handdator

Visa fullständig version : Dopingkontroll på Friskis & Svettis


reinholdsson
2005-08-01, 21:58
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,679554,00.html

Tror ni fler gym följer i samma fotspår.

Garnax
2005-08-01, 22:00
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,679554,00.html

Tror ni fler gym följer i samma fotspår.

Vilka sköningar, går man in för seriösa muskler med doping har man väl inget att göra på F&S

F&S ska inte kallas gym...

Då har var man med en 3 kiloshantel ett eget gym...

Bolio
2005-08-01, 22:01
Hoppas inte. Då måste jag ju sluta träna och börja med Curling eller något. :(

Men allvarligt, vafan tror Friskis & Svettis om sig själva egentligen? Har de fått för sig att de är Gold's Gym eller något? *rolleyes*

mini
2005-08-01, 22:04
Curling rockar.
För att försöka vara on så fattar jag absolut inget. Dock är det kanske en bra marknadsföringsstrategi för att få de medelålders damerna ännu tryggare i vissheten om att det inte finns några sånadäringa båddybilders på gymmet.

Bolio
2005-08-01, 22:05
Exakt mini. Du är så klok för att inte vara kurd. Man förvånas ibland.

mini
2005-08-01, 22:06
Exakt mini. Du är så klok för att inte vara kurd. Man förvånas ibland.
Jag vet.

reinholdsson
2005-08-01, 22:14
Curling rockar.
För att försöka vara on så fattar jag absolut inget. Dock är det kanske en bra marknadsföringsstrategi för att få de medelålders damerna ännu tryggare i vissheten om att det inte finns några sånadäringa båddybilders på gymmet.

Eller så lockar de till sig fler kunder genom att damerna vet att de andras damernas ev. bättre träningsresultat inte är pga doping :)

Davil
2005-08-01, 22:17
Eller så lockar de till sig fler kunder genom att damerna vet att de andras damernas ev. bättre träningsresultat inte är pga doping :)

hahaha...den var faktist bra ! :D

mini
2005-08-01, 22:17
Eller så lockar de till sig fler kunder genom att damerna vet att de andras damernas ev. bättre träningsresultat inte är pga doping :)
Ja, eftersom damerna som tränar på friskis är så tävlingsinriktade att de skulle bli ledsna om någon annan bänkade och böjde mer än de själva. Du ska se när de tävlar om att plocka äpplen högst av alla. Det blir kaos i salen!

reinholdsson
2005-08-01, 22:19
Ja, eftersom damerna som tränar på friskis är så tävlingsinriktade att de skulle bli ledsna om någon annan bänkade och böjde mer än de själva. Du ska se när de tävlar om att plocka äpplen högst av alla. Det blir kaos i salen!


Haha kan inte hålla mig för skratt :D

påven
2005-08-01, 22:21
Vilka sköningar, går man in för seriösa muskler med doping har man väl inget att göra på F&S

F&S ska inte kallas gym...

Då har var man med en 3 kiloshantel ett eget gym...

bara för att FoS I Katrineholm har ett gym som är mindre än mitt sovrum så betyder det inte att alla föreningar har det. Här i Jönköping är gymet 500kvadratmeter stort och håller på att byggas ut med ytterligare 200, sånt drar till sig mycket folk och dom har haft dopingtester här sen nya gymet öppnades. Tror att det är 3-4pers som pissat positivt.

JAM
2005-08-01, 22:24
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,679554,00.html

Tror ni fler gym följer i samma fotspår.
Jag är dock lite tveksam till att personerna på bilden verkligen inte har något med artikeln att göra... *rolleyes* :D

Garnax
2005-08-01, 22:25
vem snackar storlek...???

Någon kunde kanske berätta för dom att det går i mer än 1 skiva i magasinen
och att det finns hantlar tyngre än 15kg

reinholdsson
2005-08-01, 22:26
Jag är dock lite tveksam till att personerna på bilden verkligen inte har något med artikeln att göra... *rolleyes* :D

Nej dom ser ut som sådana där bodybuilders hela bunten.. Tur att tester införs.

Kebab-Arne
2005-08-01, 22:47
Det där stod i lokaltidningen för några dagar sedan sen hade de även på "Dagens fråga" om det var bra med dopingtester. Alla svarade mer eller mindre: "Ja för det är många som dopar sig." Öhh, hur stor koll har de på hur många som dopar sig? Själv har jag ingen...

Lite fler artiklar:
http://www.folkbladet.se/GEN_Sok.asp?ArticleID=929688&CategoryID=117&ArticleOutputTemplateID

http://www.folkbladet.se/GEN_Sok.asp?ArticleID=929692&CategoryID=117&ArticleOutputTemplateID

obesogen
2005-08-01, 22:48
vem snackar storlek...???

Någon kunde kanske berätta för dom att det går i mer än 1 skiva i magasinen
och att det finns hantlar tyngre än 15kg

På senaste f&s gymmet jag tränade på fanns hantlar upp till 48 kg, men det kanske är alldeles för lite för dig? *rolleyes*

Pellefant
2005-08-01, 23:07
Är väl bra att de stämmer i bäcken.

Allan
2005-08-01, 23:09
Jag har tittat in på FS-gym som inte alls skäms för sig, och inte de som tränade där heller.


allan

Krokodil
2005-08-01, 23:17
Det är väl en av grundpelarna med att ha dopingtester, nämligen att alla gym kan komma att testas och det inte ska finnas några "säkra" ställen man kan gömma sig på.

Weird
2005-08-02, 00:00
Det är väl en av grundpelarna med att ha dopingtester, nämligen att alla gym kan komma att testas och det inte ska finnas några "säkra" ställen man kan gömma sig på.
då får jag börja träna hemma . kör ju fan med kreatin *grr*

Metal_boy_
2005-08-02, 00:04
vem snackar storlek...???

Någon kunde kanske berätta för dom att det går i mer än 1 skiva i magasinen
och att det finns hantlar tyngre än 15kg


Friskisk & svettfis är en mycket mer utvecklad kedja numer. Du kanske har missat det i Knäckebrödhult? ;)

Bolio
2005-08-02, 00:05
På senaste f&s gymmet jag tränade på fanns hantlar upp till 48 kg, men det kanske är alldeles för lite för dig? *rolleyes*

Nej, men för mig. :D

Metal_boy_
2005-08-02, 00:07
då får jag börja träna hemma . kör ju fan med kreatin *grr*


Jag me. Kurar gärnet nu med hela 35g kreatin om dagen. Känner hur jag pissar pärlor nu, som ett ärtrör som smatrar i porslinet när jag pissar. Skulle ju peppra sönder muggen, så jag får ligga lågt :D

Metal_boy_
2005-08-02, 00:08
Nej, men för mig. :D


Dessutom så finns det ingen Penishuva på Friskis & Svettis, så träningen där är ju ändå utesluten.

blekfet2
2005-08-02, 02:44
Curling rockar.
För att försöka vara on så fattar jag absolut inget. Dock är det kanske en bra marknadsföringsstrategi för att få de medelålders damerna ännu tryggare i vissheten om att det inte finns några sånadäringa båddybilders på gymmet.


:laugh: :laugh:

- ante
2005-08-02, 05:34
I Piteå snackas det iaf mycket om att ta tag i dopingproblemen... men än sålänge så verkar det mest vara snack. Tror inte många har åkt dit.

http://www.pitea-tidningen.se/index.php?artikel=116014
http://www.pitea-tidningen.se/index.php?artikel=103718

Sverker
2005-08-02, 06:21
Jättebra initiativ :thumbup:

F&S är röst ut, hoppas att alla andra träningsanläggningar i regionen följer upp.

För länge sedan, 1994 - 1995 någonting startade i Västmanland ett sammarbete med polisen, tullen, kommunerna och alla privata gym i Västmanland. Upplägget var seriöst och med enskilda avtal med alla medlemmar på gymmen. Blev man fälld för dopningsbrott så blev man avstängd från alla träningsanläggningar i Västmanland.

Tyvärr är det tio år sedan och 90 % av gymmen har nya ägare och känner sig säkert inte alls bundna till tidigare översenkommelser :(




I denna länk, från Kebab-Arne, finns något som gör mig trött och förbannad *grr27*
http://www.folkbladet.se/GEN_Sok.asp?ArticleID=929688&CategoryID=117&ArticleOutputTemplateID

Dopning är upp till var och en ? GLÖM DET !
Du har en frihet, den friheten finns så länge du inte kränker någon annans frihet.

gatesman
2005-08-02, 06:27
Alla gym kan inte komma att dopingtestas. Alla gym är inte anslutna till RF och till dopingförbundet. Är du medlem på ett gym som är anslute *yourock* t , alltså att du har medlemskort där så kan de komma hem till dig vilken tid som helst och begära prov.
Rf dopingtester till sina anslutna gav mindre än 0,5% positiva resultat :hbang:
SKF dopingtester gav skrämmande höga resultat över 35% som var positiva. :(

Sverker
2005-08-02, 06:46
SKF dopingtester gav skrämmande höga resultat över 35% som var positiva. :(


Kullagerfabriken :D

Nää...seriöst. Vilka siffror är det ?

Mental
2005-08-02, 07:03
Nu vet jag ju inte hur bra aftonbladet är som källa men...

"Riksidrottsförbundet är de enda i Sverige som utför dopningskontroller. Varje år fälls ungefär 20 personer för dopning."

Rimmar ganska illa med de procenter som folk nämner, eller kollar de så få?

Gabber
2005-08-02, 07:49
jag tycker det är både bra och dåligt med dopingkontroll. om man ska tänka på de yngre och försöka stoppa de så kanske det är bra men att gå efter de som är större tror jag inte lyckas då det inte finns några stora på F&S.

Men det finns ju alltid nybörjade som kanske tagit ett felsteg och om de straffas kanske det hjälper.

Det är väl inget som säger att man dopar sig för att bli eller att man är stor. Det kan ju vara för uthållighet eller prestation på spinningpasset t.ex.

Det står på deras anslagstavlor att man blir avstängd och polis tillkallas om man blir tagen.

JJ
2005-08-02, 09:02
Jag vet minst 2 personer som tränar på F&S som är dopade. De tränar där för att slippa tester :)

Fettecke
2005-08-02, 09:06
bara för att så dumpar jag detta:
http://www.styrkelyft.info/article.asp?id=43

Piranha
2005-08-02, 09:42
bara för att så dumpar jag detta:
http://www.styrkelyft.info/article.asp?id=43


Täby verkar va ett Farligt ställe ..

Flera namn på listan är bekanta ... ha ha ha *rolleyes*

zanzi
2005-08-02, 10:01
Gratis dopningskontroll? Inget fel med det. Sen slipper man kanske den dåliga attityden vissa räkor har: Är han större än mig måste han trycka... jag menar, jag har ju tränat ett heeeelt år ba!

ryssen
2005-08-02, 10:12
kolla loggan i golvet *slap* ett av dom bästa gym jag varit på. och där är dom duktiga på och testa. näst in till maniska *slap*

axlpxl
2005-08-02, 10:59
Förstår inte varför folk kan se detta som en negativ sak. Doping såsom anabola förekommer på de minst troliga ställerna. Man behöver inte vara biff för att ta anabola, tänk på det. Många små 17-åriga killar som är ultratunna och tar anabola och kör lite bänkpress. Jag tycker ENBART det är en bra sak att dom testar. Inte förnedrande på något sätt heller, det är snarare uppskattat för det visar ju bara att dom engagerar sig och bryr sig.

Pingu
2005-08-02, 13:12
Jo det är förnedrande och stå och pissa i muggen när gubbfaan står och glor på min dolme.

Timme
2005-08-02, 13:26
Jo det är förnedrande och stå och pissa i muggen när gubbfaan står och glor på min dolme.


Hahah, jo det har du rätt i men har du råkat ut för detta?

/Timme

Mental
2005-08-02, 13:29
Jo det är förnedrande och stå och pissa i muggen när gubbfaan står och glor på min dolme.

Äh, vi har pisseprov på jobbet, DHL, både vid nyanställning och slumpmässigt.
Alkohol och droger och doping. Får icke förekomma.

Tricklev
2005-08-02, 13:32
Vill inte pissa i en mugg, men ingen kommer testa mig ändå.

Och jag tränrr inte FS

Sverker
2005-08-02, 13:32
Jo det är förnedrande och stå och pissa i muggen när gubbfaan står och glor på min dolme.


Ett pris man får betala för att träna på gym.
Fullt rimligt enligt mig.

The_RobRoy
2005-08-02, 13:33
bara för att så dumpar jag detta:
http://www.styrkelyft.info/article.asp?id=43

haha stabilt att mitt sommargym har fått 3 avstängda - Täby AK

Man kan iofs tänka sig att många preppar där, precis den typen av gym och folk.

Pingu
2005-08-02, 14:20
Ja man har väl inte så många andra val än att pissa i koppen.

Sparrisen
2005-08-02, 14:42
Vadå? På Västervisk Atletklubb har de "alltid" tagit dopingtester. Det tycker jag är BRA!!!!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Sverker
2005-08-02, 14:42
haha stabilt att mitt sommargym har fått 3 avstängda - Täby AK

Man kan iofs tänka sig att många preppar där, precis den typen av gym och folk.

Nu dömmer du en grupp mäniskor. Styrkelyftförbundet ansvarar för sin hemsida att uppgifterna är korrekta där.

Alla andra är oskyldiga och det är fel att spekulera så grovt.

Piranha
2005-08-02, 14:43
Vill inte pissa i en mugg, men ingen kommer testa mig ändå.

Och jag tränrr inte FS


Man vänjer sig ... jag finner detta numera ganska trivsamt sätt att umgås med dem äldre generationerna.

Genesis
2005-08-02, 16:50
Man vänjer sig ... jag finner detta numera ganska trivsamt sätt att sätta på dem äldre generationerna.
:thumbup:

Nitrometan
2005-08-02, 19:40
Härnere har vi haft ett samarbete mellan socialen, polisen, tullen och ett antal gym/klubbar i över 10 år. Det har funkat alldeles utmärkt. De gör väl 4-10 dopingtester hos oss ett vanligt år. Sen kommer de gärna när vi har tävlingar (typ DM och sånt).

Det är bra med tester. Däremot tycker jag att det är fel att RF-anslutna förbund "belastas" med motionärer (icke-tävlande) i statistiken.

Metaddict
2005-08-02, 20:57
Tänkte bara sprida lite "ljus" i Friskis-debatten. Och försvara dem. Själv tränar jag på deras gym i Helsingborg. Där finns förvånansvärt bra och mycket utrustning sedan de byggde om relativt nyligen. Utöver det är lokalen stor och hyfsat luftig. Medelåldern är snarare för låg än för hög, stället fullkomligen kryllar av fjortisar. Men visst är där några gamla tanter och gubbar också men inte alls lika många.

Så, det var det jag hade att säga :thumbup:

The_RobRoy
2005-08-02, 21:35
Nu dömmer du en grupp mäniskor. Styrkelyftförbundet ansvarar för sin hemsida att uppgifterna är korrekta där.

Alla andra är oskyldiga och det är fel att spekulera så grovt.

Jo kanske det, men endel utvecklas lite väl snabbt på det stället.

Nitrometan
2005-08-02, 22:35
Tänkte bara sprida lite "ljus" i Friskis-debatten. Och försvara dem. Själv tränar jag på deras gym i Helsingborg. Där finns förvånansvärt bra och mycket utrustning sedan de byggde om relativt nyligen. Utöver det är lokalen stor och hyfsat luftig. Medelåldern är snarare för låg än för hög, stället fullkomligen kryllar av fjortisar. Men visst är där några gamla tanter och gubbar också men inte alls lika många.

Så, det var det jag hade att säga :thumbup:
Förra året var det två på F&S i Jönköping som torskade i pisseprovet. Så då kanske det behövs?

miblom
2005-08-02, 23:40
Jo kanske det, men endel utvecklas lite väl snabbt på det stället.

Själv tycker jag nästan tvärtom. Jag har tränat där i två år och tycker att de flesta står still eller ökar riktigt långsamt. Skulle vilja säga att det finns ett ytterst fåtal som man skulle kunna misstänka för prepp, grundat enbart på deras fysik och utveckling. Men men...

Fatalist
2005-08-03, 00:36
Vad betyder detta?

"XXXXX XXXX XXXX AK XX0110
För tävlan i WADBL, USA
avt. under tiden 040925-060925"


är de avstängda för att de tävlat i WADBL? Vad är WADBL?

The_RobRoy
2005-08-03, 00:45
Själv tycker jag nästan tvärtom. Jag har tränat där i två år och tycker att de flesta står still eller ökar riktigt långsamt. Skulle vilja säga att det finns ett ytterst fåtal som man skulle kunna misstänka för prepp, grundat enbart på deras fysik och utveckling. Men men...

Kan ju va det att jag ser dom med 1 års mellanrum, jag talar dock också om ett fåtal..

z_bumbi
2005-08-03, 19:17
Vad betyder detta?

"XXXXX XXXX XXXX AK XX0110
För tävlan i WADBL, USA
avt. under tiden 040925-060925"


är de avstängda för att de tävlat i WADBL? Vad är WADBL?

WADBL är en styrkelyftsorganisantion som inte ingår i IPF (International Powerlifting Federation.), tävlar man i en tävlings om inte IPF godkänner blir man avstängd i två år. Om man nu inte råkar vara amerikansk medborgare då de har någon jävla dispans för att man fått en domstolsorder på att så får man inte göra.
Det finns flera skäl till att det är så, bl a att många andra förbund inte sköter testverksamheten.
WADBL har iofs bara bänk och mark med i sitt program men samma regler gäller även om det bara är en av delgrenarna.

Mccartney
2005-08-03, 20:45
Även på gymmen i Malmö förekommer dopingtester. Inside information så plockar dem killar som dem tycker växer för fort. Men med tanke på att dem har en fristång per gym...så lär dem inte vara speciellt stora.......

Mccartney
2005-08-03, 20:51
Har tränat på friskis i två år...nyligen slutat träna där....har inte mycket positivt att säga om dem faktiskt. Instruktörerna är under all kritik och nordics maskiner är ok. Men ett gym kan man nog inte kalla det för.

På ön i Malmö går man ut och säger att träna 15min på en vibrationsplatta räcker för att få en bra fysik....rent ut sakt skit snack för att locka kunder. 6st vibrations plattor för 70 000kr styck...är rent ut sakt löjligt när man samtidigt bara har två fristänger.....

Superior
2010-06-17, 09:37
Undra om dom kanske kommer ta bort dopingkontrollerna nu när dom bevisligen går in på ny bana gällande marknadsföring

http://i46.tinypic.com/23rl7yt.jpg
http://web.friskissvettis.se/ :smash:

Sir Anselm
2010-06-17, 09:56
Ha ha, bra annons! :hbang:

Nitrometan
2010-06-17, 09:58
Undra om dom kanske kommer ta bort dopingkontrollerna nu när dom bevisligen går in på ny bana gällande marknadsföring
http://web.friskissvettis.se/ :smash:

Hahahaha!!

"Bli hög på gräs i sommar!"

Från WADA:s dopinglista:
S 8. CANNABINOIDER
Naturligt eller syntetiskt ∆9-tetrahydrocannabiol (THC) och THC-liknande cannabinoider (t ex hasch, marijuana, HU-210) är förbjudna.

ceejay
2010-06-17, 10:02
hahaha :D

elegantmachine
2010-06-17, 11:06
Så cannabis räknas som dopning?

Jag skulle ju vilja se en tomte på gymet hög som ett höghus försöka få någonting ut av sitt gymande xD

Förresten... Kan man vägra pissa, och erbjuda sitt blod istället?

Kimball
2010-06-17, 11:07
Så cannabis räknas som dopning?

Jag skulle ju vilja se en tomte på gymet hög som ett höghus försöka få någonting ut av sitt gymande xD

Förresten... Kan man vägra pissa, och erbjuda sitt blod istället?

kanske används i lugnande syfte när de kommer hem från gymet / ska försöka sova eller nåt? :D

young_george
2010-06-17, 11:09
Det får vi verkligen inte hoppas. Det skulle ju betyda att... att Arnold dopade sig!!

http://www.oregoncommentator.com/wp-content/uploads/2009/08/arnold-smoking-weed-300x238.jpg

elegantmachine
2010-06-17, 11:09
Men jag ser inte hur det kan klassas som dopning?

Mental
2010-06-17, 11:13
Men jag ser inte hur det kan klassas som dopning?

Du blir trött glad och hungrig, perfekt på bulk och vilodag, det ger dig klart en fördel över de som inte röker gräs. Klart det är doping!

shadowfire
2010-06-17, 11:15
men shit... "varje år fälls ca 20 för doping"... what?! Är det en SÅ låg siffra i detta land? My gawd, den siffran är ju verkligen inte i proportion till brukandet i varje fall.

elegantmachine
2010-06-17, 11:15
...Och dagen efter känner man inte för att röra på sig, man fortsätter 'bulka' tills man nästan spricker och tycker livet är trevligt.

Röka + träning är inte nån vidare kombination, om man inte har grym självdisciplin.

Been there, done that.

Mental
2010-06-17, 11:16
men shit... "varje år fälls ca 20 för doping"... what?! Är det en SÅ låg siffra i detta land? My gawd, den siffran är ju verkligen inte i proportion till brukandet i varje fall.

Så klart det inte är, jämför själv med hur många gånger du kört för fort eller brutit en trafikregel med hur många gånger du åkt fast för det...

Om du har körkort alltså :D Jag har kört bil i 11 år utan att åka dit för något, och jag gör kanske 2-3 förseelser per resa :D

rememberence
2010-06-17, 12:05
http://lt.se/sport/motion/1.847548-man-avstangda-fran-gym-vagrade-dopningstest

Så kan det också gå!

Nitrometan
2010-06-17, 12:08
http://lt.se/sport/motion/1.847548-man-avstangda-fran-gym-vagrade-dopningstest

Så kan det också gå!

Ja, vägran brukar likställas med positivt prov. Det ska mycket till för att ett överklagande ska bifallas.

Deceiver85
2010-06-17, 12:09
Bra bump...

Eddie Vedder
2010-06-17, 12:17
Skulle man testa för marijuana på mitt Friskis&Svettis lär en hel del utbytesstudenter från mitt bostadsområde åka dit.:D

Sjoba
2010-06-17, 12:28
Skulle man testa för marijuana på mitt Friskis&Svettis lär en hel del utbytesstudenter från mitt bostadsområde åka dit.:D

Hade det varit USA så hade man säkert kunnat få det till att F&S förespråkar gräs i sina kampanjer och sluppit det på något sätt :D

Arnold dopad, oh noes!
"Did he really smoke a joint? And did he in fact inhale?" :MrT:
mNHy8OrjhaY

derko
2010-06-17, 13:04
Är de som utför dopingtester privata aktörer eller kommer de från någon statlig myndighet?

Smml
2010-06-17, 13:07
Så länge man inte är en tävlande så är det sinnessjukt att man ska testa privatpersoner.

Nitrometan
2010-06-17, 13:08
Är de som utför dopingtester privata aktörer eller kommer de från någon statlig myndighet?
Från RF:s information: http://rf.se/Vi-arbetar-med/Antidoping2/Dopingkontroller/

I Sverige utförs kontrollerna av RF:s legitimerade dopingkontrollfunktionärer.

Vid dopingkontroll ger idrottsutövaren ett urin- och eller blodprov, som sedan skickas till ett godkänt dopinglaboratorium för analys.

Enligt RF:s stadgar och antidopingreglemente är alla idrottsutövare skyldiga att vid anmodan genomgå dopingkontroll. Hur en dopingkontroll går till är noggrant reglerat i föreskrifter och för genomförandet svarar särskilt utbildade dopingkontrollanter legitimerade av RF.

Nitrometan
2010-06-17, 13:10
Så länge man inte är en tävlande så är det sinnessjukt att man ska testa privatpersoner.
Varför är det det? Om de väljer att träna på en anläggning som är ansluten till RF och RF vill motarbeta doping?

Varför tycker du att det är sinnessjukt? Är det lika illa att göra alkotester på privatpersoner som kör bil?

derko
2010-06-17, 13:25
Varför är det det? Om de väljer att träna på en anläggning som är ansluten till RF och RF vill motarbeta doping?

Varför tycker du att det är sinnessjukt? Är det lika illa att göra alkotester på privatpersoner som kör bil?
Lite skillnad på att blåsa i en alkomätare och pissa i en burk framför en främling och vid rattfylla riskerar du livet på alla som vistas i trafiken men om du dopar dig leker du bara med din egen hälsa. Sen tror jag inte polisen tar in folk för alkotest för att de ser ut som 'fyllon' heller. Alkotest i trafiken går inte jämnföra med dopingkontroller på privatpersoner.

tano
2010-06-17, 13:35
Lite skillnad på att blåsa i en alkomätare och pissa i en burk framför en främling och vid rattfylla riskerar du livet på alla som vistas i trafiken men om du dopar dig leker du bara med din egen hälsa. Sen tror jag inte polisen tar in folk för alkotest för att de ser ut som 'fyllon' heller. Alkotest i trafiken går inte jämnföra med dopingkontroller på privatpersoner.

Varför vill folk få det som att det är farligt att pissa i en burk framför en främling? Finns väldigt mycket hemska saker här ni livet, men att pissa i en burk är inte en av dem.

Vad skulle vara det dåliga med att kontrollera så att reglerna efterföljs?
Vill man inte följa reglerna får man leta sig någon annanstans.

Kek
2010-06-17, 14:57
Varför är det det? Om de väljer att träna på en anläggning som är ansluten till RF och RF vill motarbeta doping?

Varför tycker du att det är sinnessjukt? Är det lika illa att göra alkotester på privatpersoner som kör bil?

Otippat att det skulle komma en överdriven och helt osammanhängande jämförelse.

mini
2010-06-17, 15:01
Vill man inte följa en förenings regler väljer man väl ett annat sällskap? Jag ser inte det svåra.