handdator

Visa fullständig version : Frågor om kolo-medlemmarna


JustinCredible
2005-08-02, 16:45
Har sett sådana trådar på 3 andra forum nu så jag snor idén. Här kan man ställa frågor till kolomedlemmar som man skulle kunna ställa över PM men man gör det inte för att det skulle kännas för onödigt hejnuringerjagochstörmedskitmedanduäter intimt + att det kanske skulle vara något som resten av kolo kan finna intressant :d

bolio: Vem/vilka är dina förebilder? Har du något motto här i livet? Vad är ditt favoritcitat?

Karate - Kid: Vad har du för jobb/vad gör du om dagarna? =P

Myten: Vilken är den senaste filmen du såg och vad tyckte du?

High1ander: Vilken är den senaste filmen du såg och vad tyckte du?

Spectral: Var i Luleå tränar du?

aliquis: Har du din katt i koppel när ni går ut? Och en till fråga; När du färgar håret, gör du det hos frisör då? Jag vill också göra så, men det ska va svindyrt hos frisören.. Är det lätt att göra det själv hemma? (Om det nu är så du gör.)

Arne Persson: Var du stor/stark som ung? Var du "onormalt" stark första gången du provade vikter på ett gym?

AlexanderYeah: Kan jag få din flickväns msn? Alltså jag ska inte ragga på henne eller nåt *rolleyes*

AnimalGen: Om din bästa vän dödade en person. Skulle du tjalla till polisen?

King Grub: Hur många PM får du i snitt per dag? På ett ungefär..

Bolio
2005-08-02, 16:54
Vem/vilka är dina förebilder?

Inga alls.
Har du något motto här i livet?

Ja, amor fati - älska ditt öde.

Vad är ditt favoritcitat?

Man is a rope, tied between beast and overman—a rope over an abyss. A dangerous across, a dangerous on-the-way, a dangerous looking-back, a dangerous shuddering and stopping. What is great in man is that he is a bridge and not an end...Behold, I am a herald of the lightning and a heavy drop from the cloud; but this lightning is called overman.

Arne Persson
2005-08-02, 16:59
Arne Persson: Var du stor/stark som ung? Var du "onormalt" stark första gången du provade vikter på ett gym?

Ha ha ha! Nej verkligen inte! Var tolv år och lång, smal men gänglig! :D 26cm i överarm minns jag och gjorde 5x10 på 25 kg i bänk. Kastade dock nästan 40 m i spjut.

Gabriel_
2005-08-02, 17:00
JustinCredible: Vad tar du för ställningar till pedofili?

Jay-Z
2005-08-02, 17:03
Justin: Heter du Pluxor på något annat forum?

King Grub
2005-08-02, 17:05
King Grub:[/B][/I][/U] Hur många PM får du i snitt per dag? På ett ungefär..

Det varierar mycket. Inte ett enda vissa dagar; 30+ andra dagar.

Kiboor
2005-08-02, 17:07
Arne är du helt obildad vet du inte att sveriges största gädda ligger på 20,5kg och är fångad av torben Larsson kumla ?

Cilia
2005-08-02, 17:08
JustinCredible - hur gammal är du?


Edit: sen är väl Myten bannad så det är väl halvsmart att fråga honom massa frågor?

Arne Persson
2005-08-02, 17:13
Arne är du helt obildad vet du inte att sveriges största gädda ligger på 20,5kg och är fångad av torben Larsson kumla ?


Mig veterligt är det 22,5 kg från 1973.

JustinCredible
2005-08-02, 17:19
Arne Persson: Var du stor/stark som ung? Var du "onormalt" stark första gången du provade vikter på ett gym?

Ha ha ha! Nej verkligen inte! Var tolv år och lång, smal men gänglig! :D 26cm i överarm minns jag och gjorde 5x10 på 25 kg i bänk. Kastade dock nästan 40 m i spjut.

Haha yes, fan va skönt att höra :) Det finns hopp för mig :hbang:

JustinCredible: Vad tar du för ställningar till pedofili?

Jag fördömer det på samma sätt som MJ.

http://steady-laughing.com/animations/ani39.gif

Justin: Heter du Pluxor på något annat forum?

Nope, vadå nu blev jag intresserad av hur han liknar mig. Eller vad man ska säga.. Vilket forum?

JustinCredible - hur gammal är du? Edit: sen är väl Myten bannad så det är väl halvsmart att fråga honom massa frågor?

19. Fast som michael brukar säga; 1+9 = 10.

Haha jag håller inte reda på alla medlemmar på samma sätt som du.. och jag ställde bara en tvådelad fråga så du kan chilla.

Nismo
2005-08-02, 17:21
Det svenska sportfiskerekordet, satt 1986, är 26,570 kg
www.ne.se

High1ander
2005-08-02, 17:31
(Bio) War of the Worlds, den var en besvikelse
(Hemmabio) Ocean's Twelve, den var riktigt bra, hade inte höga förväntingar på den, men den var väldigt roligt gjord, och skådisarna i den lyser med sin karisma och självdistans.

Allan: När skaffa du ringar i öronen?

Diana
2005-08-02, 17:32
Va hände egentligen den 11 juli? :naughty:

Big_Vik
2005-08-02, 17:33
Trådskapare: Tycker du att din attityd har förändrats något sedan Loco2-perioden?

aliquis
2005-08-02, 17:37
aliquis: Har du din katt i koppel när ni går ut? Och en till fråga; När du färgar håret, gör du det hos frisör då? Jag vill också göra så, men det ska va svindyrt hos frisören.. Är det lätt att göra det själv hemma? (Om det nu är så du gör.)Ja, vi går i koppel, fast vettefasiken om det är jag som går ut med henne eller tvärtom, hon vill ofta gå ut och ibland knallar hon utanför dörren när man kommer hem men springer sällan ner för trappen själv, FÅR hon väl gå ut så springs det nerför trappen, ut efter husväggen och upp på en liten kulle där det finns gräs, träd och buskar, husse får mest springa efter ;)

Jag färgar hos frisören, trixet är att bli kompis med henne/(honom) :D
Började med att jag frågade om blekning av topparna eller något hos en, och de kammade i lite sådant blonderingstjosan och tog väl 150kr för det, nästa gång jag var där tog de bara 90. Sedan kom jag dit och de ville göra lite annat och lägga in flera färger, visst sade jag, sagt och gjort, de hade i tre färger, och efteråt kostade kalaset 800kr+, borde ha gnällt om det men det var bara att betala.

Naturligtvis bytte jag frisör, till en väldigt trevlig, och där brukar jag oftast få kompisrabatt, så hon blir nog inte särskilt rik på mig, speciellt inte när det är något mer än klippning. Oftast brukar det ju vara ljusare slingor men i vintras blev det mörkt två ggr, när det skulle blekas senast gick det åt h-e och blev blont med rosa/orange slingor (eftersom det var i det närmaste svart före) så då lade hon i något som gjorde det grått istället. Hon har lånat ut mängder av b&k och fitness magazine en gång i tiden med :D

Arne Persson
2005-08-02, 17:37
Det svenska sportfiskerekordet, satt 1986, är 26,570 kg
www.ne.se


Dom verkar ha reviderats. Såg något nysatt rekord på c:a 19,3 kg?

Jense
2005-08-02, 17:42
okeeej, har lite frågor jag med.



Allan, hur mycket kostade dina öronringar?

zakath, hur går greppträningen?

Jet: vad kör du för hoj?

j.saarela, när ska du köpa HD?

Jense: varför har du inget liv?

Cilia
2005-08-02, 17:43
Va hände egentligen den 11 juli? :naughty:
Kolos bästa fråga skulle jag vilja säga!

Nismo
2005-08-02, 17:44
Dom verkar ha reviderats. Såg något nysatt rekord på c:a 19,3 kg?
Möjligt, jag är ingen fiskeexpert :)

Mer kuriosa: "Uppgifterna om stora gäddor hör till de klassiska fiskehistorierna. Den mest berömda storgäddan, fångad 1497 skulle ha varit 5,8 m lång och vägt 250 kg. Senare studier av ett bevarat skelett visar att det satts samman av ben från flera gäddor"

Allan
2005-08-02, 17:47
Allan: När skaffa du ringar i öronen?

Den första 1978 sedan de andra under de närmaste tre-fyra åren. De var ur en FN-period men sen dess har de setat där.


allan

Diana
2005-08-02, 17:48
Kolos bästa fråga skulle jag vilja säga!
Eller hur, ni vet vilka ni är :naughty: fram me svaret nu, blotta er för allmänheten?

Allan
2005-08-02, 17:55
Nog om gäddor. Finns en annan tråd om det.


allan

Kiboor
2005-08-02, 17:56
Ontopic för tusan .... Hercules vad tar du i bänkpress ?

Krokodil
2005-08-02, 17:57
Det var vanligt förr att "konstruerade" lite festliga "arter" till utställningar mm. Tex sjöjungfrur mm.

När de första bilderna på näbbdjur från Australien nådde Europa beskylldes de för falsarium. Alla tyckte att det var en bäver med fastsydd anknäbb.

Faktiskt var det svårt att få folk att tro på det även när man visade upp ett levande exemplar. :D

JustinCredible
2005-08-02, 17:57
Big_Vizzle: Nä, eller jag vet inte. Jag bryr mig inte om attityd direkt utan mer om min image. Och då verkar det mer som att folk hakar upp sig på vilken avatar man har..

aliquis; ok fan det lät bra. Får köra på det nästa gång lönen *host*bidraget*host* kommer. Min kompis farsa är frisör ju =)

--------------------------
Nu vill ju jag också veta vad 11 Juli handar om?

Edit; Ok det var kolo träffen. Den skiter jag i.

Arne Persson
2005-08-02, 18:02
När de första bilderna på näbbdjur från Australien nådde Europa beskylldes de för falsarium. Alla tyckte att det var en bäver med fastsydd anknäbb.

Faktiskt var det svårt att få folk att tro på det även när man visade upp ett levande exemplar. :D


Det mest underbara falsaeriet är nog Piltdownmannen från England som ju skulle föreställa länken mellan apa och människa. Den bestod av en modern människoskalle och en välpreparerad orangutangunderkäke.

Allan
2005-08-02, 18:05
Iväg till off-topictråden med er. NU!!!!!!


allan

30cm
2005-08-02, 18:21
Zbumbi: Är du tjej eller kille?

Arne Persson
2005-08-02, 18:23
Iväg till off-topictråden med er. NU!!!!!!


allan


:D

Nismo
2005-08-02, 18:23
Det varierar mycket. Inte ett enda vissa dagar; 30+ andra dagar.
KingGrub Vem har skickat flest PM till dig?

myggan
2005-08-02, 18:28
Arne Persson: vad har överarmen mätt som mest, och när var det ?

spacedog
2005-08-02, 18:29
Den första 1978 sedan de andra under de närmaste tre-fyra åren. De var ur en FN-period men sen dess har de setat där.

Allan: Är du gammal yxa? Vilken mission?

Arne Persson
2005-08-02, 18:30
Arne Persson: vad har överarmen mätt som mest, och när var det ?

Max 50,5 cm opumpad såklart. Har legat där omkring under ett antal år.

Jense
2005-08-02, 18:31
Arne, när ska du träna grepp på fredag? :D

Cilia
2005-08-02, 18:48
Jag bryr mig inte om attityd direkt utan mer om min image. Och då verkar det mer som att folk hakar upp sig på vilken avatar man har
Vilken image är det du byr dig om att upprätthålla?

och vi önskar alla att det bara hade med din avatar att göra


Nu vill ju jag också veta vad 11 Juli handar om?

Edit; Ok det var kolo träffen. Den skiter jag i.
as if!

King Grub
2005-08-02, 18:49
KingGrub Vem har skickat flest PM till dig?

Det vill jag inte säga; det är ju egentligen inte en fråga om mig. Jag lämnar inte några uppgifter om andra; privat är privat.

Nismo
2005-08-02, 18:55
Det vill jag inte säga; det är ju egentligen inte en fråga om mig. Jag lämnar inte några uppgifter om andra; privat är privat.

Det har jag all respekt för. Men så som tråden var skapad tog jag min chans ;)

Här kan man ställa frågor till kolomedlemmar som man skulle kunna ställa över PM men man gör det inte för att det skulle kännas för onödigt

AnimalGen
2005-08-02, 19:31
AnimalGen: Om din bästa vän dödade en person. Skulle du tjalla till polisen?
Beror på vem han dödade, hur och varför.
Men generelt nej.

Kampsports-janne
2005-08-02, 19:50
Animalgen Hade du anmält han om han hade kört över en oskyldig och fin cyklist och tänkte smita ?

Karate_kid
2005-08-02, 19:53
Animalgen Hade du anmält han om han hade kört över en oskyldig och fin cyklist och tänkte smita ?


inte om han/hon cyklat över ett övergångsställe med tron att rätten var på han/hennes sida :D :D :D

AnimalGen
2005-08-02, 19:53
Hade först fått honom själv att träda fram, hade det inte gått, så:
ja

Kampsports-janne
2005-08-02, 19:55
inte om han/hon cyklat över ett övergångsställe med tron att rätten var på han/hennes sida :D :D :D
Då har man väl inte gjort nåt fel heller ?

Karate_kid
2005-08-02, 19:55
Då har man väl inte gjort nåt fel heller ?

jo, man mötte fel bilist :D

Lallle
2005-08-02, 19:58
Arne Persson:

Vad tycker du är tråkigast att träna?

King_grub: Hade du bra betyg i högstadiet?

Arne Persson
2005-08-02, 19:59
Arne Persson:

Vad tycker du är tråkigast att träna?

King_grub: Hade du bra betyg i högstadiet?


Biceps.

aliquis
2005-08-02, 20:03
AnimalGen: Om din bästa vän dödade en person. Skulle du tjalla till polisen?När jag var barn tyckte jag säkert man skulle tala med en persons föräldrar om någon tjuvrökte, inte helt säker men troligt, helt säker är jag dock på att jag tyckte både det och att anmäla någon för att den "knarkade" var ok för dens eget bästa. Nu kan jag ju inte påstå att det fungerar så.

Så en sådan där fråga är nog svår att svara på om man inte är med om det.

Lallle
2005-08-02, 20:08
myggan: Kommer du lägga upp några bilder nångång?? :D

Allan: Vad tycker du om DC?

Kampsports-janne
2005-08-02, 20:09
När jag var barn tyckte jag säkert man skulle tala med en persons föräldrar om någon tjuvrökte, inte helt säker men troligt, helt säker är jag dock på att jag tyckte både det och att anmäla någon för att den "knarkade" var ok för dens eget bästa. Nu kan jag ju inte påstå att det fungerar så.

Så en sådan där fråga är nog svår att svara på om man inte är med om det.
Nej det var lite det jag var ute efter att få fram fast det kanske inte framgick helt tydligt. Vem vet säkert vad man skulle göra då ?
Min kompis eldade upp skolan (nästan), jag sa inget såklart och nu i efterhand så är jag säker på att det var rätt av mej... men mord/dråp är ju lite allvarligare...

Johan_P
2005-08-02, 20:16
King Grub: Vilken/vilka sorts utbildning(ar) har du? :)

Bolio
2005-08-02, 20:18
Herkulez och jense: vem av er har störst penis?

Allan
2005-08-02, 20:19
Allan: Vad tycker du om DC?

DC är dels nåt man använder för att ladda ner saker (?) - om det har jag ingen uppfattning. Dels är det en förkortning för DogCrap - dvs ett träningssystem. Det är väl de två DC som florerat här på Kolozzeum, även om förkortningen kan bestyda massor av fler saker.
Principer med rest-pause och extremstretching är inget nytt - det kördes redan av Dave Draper. Det funkade bra för honom. De flesta brukar krascha i lederna efter idogt bruk av den sortens träning, eftersom de bara följer det "litegrann". Jag använder det emellanåt.

allan

Jense
2005-08-02, 20:19
Herkulez och jense: vem av er har störst penis?


herkulez med sina 3 centimeter vinner ganska överlägset =(

Überbiffen
2005-08-02, 20:20
Jense : hur många var dom sju små dvärgarna ?

Jense
2005-08-02, 20:24
Jense : hur många var dom sju små dvärgarna ?


sju.

DOOOOOOOM heter: prosit, butter, glader, trötter, kloker, toker och blyger



hur många reps på 200 i bänk kan du göra, Jet?

Glen
2005-08-02, 20:34
Alla moderatorer: Hur mycket tid spenderar ni på kolozzeum?

Allan
2005-08-02, 20:37
Mellan 0 och två timmar om dan i snitt. Periodvis mer (beroende på hur uschelt väder det är). Däremot kan jag vara inloggad hela dagarna utan att ens titta in.


allan

obesogen
2005-08-02, 20:52
Allan o Gruben, vad springer ni milen på?

Edit: Samma fråga till Arne också!!

King Grub
2005-08-02, 20:53
Allan och Grub, vad springer ni milen på?

36 eller däromkring, strax över, har jag för mig, när jag sprang mycket.

sunkan
2005-08-02, 20:57
36 eller däromkring, strax över, har jag för mig, när jag sprang mycket.

satan i gatan, det är inte illa

King Grub
2005-08-02, 21:00
60-90 minuter om dagen, 5-6 dagar i veckan i minst 5 år... så är det inget speciellt.

När jag sprang som mest, kom det en etiopisk löpare, som tränade med Rånäs 4H en höst, och flööööööög förbi i skogen. :) Då kände man sig inte snabb.

rememberence
2005-08-02, 21:01
alla på kolozzeum, varför vill ingen av er fråga något om mig?, är jag såååå tråkig? *innocent* :D

Spectral
2005-08-02, 21:02
[QUOTE=JustinCredible]
Spectral: Var i Luleå tränar du?
QUOTE]


Tränar på gymmet i Porsöhallen *flex*, vart tränar du?

Glen
2005-08-02, 21:02
alla på kolozzeum, varför vill ingen av er fråga något om mig?, är jag såååå tråkig? *innocent* :D


Hur mycket bänkar du?

Borde vi tillåta dödshjälp?

Diana
2005-08-02, 21:43
--------------------------
Nu vill ju jag också veta vad 11 Juli handar om?

Edit; Ok det var kolo träffen. Den skiter jag i.
:laugh: nä nä nä :nono:

Leon
2005-08-02, 22:01
:laugh: nä nä nä :nono:
Ja jag vill också vet vad som HÄNDE på träffen! *popcorn*

Diana
2005-08-02, 22:03
Ja jag vill också vet vad som HÄNDE på träffen! *popcorn*
Ajuste fler som vill veta tala ut nu karate_kid? :D

clash
2005-08-02, 22:11
Ja jag vill också vet vad som HÄNDE på träffen! *popcorn*

fan ja med! vilka träffades? o vart?

Jense
2005-08-02, 22:13
fan ja med! vilka träffades? o vart?



clash och oxe kom dit, va störst ett tag, hamnade nånstans utanför bromma, ja du läste rätt.


sen glömde clash sina nycklar hos ngt avskrap och fick hora för oxe för att få oxe att köra clash så han kunde ta sin nycklar hos margarin-betty

clash
2005-08-02, 22:16
ach soo... jaha, uhum, så det var det datumet :em:

btw. så blev jag tämligen blåst av mister brunsto oxe som åkte på nån jävla date hela dagen så jag horade mig med ett helt jävla badkar fyllt av disk GRATIS

Jense
2005-08-02, 22:19
ach soo... jaha, uhum, så det var det datumet :em:

btw. så blev jag tämligen blåst av mister brunsto oxe som åkte på nån jävla date hela dagen så jag horade mig med ett helt jävla badkar fyllt av disk GRATIS


du får ha tillbaka tjänsten i form av andra tjänster. exempelvis nakenbad i mälaren

Allan
2005-08-02, 22:23
Allan o Gruben, vad springer ni milen på?



Är du helt från vettet?


allan

obesogen
2005-08-02, 22:35
Är du helt från vettet?


allan

Haha tänkte väll det! :) Kör du alldrig någon form av konditionsträning?

Allan
2005-08-02, 22:37
Haha tänkte väll det! :) Kör du alldrig någon form av konditionsträning?

Jovisst. Hurså?


allan

Snake
2005-08-02, 22:44
Jovisst. Hurså?


allan

Missionären under täcket i 4s räknas knappast. *rolleyes*

Pez
2005-08-02, 22:55
Missionären under täcket i 4s räknas knappast. *rolleyes*
Humor (http://susning.nu/Humor) är subjektivt.

Rent subjektivt så tycker jag att du inte är speciellt rolig (http://susning.nu/Rolig).

Kan det vara så att du är alt. härstammar från göteborg (http://susning.nu/D%e5liga_sk%e4mt)?

Tolkia
2005-08-02, 22:58
Den här tråden har ju potential att bli rent SJUKT rolig, så nu håller alla sig i skinnet så att den inte blir bortplockad på en gång, bitte sehr ...?

Edit (för tydlighetens skull): Inte riktat till någon särskild person utan en HÖGST KOLLEKTIV uppmaning.

Zafer
2005-08-02, 23:04
Missionären under täcket i 4s räknas knappast. *rolleyes*
:laugh: :laugh: :laugh:

aliquis
2005-08-02, 23:23
Är du helt från vettet?
:bow:

Snake
2005-08-02, 23:40
Kan det vara så att du är alt. härstammar från göteborg (http://susning.nu/D%e5liga_sk%e4mt)?

Det där var ett slag under bältet, be om ursäkt.