handdator

Visa fullständig version : mat - träning


l19124
2005-08-01, 23:32
De är så att jag tänkte köpa gymkort imorrn. :D
men jag är inte säker.
Det är som så att jag hinner inte äta mer än 3 - 4 mål om dagen (p.g.a jobbet)

om jag äter för lite så påverkar det ju kroppen negativt och man tappar muskelmassa.
men hur stor e risken att man tappar.

ska man köpa iaf? :S


(trött...)

Fettecke
2005-08-02, 00:14
Biten med maten... det enda som behöver sägas är igentligen: "Vill du -Så kan du."
om du förstår hur jag menar...

är det så svårt att köpa med dig proteindrink, några bananer osv som du kan äta under tiden du jobbar, det är inte mkt till problem direkt...

aliquis
2005-08-02, 00:47
Jag tror den är seriös, varför skulle den inte vara det? Han tycker det är svårt att hinna med mer än frukost, lunch på jobbet, och middag och kvällsmål, eller eventuellt inte ens kvällsmål. Inget konstigt med det?

Men man får försöka ändå.

Jag klantar ju till maten en hel del när jag skall göra något ibland, så jag tycker det är småknepigt, men så äter jag ju inte allt heller. Borde verkligen ha 10 matlådor på lager i frysen :D

pellepedal
2005-08-02, 07:39
Vad jobbar du med?
Jgag har svårt att tänka mig så många olika yrken där det inte går att ta med nån sorts liten mellis...

Baha
2005-08-02, 08:27
ät ordentligt 4 ggr om dagen bara då om du inte hinner mer, går bra att öka på det med. du tappar inget och ökar bra så länge du inte äter för lite dom ggr du äter.

Fettecke
2005-08-02, 09:34
Nu på senare tid så har jag med mig en lite frysväska i min truck sin jag plockar fram div. mat ur när jag vet att de kommer bli stressigt, som nu efter semestern... då vi måste producera ikapp 2 veckor så fort som möjligt, så då går det inte direkt att ha dom matraster vi hade förut...

vi har kanske runt max 50 min rast på 10 timmar... varav lunchen är på 30 min...

Så, packa ner mat i en frysbox som du har bredvid dig packad med sådan mat du kan äta mellan dina raster

norsk_gadd
2005-08-02, 09:43
Inte så jävla petigt, se bara till att målen ger dig nog med protte och kcal så är det inget att oroa sig för.

Maverick
2005-08-02, 11:24
Jag klarar mig utmärkt på 3-4 mål mat om dagen. Är det så att man skulle bli hungrig är det bara att se till att ha nått lätt tillgängligt, kan vara vad som helst.

spacedog
2005-08-02, 12:11
Vill du träna så skall du förstås träna. Jag och säkert många med mig tränade i flera år utan att ha en aning om hur man "ska" äta och det gick alldeles utmärkt. Kanske resultaten blev aningen sämre än de varit om jag varit grubskt optimal, men det var kul ändå. Och din kropp är inte korkad - när du väl börjar träna kommer den säga till dig att den vill ha mer näring och då kommer du också äta mer utan att du ens tänker på det.

Ner på gymmet nu och lyft om du tycker det verkar kul. :thumbup:

Weird
2005-08-02, 12:30
jag tycker det är svårt att se det seriös i denna tråd. ska han låta bli at träna bara för att han bara kna äta 4 mål per dag. när men ens funderar i dom banorna har det hela med kost och tränings biten gått för långt... kroppen mår bra av träning även om man inte kan äte optimalt.

spacedog
2005-08-02, 12:50
jag tycker det är svårt att se det seriös i denna tråd. ska han låta bli at träna bara för att han bara kna äta 4 mål per dag. när men ens funderar i dom banorna har det hela med kost och tränings biten gått för långt... kroppen mår bra av träning även om man inte kan äte optimalt.

Jag håller förstås med, men tror ändå trådskaparen kan vara seriös. Har man hängt lite för mycket på det här forumet och saknar den distans som egna erfarenheter ger så är det kanske lätt hänt att man blir förvirrad.

Weird
2005-08-02, 14:04
tråd skapern borde ta en alvarlig funderar på vad han vill få ut av sin träning i alla fall ....

norsk_gadd
2005-08-02, 14:12
Tycker det här är ett utmärkt exempel på vart fokus har förflyttat sig. Känns som att alla glömmer bort att det är på gymmet man ska prestera inte hemma i köket. Självklart går de hand i hand men det läggs för mycket fokus på GI och timing mm.

spacedog
2005-08-02, 14:23
Weird & norsk gadd: :thumbup:

aliquis
2005-08-02, 14:31
Tycker det här är ett utmärkt exempel på vart fokus har förflyttat sig. Känns som att alla glömmer bort att det är på gymmet man ska prestera inte hemma i köket. Självklart går de hand i hand men det läggs för mycket fokus på GI och timing mm.:em:

norsk_gadd
2005-08-02, 14:47
:em:

Hehe, inte ska du skämmas. Du lyfter ju på ganska bra. Kikade lite i din journal. ;)