handdator

Visa fullständig version : Mitt jävla temperament.


alle
2005-08-02, 17:53
Idag skulle jag till lasarettet och kolla en grej, eftersom jag slutar vid 16.00 var det ltie stressigt till min tid vid 16.30. När jag väl kommer dit är jag svettig och stressad som ett as och så frågar de i expeditionen efetr min patientbricka. Självklart har jag glömt den hemma och de säger att jag får komma tillbaka en annan dag. Dessutom hade jag väntat på tiden ett antal veckor.

Grejen var att jag inte hinner några andra dagar så jag blir asförbannad men säger ingenting, id-kort borde räcka tyckte jag. Sticker hem och är fortfarande arg och stressad så jag knappt vet vad jag ska ta vägen, iallafall ringer jag flickvännen och berättar om min stressiga eftermiddag. Hon bara skrattar åt det och tycker att jag också borde göra det, dum som jag är säger jag då "Aja, men jag orkar inte träffa dig nått mer". Då börjar hon gråta och lägger på. 5 sekunder efter detta fattar jag vad jag gjort och försöker ringa upp henne och be om ursäkt och at tillbaka det jag sagt men hon svarar inte. Cyklar hem till henne och ber henne att bortse från det jag sa och så snackar vi en halvtimma och så är altl iallafall relativt bra igen.

Nu såhär i efterhand fattar jag hur jävla dumt det är, frågan är hur jag ska hantera mitt humör? För när jag är förbannad/stressad kan jag göra otroligt dumma saker och säga skittaskiga saker till folk.

Nismo
2005-08-02, 17:56
Jag har också varit sådan. Det första steget är att du vet om att du blir så här i stressiga situationer. Det gäller att öva. Tänka "nu är jag stressad och nu kan jag ha lätt för att bli irriterad" Ibland blir du det ändå, ibland inte. Öva. :thumbup:

Yankeee
2005-08-02, 18:00
Tänker efter innan du agerar, svårare än så är det inte. Stanna upp och tänk efter "är det värt att bli arg / irriterad nu? vad tjänar jag på det?".

Var extremt aggresiv när jag var mindre, men har lärt mig hantera det. Genom att stanna upp och tänka innan jag säger / gör något. Men självklart är det svårt, och det är inte alltid man klarar av att hålla tillbaka.


PS. Nästa gång du glömmer patientbrickan så säger du att du inte har någon.

Diana
2005-08-02, 18:05
Tänker efter innan du agerar, svårare än så är det inte. Stanna upp och tänk efter "är det värt att bli arg / irriterad nu? vad tjänar jag på det?".

:thumbup: :)

Yankeee
2005-08-02, 18:06
:thumbup: :)

Trodde det skulle komma en längre analys av dig ;)

Jense
2005-08-02, 18:08
bara jag som tycker din flickvän är den som gjorde fel?

Yankeee
2005-08-02, 18:09
bara jag som tycker din flickvän är den som gjorde fel?

Som tog tillbaka honom?

Diana
2005-08-02, 18:09
Trodde det skulle komma en längre analys av dig ;)
Hehe aa den vill komma ut :D men de där va en klockren sammanfattning :thumbup:

clash
2005-08-02, 18:09
Men vem fan är inte sådär då ... varje gång jag försökte ta upp nått jag lackade på i mitt senaste förhållande så slutade det med flickvännen inlåst på muggen grinandes. man får väl helt enkelt lära sig att tänka på vad man säger (vilket uppenbart inte är en läxa ja lyckats göra än)

finns dom som slår skiten ur folk i sånna där situationer, var glad att du inte är sån.

Nismo
2005-08-02, 18:10
Tänker efter innan du agerar, svårare än så är det inte. Stanna upp och tänk efter "är det värt att bli arg / irriterad nu? vad tjänar jag på det?".

Var extremt aggresiv när jag var mindre, men har lärt mig hantera det. Genom att stanna upp och tänka innan jag säger / gör något. Men självklart är det svårt, och det är inte alltid man klarar av att hålla tillbaka.


PS. Nästa gång du glömmer patientbrickan så säger du att du inte har någon.
Det är ju just det som är det svåra. Att kunna stanna upp, har man väl gjort det är det inte svårt att tänka om.

Yankeee
2005-08-02, 18:11
Det är ju just det som är det svåra. Att kunna stanna upp, har man väl gjort det är det inte svårt att tänka om.

Vet inte det, tyckte inte det var något problem alls när jag väl insåg att jag tyckte att jag gjorde fel och ville ändra på det. Är bara man lite målmedveten och har lite självdisciplin så bör det inte vara något problem.

Jense
2005-08-02, 18:11
Som tog tillbaka honom?

nä som garvade åt honom för att han haft en jobbig dag

"skratta du med, det gör jag"

hade det varit kul så hade han skrattat åt det långt innan han ringde henne. och sen att hon börjar lipa över hans svar är ju helt.... KOKO

clash
2005-08-02, 18:13
nä som garvade åt honom för att han haft en jobbig dag

"skratta du med, det gör jag"

hade det varit kul så hade han skrattat åt det långt innan han ringde henne. och sen att hon börjar lipa över hans svar är ju helt.... KOKO

ja fjantig brud, lite stake kan hon väl ha!

Jense
2005-08-02, 18:14
ja fjantig brud, lite stake kan hon väl ha!


fick hon kanske sen?

nä men vafan. hon vet att du haft det jobbigt, då ska hon förfan stötta, inte skratta. det va ju därför du ringde henne, för att få stöd

Yankeee
2005-08-02, 18:18
nä som garvade åt honom för att han haft en jobbig dag

"skratta du med, det gör jag"

hade det varit kul så hade han skrattat åt det långt innan han ringde henne. och sen att hon börjar lipa över hans svar är ju helt.... KOKO

Jobbig dag? Var det där en jobbig dag? Att vara klantig nog att glömma patientbrickan (1), att säga att man har glömt patientbrickan (2), att bli arg på någon annan för att man själv har klantat sig (3). Att bli arg på någon man bryr sig om för att man själv har klantat sig (4). Osv osv. Kortfattat, han har klantat sig. Bör man inte kunna inse det och bjuda på sig själv?

clash
2005-08-02, 18:19
Ok , fan hela familjen är överkänsliga, case closed!

tack åklagare yaankee för ett klarsynt framflörande i sakfråga!

Diana
2005-08-02, 18:22
Det är ju just det som är det svåra. Att kunna stanna upp, har man väl gjort det är det inte svårt att tänka om.
Men man måste börja nånstans, att jobba på att bli mindre och mindre arg varje gång tills man tillslut efter att ha övat tillräckligt klarar av ett behärska sej helt. Det viktiga är att inse att ilskan i sej är en värre fiende för dej än vad situationen som gör dej arg är, ilska får dej att agera ologiskt, stör din omgivning, drar ner ditt välbefinnande, påverkar vissa ämnen i kroppen negativt, mkt viktigt att inse allt detta om man vill bli av me aggressivitet, oxå mkt lätt för många att ignorera, ja har varit där jag me ;)

Jense
2005-08-02, 18:24
Jobbig dag? Var det där en jobbig dag? Att vara klantig nog att glömma patientbrickan (1), att säga att man har glömt patientbrickan (2), att bli arg på någon annan för att man själv har klantat sig (3). Att bli arg på någon man bryr sig om för att man själv har klantat sig (4). Osv osv. Kortfattat, han har klantat sig. Bör man inte kunna inse det och bjuda på sig själv?


ja men det är en jobbig dag. hon ska fortfarande inte skratta åt sin pojkvän när han behöver ngn o snacka lite med , oavsett vem som klantat till sig.

martin_vbg
2005-08-02, 18:24
hehe, man märker av en hel del folk som borde öva på sina attityder mot folk när man jobbar i butik. Fattar inte folk som kommer in i butiken och gapar för minsta lilla grejen. Börjar nästan tappa förtroendet för mänskligheten ibland. :(

Diana
2005-08-02, 18:26
ja men det är en jobbig dag. hon ska fortfarande inte skratta åt sin pojkvän när han behöver ngn o snacka lite med , oavsett vem som klantat till sig.
Nu vet juingen av oss egentligen HUR hon skrattade, eller hur, bara han som vet, och hon kanske va liite för rå av misstag för att hon inte insåg exakt hur jobbigt de varit för honom och han i sin tur överreagerade nog lite, tror inte en sekunnd att nån skulle va så rå mot den man älskar att vilja medvetet såra så =)

Jense
2005-08-02, 18:28
Nu vet juingen av oss egentligen HUR hon skrattade eler hur bara han som vet, och hon kanske va liite för rå av misstag för hon inte insåg exakt HUR jobbigt de var och han i sin tur överreagerade nog lite, tror inte en sekunnd att nån skulle va så rå mot den man älskar att vilja medvetet såra så =)


"skrattade åt det och tyckte jag skulle göra detsamma"



varför det? alltså varför ska han skratta åt något han nyss va sur på och som han kanske ville snacka om?

Yankeee
2005-08-02, 18:28
ja men det är en jobbig dag. hon ska fortfarande inte skratta åt sin pojkvän när han behöver ngn o snacka lite med , oavsett vem som klantat till sig.

Behöver någon att prata med? Seriöst, han missade en läkartid, boka om. Inget mer med den saken.

Diana
2005-08-02, 18:29
hehe, man märker av en hel del folk som borde öva på sina attityder mot folk när man jobbar i butik. Fattar inte folk som kommer in i butiken och gapar för minsta lilla grejen. Börjar nästan tappa förtroendet för mänskligheten ibland. :(
ELLER HUR! har själv utövat en saftig kassörskekarriär för nåt par år sen och fy fan vilken annorlunda syn man får på folk! :D hehe

Grahn
2005-08-02, 18:30
"skrattade åt det och tyckte jag skulle göra detsamma"



varför det? alltså varför ska han skratta åt något han nyss va sur på och som han kanske ville snacka om?

Tja för att det åtminstone skulle göra han glad medans att bli arg gjorde honom ensam?

Jense
2005-08-02, 18:31
Behöver någon att prata med? Seriöst, han missade en läkartid, boka om. Inget mer med den saken.


man kan fortfarande bli lite irriterad, räcker man glömmer att knyta sin sko vissa dagar.

spelar fortfarande inte vad det va för anledning, han va irriterad , hon ska stötta helt enkelt.

Yankeee
2005-08-02, 18:32
man kan fortfarande bli lite irriterad, räcker man glömmer att knyta sin sko vissa dagar.

spelar fortfarande inte vad det va för anledning, han va irriterad , hon ska stötta helt enkelt.

Ska det gå ut över henne då?

Ska stöta? Finns det regler för hur ens flickvän ska agera i vissa situationer?

Diana
2005-08-02, 18:32
"skrattade åt det och tyckte jag skulle göra detsamma"



varför det? alltså varför ska han skratta åt något han nyss va sur på och som han kanske ville snacka om?
Men uppenbarligen förstor hon inte att han va långt ifrån humör att skratta åt, tror inte hon skulle sagt så för att provocera eller va otrevlig mot sin pojkvän finns inge skäl? Är allti lättare att skratta åt problemen men ibland är man helt enkelt inte på humör :) missflrstånd är ju inget nytt i förhållanden direkt.

Jense
2005-08-02, 18:32
nej inte stöta, stötta.

den finns regler ja

Yankeee
2005-08-02, 18:35
nej inte stöta, stötta.

den finns regler ja

Orka påpeka stavning. Du missade stor bokstav och punkt i sista bla.

Jaså? Vem bestämmer de reglerna?

Cilia
2005-08-02, 18:37
men det kan ju också bero på varför han hade läkartid.
nu hade han ju fått vänta i flera veckor på första tiden och om det är ngt som oroar honom så kan jag förstå att han blev upprörd.

Sen var själva beteendet larvigt. Jag bestämde mig tidigt i livet att aldrig hota med att "göra slut" att använda det osm ett vapen. Den dan man säger det ska det betyda ngt.

Sen är det jävligt larvigt med patientbrickor när det finns ID-kort känns som något komplex för att dom är en offentlig myndighet. Jag har nog med kort (inte för att jag har ngt patientkort ändå) orka släpa på en patientbricka också.

Yankeee
2005-08-02, 18:39
men det kan ju också bero på varför han hade läkartid.
nu hade han ju fått vänta i flera veckor på första tiden och om det är ngt som oroar honom så kan jag förstå att han blev upprörd.


Om det nu var så viktig så får han väl snäppa upp sig och göra det som förväntas av honom (vilket i detta fall var att komma i tid och ta med sig ett plastkort).

Håller med dig om brickorna dock. Det finns ju datorer, använd dem.

Jense
2005-08-02, 18:39
Orka påpeka stavning. Du missade stor bokstav och punkt i sista bla.

Jaså? Vem bestämmer de reglerna?


jag vet, det va lågt, förlåt.



det bestämmer individen själv. låt säga såhär, vi kallas hans flickvän för peter för enkelhetens skull:

peter kommer hem, hon fick nyss reda på att hon får IG i engelska, hon är lite sur. hon ringer upp sin pojkvän alle. hon säger som det är, han säger "BWAAAHAHA SKRATTA LITE ÅT DET" hon svarar med "nu vill jag nog inte träffa dig mer"


i denna situation är det helt plötsligt hans fel, varför?

för att han inte gråter?
för att han är en kille?



hennes fel helt klart.

Nismo
2005-08-02, 18:39
Men man måste börja nånstans, att jobba på att bli mindre och mindre arg varje gång tills man tillslut efter att ha övat tillräckligt klarar av ett behärska sej helt. Det viktiga är att inse att ilskan i sej är en värre fiende för dej än vad situationen som gör dej arg är, ilska får dej att agera ologiskt, stör din omgivning, drar ner ditt välbefinnande, påverkar vissa ämnen i kroppen negativt, mkt viktigt att inse allt detta om man vill bli av me aggressivitet, oxå mkt lätt för många att ignorera, ja har varit där jag me ;)
Jag kanske inte var tillräckligt tydlig i mitt inlägg.
Jag menar att om man kommit så långt att man klarar av att stanna upp i en stressad situation innan man säger/gör något man ångrar, så har man kommit en lång bit på väg.
Efteråt när det dumma redan är sagt/gjort är det självklart att man tänker efter.

Cilia
2005-08-02, 18:39
Men uppenbarligen förstor hon inte att han va långt ifrån humör att skratta åt, tror inte hon skulle sagt så för att provocera eller va otrevlig mot sin pojkvän finns inge skäl? Är allti lättare att skratta åt problemen men ibland är man helt enkelt inte på humör :) missflrstånd är ju inget nytt i förhållanden direkt.
hhmm jag har aldrig några missförstånd i min a förhållanden. Jag är kristallklar jämt!

fast det verkar inte som om hon har den bästa känslan för situationer.

Diana
2005-08-02, 18:40
man kan fortfarande bli lite irriterad, räcker man glömmer att knyta sin sko vissa dagar.

spelar fortfarande inte vad det va för anledning, han va irriterad , hon ska stötta helt enkelt.

Men att stötta ska ju vara att få honom på bättre humör inte joina honom ikampen att gnälla på allt och inget, saker som han själv dessuton råkat göra fel, finns inge skäl, att skratta åt misstag är långt mkt effektivare än att älta och tjura över dom, om man vill komma över dem och bli på bättre humör dvs.

Grahn
2005-08-02, 18:41
Jense visst kunde hon hanterat situationen bättre men det flyttar ju knappast skulden för det hela på hennes axlar.

Cilia
2005-08-02, 18:41
Om det nu var så viktig så får han väl snäppa upp sig och göra det som förväntas av honom (vilket i detta fall var att komma i tid och ta med sig ett plastkort).
absolut men nu tycker jag att en partner bl a är till för att vara där för en. Det är en av dom få man verkligen kan vara svag inför och då kanske han vill ha lite medkänsla just nu även om det var hans fel. Bara för att få honom att må lite bättre.


Edit: sen kan det ju just vara det att det oroade honom som gjorde att han "förträngde" brickan.

Yankeee
2005-08-02, 18:42
Jag menar att om man kommit så långt att man klarar av att stanna upp i en stressad situation innan man säger/gör något man ångrar, så har man kommit en lång bit på väg.


Personligen tycker jag inte att steget är så från att "inse och vilja bearbeta" till att "stanna upp och tänka efter". Men visst, alla är olika. Men många saker (inkl detta" ska framställas som mycket svårare än vad det egentligen är.

Jense
2005-08-02, 18:42
Jense visst kunde hon hanterat situationen bättre men det flyttar ju knappast skulden för det hela på hennes axlar.


fick hon väl inte? det va hans val att inte vilja träffa henne.

men men, verkar som om dessa inte varit tillsammans speciellt länge. för då hade hon inte skrattat, han hade inte lagt den kommentaren då han hade vetat att hon började gråta för man sa "nej, inte din" till henne. och att han dessutom va tvungen att syssla med kardio bara för att säga "förlåt".

Diana
2005-08-02, 18:43
Jag kanske inte var tillräckligt tydlig i mitt inlägg.
Jag menar att om man kommit så långt att man klarar av att stanna upp i en stressad situation innan man säger/gör något man ångrar, så har man kommit en lång bit på väg.
Efteråt när det dumma redan är sagt/gjort är det självklart att man tänker efter.
Aa precis men ja menar att de är nåt han ska jobba på i frammtiden, den här situationen är ju redan gjord nu, men nästa gång han känner att ilskan håller på att rinna över så MÅSTE man kämpa emot annars kommer han aldri bli av me den, ta ett pyttesteg i taget är enda sättet, jag dömer ingen jag vet hur svårt de är att vara där, men för sitt eget bästa så måste han börja nånstans :)

Cilia
2005-08-02, 18:44
Aa precis men ja menar att de är nåt han ska jobba på i frammtiden, den här situationen är ju redan gjord nu, men nästa gång han känner att ilskan håller på att rinna över så MÅSTE man kämpa emot annars kommer han aldri bli av me den, ta ett pyttesteg i taget är enda sättet, jag dömer ingen jag vet hur svårt de är att vara där, men för sitt eget bästa så måste han börja nånstans :)
Fast jäkla vad skönt det är att få bli riktigt arg ibland. Att det bara kokar över. Sen försvinner det snabbt men man fick ut det.

hellre det än sånna som går och surar i veckor

Yankeee
2005-08-02, 18:45
hhmm jag har aldrig några missförstånd i min a förhållanden. Jag är kristallklar jämt!

fast det verkar inte som om hon har den bästa känslan för situationer.

Du är singel, eller hur var det nu? ;)

Fattar inte grejen riktigt. Att hon skrattar åt hela situationen visar bara att hon har en bättre inställning än honom. Det är lite larvigt att man som vuxen ska förvänta sig att någon ska tycka synd om en och hålla med en bara för att.

Grahn
2005-08-02, 18:47
fick hon väl inte? det va hans val att inte vilja träffa henne.

men men, verkar som om dessa inte varit tillsammans speciellt länge. för då hade hon inte skrattat, han hade inte lagt den kommentaren då han hade vetat att hon började gråta för man sa "nej, inte din" till henne. och att han dessutom va tvungen att syssla med kardio bara för att säga "förlåt".

Hmmmm felquote ser inte vad detta har med min post att göra...

Men håller med de verkar inte ha känt av varandra nog för att veta hur de reagerar.

Cilia
2005-08-02, 18:49
Du är singel, eller hur var det nu? ;)

Fattar inte grejen riktigt. Att hon skrattar åt hela situationen visar bara att hon har en bättre inställning än honom. Det är lite larvigt att man som vuxen ska förvänta sig att någon ska tycka synd om en och hålla med en bara för att.
right back at you!?

Scratch89
2005-08-02, 18:49
ELLER HUR! har själv utövat en saftig kassörskekarriär för nåt par år sen och fy fan vilken annorlunda syn man får på folk! :D hehe
Tänk dig MIG då!
Jag sålde jordgubbar i 20 dagar, du kan väl tänka dig vilken rush det var på pensionärerna på morgonen som skulle klaga på sina bär de köpte dagen innan.
"Jag köpte här 1995 och då var det bra bär"
"DET ÄR DU! DU ÄR EN BANDIT SOM SÄLJER DÅLIGA BÄR!"
"Du var en söt liten pojke, du skulle inte vilja hänga med hem och fika?"
Och sen alla andra vanliga klagomål, urinstinkande gamla gubbar och senila tanter som inte vill betala för att sedlarna var för fina :D

Jense
2005-08-02, 18:52
Hmmmm felquote ser inte vad detta har med min post att göra...

Men håller med de verkar inte ha känt av varandra nog för att veta hur de reagerar.


klart du inte gör. det krävs 130+ i iq för att hänga med i svammel på denna nivå :D


Alle, hur länge har ni dejtat?

Yankeee
2005-08-02, 18:52
right back at you!?

Um, har jag yttrat något om hur jag agerar i mina förhållanden? ;)

Cilia
2005-08-02, 18:54
Um, har jag yttrat något om hur jag agerar i mina förhållanden? ;)
psstttt .................................................. .................................................. ............. det kanske var ironi?

Fartman
2005-08-02, 18:54
hehe, man märker av en hel del folk som borde öva på sina attityder mot folk när man jobbar i butik. Fattar inte folk som kommer in i butiken och gapar för minsta lilla grejen. Börjar nästan tappa förtroendet för mänskligheten ibland. :(

Haha, jo det första som händer är att man inser att pensionärer inte alls är sådär snälla som man trodde. Sen efter ett tag är man mer eller mindre folkilsken och hatar folk i störsra allmänhet.. sen efter ännu ett tag lär man sig att skita i det och vara trevlig ändå

Cilia
2005-08-02, 18:55
Haha, jo det första som händer är att man inser att pensionärer inte alls är sådär snälla som man trodde. Sen efter ett tag är man mer eller mindre folkilsken och hatar folk i störsra allmänhet.. sen efter ännu ett tag lär man sig att skita i det och vara trevlig ändå
pensionärer är skiltarga, det är rikgtigt roligt

Diana
2005-08-02, 18:55
hhmm jag har aldrig några missförstånd i min a förhållanden. Jag är kristallklar jämt!

fast det verkar inte som om hon har den bästa känslan för situationer.

Hehhe :D

Nä de är klart vi vet ju inget om henne, men om hin har dålig kännsla för situationer är de ju ett problem hon måste jobba på och säkert lider av, inget hon ska straffas för utan snarare hjälpas =)

Yankeee
2005-08-02, 18:56
psstttt .................................................. .................................................. ............. det kanske var ironi?

Psst, det fanns inget att vara ironisk åt *slap*

Diana
2005-08-02, 18:59
hhmm jag har aldrig några missförstånd i min a förhållanden. Jag är kristallklar jämt!

fast det verkar inte som om hon har den bästa känslan för situationer.
"Allt är inte svart eller vitt" ;) aggressivitet är inte nåt som måste finnas i varje människas liv i nån form, lång och surig eller kort och het, utan de finns mängder av gråzooner, aggressivitet har alltid en källa och går man på djupet och utforskar den så får man även bort aggressiviteten =)



Fattar inte grejen riktigt. Att hon skrattar åt hela situationen visar bara att hon har en bättre inställning än honom. Det är lite larvigt att man som vuxen ska förvänta sig att någon ska tycka synd om en och hålla med en bara för att.
:bow:

Cilia
2005-08-02, 18:59
Hehhe :D

Nä de är klart vi vet ju inget om henne, men om hin har dålig kännsla för situationer är de ju ett problem hon måste jobba på och säkert lider av, inget hon ska straffas för utan snarare hjälpas =)
jag håller med Yankeee och dig om att man måste jobba med sitt humör och lära sig hantera situationer. Jag har världens jävligaste humör men har varit tvungen att lära mig bita ihop särskilt i arbetet men jag menar att man ibland måste få förlora humöret och inte alltid vara stark och då särskilt med de som står en närmast och allra mest med ens partner.

Sen får det inte gå hur långt som helst och man måste ha gränser. Några jag har har är som jag sa att aldrig hota med att avsluta förhållandet om jag verkligen inte menar det. Det andra är att inte säga ngt personligt som sårar bara för att såra personen utan att försöka hålla det sakligt även om jag är arg.

Jag tror man måste få "pysa" ibland för att inte få övertryck.

Diana
2005-08-02, 19:00
pensionärer är skiltarga, det är rikgtigt roligt
fler som tycker, kolla min signatur :confused:




















:D

Cilia
2005-08-02, 19:00
Psst, det fanns inget att vara ironisk åt *slap*
jo i det här fallet fanns det en ironi mot mig själv i mina egna förhållanden.

Yankeee
2005-08-02, 19:00
jo i det här fallet fanns det en ironi mot mig själv i mina egna förhållanden.

Kul att dra skämt som bara man själv fattar :D

Cilia
2005-08-02, 19:01
"Allt är inte svart eller vitt" ;) aggressivitet är inte nåt som måste finnas i varje människas liv i nån form, lång och surig eller kort och het, utan de finns mängder av gråzooner, aggressivitet har alltid en källa och går man på djupet och utforskar den så får man även bort aggressiviteten =)


:bow:
fast nu var det ju inte att vara agressiv tycker jag.
jag skulle nog aldrig slå någon. Jag har väldigt svårt för våld.
jag tyckte att det här handlade om att bli arg och upprörd för mig är inte det samma sak som agressivitet.

Karate_kid
2005-08-02, 19:02
Kul att dra skämt som bara man själv fattar :D


Ja någon måste ju skratta. Eller nej, det enda man måste är att dö.

Cilia
2005-08-02, 19:02
Kul att dra skämt som bara man själv fattar :D
verkade som om Diana fattade också men men men.

tror dessutom att dom flesta förstod att jag inte var allvarlig.
vilken relation är totalt kristallklar?

Yankeee
2005-08-02, 19:07
verkade som om Diana fattade också men men men.

tror dessutom att dom flesta förstod att jag inte var allvarlig.
vilken relation är totalt kristallklar?

Hon skrattar ju åt allt...


Jag trodde faktiskt att du var seriös *screwy*

Diana
2005-08-02, 19:08
jag håller med Yankeee och dig om att man måste jobba med sitt humör och lära sig hantera situationer. Jag har världens jävligaste humör men har varit tvungen att lära mig bita ihop särskilt i arbetet men jag menar att man ibland måste få förlora humöret och inte alltid vara stark och då särskilt med de som står en närmast och allra mest med ens partner.

Sen får det inte gå hur långt som helst och man måste ha gränser. Några jag har har är som jag sa att aldrig hota med att avsluta förhållandet om jag verkligen inte menar det. Det andra är att inte säga ngt personligt som sårar bara för att såra personen utan att försöka hålla det sakligt även om jag är arg.

Jag tror man måste få "pysa" ibland för att inte få övertryck.

Aa sånna gränser borde alla ha, och de har nog de allra flesta oxå, för inget gott kan ju nånsinn komma ur sånna uttalanden, men de där pysandet måste komma nånstans ifrån de måste ha en källa för att ens existera, och att ha inställningen att de är ok eller nåt man "måste får göra" gäller bara om de verkligen finns en giltig anledning, vilket de i 99.9999% av fallen inte finns, man kommer långt mycke längre genom att vara förstående mot folk och händelser, men klart man måste få säga ifrån om man blir illa behandlad men tänk på(klyscha men sant ;) ): att dem som behandlar dej illa mår alltid dåligt i sejsjälva, tyck synd om dem, de basparar dej de välbefinnande du skulle förlora om du blev arg över det. =)

Cilia
2005-08-02, 19:09
Hon skrattar ju åt allt...


Jag trodde faktiskt att du var seriös *screwy*
näää, jag har lite bättre självkännedom än så.
man lär sig av alla minor som man trampar på.
även en sån som jag.

Diana
2005-08-02, 19:13
verkade som om Diana fattade också men men men.

tror dessutom att dom flesta förstod att jag inte var allvarlig.
vilken relation är totalt kristallklar?

Yankeee säger: Du är singel, eller hur var det nu? ;)

Cilia säger: Right back at you?!

Ni är båda singlar va de som va poängen va ja fattade? :D

Cilia
2005-08-02, 19:16
Aa sånna gränser borde alla ha, och de har nog de allra flesta oxå, för inget gott kan ju nånsinn komma ur sånna uttalanden, men de där pysandet måste komma nånstans ifrån de måste ha en källa för att ens existera, och att ha inställningen att de är ok eller nåt man "måste får göra" gäller bara om de verkligen finns en giltig anledning, vilket de i 99.9999% av fallen inte finns, man kommer långt mycke längre genom att vara förstående mot folk och händelser, men klart man måste få säga ifrån om man blir illa behandlad men tänk på(klyscha men sant ;) ): att dem som behandlar dej illa mår alltid dåligt i sejsjälva, tyck synd om dem, de basparar dej de välbefinnande du skulle förlora om du blev arg över det. =)
jag håller med
men om jag är med någon så vill jag att han ska känna att han kan visa alla sina känslor med mig även om han är arg. Nu menar jag inte aggressivitet och fysisk ilska. Sen måste det naturligtvis finnas propotioner. Det är väl en annan sak om han är sur och arg jämt.

Karate_kid
2005-08-02, 19:26
Yankeee säger: Du är singel, eller hur var det nu? ;)
:D

*bs*

Diana
2005-08-02, 19:28
*bs*
hahahha va? men han trodde kanske Cilia var singel? :confused: :D

Karate_kid
2005-08-02, 19:31
hahahha va? men han trodde kanske Cilia var singel? :confused: :D


Im playing that mama!

Cilia
2005-08-02, 19:32
hahahha va? men han trodde kanske Cilia var singel? :confused: :D
Precis och så fel han har!!!
jag är ju med dig och Jense ju, eller hur???

Diana
2005-08-02, 19:34
Hehehe

Cilia
2005-08-02, 19:55
right back at you!?
Yankeee, jag förstod inte att du tog åt dig.
Jag menade inget illa.

Karate_kid
2005-08-02, 19:56
Yankeee, jag förstod inte att du tog åt dig.
Jag menade inget illa.


inte jag heller. Han är helt stum. Han vågar inte komma ut från garderoben nu för det. Han tyckte du skällde sa han.

clash
2005-08-02, 20:19
Yankeee säger: Du är singel, eller hur var det nu? ;)

Cilia säger: Right back at you?!

Ni är båda singlar va de som va poängen va ja fattade? :D


Ja matchmakea!!!! matchmakea!!!!

Precis som i krigets vietnam finns även här på kolo en oas av lugn och trygghet där Diana kan (mitt i en pågående tråd som behandlar bryska, kassa förhållande-killar och gråtande våp) passa på att få till ett passande arrangemang av två ovilliga (men med all säkerhet desperata och ensamma) kolo-medlemmar.... så jävla vackert

p.s. du skall veta att jag tänker anmäla den här tråden.... för koppleri

Diana
2005-08-02, 20:30
Ja matchmakea!!!! matchmakea!!!!

Precis som i krigets vietnam finns även här på kolo en oas av lugn och trygghet där Diana kan (mitt i en pågående tråd som behandlar bryska, kassa förhållande-killar och gråtande våp) passa på att få till ett passande arrangemang av två ovilliga (men med all säkerhet desperata och ensamma) kolo-medlemmar.... så jävla vackert

p.s. du skall veta att jag tänker anmäla den här tråden.... för koppleri
:laugh:
Damnit!! och ja som tyckte ja va lite smidig :naughty:

Yankeee
2005-08-02, 21:14
Yankeee, jag förstod inte att du tog åt dig.
Jag menade inget illa.

:confused:

Jag förstod inte heller att jag tog åt mig.

clash
2005-08-02, 21:22
:laugh:
Damnit!! och ja som tyckte ja va lite smidig :naughty:

Mig undkommer du icke! *flex*