handdator

Visa fullständig version : Träningsschema 2-1-2


muscleman
2005-08-01, 19:39
Hej !
Jag har i ett par år kört en muskel per dag i ett rullande schema.
triceps, biceps, vila, rygg, axlar, vila, bröst, ben, vila och sedan om igen.
Jag har kört runt 20 set och tungt, 4-6 reps mycket 1:or.
Lite stats: 32 år tränat 6 år, längd 180, vikt 105 kg lite småfet
150/bänk, 170/böj (smith), 210/mark.
Nu till frågan; Jag tänkte börja med 2 muskelgrupper om dan för att försöka höja intensiteten och hinna med cardio enligt följande.
bröst/tri, bic/ben, vila, axl/rygg, bröst/tri, vila osv fortfarande 2-1-2.
Samtidigt kortar jag ner på antal set per muskel till 9, men kör fortfarande tungt.Sedan lägger jag in 45 min cardio efter varje pass.
Vad tycker ni ge gärna förslag på förändringar etc
mvh

dalavita
2005-08-01, 19:46
Är inte världens bästa på scheman men ha inte muskler som är stödmuskler för varandra samma dag på schemat t.ex bröst och triceps då triceps och axlar används mycket när man tränar bröst och du inte kan köra lika stora vikter när du ska träna dom.
Kör t.ex bröst biceps och försök hålla bröstpassen och triceps axelpassen några dagar ifrån varandra så dom hinner återhämta sig.

Mpet
2005-08-01, 22:04
Det är helt o hållet en smaksak... jag kör själv bröst triceps... funkar utmärkt...triceps tränas ju samtidigt som bröst så man kanske inte klarar lika mycket vikt som man gör när man kör enbart triceps... men det får man ta...

kör det o testa schemat ser helt ok ut tycker ja... kanske klämma in en vilodag mellan bröst/triceps-dagen o axel- dagen där på slutet...

bara du som kan säga om detta schema passar för dig...

Johan86
2005-08-02, 15:48
ni som kör 2-1-2 schema.funkar det att köra tex biceps,rygg dag 1 och sen axlar dag 2? jag tänkte på att axlarna tar styrk i ryggträning tex rodd