ska råka ut för nåt genom att ligga bakom dig ;)

Vem kör om vem? Fattar inte. (kanske skall lägga till en: ;) för att förtydliga att det är en ofarlig pik) ;) ;)

Karate_kid
2005-08-02, 19:45
Vem kör om vem? Fattar inte.

morris kör om bjarne ?

Fartman
2005-08-02, 19:50
hmm, brukar oftast köra för fort.. men brukar däremot inte göra dumma/onödiga omkörningar och jag är mycket noga med att hålla avstånd och använda blinkers.

Karate_kid
2005-08-02, 19:51
vi fortsätter på det här spåret. HUR många fortkörnings böter har ni fått ? Ja som trådskapare, kan börja, inte 1 enda. Men det har jag kompenserat upp genom ett otaliga parkeringsböter. Samt ett för att ja kombinerade LJUSEN fel, haha, inte lite grinig snut.400 spänn, adios.

reinholdsson
2005-08-02, 19:52
hur tillämparna ni blinkers i rondeller?

Jag blinkar inte när jag kör in, men blinkar ut. En del blinkar vänster när de åker in, och blinkar inte alls när de ska ut. En del blinkar inte alls (Även väldigt många polisbilar har jag märkt). Verkar som folk inte har lärt sig på ett och samma sätt hur blinkers skall tillämpas i rondeller.

Karate_kid
2005-08-02, 19:54
hur tillämparna ni blinkers i rondeller?

Jag blinkar inte när jag kör in, men blinkar ut. En del blinkar vänster när de åker in, och blinkar inte alls när de ska ut. En del blinkar inte alls (Även väldigt många polisbilar har jag märkt). Verkar som folk inte har lärt sig på ett och samma sätt hur blinkers skall tillämpas i rondeller.


ja blinkar när ja kör in, det är lite onödigt att blinka när man ska ut. Samtidigt som man svänger ratten åt ett håll, så ska man blinka åt det andra.

Cilia
2005-08-02, 19:54
hur tillämparna ni blinkers i rondeller?

Jag blinkar inte när jag kör in, men blinkar ut. En del blinkar vänster när de åker in, och blinkar inte alls när de ska ut. En del blinkar inte alls (Även väldigt många polisbilar har jag märkt). Verkar som folk inte har lärt sig på ett och samma sätt hur blinkers skall tillämpas i rondeller.
blinkers?
det har inte bilarna i Stockholm

Deadlift
2005-08-02, 20:02
hahah, VÄGEN ÄR MIN. Störst går först ? *flex*

he he ;)

Jense
2005-08-02, 20:11
Hytta med näven hjälper. för då kommer man fram snabbare.

skulle varit kul om ni räckte finger åt fel person nån gång. så vänder han sin hummve och kör över er, samtidigt som han skriker "KUKTUTA!

Karate_kid
2005-08-02, 20:11
Hytta med näven hjälper. för då kommer man fram snabbare.

skulle varit kul om ni räckte finger åt fel person nån gång. så vänder han sin hummve och kör över er, samtidigt som han skriker "KUKTUTA!


ja

fel =? ja skulle äta han. Jag kan sumo nu

s_himself
2005-08-02, 20:13
Karate_Kid... Jag är som du.. Fast jag kan sitta och skrika åt idioter... kommentera allt dom gör. fotgängare, cyklister eller vad som dom får sig en avhyvling ibland :D

Karate_kid
2005-08-02, 20:15
Karate_Kid... Jag är som du.. Fast jag kan sitta och skrika åt idioter... kommentera allt dom gör. fotgängare, cyklister eller vad som dom får sig en avhyvling ibland :D


vadå fast ?JA ÄR EXAKT SÅN :D

David86
2005-08-02, 20:19
ja blinkar när ja kör in, det är lite onödigt att blinka när man ska ut. Samtidigt som man svänger ratten åt ett håll, så ska man blinka åt det andra.
Menar du inte tvärtom? Helt onödigt att blinka när man kör in i rondellen, man kan bara köra åt ett håll så varför blinka. Men däremot när man ska köra ut ur rondellen är det jäkligt schyst att blinka så att dem som väntar på att köra in ser att du ska svänga (och det därför blir plats i rondellen).

Förresten böteslappen på ljuset var inte om dimljuset va? :whipped:

Karate_kid
2005-08-02, 20:21
Förresten böteslappen på ljuset var inte om dimljuset va? :whipped:


jo :D

Krokodil
2005-08-02, 20:23
hur tillämparna ni blinkers i rondeller?

Jag blinkar inte när jag kör in, men blinkar ut. En del blinkar vänster när de åker in, och blinkar inte alls när de ska ut. En del blinkar inte alls (Även väldigt många polisbilar har jag märkt). Verkar som folk inte har lärt sig på ett och samma sätt hur blinkers skall tillämpas i rondeller.

Jag blinkar alltid före rondellen om jag inte ska rakt, dessutom blinkar jag höger när jag ska ut ur rondellen.

Karate_kid
2005-08-02, 20:24
Jag blinkar alltid före rondellen om jag inte ska rakt, dessutom blinkar jag höger när jag ska ut ur rondellen.


så gör ja med
utan det sista :D

Frippe_L
2005-08-02, 20:29
vi fortsätter på det här spåret. HUR många fortkörnings böter har ni fått ? Ja som trådskapare, kan börja, inte 1 enda. Men det har jag kompenserat upp genom ett otaliga parkeringsböter. Samt ett för att ja kombinerade LJUSEN fel, haha, inte lite grinig snut.400 spänn, adios.

En fortkörningsböter på mina 6 år med körkort, såklart skulle jag köra mycket för fort just då *innocent* aldrig annars haha! Men men jag får tillbaks det på torsdag, då får man rasta turbon igen yiiihaaaa!

Men jag kör lagom snabbt i trafiken och blir inte upphetsad/uppretad om någon kör om mig olämpligt eller kör lite väl sakta, utan kör lugnt och försiktigt om den jäveln lite längre fram med en måttlig skitsnabb hastighet!

Diana
2005-08-02, 20:35
så gör ja med
utan det sista :D
Tur att man bor på betryggande avstånd från vissa...... :D

Überbiffen
2005-08-02, 20:54
Jag stör mig på folk som ska burna iväg för att sedan ligga och fjutta 5km/h under hastighetsbegränsningen (trycka mig i röven för ingenting).

Jag stör mig på folk som ska ligga 40km/h över hastighetsbegränsningen på raksträckor men sedan krypa fram i 2:an när det ska svängas (vara i min väg).


Kan göra mig jävligt förbannad. :)

abbe
2005-08-02, 21:59
Jag är den där dryga typen som alla tittar snett på. Ligger alltid så jag precis inte blir av med körkortet och kör med mindre marginal än dom flesta gillar. Enligt mig själv så tillämpar jag en aktiv körstil. Ser ni någon i backspelen på motorvägen som ligger i vänsterfilen med blinkersen på blinkandes med helljus om framförvarande bil ligger 2 sekunder för länge i fel fil, ja, då är det jag.

Minst ett par gånger i månaden så är det någon som blir så sur på mig så dom slår på min bil, ger finger, följer efter, prejar mig osv. Bortsett från att jag som sagt kör med mindre marginal än dom flesta och alltid ligger 30 över gränsen så bryter jag väldigt sällan mot reglerna.

Dock är det många som verkar vara minipoliser och tror sig kunna trafikreglerna bättre än alla andra. Eftersom jag är som jag är så vet jag ganska väl var gränserna går och visar sällan min bästa sida när den andra parten gör sin gest. Det och att jag alltid vill höra vad "lagen" säger är den främsta anledningen till att det blir så mkt konflikter. Dock är jag alltid lugn som en filbunke och brusar aldrig upp i trafiken.

Mina favoriter är cyklister som tror dom har samma regler på övergångställ som fotgängare. Dom blir alltid lika förvånade här i cykelstaden Lund när jag inte tvärnitar för att dom ska komma över. Dock har jag hört talas om en lagändring som kommer ge dom förkörsrätt. :(

De sex första bilarna jag ägde sålde jag inte. Samtliga gick till skrot. På en och samma vecka var polisen efter mig sex gånger, och på fem av dessa stack jag och lyckades komma undan fyra gånger (hade max oflyt den femte gången). Under ett år var jag med i sju bilolyckor varav en allvarlig. Jag har dessutom blivit avstängd från ett försäkringsbolag (Holmia). Ett år hade jag tung motorcykel och endast en av dagarna under det året körde jag under 200 km/h och det var när det regnade så mkt att det inte gick att köra fortare. Personbästa är en snittfart på 208 km/h över 20 mil (bilen drack 1,8 liter milen då). En annan intressant sak är att den primära anledningen till att jag köpte dator första gången var för att jag dels kunna leka av mig där samt för att inte vara så mkt på vägarna.

Nu vet jag att det finns minipoliser här med och ansvarsfulla föräldrar, vilket jag med är om 2 månader, men till mitt försvar så tycker jag verkligen att jag kör ansvarsfullt nu. :thumbup:

PS. Första gången jag körde bil var när jag var 11 år (la i backen trodde jag och körde rakt in i husväggen och krossade en läskback som tog mig timmar att få bort innan föräldrarna kom hem). Andra gången jag körde, någon månad efter första gången, körde jag rakt ut i en nyplöjd åker och höll inte på att komma upp tills jag insåg att det inte gick att backa utan att köra ut och vända på åker (tog mig 2-3 timmar att räfsa åkern och tvätta bilen, vilket jag hann med 30 mins marginal). Tredje gången var jag 12 år och klarade precis hålla bilen på en smal grusväg i 140 km/h. Troligen är det ngt som inte riktigt står rätt till...

PSS. Fick reda på förra veckan att min brors dotter vill alltid som godnattsaga höra om vad jag har gjort för "busiga" saker i mitt liv.

Jesper
2005-08-02, 22:04
Ganska hetsig och vill fram fort. Brukar väl ligga mellan 20-30 km över hastighetsgränsen. Tycker inte om att ligga bakom folk oavsett hur snabbt dom kör hehe.

Cinna
2005-08-02, 22:15
Håller oftast avståndet men är dålig med hastighetsbegränsningarna. Blir lätt irriterad när folk uppför sig som idioter i trafiken och bilköer kan förstöra det bästa humöret :em:

Men annars är jag riktigt lugn bakom ratten :D

Kaboffastar
2005-08-02, 22:21
Tredje gången var jag 12 år och klarade precis hålla bilen på en smal grusväg i 140 km/h.

Ska jag vara ärlig så... tror jag dig inte.

abbe
2005-08-02, 22:32
Ska jag vara ärlig så... tror jag dig inte.

Nej, och jag kan inte bevisa det för dig heller. Just den gången var dock min bror och hans kompis vittnen, även om det inte heller spelar ngn roll här.

Lizard
2005-08-02, 23:15
Hahahaha...ni får ursäkta men vilka löjliga låtsasess ni är helahögen :devil:
Sitter och trycker upp blodtrycket med bara det nyfunna ethos och moraliska indignation som den som aldrig haft något ansvar förut - och plötsligt får det. Som små undermyndiga patroner på bruket eller som den dräng som för första gången får ansvaret att köra traktorn..... :D

Jag håller för det mesta hastigheten numer (qruise control är underbart) och håller in till höger på motorvägen när någon vill om. Vill du köra fortare, eller långsammare - be my guest. Jag ställer mig heller inte på bromsen när jag ser en polisbil utan kör glatt om den om jag anser att min fart är bättre.
Men inte flänger jag mig undan eller avbryter min omkörning bara för att Hasse Menlös vill fara fram 30% fortare än vad som påbjudits. Kvittar hur han blinkar (ja, jag ser dig, jag ser dig) och detta fåniga tutande och fingerviftande som en del hänger sig åt i ett försök att ersätta sina okunskaper i Vägtrafikförordningen med, är mig helt likgiltigt - jag ska hem, helst i ett stycke, och det ska väl bara du med?

I USA släpper man fram den som vill byta fil oaktat hur olägligt filbytet kommer och hur klantigt föraren än har betett sig för att hamna fel. Inte bryr man sig heller om vilken sida som omkörningen sker på.

I större delen av Europa, och för all del - övriga världen, så bildas filer efter plats och folk kör både farligt fort och enerverande långsamt. Vägen är till för alla.

Innan ni blir sura, om det inte redan är försent, så ska ni veta att jag känner igen mig i era komentarer. Jag har också kört fort och svurit till ingen nytta (inte som abbe, men lyckligtvis är hans historia sällsynt). Pressat mig genom Europa utan att nålen legat under 200-strecket en enda ynka meter och impat på spåniga brudar genom att köra 220 genom Södertunneln. Till slut började jag köra bana och har numer tävlingslicens i F3 (som jag aldrig använder längre) och precis som när man inleder en karriär i kampsport eller, varför inte, styrketräning, blev jag varse mina egna begränsningar och tillkortakommanden. I det här fallet som bilförare.

Porscheklubben hade ett arrangement för de mest inbitna förarna av 911 Turbo och Stefan "Lill-Lövis" Johansson var värd i början på 80-talet.
Eftersomjag hade en bekant som samlade på bilar fick jag chansen att följa med.
Efter en hel dags kanande med kärrorna så frågade jag Lillis om han inte kunde tänka sig att ta ett par varv med mig i kompisens 911 med ställbart laddtryck, störtbur, 4-punktsbälten och hela paketet.
Efter fyra varv med mig nedpressad i passagerarstolen där jag mest såg himlen - jag tror inte nosen var längst fram på bilen en meter av Mantorpbanan, så ville Lillis bryta för han trodde däcken började ta stryk.
Jag flöt lättad ut på Terra Firma igen i depå och vi kunde konstatera att han, på fyra varv, nött ned de feta Pirellidäcken till corden!
För mig är det lite häftigare än att köra 160 på E4 och hötta med fingrarna åt folk...

Lizard

bosse_brutal
2005-08-03, 01:01
blir stressad om ja ligger bakom en jävla söndagsåkare till pensionär som ligger i 40 på en 70 väg,


hatar dom jävlarna... värsta var när jag låg bakom nån idiot som pendlade mellan 50-70 på en 90 väg med dåliga omkörningsmöjligheter och ganska mycket trafik, låg nog bakom i en halvmil minst*grr27*

bakom ratten: nån kärring som knappt såg upp till vindrutan, såna ska inte vara ute i trafiken.
iofs finns det nog många som anser att jag inte heller borde va det, så det jämnar väl ut sig antar jag...

Wopper
2005-08-03, 10:21
Min epatraktor går inte så fort. Därför blir körstilen lugn. En gång fick jag parkeringsböter fast jag nästan hade full gas. Har funderat på att byta upp mig till en flakmoppe. Man får nog fler brudar då.

Gabber
2005-08-03, 11:32
jag är en lugn och sansad person i trafiken och annars också men jag behöver inte mycket för att bli galen. grejjen är att jag lagrar allt i mig istället för att släppa ut allt. det är väl bra för trafiken och mindre bra för mig.

gasar sällan då bilen inte kan gasas med, men jag har det i mig.

ligger någon och sölar framför kommer svordomarna men aldrig så att föraren märker. jag lugnar ner mig vanligtvis men ibland går det inte och man kör om och ser förbannad ut.

ibland har det hänt att jag själv har legat före idioter som kör för snabbt och sölat, sen har jag pekat finger åt de vid omkörning.

mini_Arnold
2005-08-03, 11:51
Jag kan bli jävligt lack ibland men då svär jag o sen är det inget mer med det.
Skulle aldrig låta det gå utöver min körning i trafiken iaf.

Bobo
2005-08-03, 14:42
Är lugn och fin i stadskörning, men fy tusan vad det kan koka i mig ibland. Vet att jag inte tjänar nån tid på att hetsa i stan så det låter jag bli och tar igen allt där det finns tid att tjäna; på landsväg eller större.

Är otäckt mycket blyfot :( har klarat mig från allt utom parkeringsböter och väntar bara på att kortet ska norpas om nån lyckas rada in mig :( Men har blivit extremt observant på vart de kan stå och lura :D så jag kanske klarar mig.

Försöker bättra mig men det är ju så underbart att blåsa fram :naughty:

Karate_kid
2005-08-03, 14:49
ah, en incident som hände idag, fick mig att tänka på att ja glömt något att skriva i tråden.

På väg till gymmet, ligger en jävla bil, vet inte om det är en gubbjävel eller kärring som kör, men håller hastighteten, och det kan man ju alltid vara tacksam för.En rondell närmar sig, fortfarande EN BRA BIT IFRÅN, och sikten är rätt fri, så med en anpassad hastighet kan man bara glida igenom, utan kraftiga inbromsningar, det närmar sig, bilen bromsar, mer, och mer, tills den nästan står STILL, ja menar WTF, ANPASSA. HATAR SÅN SKIT. Ja ville bara ut genom bilen, öppna bildörren å smack smack :D

reinholdsson
2005-08-03, 14:52
ah, en incident som hände idag, fick mig att tänka på att ja glömt något att skriva i tråden.

På väg till gymmet, ligger en jävla bil, vet inte om det är en gubbjävel eller kärring som kör, men håller hastighteten, och det kan man ju alltid vara tacksam för.En rondell närmar sig, fortfarande EN BRA BIT IFRÅN, och sikten är rätt fri, så med en anpassad hastighet kan man bara glida igenom, utan kraftiga inbromsningar, det närmar sig, bilen bromsar, mer, och mer, tills den nästan står STILL, ja menar WTF, ANPASSA. HATAR SÅN SKIT. Ja ville bara ut genom bilen, öppna bildörren å smack smack :D

Haha vilken tur du har med bilförare :)

borde ju vara olagligt att stanna i onödan.

Karate_kid
2005-08-03, 14:53
Haha vilken tur du har med bilförare :)


kan vara att ja är extra "känslig" mot sånt.haha , ja har ett hett temprament.

Diana
2005-08-03, 16:14
ah, en incident som hände idag, fick mig att tänka på att ja glömt något att skriva i tråden.

På väg till gymmet, ligger en jävla bil, vet inte om det är en gubbjävel eller kärring som kör, men håller hastighteten, och det kan man ju alltid vara tacksam för.En rondell närmar sig, fortfarande EN BRA BIT IFRÅN, och sikten är rätt fri, så med en anpassad hastighet kan man bara glida igenom, utan kraftiga inbromsningar, det närmar sig, bilen bromsar, mer, och mer, tills den nästan står STILL, ja menar WTF, ANPASSA. HATAR SÅN SKIT. Ja ville bara ut genom bilen, öppna bildörren å smack smack :D

Hahaha den där snigeln är jag om nåt år kan ja GARANTERA :D alltid minst 10 km/h under tillåten hastighet :naughty:

reinholdsson
2005-08-03, 16:19
Hahaha den där snigeln är jag om nåt år kan ja GARANTERA :D alltid minst 10 km/h under tillåten hastighet :naughty:

Så säger nog alla innan de fått körkort :D

Diana
2005-08-03, 16:38
Så säger nog alla innan de fått körkort :D
Damnit! tror du :confused: ja som trodde de fanns hopp för mej:angel:

Fartman
2005-08-03, 16:43
Damnit! tror du :confused: ja som trodde de fanns hopp för mej:angel:

så är det! jag kommer själv ihåg hur jag tänkte att jag ska minsann glida fram i tillåten hastighet.. och när man ÄNTLIGEN fått sitt jävla körkort så var man så apless på "körskolestilen" så det första man gjorde var att fara ut och gasa av sig riktigt ordentligt.. jag körde som värst månaderna efter man fått kortet.. sen allt eftersom så lugnade man sig mer och mer

Metal_boy_
2005-08-03, 16:48
Sist jag var ritktigt aggresiv var kanske för 6mån sen. En idiot svängde rakt ut från en fickparkering samtidigt som han gav tecken att han skulle köra ut. Farsan körde och eftersom vi redan var en bit gämsides med gubben när han började göra tecken och småköra så hade vi ju ingen anledning att backa tillbaka och släppa ut idioten. Idioten kör upp gämsides och gapar som en idiot med nerhissade rutor. Farsan sa bara " åk hem och lägg dig för fan" medans jag fick utbrott och skrek" men stanna biljäveln då gubbhelvete din fega fan!!". Han fortsätter ligga o pressa gämsides, då skriker jag till farsan" stanna bilen för fan jag ska ta gubbjäveln!!" Han vägrar så jag hoppar ut ändå och springer över ett torg och chestar typ kom nu då. Gubben började använda gasen.

Har blivit bättre på senaste tiden.

Karate_kid
2005-08-03, 17:43
Sist jag var ritktigt aggresiv var kanske för 6mån sen. En idiot svängde rakt ut från en fickparkering samtidigt som han gav tecken att han skulle köra ut. Farsan körde och eftersom vi redan var en bit gämsides med gubben när han började göra tecken och småköra så hade vi ju ingen anledning att backa tillbaka och släppa ut idioten. Idioten kör upp gämsides och gapar som en idiot med nerhissade rutor. Farsan sa bara " åk hem och lägg dig för fan" medans jag fick utbrott och skrek" men stanna biljäveln då gubbhelvete din fega fan!!". Han fortsätter ligga o pressa gämsides, då skriker jag till farsan" stanna bilen för fan jag ska ta gubbjäveln!!" Han vägrar så jag hoppar ut ändå och springer över ett torg och chestar typ kom nu då. Gubben började använda gasen.

Har blivit bättre på senaste tiden.


ännu en attack ? :laugh: :thumbup:

larre
2005-08-04, 01:10
Jag saknar all respekt för folk som inte kan kontrollera sig när dom kör(och folk som föriövrigt inte kan kontrollera sig, så patetiska), dvs folk som hyttar med näven, skriker gastar, tutar osv.
Ok ifall det är befogat, typ att någon kör mot rött eller håller på att smälla.
Men folk hetsar upp sig över skitsaker "oh nej han kör bara 65kmh och här är det 70kmh omfg han stjäl en minut av mig på 5mil", alla tror dom är så jävla bra på att köra och att dom vet minsan bäst.


Det har varit nära på att smälla några gånger för mig då jag tex mött folk som kört åt fel håll i rondeller, kört mot rött, kommit ut från utfarter/parkeringar, eller tom kört åt fel håll på enkelriktade gator samt folk som har gjort helt galna omkörningar men jag har aldrig brusat upp över något sådant, vad skulle det ge?

Jag själv var förut inte någon söndagsbilist, körde så fort det gick utan att det ska bli för farligt, älskar att känna draget när man gääsar, får en rejäl kick av det.
En gång blev det dock lite för mkt av det goda och då hade man en civilsnut i röven som blinkar in en till kanten, en snabb koll mot hastighetsmätaren avslöjar att körkortet sitter väldigt löst, 160 på en 90 väg, omhändertaget körkort direkt på platsen, fick ta om det och hela kittet då jag hade prövotid kvar, jävligt surt men idag så känns det nästan bra att det hände.

Numera kör jag nästan som en kärring, lite över hastighetsbegränsningen och lite små race då och då..

bosse_brutal
2005-08-04, 05:39
så är det! jag kommer själv ihåg hur jag tänkte att jag ska minsann glida fram i tillåten hastighet.. och när man ÄNTLIGEN fått sitt jävla körkort så var man så apless på "körskolestilen" så det första man gjorde var att fara ut och gasa av sig riktigt ordentligt.. jag körde som värst månaderna efter man fått kortet.. sen allt eftersom så lugnade man sig mer och mer

känner fan igen det där, maxade morsans bil inom en timme efter jag klarat uppkörningen... 175 kom jag upp i innan det blev dags att svänga av..

metal: :laugh: :thumbup: så ska dom tas som jävlarna

commando
2005-08-04, 10:04
Jag hade en R1:a fram till förra aret, och blev succesivt fartblind(speciellt efter en tripp till Grekland). Av nagon anledning bedömde jag det som förnuftigt att vid ett tillfälle köra i över 200km/h pa amiralsg. i malmö(70-vag), polisen tog mig sen när den övergick till 50-vag efter ett rödljus. Da körde jag i 91 och det blev ingen pardon(indraget kort osv.). En dag efter att min lite mer hetlevrade polare köpte hojen krockade han och är nu sjukskriven i tva ar. Jag känner att jag gjort av med min trafikturskvot, och tare jävligt lugnt nuförtiden när jag lanar nagons bil. Det dar med roadrage har jag aldrig riktigt förstatt, men vem ar nu jag att saga nat.

LisaOoo
2005-08-04, 11:43
Jag håller med larre. Vad ger det om du brusar upp och skriker och pekar finger åt någon som gör fel? Antagligen gör de det inte med mening och visst, det finns folk som inte borde vara ute på vägarna men låt dem vara och håll er undan bara. Och vad är det för mening att klaga på dem som kör långsamt? Respektera andra människor för helvete! Blir bara så arg på att ni är så jävla barnsliga. *grr27*

JAM
2005-08-04, 12:41
Jag håller med larre. Vad ger det om du brusar upp och skriker och pekar finger åt någon som gör fel? Antagligen gör de det inte med mening och visst, det finns folk som inte borde vara ute på vägarna men låt dem vara och håll er undan bara.
Men det finns gånger då det är befogat också, glöm inte det. Om man på ett mer eller mindre trevligt sätt påtalar för folk att de gör fel, kanske de inser det och ändrar sig till nästa gång?

Jag har sedan jag köpte bil och började köra mycket här i Stockholm blivit bättre på att tuta på folk. Typiskt är om personer, gärna med barnvagn *screwy*, går mot rött. Jag menar inte de som börjat gå mot grönt och inte hinner över, utan de som går mot rött utan att tänka sig för. :nono:

EDIT: Hatar vidare folk som inte förstår vad man använder blinkers till. Ska man hastigt och lustigt byta fil, ja då blinkar man! Och detta EFTER att man sett att ett filbyte ens är möjligt att göra.

LisaOoo
2005-08-04, 13:02
Men det finns gånger då det är befogat också, glöm inte det. Om man på ett mer eller mindre trevligt sätt påtalar för folk att de gör fel, kanske de inser det och ändrar sig till nästa gång?

Jo, det är klart. Jag syftar mer på att bli förbannad och peka finger åt folk eller liknande. Det hjälper ingen.

zanzi
2005-08-04, 14:06
Jag upplever mig köra ganska lugnt.. Blir väldigt irriterad när folk ligger precis bakom på 70/90 vägarna även fast man håller hastigheterna och inte kör för långamt. De utsätter en ju för fara..

Fattar inte heller varför folk har brottom hela tiden!?
Det känar sällan heller att bli sur på folk i trafiken. Den som kör fel brukar fatta det efteråt och att man tutar och pekar fingret hjälper inte på nått sätt.

Brukar hur som helst cykla nu för tiden. Bättre på alla sätt förutom på kanske längre färder. Var också lite jobbigt att springa in på den lokala livsmedelsbutiken med en väska förut. Securitas-vakten fick väl mindervärdeskomplex när man gick in med linne och och kände att han var tvungen att hävda sig... eller så är det hans jobb (men jag vill fortfarande tro att han fick mindervärdeskomplex). =)

Herkulez
2005-08-04, 14:10
Jag hade en R1:a fram till förra aret, och blev succesivt fartblind(speciellt efter en tripp till Grekland). Av nagon anledning bedömde jag det som förnuftigt att vid ett tillfälle köra i över 200km/h pa amiralsg. i malmö(70-vag), polisen tog mig sen när den övergick till 50-vag efter ett rödljus. Da körde jag i 91 och det blev ingen pardon(indraget kort osv.). En dag efter att min lite mer hetlevrade polare köpte hojen krockade han och är nu sjukskriven i tva ar. Jag känner att jag gjort av med min trafikturskvot, och tare jävligt lugnt nuförtiden när jag lanar nagons bil. Det dar med roadrage har jag aldrig riktigt förstatt, men vem ar nu jag att saga nat.
har man en R1:a så stannar man inte ;)

Karate_kid
2005-08-04, 15:18
Jag håller med larre. Vad ger det om du brusar upp och skriker och pekar finger åt någon som gör fel? Antagligen gör de det inte med mening och visst, det finns folk som inte borde vara ute på vägarna men låt dem vara och håll er undan bara. Och vad är det för mening att klaga på dem som kör långsamt? Respektera andra människor för helvete! Blir bara så arg på att ni är så jävla barnsliga. *grr27*


hhaha .. Det är sådana SOM du i trafiken som gör mig galen. Kör in till kanten och släpp förbi istället. Så blir världen bättre :thumbup:

larre
2005-08-04, 16:11
hhaha .. Det är sådana SOM du i trafiken som gör mig galen. Kör in till kanten och släpp förbi istället. Så blir världen bättre :thumbup:
haha jag lovar att släppa förbi dig :D